Muusikoiden.net
10.12.2016

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Musiikkiopisto ja tutkinnon suorittaminen
1
Lena.
04.01.2014 13:45:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kohta 18-vuotias ja soittanut kohta 3 vuotta viulua. En ennen soittoharrastuksen aloittamista kuvitellut, että musiikki voi olla niin mahtavaa! Olen käynyt 2,5 vuotta kansalaisopiston viulutunneilla ja nyt tämän kevään käyn niiden lisäksi avoimen musiikkiopiston tunneilla ja keväällä aion hakea musiikkiopistolle. Suoritan samalla lukiossa musiikin diplomia ja harjoituksia on ikään kuin "huvin vuoksi" viikoittain vielä lukion musiikinopettajan kanssa. Kotona harjoittelen 1-4 tuntia päivittäin. Pointtini on kuitenkin, jos nyt pääsisin musiikkiopistolle ja alkaisin suorittaa tutkintoa (asun Savonlinnassa, ikärajoitetta ei minun ennakkotutkiskelun mukaan ole) ja muuttaisin kesken tutkinnon toiselle paikkakunnalle, jossa ikäraja on esim. 18 vuotta, voiko tutkintoa suorittaa loppuun siellä?

Toivottavasti joku osaisi kertoa:)

freakingenius
15.01.2014 00:11:57 (muokattu 15.01.2014 00:13:05)

Lena.: Olen kohta 18-vuotias ja soittanut kohta 3 vuotta viulua. En ennen soittoharrastuksen aloittamista kuvitellut, että musiikki voi olla niin mahtavaa! Olen käynyt 2,5 vuotta kansalaisopiston viulutunneilla ja nyt tämän kevään käyn niiden lisäksi avoimen musiikkiopiston tunneilla ja keväällä aion hakea musiikkiopistolle. Suoritan samalla lukiossa musiikin diplomia ja harjoituksia on ikään kuin "huvin vuoksi" viikoittain vielä lukion musiikinopettajan kanssa. Kotona harjoittelen 1-4 tuntia päivittäin. Pointtini on kuitenkin, jos nyt pääsisin musiikkiopistolle ja alkaisin suorittaa tutkintoa (asun Savonlinnassa, ikärajoitetta ei minun ennakkotutkiskelun mukaan ole) ja muuttaisin kesken tutkinnon toiselle paikkakunnalle, jossa ikäraja on esim. 18 vuotta, voiko tutkintoa suorittaa loppuun siellä?

Toivottavasti joku osaisi kertoa:)

En kyllä tiedä missä musaopistossa ois muka niin tiukka ikäraja. Kyl yleensä sinne voi hakee vaikka aikuiset, mut ne menee sit aikuisten puolelle. En usko että koulua voi vaihtaa noin vaivattomasti vaan pääsykokeiden kautta, mutta kandee varmaan varmistaa asia kyseessä olevilta kouluilta. Vaikket pääsisi sisään keväällä niin kyllä ainakin meiän opistossa pystyy suorittamaan tutkintoja avoimen puolen opiskelijakin.
Hae vaikka sinne peruslinjalle ja jos et pääse niin jatkat avoimella? Näin ajattelin ite tehä ehkä.

Osta Korg, se on parempi.
lurkki
15.01.2014 17:36:50

Työ musiikkialalla -palstalla ammattiopet osaa neuvoa varmaan täsmästi.

Ymmärrän, että haluat osallistua keskusteluun, mutta täällä tuo keskustelu on viety paljon pidemmälle ja ymmärrys on paljon korkeammalla tasolla kuin sinulla. Joten - älä tule puhumaan asioista joista et tiedä mitään, vaan ota selvää.
nisumaka
16.01.2014 14:50:21

jos nyt pääsisin musiikkiopistolle ja alkaisin suorittaa tutkintoa

Olethan tietoinen siitä, että vaikka musiikkiOPISTO antaa opetusta, ei opistolla ole varsinaista oikeutta antaa keskiasteen virallista todistusta. Sen voi antaa konservatorion II-aste. Voit tietysti tehdä opistossa valmentavan opiskelun, ja sitten näyttöinä tuon tutkinnon. Jos haet korkeakouluihin myöhemmin, ja olet ylioppilas ja sinulla on musiikkiopistossa suorituksia, niitä kysellään, ja tuo ylioppilastutkinto antaa oikeuden opiskeluun/sisäänpääsytutkintoon osallistumiseen. Siinä asia pähkinänkuoressa. Työ musiikkialalla -palsta on hyvä vinkki.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti