Muusikoiden.net
04.12.2016

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tuotanto/ levytyssopimus?
1
CindyCapleton
22.07.2014 16:29:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hei,

olen tekemässä virallista omakustannelevyä (kaksi biisiä), joka ilmoitetaan kaikkiin mahdollisiin mestoihin (teosto, gramex, ncb jne). Teen itse sanat ja olen artistina. Biitti on koneella tehtyä r'n'b musiikkia. Eli kyseessä on sävellys Teoston mukaan. Kysymys kuuluu, minkälaisen sopimuksen teen biitin tekijän/säveltäjän kanssa?
Mitä asioita sopimukseen tulee olla kirjattuna? Minkälainen ensitallennussopimuksen tulisi olla?

Tulen tekemään biiseistä musavideoita. Eli taloudellisesti panostan tähän omaa rahaa, ja olen jo panostanut studiovuokrauksen puolesta.

On mahdollista, että biitintekijä ei vaadi levymyynnistä mitään. Levymyynti tulee olemaan todennäköisesti häviävän pientä. Sen verran tuntematon artisti kyseessä. Ellei sitten käy joku mahdoton zägä.

Alkuun kyseessä digitaalinen myynti ja julkaisu. Myöhemmin mahdollisesti tulee konkreettiselle levylle. Musiikkivideon kera olen siis julkaisemassa.

Muusikoiden liiton sivuilta katselin neuvoja. Ne ovat lähinnä niille, jotka ovat tekemässä levytyssopimusta oikean levy-yhtiön kanssa. Olen taas yksityishenkilönä tuottamassa tupla-singleä, joten eri säännöt pätee tässä. Tässä mennään tyylillä "olen tyytyväinen, jos saan omat takas". Ideana olisi saada lisää tunnettavuutta ja mahdollisesti siten oikea levytyssopimus.

Kiitos jo etukäteen kaikista neuvoista.

carnation
22.07.2014 21:31:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/2

"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti