Muusikoiden.net
05.12.2016

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Missä voi opiskella soitinrakennusta
1
keme
04.06.2013 02:18:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
Minä haluisin tietää mikä olisi paras vaihtoehto opiskella soitinrakennusta Suomessa. Olisiko se Ikata Ikaallissisa?
Olen asunut monta vuotta ulkomailla enkä löydä tietoa internetistä.
Kiitoksia etukäteen.

JohnJ
07.06.2013 15:05:36 (muokattu 07.06.2013 15:15:30)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

keme: Moi,
Minä haluisin tietää mikä olisi paras vaihtoehto opiskella soitinrakennusta Suomessa. Olisiko se Ikata Ikaallissisa?
Olen asunut monta vuotta ulkomailla enkä löydä tietoa internetistä.
Kiitoksia etukäteen.

Nimenomaan Ikata on tietääkseni Suomessa ainoa josta voi oikein ammattitutkinnon saada, jos sellaisen haluaa.

edit: ja tarkennuksena vielä, Ikatan tutkinto on kielisoittimiin suuntautunut koulutus. Et maininnut mitä soittimia haluat oppia rakentamaan. Muille soittimille ei ammattitutkintoja Suomesta löydy.

Metal meets the bone!
M.A.C.H.O. #13 - JUU HÄV PIIN IREISD!!!1
Janus
07.06.2013 18:48:05

JohnJ: edit: ja tarkennuksena vielä, Ikatan tutkinto on kielisoittimiin suuntautunut koulutus. Et maininnut mitä soittimia haluat oppia rakentamaan. Muille soittimille ei ammattitutkintoja Suomesta löydy.

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta tiedän Suomessa pianonvirittäjän koulutuksen saaneita henkilöitä, jotka ovat sitten osana opintojaan tehneet harjoittelujaksoja pianotehtaissa ulkomailla, esim. Steinway (jos en nyt ihan väärin muista). Eli jos tollaiset hommat ja työt ulkomailla kiinnostaa, virityskoulujen kautta hommaan voisi päästä kiinni.

enary
08.06.2013 01:08:47

Ikatalla voi opiskella myös harmonikanrakennusta.

http://ikata.lpkky.fi/dynamic/1/21.html

jassi
08.06.2013 14:06:53

Minä opiskelin hetkisen tuota pianonviritystä Espoon Arla-instituutissa ja se on tai ainakin oli ainoita opinahjoja siihen touhuun Suomessa. Hyvä koulu ja hyvät maikat. Asuminenkin järjestyy. Itse lopetin, kun ei tuntunut sittenkään omalta hommalta. Mutta ne koulukamut, jotka loppuun sen kävivät, ovat kyllä työllistyneet ja osa lähtenyt mualimallekin flyygeleitä fiksaileen. Lämpimät suosittelut!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti