Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miksaajan moraali
1 2 3 4 5 6 7 8 9
stnprkl
06.10.2014 23:43:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sellisti: Missä niin sanottiin? Kunhan nyt vaan leikin mielikuvalla siitä miten aloittajan kuvaama tilanne olisi voinut jatkua. Oli totta tai ei.
 
Niin mistäpä me tiedetään, vaikka AV:n reaktio oliskin ollu toi.
Mut jos on fiilis menny ni pakko vielä vähän purkaa pahaa oloaan intternettiin.
 
Viltsu audiokantaja
sellisti
06.10.2014 23:52:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Niin mistäpä me tiedetään, vaikka AV:n reaktio oliskin ollu toi.
Mut jos on fiilis menny ni pakko vielä vähän purkaa pahaa oloaan intternettiin.

 
Niin no, en nyt silti usko että aloittaja on sentään ottanut ihan kirjaimellisesti miksaajan oletettua kehoitusta tulla itse pöydän ääreen. :) Oli miten oli, mitäpä tätä tosiaan enempää arvailemaan kun ei aloittaja näemmä välitä tarkentaa kertomustaan.
 
Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin / Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen
Kailis
07.10.2014 01:33:37 (muokattu 07.10.2014 01:38:33)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos käännetään koko kysymys päälaelleem; onko mahdotonta että laivalla sattuisi olemaan tilanne jossa miksaajalla on vähän huono päivä? Mä en tiedä minkälaisia tyyppejä tonne valikoituu. Ihmisethän tekee ihmisille tyypillisiä asioita, esimerkiksi virheitä. Vieläkään en ole ammattikuntaa dissannut.
Haha! Huomasin just että aika arkaperseistä ammattikuntaa nää AV-jäbät. Saman olen havainnut teattereissa. Yleensä sinne valikoituu raskaampaa hi-fiä harrastaneita luusereita, joista ei oikein tosipaikan tullen saa mitään selvää. Tämä oli tahallinen provokaatio.
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Vessajono
07.10.2014 02:14:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Yleensä sinne valikoituu raskaampaa hi-fiä harrastaneita luusereita, joista ei oikein tosipaikan tullen saa mitään selvää. Tämä oli tahallinen provokaatio.
 
Joo siis teatteriporukkahan on kaikista surkeinta pohjasakkaa. Kun bändien tekniikassa pyörii epäonnistuneita soittajia niin teatteriin ajautuu ne jotka ei kelpaa edes bändeille.
 
Tämä oli vielä tahallisempi provokaatio.
 
Leuka rintaan ja paskat housuissa kohti uusia pettymyksiä.
Kailis
07.10.2014 02:33:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Joo siis teatteriporukkahan on kaikista surkeinta pohjasakkaa. Kun bändien tekniikassa pyörii epäonnistuneita soittajia niin teatteriin ajautuu ne jotka ei kelpaa edes bändeille.
 
Tämä oli vielä tahallisempi provokaatio.

 
Ihan totta. Teatteriin yleensäkin ajaudutaan oikeista töistä. Laivoilta on tullut paljon.
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
mtukia
07.10.2014 07:16:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt, hyvä jätkät! Lisää provokaatiota! Nyt on siis jo bändien teknikot paskoja muusikoita siinä määrin ettei lavalle oo asiaa ja teattereiden sepät vielä paskempia ja kaiken lisäks niitä vaivaa hifismi. Mites valojätkät? Entä teatteripuolen valojätkät? Voi vittu, sit on vielä backlinerit? Pääsen puol neljältä duunista ni koittakaa laatia siihen mennessä jotain...
 
rintapek
07.10.2014 08:55:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mtukia: No nyt, hyvä jätkät! Lisää provokaatiota! ..
 
No en mä ainakaan tiedä ainuttakaan ammattikuntaa mitä ei kännipäissään netissä nimettömänä vois haukkua. Sitäpaitti musikantit vois mennä oikeisiin töihin.
 
PJS
07.10.2014 08:58:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mtukia: No nyt, hyvä jätkät! Lisää provokaatiota! Nyt on siis jo bändien teknikot paskoja muusikoita siinä määrin ettei lavalle oo asiaa ja teattereiden sepät vielä paskempia ja kaiken lisäks niitä vaivaa hifismi. Mites valojätkät? Entä teatteripuolen valojätkät? Voi vittu, sit on vielä backlinerit? Pääsen puol neljältä duunista ni koittakaa laatia siihen mennessä jotain...
 
Kaikki lavoilla ja niiden ympäristössä häärivät teknikot on epäonnistuneita sähköasentajia. Tosi juttu, gimmat kertoi liikennevaloissa.
 
"Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil."
eino mutku
07.10.2014 09:07:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PJS: Kaikki lavoilla ja niiden ympäristössä häärivät teknikot on epäonnistuneita sähköasentajia. Tosi juttu, gimmat kertoi liikennevaloissa.
 
Valomiehet on kunnalta potkut saaneita liikennevaloasentajia. Liikenneympyröiden yleistymisen takia heistä on ylitarjontaa, ja nyt niitä valoja sitten pitäisi olla joka bändillä muka koska "kaikilla pro-bändeillä on". Internetissä luotu hype!
 
Mitä opimme tästä? Emme yhtään mitään!
Yallup
07.10.2014 10:12:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Savukoneen käyttäjät entisiä VPK-laisia, tekevät sivutöinään? Pyroukot parannuksen tehneitä terroristeja.
 
"Tosta se taitaa lähteä.."
Kailis
07.10.2014 10:52:59 (muokattu 07.10.2014 10:54:34)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pohjalaisia on paljon. Niitä alkoi 60-70-luvuilla valumaan kun loppui oikeat hommat. Nehän hoitaa töihin sitten kaikki sukulaisensa ja kaverinsakin. Hommia ne tekee metsuriasenteella. Koko ajan kauhea huitominen ja uho. Helsingin molemmissa laitosteattereissa mestareiden paikat on noilla.
Sitäpaitti musikantit vois mennä oikeisiin töihin.
Emmä. Siksi olen Kansallisessa ollut 18 vuotta.
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
baron
07.10.2014 11:38:50 (muokattu 07.10.2014 11:41:58)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

barclay:! Yhdessä biisissä kuului pianosoolo, toisessa jotain epämääräistä, mutta muuten kosketinsoittajasta ei näkynyt eikä kuulunut keikan aikana mitään. Ei ääntäkään, ei missään kohtaa baarissa eikä sen ulkopuolella terassilla. Meinasin mennä miksaajalle sanomaan jälkikäteen että mitä mitä vittua, mutta aattelin että kosketinsoittajan häivyttämämisellä oli joku tarkoitus.
 
Tuttu kokemus, ilmeisesti miksaajina toimii kitarafaneja jotka ei niin kiippareista välitä.
Samanlaista palautetta oon muutaman kerran saanut keikan jälkeen yleisöltä.
Joskus nimenomaan sovittu että kiipparisoolon aikana miksaaja lisää volaa enkä itse koske nappuloihin ja jälkeenpäin on kysytty, mitäs se "taiteellinen" kohta tarkoitti jossa soitettiin pelkkää komppia?
 
Nimimerkki "Kiipparisti"
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Klezberg
07.10.2014 11:52:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä tunnutaan puhuvan ristiin yksittäistapauksesta/tapauksista ja koko ammattikunnasta.
 
Voihan se olla että aloittajan viesti on hyvinkin subjektiivinen, mutta silti se kuvaa ihan mahdollista tilannetta. Mutta se on kuitenkin yksittäistapaus, ja on yhtaikaa mielenkiintoista ja turhauttavaa seurata millaisia reaktioita se aiheuttaa.
 
Oma näkökulmani on, että yksittäisiä tapauksia voi olla hyödyllistä ja opettavaista penkoa. Yleistäminen tuo sitten asenteet esiin ja itse asia jää sen alle.
 
Toisaalta, minäkin alan nyt epäillä tuota alkuperäistä kirjoitusta. En sen kirjautumisen takia vaan sen ettei kirjoittaja ole sen jälkeen edes käynyt m.netissä.
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
sellisti
07.10.2014 12:26:58 (muokattu 07.10.2014 12:28:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Tuttu kokemus, ilmeisesti miksaajina toimii kitarafaneja jotka ei niin kiippareista välitä.
Samanlaista palautetta oon muutaman kerran saanut keikan jälkeen yleisöltä.
Joskus nimenomaan sovittu että kiipparisoolon aikana miksaaja lisää volaa enkä itse koske nappuloihin ja jälkeenpäin on kysytty, mitäs se "taiteellinen" kohta tarkoitti jossa soitettiin pelkkää komppia?
 
Nimimerkki "Kiipparisti"

 
Itekin oon joskus törmännyt tähän. Sitä kuitenkin tekee ihan yhtä ison homman kuin kitaristitkin opetellessaan biisit, roudatessaan itsensä ja kamansa keikkapaikalle ja soittaessaan sen keikan. Sit kun jälkeenpäin kuulee että no ei niistä sun kiippareista kyllä kuulunu oikein mitään niin kyllähän se vähän turhauttaa. Miksaajan lähtökohta lie tällöin ollut se, että kiipparien tarkoitus on lähinnä luoda jotain tunnelmallisia sointumattoja, eikä sen pidä häiritä kitaristin/kitaristien touhuja. Ei sekään tietysti toimi jos kiipparit on liian pinnassa, mutta enpä ole sellaiseen tilanteeseen vielä joutunut. No kerran, kun muutamalla ekalla keikalla hoidettiin miksaus ite lavalta, tuli yks tuttu sanomaan että piano tulee vähän läpi, mutta ammattimiksaajien kohdalla ei ole tätä vaaraa kyllä ollut.
 
Joskus soitin muutamalla bilebändikeikalla kokeeks selloakin parissa biisissä, ja jälkeenpäin yhtäkin keikkatallennetta kuunnellessa todettiin että miksaaja muisti n. puolessa välissä biisiä ylipäätään avata sellon kanavan, vaikka näki kyllä biisin alusta asti että siellä soittimen kanssa huhkin. Totesin aika pian että ei taida maksaa vaivaa jos anti jää lähinnä visuaaliseksi.
 
Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin / Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen
sammakko54
07.10.2014 17:55:11 (muokattu 07.10.2014 17:55:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MJ: Tää on vissiin ainoa ammatti, missä kuka vaan voi tulla sua neuvoon kuinka näitä hommia tehdään. Ihmiset tuolla laivalla tekevät saatanan pitkiä työpäiviä, parhaimillaan yli 15 tuntia päivässä ja monta tuntia putkeen ilman taukoja. Itse olisin vastannut sulle ihan samanlailla. Mistä ihmeestä se miksaaja voi tietää kuka sinä olet tai kuinka kauan olet tehnyt näitä hommia. Tule joskus istumaan sinne koppiin ja kuuntelemaan mitä ihmiset tulevat sinne välillä sanomaan. Minusta tuo miksaajan kommentti ei ole mitenkään loukkaavaa tai ylimielistä. SINÄ olet ylimielinen kun tulet ammattilaisia neuvomaan, ilman että esittelet itsesi. Soittajatki voi välillä miettiä. Kusipäitä mahtuu joka ammattiin. Katsokaa peiliin. Oikeesti. KAIKKI. :D Ja siis mulla ei oo mitään hajua miltä se on siellä laivalla kuulostanu tai whatever. Kirjoitin tän puhtaasti hetken vitutuksesta sun tekstiä kohtaan. Mikä sen pointti on? Miksaajat on kusipäitä? Mäki voin tulla itkeen tänne, että kaikki rumpalit on kusipäitä ku viime viikonloppuna joku rumpali oli hiilenä kun en osannut lueka hänen ajatuksiaan. Ok. Sori meikä lopettaa.
 
Kuka vaan voi tulla neuvomaan, jos teet hommasi paskasti. Kyllä suunnilleen kaikki selvinpäin olevat musiikin kuuntelijat keikalla osaavat sanoa jos jokin on vialla, laulusta ei saa selvää, jokin soitin ei kuulu ym. Miksaajan tehtävä on sitten osata korjata asia oikealla tavalla. Itse miksaajana olen aina iloinen kun joku tulee huomauttamaan jostain asiasta liittyen ääneen. Näitä tapahtuu liian harvoin. Silloin kuuntelen itse miksauksesta kyseessä olean asian ja päätän miten toimin. Yleensäkin tarkkaa palautetta ja kritiikkiä saa liian harvoin. Eikö me kaikki kuitenkin haluta oppia lisää ja tulla paremmiksi?
 
Hippien kaveri.
Klezberg
07.10.2014 19:09:30 (muokattu 07.10.2014 19:17:59)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sammakko54: Kuka vaan voi tulla neuvomaan, jos teet hommasi paskasti. Kyllä suunnilleen kaikki selvinpäin olevat musiikin kuuntelijat keikalla osaavat sanoa jos jokin on vialla, laulusta ei saa selvää, jokin soitin ei kuulu ym. Miksaajan tehtävä on sitten osata korjata asia oikealla tavalla. Itse miksaajana olen aina iloinen kun joku tulee huomauttamaan jostain asiasta liittyen ääneen. Näitä tapahtuu liian harvoin. Silloin kuuntelen itse miksauksesta kyseessä olean asian ja päätän miten toimin. Yleensäkin tarkkaa palautetta ja kritiikkiä saa liian harvoin. Eikö me kaikki kuitenkin haluta oppia lisää ja tulla paremmiksi?
 
Laitoin plussan. Loppujen lopuksi tässä keskustellaan nyt siitä, onko live-äänentoisto kaiken keskustelun yläpuolella siksi kun yleisö on kännissä. Että kun yleisö kollektiivina on aina kännissä ja häiriöksi, niin se menettää kollektiivisesti oikeutensa arvioida ja arvostella työn laatua. Vai eikö?
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
ferodoz
07.10.2014 20:27:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Laitoin plussan. Loppujen lopuksi tässä keskustellaan nyt siitä, onko live-äänentoisto kaiken keskustelun yläpuolella siksi kun yleisö on kännissä. Että kun yleisö kollektiivina on aina kännissä ja häiriöksi, niin se menettää kollektiivisesti oikeutensa arvioida ja arvostella työn laatua. Vai eikö?
 
Jos soittaja soittaa huonosti niin meneekö yleisöstä kukaan neuvomaan häntä hänen työssään?
 
Just a face in the crowd.
Klezberg
07.10.2014 20:35:14 (muokattu 07.10.2014 20:47:15)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Jos soittaja soittaa huonosti niin meneekö yleisöstä kukaan neuvomaan häntä hänen työssään?
 
No en suosittele. Mä näen eron tässä. Soittajat on esiintymässä. Miksaaja tukemassa sitä esitystä. Eikä tässä neuvomisesta ole ollut kysymys. Mahdollisesta ongelmasta tiedottamisesta. Siinä mä en näe mitään pahaa jos on ongelma on todellinen ja asiallisesti esitetty.
 
En mä kyllä itse sitä harrasta, mutta enpä juuri käykään livenä musiikkia kuuntelemassa. Ehkä hyvä niin.
 
Eniten tässä ehkä häiritsee yhden ammattikunnan nostaminen arvostelun... tai ehkä lievemmin sanottuna arvioinnin yläpuolelle.
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
sellisti
07.10.2014 21:00:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Jos soittaja soittaa huonosti niin meneekö yleisöstä kukaan neuvomaan häntä hänen työssään?
 
Kyllä menee. Jos mulla on muutamalla kymmenellä bilebändikeikalla siitä kokemusta, niin jollain 100 kertaa enemmän keikkailleella ihan takuulla näitä on tullut vastaan useamminkin.
 
Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin / Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen
ferodoz
07.10.2014 21:01:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: No en suosittele. Mä näen eron tässä. Soittajat on esiintymässä. Miksaaja tukemassa sitä esitystä. Eikä tässä neuvomisesta ole ollut kysymys. Mahdollisesta ongelmasta tiedottamisesta. Siinä mä en näe mitään pahaa jos on ongelma on todellinen ja asiallisesti esitetty.
 
En mä kyllä itse sitä harrasta, mutta enpä juuri käykään livenä musiikkia kuuntelemassa. Ehkä hyvä niin.
 
Eniten tässä ehkä häiritsee yhden ammattikunnan nostaminen arvostelun... tai ehkä lievemmin sanottuna arvioinnin yläpuolelle.

 
Kuka tahansa osaa kännissä valittaa miksaajalle.
 
Esimerkki viimeviikonlopulta:
Perjataina Porissa: Rummut tuli akustisena jo 97 dB etupäähän. Reilusti yli kymmenen ihmistä haukkui mut täysin pystyyn kun tuli niin lujaa. Ei todellakaan asiallisesti, vaan huutamalla, haukkumalla, uhkailemalla potkuilla jne.
 
Lauantaina Tulisuudelmassa: Toisen setin alussa kitaristi myöhästyi lähdöstä siten että pääsi mukaan vasta biisin viimeseen kertosäkeeseen. Sinä aikana (noin 2 minuuttia) ehti 5 ERI ihmistä tulla sanomaan että; "Kitara ei kuulu". "Tee tolle kitaralle jotain". "Eksä osaa miksata tota kitaraa kuulumaan". "Miksei näissä bändeissä ikinä oo kunnon miksaajia, ku kitara ei kuulu".
 
Perusrunko on aina sama. Harvoin on keikkaa ettei joku urpo tule kännissä avautumaan jostain asiasta minkä toteuttaminen on mahdotonta. Sen tietää jokaikinen ihminen joka miksailee vähänkin useammin erilaisissa tilaisuuksissa. Tiedän myös kuka/ketkä siellä Gracen AV kopissa on ollut, ja sen perusteella mitä heistä tiedän niin en vältsysti jaksa uskoa että asialliseen ja ammattimaiseen kehotukseen nostaa laulua olisi suhtauduttu tollasella vastauksella.
 
Just a face in the crowd.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «