Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Unessa kuultu biisi - kokemuksia?
1 2
artope
10.01.2012 12:15:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En oo juurikan unessa mitään biisejä kuullut....
 
Mutta silloin tällöin näen sellaisen painajaisen, että ollaan jossain aloittamassa keikkaa ja sitten nuotit ei pysy telineessä, mikkiständi ei pysy pystyssä, piuhat ei sovi laitteisiin, jotain oleellista on unohtunut matkasta tai jotain muuta aivan käsittämätönta siinä tapahtuu....
 
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
StJerky
10.01.2012 14:13:07 (muokattu 10.01.2012 14:13:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

artope: En oo juurikan unessa mitään biisejä kuullut....
 
Mutta silloin tällöin näen sellaisen painajaisen, että ollaan jossain aloittamassa keikkaa ja sitten nuotit ei pysy telineessä, mikkiständi ei pysy pystyssä, piuhat ei sovi laitteisiin, jotain oleellista on unohtunut matkasta tai jotain muuta aivan käsittämätönta siinä tapahtuu....

 
Kuulostaa normikeikalta.
 
sticky fingers
14.01.2012 16:20:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: Harvemmin kyllä tulee moisia kokemuksia, mutta yleensä ne tilanteet ovat hulvattomia. Viimeisimpänä mainittakoon ihan käsittämätön uni, missä kuljeskelin kaverin kanssa suolla ja jossain vaiheessa sitten päädyin uimaan suonsilmäkkeeseen, missä piti pyöriä ympäri. Yritin pyöriä, mutta vieressä olevat henkilöt kritisoivat ankarasti sitä etten osannut pyöriä suossa oikein. Taustalla soi ruotsalainen schlager, mikä sitten herätessä soi päässä edelleen. Oli niin käsittämätön tilanne, että oli pakko kevyesti revetä heti aamutuimaan. Sitten teos pitikin tehdä: http://maihinnousu.net/s/12332
 
Toi biisi on kyllä tarttuva, ei voi mitään. Hämmäentävää oli, kun toissailtana nukkumaan mennessäni toi biisi alkoi pyörimään taas päässä. Hihiittelin hetken, kunnes ryhdistäydyin ja nukahdin.
 
...
Xae
15.01.2012 00:15:18 (muokattu 15.01.2012 00:17:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: Harvemmin kyllä tulee moisia kokemuksia, mutta yleensä ne tilanteet ovat hulvattomia. Viimeisimpänä mainittakoon ihan käsittämätön uni, missä kuljeskelin kaverin kanssa suolla ja jossain vaiheessa sitten päädyin uimaan suonsilmäkkeeseen, missä piti pyöriä ympäri. Yritin pyöriä, mutta vieressä olevat henkilöt kritisoivat ankarasti sitä etten osannut pyöriä suossa oikein. Taustalla soi ruotsalainen schlager, mikä sitten herätessä soi päässä edelleen. Oli niin käsittämätön tilanne, että oli pakko kevyesti revetä heti aamutuimaan. Sitten teos pitikin tehdä: http://maihinnousu.net/s/12332
 
:DDDDD
Arvaa mistä näen unta tänä yönä.
 
"Boy, you guys sound like a drunken cripple walking up a flight of stairs, man... drunken flight of stairs."
Sälski
21.01.2012 03:36:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerran unessa havahduin siihen, että tämä on tosissaan vain unta ja voin tehdä mitä vain, eli siis uni muuttui selko- eli lucid-uneksi, ja päätin sitten yrittää lentää, mutta maasta käsin tämä ei onnistunut kovinkaan helposti ja päätin kavuta läheisen kallion päälle, mutta juuri kun olin pyrähtämässä lentoon niin viereisestä kerrostalosta luukutettu, karmaiseva Poets of the Fallin tämä ''hitti'' sai heräämään jostain syystä, ja kyllä puistatutti. Ja tuo musiikki kuului vain ja ainoastaan unessa, eikä esim. naapurista, ja vaikka en kappaletta juuri nyt muista niin ymmärsin sen hyvinkin olevan juuri Poets of the Fallia vaikka eihän tämä yhtye edes soi enää missään enkä todella ikinä ole sitä vapaaehtoisesti kuunnellut. On se jännä.
 
Arkka
21.01.2012 09:54:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin kuin aiemmin kirjoitin, todella harvoin mulle näin käy, mutta nyt viime yönä kävikin jopa kaksin kappalein (no pun intented).
 
Ensin näin unta, että musta tuli Orange Goblinin kolmas kitaristi (joka sinällään on hieman outoa ku niillä on vaan yks) ja soitettiin tulevan levyn ennenjulkaisematonta biisiä jossain reeniksellä. Siinä oli aika paljon nylonkielistä ja särökitarat tais olla lähinnä kertseissä tai jotain. Biisi meni a- tai d-mollista, muistaakseni aasta ja kierto oli joko kvinttikierto tai sitten jotain tyyliin
| am C | G H | F D (vai am?) | E |
 
Tuskin oli enneuni, koska ei kuulostanut kyllä juurikaan OG:lta. Maaliskuussakohan se uus levy on tulossa, saa nähdä..
 
No sit sen jälkeen näinkin unta että olin Metallican reeneissä/kirjoitussessioissa ja Hetukka näytti Kirkille uutta Motörhead-tempoista riffiä, jossa ajatuksena oli kait palata KEA-meininkeihin. Sen sain melko varmasti oikein lapulle. Heitän linkkiä tähän jos jaksan nauhottaa sen. Jännä oli se, että se referenssi-e, joka unesta jäi soimaan päähän oli oikeesti e, vaikka en kovin hyvin nuotteja tunnista.
 
Tää jälkimmäinen oli kyl sellanen, että olisin voinu hereilläkin keksiä ihan hyvin.
 
Orbiter
27.01.2012 13:02:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sälski: ... mutta juuri kun olin pyrähtämässä lentoon niin viereisestä kerrostalosta luukutettu, karmaiseva Poets of the Fallin tämä ''hitti'' sai heräämään jostain syystä, ja kyllä puistatutti.
 
Tämän voisi luokitella tosiaan jo painajaiseksi :|
 
Juntunen
27.01.2012 13:15:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla tulee näitä usein. Nyttemmin olen alkanut myös heräilemään niin että muistan vielä biisiaihion. Nopsaan vaan yöpöydältä iPuhelimen sanelin käyntiin ja hölisemään ideaa ylös. Monesti tulee grooveja ja melodioita. Koira ihmettelee ku ukko alkaa mongertaa biittejä ylös pimeässä.
 
Dianin eka kokopitkä "Burn Together" ostettavissa Levykauppa-X:stä. Eka sinkku tästä.
tsugaru
29.01.2012 09:54:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi en kuule unessa biisejä, vaiikka seurustelen unissani vuoroin Kauko Röyhkän, Michael Monroen, Iggy Popin, Hectorin, Ville Valon ja ajankohtaisen kakkosen pitkän toimitajan kanssa.
 
- Hän luki kaiken rivien välistä, mutta tekstiä hän ei ymmärtänyt. Henrik Tikkanen
zekeode
29.01.2012 12:19:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Välillä on huvittavaa, kun kuulee jonkun bändin esittävän livenä biisejä, joita eivät ole koskaan aikaisemmin soittaneet. Tai sitten biisejä, joita ei ole itse koskaan edes kuullut. Pitäisi varmaan jotain vihkoa säilyttää sängyn vieressä. :)
 
Muusikon elämä terveellisemmäksi: iHerb.com:sta. Koodilla YUY952 5$ alennusta ekasta tilauksesta - Blogi
laakeri
29.01.2012 13:43:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän niitä biisejä joskus tulee unissaan "sävellettyä". Esimerkiksi Kotiteollisuuden ja Chisun tuoreimmat hitit olen kuullut unessa radiosta. Kävin myös unessa Opethin keikalla ennen uusimman levyn ilmestymistä, ja bändi esitti siinä uutta materiaaliaan.
 
oo-p
29.03.2012 16:51:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri äsken päiväunissani hoilasi perin ponnekas mustalaisorkesteri:
 
"ON AIKA TULLUT, HAITARI ON MENNYT KII!
ON AIKA TULLUT, HAITARI ON MENNYT KII!
ON AIKA TULLUT, HAITARI ON MENNYT KII!
ON AIKA TULLUT, HAITARI ON MENNYT KII!"
 
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
priapos
31.07.2016 05:55:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: Sitten teos pitikin tehdä: http://maihinnousu.net/s/12332
 
Kiitos korvamadosta! :D
 
Heräsin yks ilta puoliunesta ja kuulin jonkilaista trance musiikkia missä oli todella kauniit naisvokaalit, jotain minulle ennestään tuntematonta kieltä, mutta todella kaunista, kuin enkelin laulua yhdistettynä progressiiviseen tranceen.. Sen biisin nimi oli kai Heaven Path Super Drive. Piti googlataki onko tollasta, ei ollut.
ajattelin heti että voi kun osais tehdä tollaista musaa. Soitan ite humppabändissä bassoa. :D Äänitinkin sitten puhelimella sitä laulua, aivan kauhealtahan se kuulosti kun mies puolitokkurassa ölisee ja yrittää jäljitellä enkelin laulua.
 
Humanoid
31.07.2016 11:30:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä aihe. Unissa on tullu sävellettyä ja sanoitettuakin. Suurin ongelma on saada se tuotos nauhalle, sillä nuo jutut unohtuvat todella nopeasti. Taitaa olla viitisen biisintynkää tallessa jotka on täysin unessa sävellettyjä, mutta eipä niistä mitään valmista tai hienoa ole koskaan tullut.
 
Erityisesti mieleen on jäänyt eräässä unessa A.W. Yrjänän minulle sanoma lause: "Väsymättömän kirjailijan viivaluolasto"
 
Kimmo72
01.08.2016 22:30:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus kahekskööt -luvun lopussa tahi yhekskööt -luvun alkuhaminoilla näin unta jossa soiteltiin silloisen orkesterimme kanssa jotain Kolmas Nainen -yhtyeen kipaletta. Herättyäni kokeilin että mitenkäs? Ja se meni juuri niin. Outoa.
Ei tietenkään koko kipaletta vaan joku perus A osa siitä.
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Berzerkowitz
01.08.2016 22:51:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus vuosia sitten soi unessa biisi mikä muistutti Leprosyn aikaista Deathia. Luonnollisesti unohdin herättyäni miten se biisi meni.
 
Dave Dangerous
01.08.2016 23:17:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan niitä biisejä unessa tullut mutta yhtä lukuunottamatta en ole saanut nauhoitettua ! kyllä. muistin kun heräsin ja "inisin" sen nauhalle, nyt nauha on hävinnyt.
parhaita unia on ne jossa olen jossain levykaupassa tai antiikkikaupassa tms. ja siellä on erään suosikkibändini levyjä, lähes aina sinkkuja, vinyyli, sellaisia joita ei oikeesti ole edes olemassa mutta siellä niitä on ja olen taivaissa kun ostan ne ja sitten herään .
 
barclay
01.08.2016 23:39:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parhaat biisini olen tehnyt unessa. Harmi etten vaan muista niitä herätessä
 
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project , Arizonan aavikolla siatkin lentävät: Sumell/Kostiainen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «