Muusikoiden.net
03.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kossin Porta Pro -kuulokkeet ja "ikuinen takuu"
1 2
Juhlaneppari
19.01.2015 01:01:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Törmäsin tuossa tällaiseen, että Porta Pro kuulokkeiden pakkauksessa puhuttiin elinikäisestä takuusta, mutta ajattelin tiedustella kellä täällä olisi kokemusta tuosta?

Onko se käytännössä niin helppoa, että vain lähettää kuulokkeet takuuhuoltoon ja homma toimii noin kaikessa yksinkertaisuudessaan? Tarvitseeko edes kuittia mukaan, sillä onhan se selvä että ne on joskus ostettu?

Uskoakseni täällä jollakin olisi kokemusta, sillä tuota Porta Prota tuntuu löytyvän vähän jokaiselta näinä päivinä. Itselläni kävi näin parin vuoden jälkeen niin kuin kuulokkeille tyypillisesti aina käy, eli toisessa kuulokkeessa kosketushäriö ja ääni pätkii. Jossain asennossa saattaa kuuluakin.

laakeri
19.01.2015 01:47:48 (muokattu 19.01.2015 01:49:24)

Juhlaneppari: Törmäsin tuossa tällaiseen, että Porta Pro kuulokkeiden pakkauksessa puhuttiin elinikäisestä takuusta, mutta ajattelin tiedustella kellä täällä olisi kokemusta tuosta?

Onko se käytännössä niin helppoa, että vain lähettää kuulokkeet takuuhuoltoon ja homma toimii noin kaikessa yksinkertaisuudessaan? Tarvitseeko edes kuittia mukaan, sillä onhan se selvä että ne on joskus ostettu?

Uskoakseni täällä jollakin olisi kokemusta, sillä tuota Porta Prota tuntuu löytyvän vähän jokaiselta näinä päivinä. Itselläni kävi näin parin vuoden jälkeen niin kuin kuulokkeille tyypillisesti aina käy, eli toisessa kuulokkeessa kosketushäriö ja ääni pätkii. Jossain asennossa saattaa kuuluakin.

Kuittinumero vaadittiin kun viimeksi takuuta käytin. Tuollaisten johtovikojen kanssa ei tarvitse edes itse lähettää mitään minnekään, vaan sieltä lähetetään uudet elementit johtoineen ja pehmusteineen jotka kiinnitetään itse kotona sankoihin. Vähän yli viikossa ovat kuulokkeet tulleet kun olen pari-kolme kertaa takuuta joutunut käyttämään.

Jostain syystä reklamaatiosivuston ( http://www.myportapro.com/ ) suomenkielinen osio ei toimi ainakaan tällä hetkellä, joten tuolta löytyvä lomake lähtee varmaan Ruotsiin Suomen sijaan. Omat pakettini ovat aina tulleet Suomesta, enkä tiedä lähettävätkö ne mitään Ruotsista tänne jos lähdet koittamaan onneasi. Tarvittaessa voit vaikka tiedustella asiaa pohjoismaissa hoitavasta Tura Scandinaviasta jonka yhteystiedot löytyvät alta.

http://www.turascandinavia.com/yritystiedot

petteril
29.01.2015 08:29:50 (muokattu 29.01.2015 08:31:15)

Viime aikoina (vuosina?) ovat käsittääkseni rajanneet johtoviat pois... aiemmin ne sai aina vaihdettua ostoliikkeessä, kun pätki .

Mun pojilla on ollut noita käytössä vuosia, ja vuoden ne yhdet kestää - sitten pätkii piuhat. Eivät kestä piuhan kietomista ympärille (idioottimaista, kun kerran on kokoontaitettava kuuloke kyseessä).

Ne ovat hintaansa nähden niin hyvät kuulokkeet, että ovat pojat niitä sitten kutakuinkin joka joulu joululahjaksi saaneet. :)

Jos edelleen on toimiva kanava, josta lunastaa "elinikäinen takuu", kuuntelen kyllä kokemuksia erittäin mielelläni!

"A1 on the jukebox, nowhere on the chart.."
phiit
29.01.2015 08:38:03

petteril: Viime aikoina (vuosina?) ovat käsittääkseni rajanneet johtoviat pois... aiemmin ne sai aina vaihdettua ostoliikkeessä, kun pätki .

Mun pojilla on ollut noita käytössä vuosia, ja vuoden ne yhdet kestää - sitten pätkii piuhat. Eivät kestä piuhan kietomista ympärille (idioottimaista, kun kerran on kokoontaitettava kuuloke kyseessä).

Ne ovat hintaansa nähden niin hyvät kuulokkeet, että ovat pojat niitä sitten kutakuinkin joka joulu joululahjaksi saaneet. :)

Jos edelleen on toimiva kanava, josta lunastaa "elinikäinen takuu", kuuntelen kyllä kokemuksia erittäin mielelläni!

Iteki näitä jo muutama pari "käyttäneenä" olen vaan ostanu uudet kun on hajonneet, nää on kuitenkin niin halvat ja oikeasti hyvät kuulokkeet että laitan mielelläni sen pienen rahan valmistajalle että homma jatkuu ja näitä tehtäs myös jatkossa. Pisara meressä mutta parempi mieli :P

~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
laakeri
29.01.2015 08:45:54

petteril: Viime aikoina (vuosina?) ovat käsittääkseni rajanneet johtoviat pois... aiemmin ne sai aina vaihdettua ostoliikkeessä, kun pätki .

Puolisen vuotta sitten taisin viimeksi tehdä tuolla aiemmin mainitsemallani sivulla reklamaation pätkimisen vuoksi ja takuu korvasi. Liikkeiden takuuehdoista en tiedä.

phiit
29.01.2015 08:51:54

laakeri: Liikkeiden takuuehdoista en tiedä.

Ei niillä mitään omia ehtoja ole, kuitin kanssa ostoliikkeeseen ja takuu tismalleen sama kuin Koss myöntämä.

Kailis
29.01.2015 11:59:11 (muokattu 29.01.2015 11:59:38)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Iteki näitä jo muutama pari "käyttäneenä" olen vaan ostanu uudet kun on hajonneet, nää on kuitenkin niin halvat ja oikeasti hyvät kuulokkeet että laitan mielelläni sen pienen rahan valmistajalle että homma jatkuu ja näitä tehtäs myös jatkossa. Pisara meressä mutta parempi mieli :P

Ostin ekat -91. Pari vuotta sen jälkeen kävin keskustelun Kruunuradion myyjän kanssa ja tultiin siihen lopputulokseen että noi on suunnitteluvirhe. Kaikki sen aikainen Koss-mallisto erosi tosi vahvasti Porta-Pron soundista. Ekat maksoi lähes 600 markkaa. Joku voi yrittää pähkäillä mitä se tekis euroissa.

TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
phiit
29.01.2015 13:19:10

Kailis: Ostin ekat -91. Pari vuotta sen jälkeen kävin keskustelun Kruunuradion myyjän kanssa ja tultiin siihen lopputulokseen että noi on suunnitteluvirhe. Kaikki sen aikainen Koss-mallisto erosi tosi vahvasti Porta-Pron soundista. Ekat maksoi lähes 600 markkaa. Joku voi yrittää pähkäillä mitä se tekis euroissa.

Mitään faktaa tälle? Kovastihan noita on aina markkinoitu että design pysyny samana vuodesta '84.. mutteb en todellakaan epäile etteikö noita olis muutettu ajan myötä

markus16
29.01.2015 22:34:31

Itsekin muutamat moiset loppuun käyttänyt. Viimeisimmät ostin clasulta, totesin että plugi oli uudessa mallissa suora vanhan kulman sijaan. Parissa viikossa alkoi ääni pätkiä ja vikakohta paikallistui helposti plugin juureen.
Kävin vaihtamassa uusiin, joskaan clasun aspa ei ollut ollenkaan halukas vaihtoon. Olisi kuulemma pitänyt itse hoitaa viestintä KOSSille, juurikin tuon niiden takuupolitiikan takia. Näytin 2 viikkoa vanhan ostokuitin ja vaadin myyjäliikkeeltä uusia kuulokkeita valmistajan takuuehdoista huolimatta. Vastentahtoisesti myyjä vaihtoi kuulokkeet lopulta uusiin. Kestivät reilun kolme viikkoa, kunnes sama vika toistui. En enää jaksanut nähdä vaivaa ja siirryin käyttämään nappikuulokkeita.

Meadow: söi immersiota aika pahasti ku ainoat vaihtoehdot on olla jeesus kristus tai pieksämäen mukavin mies
phiit
30.01.2015 07:35:36

markus16:
Kävin vaihtamassa uusiin, joskaan clasun aspa ei ollut ollenkaan halukas vaihtoon. Olisi kuulemma pitänyt itse hoitaa viestintä KOSSille, juurikin tuon niiden takuupolitiikan takia. Näytin 2 viikkoa vanhan ostokuitin ja vaadin myyjäliikkeeltä uusia kuulokkeita valmistajan takuuehdoista huolimatta. Vastentahtoisesti myyjä vaihtoi kuulokkeet lopulta uusiin. Kestivät reilun kolme viikkoa, kunnes sama vika toistui. En enää jaksanut nähdä vaivaa ja siirryin käyttämään nappikuulokkeita.

Mitä what, ite ostin viimesimmät Clasulta ja siellä nimenomaan mainostivat kassalla tuota takuuta ja että hoituu heidän kauttaan. Omat ostettu viime alkysyksynä ja näissä kulmaplugi. Hyvin ovat kestäneet vaikka laukunpohjallakin välillä lojuneet.

laakeri
30.01.2015 16:21:35 (muokattu 30.01.2015 16:21:46)

markus16: Itsekin muutamat moiset loppuun käyttänyt. Viimeisimmät ostin clasulta, totesin että plugi oli uudessa mallissa suora vanhan kulman sijaan.

Tuskin oli uusi malli. Itselläni oli muistaakseni ensimmäisissä kuulokkeissa suora plugi joskus useampi vuosi sitten, kun taas uudemmissa on ollut kulmaplugi.

joku muu sikko
30.01.2015 17:30:54

phiit: Ei niillä mitään omia ehtoja ole, kuitin kanssa ostoliikkeeseen ja takuu tismalleen sama kuin Koss myöntämä.

Suomessa kuluttajalla on AINA oikeus asioida takuuasioissa jälleenmyyjän kanssa. Jos se alkaa venkoilemaan että ota suoraan yhteyttä sinne tai tänne niin sille voi sanoa että ota ite.
Mullakin on muuten yhdet kossit rikki. Hyvä kun tuli puheeksi.

markus16
31.01.2015 00:24:27

laakeri: Tuskin oli uusi malli. Itselläni oli muistaakseni ensimmäisissä kuulokkeissa suora plugi joskus useampi vuosi sitten, kun taas uudemmissa on ollut kulmaplugi.

Muistankohan nyt sitten väärinpäin. Tästä episodista on 2-3 vuotta aikaa ja huomasin plugimallin eroavan edellisistä luureista. Ehkä se oli sitten kulma. Ja heikkorakenteinen. Red Hot -malli oli kyseessä.

Ja se myyjä oli varmaan uusi hommassaan tmv. Bongasi muistaakseni myyntipakkauksesta sen maininnan takuusta eikä sitten tiennyt kuinka toimia. Tottakai myyjäliike on vastuussa tuotteen virheistä tällaisessa tapauksessa.

Meadow: söi immersiota aika pahasti ku ainoat vaihtoehdot on olla jeesus kristus tai pieksämäen mukavin mies
Kailis
31.01.2015 12:51:21

phiit: Mitään faktaa tälle? Kovastihan noita on aina markkinoitu että design pysyny samana vuodesta '84.. mutteb en todellakaan epäile etteikö noita olis muutettu ajan myötä

Ei ole faktaa. Löysin omani kaapista vajaa kymmenen vuotta sitten ja vertasin nykyisiin enkä havainnut eroja. Kapselit noista meni vaihtoon vuosi sitten.
Mulla on nytkin kaapissa Sennheiser PX-200 kuulokkeet jotka olen ihan tarkoituksella hukannut sinne että olis jotkut varalla.

TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Old Joe
01.02.2015 00:41:52

Myin Kossia 90-luvun alusta vuoteen 2003. PortaPron hinta oli 600mk:n tienoilla. Loppuvaiheessa hinta oli alle 40 €. Perusmalli on käsittääkseni pysynyt samana. Minun aikana rinnalle tuli SportaPro ja sen jälkeen on tullut useampia rinnakkais malleja. Korjattavat oli asiakkaan itse aiheuttamia vaurioita. Takuun alaisia ei tullut, johtuen ehkä siitä, että tuotteen mukana oli maahantuojan huollon osoite.

Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
Kailis
01.02.2015 02:24:30 (muokattu 01.02.2015 02:36:49)

Ei niitä kyllä 2003 saanut alle 40€, ovh. tais olla about 90€.
https://www.dvdplaza.fi/forums/archive/index.php/t-17347.html

phiit
01.02.2015 11:20:40

Kailis: Ei ole faktaa. Löysin omani kaapista vajaa kymmenen vuotta sitten ja vertasin nykyisiin enkä havainnut eroja. Kapselit noista meni vaihtoon vuosi sitten.
Mulla on nytkin kaapissa Sennheiser PX-200 kuulokkeet jotka olen ihan tarkoituksella hukannut sinne että olis jotkut varalla.

Ok koska heti tuli hinku ettiä jotku vanhat verrokeiksi :P muttei nyt jaksa sille linjalle :)

joku muu sikko
01.02.2015 14:30:17

Kaivelinkin kaapista tämän ketjn innoittamana yhdet porta prot jotka oli sanka poikki siitä comfort zonen muoviosasta ja vein ne Teknisk Magasinetiin josta ne vajaa pari vuotta sitten ostin. Heppu vaihtoi jostain varaosakassista uudet sangat ja napsatti luurit niihin kiinni. Taas toimii. Meillä on näitä varmaan viidet. Ei kehtaa kyllä tuohon hintaan äänenlaadusta valittaa joo,.

sammakko54
01.02.2015 19:21:08

Itsellä se ikuinen takuu toimii niin että vien 1-3 vuoden välein johdoista rikkoontuneet kuulokkeet kauppaan takuuseen ja saan uuden 5 vuoden takuulla olevan kuitin takaisin. Olisinkohan 7 kpl noita omistanut tähän mennessä.

Hippien kaveri.
Rodger
02.02.2015 00:58:22

Pojalle on hommattu kolmesti uudet kuuloke-elementit johtoineen kun ääni on pätkinyt johdinvian vuoksi. Ei tarvinnut kuittinumeroa ymv eikä toimittaa mitään huoltoon. Tämä oli tosin edellisen huoltofirman aikaan.

Mun muistaakseni johdinvikoja koskeva rajoitus koskee tilanteita, joissa koko plugi repeytyy irti tai johdin venyy. Elinikäisen takuun ideahan on että tuotetta voi käyttää normaalisti eliniän. Jos normaalikäytössä piuha kuluu poikki niin onhan se sitten korvattava.

Kerran laitoin heti uutena plugin ja johtimen liitoskohtaan kutistesukkaa vahvikkeeksi, mutta ei sekään juuri ikää pidentänyt.

Viallisiin olen pari kertaa juottanut tarvikeplugin ja käyttänyt itse sopivien halpissankojen kanssa satunnaisesti. Hankala juottaa. Tosi ohutta piuhaa.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti