Muusikoiden.net
05.12.2016

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miten ääni ja musiikki vaikuttaa ihmiseen
1
jyrkiii
26.10.2015 10:49:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
Kuinka musiikki vaikuttaa ihmiseen (tai organismiin ylipäänsä?)

Kuinka ääni vaikuttaa organismiin tai ihmiseen?

Minkälainen on oma kokemuksesi?
Voiko ääni ja musiikki esimerkiksi parantaa?

(Kerään tähän ketjuun tutkimuksia aiheesta lähdeviitteineen.)

Terv. Jyrki :-)

ituvirtanen
26.10.2015 18:18:33

Aihe vaikuttaa valmiiksi hiukan Pandoran boksilta. Tämä lienee järkevä jakaa kahteen:
1. Miten musiikki vaikuttaa (subjektiivisiin) fiiliksiin?
2. Miten äänet vaikuttavat (objektiivisesti) eliöihin?

Sitten vain akustiikan (ja psykoakustiikan) kirjat käteen ja lukemaan. Science of sound on helppo, vaikkakin kapea perusteos audiosta. AES:lla on paljon kiinnostavia julkaisuja ja tutkimuksia. Niitä haastavat alueen ammattilaiset, joten tekstit ovat muutamaan otteeseen pohdittuja.

Henri Henri Olavi
26.10.2015 19:23:39

All is sound.

Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
Funkånaut
26.10.2015 20:42:21 (muokattu 26.10.2015 20:43:45)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Motörhead saa kuulemma kanat munimaan isompia munia. http://www.dailystar.co.uk/news/lat … -productivity-music-Mot-rhead-songs

Kaipa tuosta voisi vetää johtopäätöksen goottimusan ja sen naispuolisten kuuntelijoiden plösöyden välille.

"Every time you eat an egg, you are denying somebody somewhere a roast chicken." - James May
rupinen.rumpetti
18.11.2015 11:23:43

omituiset oireet; ostin trumpetin 2001, en tiennyt muuta kuin että trumpetinsoittoa pidetään vaikeana. sitten puhaltelin illalla. seuraavana aamuna huomasin että selkäkipu on poissa, hyvä niin, vaikka en tiennyt liittyykö se trumpetinsoittoon. näin jatkui kunnes kolmen viikon kuluttua alkoi kova toispuoleinen pääkipu: vyöruusu johon sain lääkäriltä lääkkeet. lääkekuurin loputtua kipu alkoi kovan kutinan kanssa. taas lääkäriin ja kävin akupunktiohoidossakin.
pääkivun vähentyessä alkoi selkä oireilla, joten varovaisesti aloitin taas trumpetin puhaltelun. siitä alkoi tasapainottelu selkä ja pääkivun välillä

soitossa en päässyt eteenpäin, 2002 syksyllä menin musiikkiopistoon. kahdessa kuukaudessa ei edistystä. sitten opettaja antoi hengitysharjoitusohjeet ja aamulla soittelin jo ukko nooan. sitten soittelin muuta. kahden viikon kuluttua palasin ukkoon, venttiilien painamiset oli unohtuneet ( olin 56v). sen jälkeen olen soitellut vain nuoteista.

huulet kipeytyivät 2003 keväällä, ostin saksofonin kun ajattelin ettei se rasita huulia. aamulla selkä oireili pahasti joten palasin taas trumpettiin. olin kokeillut monia voiteita kunnes löysin sinkkipastan(apteekista), jota olen käyttänyt siitä lähtien.

nyt ongelmana on närästys. selkäkivun takia pitää soitella ylipuhaltaen joka aiheuttaa närästystä. ruokasooda auttaa jonkin verran, nyt olen kokeillut jogurttia; pieni määrä 10 min. välein

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti