Muusikoiden.net
03.12.2016

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Solo ja Soundchek
1
muusikko55
14.02.2014 18:28:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändin hajottua olen alkanut harkita tekemään pieniä keikkoja yksin.
Kun nuo esiintymistilat on kooltaan ja akustiikaltaan niin kovin erilaisia, niin tulipa
mieleen kysymys. Kuka voisi neuvoa minua, kuinka soundchek tehdään helpoiten ja parhaiten, kun teet keikkaa yksin.

Kiitos ja terkuin kiipparisti.

JudeJude
14.02.2014 22:29:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pieni äänitinlaite (esim Zoom H2) nurkkaan nauhoittamaan; sit soitat, kuuntelet, ruuvaat saundeja, toista kunnes tulos on toivottu.

"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta http://soundcloud.com/hohka
Dirtyh
15.02.2014 11:43:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

muusikko55: Bändin hajottua olen alkanut harkita tekemään pieniä keikkoja yksin.
Kun nuo esiintymistilat on kooltaan ja akustiikaltaan niin kovin erilaisia, niin tulipa
mieleen kysymys. Kuka voisi neuvoa minua, kuinka soundchek tehdään helpoiten ja parhaiten, kun teet keikkaa yksin.

Kiitos ja terkuin kiipparisti.

Usein nämä trubahommat ovat tilaisuuksissa joissa saundin hinkkaamisella ei saavuta lisäarvoa muuta kuin korkeintaan itselleen (olettaen että lähtökohta on edes sinne päin).

Yleensä tuollaisten settien kuuntelijalle soundit tarkoittavat sitä että esitys on joko liian hiljaa tai liian kovaa. Harvoinhan niitä kamoja yksin sinne kasailee vaan paikalla on aina joku toinenkin ihminen ja kysyy sitten siltä että onko volume sopiva. Keikan aikana sitten tarkkailee yleisön reaktioita ja säätää tarvittaessa.

Antti1
15.02.2014 14:21:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos laululla ja soittimella on jonkinlaista monimutkaisempaa kanavaa, prossua tai muuta jännää, niin tokihan ne voi ja kannattaa säätää jo etukäteen mahdollisimman kohdilleen. Jossain treeniksen nurkassa väännätte tarkkakorvaisen kaverin kanssa paletin kuntoon, niin keikalla voi suurinpiirtein vaan pistää virrat päälle ja availla masteria halutun määrän.

"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti