Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä on paras tapa nauhoittaa akustinen/sähkökitara ja laulu?
1 2 3
Leri
28.01.2013 16:52:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tosta jukkiksesta kannata välittää, tuntuu olevan hieman nipo jannu. Vittuilee myös tuolla kitarakamat osastolla.
 
suomipoplaulajalauluntekija
28.01.2013 18:47:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leri: Ei tosta jukkiksesta kannata välittää, tuntuu olevan hieman nipo jannu. Vittuilee myös tuolla kitarakamat osastolla.
 
O.k. Tuntui aika moni lähtevän leikkiin mukaan. Minua kiinnostaa vain musiikki, ja siksi täällä olen.
 
Numb
28.01.2013 21:35:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

suomipoplaulajalauluntekija: O.k. Tuntui aika moni lähtevän leikkiin mukaan. Minua kiinnostaa vain musiikki, ja siksi täällä olen.
 
Sä vedit porot nokkaan, ja rupesit besswerwisseriksi väärän oikeinkirjoitukses kanssa. Kyllähän siinä haistaa hyvän viihteen, popcornit + leikit. Sä otit ittes vakavasti = virhe.
 
Jos sua ei kiinosta kuin musiikki, niin miks sä pidit tarpeellisena vastata kun sun kielioppias oikaistiin? Jos sä katsot taaksepäin tätä ketjua, niin Jucciz vähän töksäytti, sä hölmöilit siihen, ja siitä se homma sit lähti. Jos sä olisit jättänyt vastaamatta J:lle, niin kaikki olis ihan hunky dory.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
Epämuusikko
28.01.2013 22:08:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi tällaista tarvii kysellä? Oletin että kysyjä olisi jo pitkän matkan kulkenut suomipopinsoittajalaulajatekijäammattilainen.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Lennu
28.01.2013 22:11:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Miksi tällaista tarvii kysellä? Oletin että kysyjä olisi jo pitkän matkan kulkenut suomipopinsoittajalaulajatekijäammattilainen.
 
No ehkä se halusi vaihtaa ajatuksia asiasta ?
 
no is any good musics maked anymore...
suomipoplaulajalauluntekija
29.01.2013 10:58:58 (muokattu 29.01.2013 10:59:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Sä vedit porot nokkaan, ja rupesit besswerwisseriksi väärän oikeinkirjoitukses kanssa. Kyllähän siinä haistaa hyvän viihteen, popcornit + leikit. Sä otit ittes vakavasti = virhe.
 
Jos sua ei kiinosta kuin musiikki, niin miks sä pidit tarpeellisena vastata kun sun kielioppias oikaistiin? Jos sä katsot taaksepäin tätä ketjua, niin Jucciz vähän töksäytti, sä hölmöilit siihen, ja siitä se homma sit lähti. Jos sä olisit jättänyt vastaamatta J:lle, niin kaikki olis ihan hunky dory.

 
Siksi, koska olen oikeasti käynyt konekirjoitusta vuosia. Arvosana oli oikeasti minulla 10. ja tuo tapa minulle opetettiin. Ja on tapana sanoa hölmöläisille takaisin
 
suomipoplaulajalauluntekija
29.01.2013 12:05:03 (muokattu 29.01.2013 12:55:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Miksi tällaista tarvii kysellä? Oletin että kysyjä olisi jo pitkän matkan kulkenut suomipopinsoittajalaulajatekijäammattilainen.
 
Mistä noin oletit ? nimimerkki pitäisi vaihtaa, nykyään enemmänkin iskelmälaulajalauluntekijäksi. Ammattilaiseksi en ole itseäni sanonut missään välissä. Laulanut, ja tehnyt lauluja olen toki jo ennen kouluikää eli noin 26 vuotta. Iskelmämuusikon töitä myös osa-aikatyökseni aikoinaan hyvin paljonkin. Mutta ei siinä opi nauhoittamaan omia biisejään. Ne on mulla päässä. Ja aattelin kasettiraiturikaudesta siirtyä johonkin parempaan. Ja suurin osa lauluista on ihan päässäni että soinnut ja sanat on vain kansiossa. Silleen kun sais hyvät kaiut vaan, ja kitaran soittaminen kuulostaisi hyvältä. Tuo audacity-ohjelma koneella on huono kun ei saa ees kaikuja ja huonommalta kuulostaa kuin kasettiraiturilla. Mutta siihenkään ei saa kaikuja. Tietokoneisiin en oo koskaan sen kummemmin perehtynyt. Jos ois jokin muu laite kuin tietokone niin sit olis hyvä kun ne tekeleet saisi vaikka lähetettyä silti sähköpostiin esim. Jos olisin ammattilainen "lauluntekijänä" ja saisin siitä leipäni, niin hölmömpikin varmasti ymmärtää että en moista täällä kyselisi
 
Numb
29.01.2013 13:34:08 (muokattu 29.01.2013 13:35:11)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

suomipoplaulajalauluntekija: Siksi, koska olen oikeasti käynyt konekirjoitusta vuosia. Arvosana oli oikeasti minulla 10. ja tuo tapa minulle opetettiin.
 
Se tapa on väärä - niin kuin tässä on tullut moneen kertaan todettua, Ihan riippumatta siitä mitä sulle on opetettu joskus jossain ja minkä arvosanan olet siellä jossain saanut. Otapa lähin kirja. Katso onko mahdollisten kysymysmerkkien edessä välilyöntiä. Ota seuraava, ja katso siitä. Ja sitten seuraava, jne. Ei löydy välilyöntiä.
 
Kesustelu on semmoista, että jos sä vastaat johonkin, sulle vastataan sen mukaan mitä sä vastasit. Niin kävi tässäkin ketjussa. Jotkut sanomiset voi jättää kommentoimatta, vaikka mieli tekisi.
 
Mutta asiaan.
 
Paras tapa nauhoittaa kitaroita ja laulua on joku hyvä studio.
 
Jos tarkoitus on ikään kuin merkitä lauluja muistiin, ihan sanelukone tai esim. Zoom H2 ovat toimivia.
 
Jos on tarkoitus sovittaa ja/tai vähän miksata, ts. tehdä vähän pitemmällevietyjä demoja, sopiva audiointerface ja tietokone raiturisoftalla. Mikrofoneja on hyvä olla vaikkapa laajakalvokonkka ja joku perusdynaaminen.
 
Nauhoitteitaan on helppo jakaa esim. Dropboxin avulla. Miksei sähköpostin liitteenäkin toki.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
suomipoplaulajalauluntekija
29.01.2013 14:37:28 (muokattu 29.01.2013 23:22:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Se tapa on väärä - niin kuin tässä on tullut moneen kertaan todettua, Ihan riippumatta siitä mitä sulle on opetettu joskus jossain ja minkä arvosanan olet siellä jossain saanut. Otapa lähin kirja. Katso onko mahdollisten kysymysmerkkien edessä välilyöntiä. Ota seuraava, ja katso siitä. Ja sitten seuraava, jne. Ei löydy välilyöntiä.
 
Kesustelu on semmoista, että jos sä vastaat johonkin, sulle vastataan sen mukaan mitä sä vastasit. Niin kävi tässäkin ketjussa. Jotkut sanomiset voi jättää kommentoimatta, vaikka mieli tekisi.
 
Mutta asiaan.
 
Paras tapa nauhoittaa kitaroita ja laulua on joku hyvä studio.
 
Jos tarkoitus on ikään kuin merkitä lauluja muistiin, ihan sanelukone tai esim. Zoom H2 ovat toimivia.
 
Jos on tarkoitus sovittaa ja/tai vähän miksata, ts. tehdä vähän pitemmällevietyjä demoja, sopiva audiointerface ja tietokone raiturisoftalla. Mikrofoneja on hyvä olla vaikkapa laajakalvokonkka ja joku perusdynaaminen.
 
Nauhoitteitaan on helppo jakaa esim. Dropboxin avulla. Miksei sähköpostin liitteenäkin toki.

 
Ois kai voinu jättää vastaamatta :D joo. Kiitos tosi paljon neuvoista. pystyykö sen Zoom H kakkosen, yhdistämään tietokoneeseen ja siirtämään tuotokset koneelle ?
 
Ahti Tuumiainen
11.01.2019 16:28:30 (muokattu 12.01.2019 03:22:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluaisin sellaisen vanhan mankan/sanelukoneen, jolla voi äänittää c-kasetille. Ei sellaisia varmaan enää valmisteta. Mutta c-kasetteja kyllä saa kaupasta edelleenkin.
 
Pitäisköhän sellaista vehjettä metsästää jostain kirpputortilta vai mistä? Se olisi mielestäni kaikkein paras tapa äänittää omia demoja (kitara + laulu).
 
Esim. tällainen:
 
https://fi.wikipedia.org/wiki/C-kasetti#/media/File:Unitra_grundig.jpg
 
Tai tällainen:
 
https://www.google.fi/search?hl=fi& … 4.wNUxPlCdtTE#imgrc=yuGMxrcKsyFDDM:
 
Vessajono
11.01.2019 16:37:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahti Tuumiainen: Haluaisin sellaisen vanhan mankan/sanelukoneen, jolla voi äänittää c-kasetille. Ei sellaisia varmaan enää valmisteta.
 
Ei niin. Mut digitaalisia vaihtoehtoja on vaikka millä mitalla: https://www.thomann.de/fi/kannettevat_nauhurit.html?oa=pra
 
Se olisi mielestäni kaikkein paras tapa äänittää omia demoja (kitara + laulu).
 
Ei se kyllä oo, helpoin ja paras tapa on nimenomaan joku Zoom H1N tai vastaava kannettava taskukokoinen digitoosa.
 
Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä.
Ahti Tuumiainen
12.01.2019 03:22:04 (muokattu 12.01.2019 03:25:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on sanelin. Mutta se toimii vain paristoilla. Olisiko sellaista taskukokoista digitallenninta, minkä voisi kytkeä myös verkkovirtaan? Just sellainen olisi paras.
 
EDIT: Joo, Zoomiin saa ainakin verkkovirtaa. Vihdoinkin taisi löytyä ratkaisu ongelmaan.
 
Jucciz
13.01.2019 03:50:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miltei joka kännykässä on nykyään ääninauhuri. Sillä saa ideat kätevästi talteen, jos äänenlaatu on toissijainen seikka. Itse käytän tätä taktiikkaa paljon. Sit jos tartten parempaa, siirryn tietokoneelle ja oikean äänityslaitteiston äärelle.
Ahti Tuumiainen
13.01.2019 06:20:19 (muokattu 13.01.2019 06:24:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees, mutta mulla on vanhanaikainen kännykkä. Ja kyllä mä tuon Zoomin tai vastaavan aion hommata. Käsittääkseni sillä voi tehdä jotain päällekkäisäänityksiäkin. Mulle riittäisi kaksi kitararaitaa ja laulu. Ja hätätapauksessa yksikin kitararaita riittää. Lähinnä mun olisi tarkoitus tehdä sekä ideat talteen, että semmoista alkeellista demomatskua, jota voin itse kuunnella huvikseni. Ja ehkä jos sen pystyisi siltä masiinalta jotenkin siirtämään tietokoneelle esim. mp3-muotoon ja lataamaan nettiin muidenkin kuultavaksi, niin se olisi aivan mahtava juttu.
 
Sonyn sanelukone mikillä on muuten aika hyvä, siinä on vain kaksi vikaa: a) Toimii vain paristoilla ja b) Siitä ei saa niitä äänityksiä minnekään, esim. tietokoneelle.
 
Sax-pappa
13.01.2019 10:44:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahti Tuumiainen: Jees, mutta mulla on vanhanaikainen kännykkä. Ja kyllä mä tuon Zoomin tai vastaavan aion hommata. Käsittääkseni sillä voi tehdä jotain päällekkäisäänityksiäkin. Mulle riittäisi kaksi kitararaitaa ja laulu. Ja hätätapauksessa yksikin kitararaita riittää. Lähinnä mun olisi tarkoitus tehdä sekä ideat talteen, että semmoista alkeellista demomatskua, jota voin itse kuunnella huvikseni. Ja ehkä jos sen pystyisi siltä masiinalta jotenkin siirtämään tietokoneelle esim. mp3-muotoon ja lataamaan nettiin muidenkin kuultavaksi, niin se olisi aivan mahtava juttu.
 
Sonyn sanelukone mikillä on muuten aika hyvä, siinä on vain kaksi vikaa: a) Toimii vain paristoilla ja b) Siitä ei saa niitä äänityksiä minnekään, esim. tietokoneelle.

 
Zoom H1:llä ei voi tehdä päällekkäisäänityksiä. Kahden raidan mp3- tai wav-muotoon talletus ja tietokoneelle siirto onnistuu.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «