Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Komppareita (varsinkin kitaroita) on liikaa!
1 2 3
HS
12.02.2003 22:14:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve
 
...eli soittaja ratkaisee enemmän akustisessa musiikissa, kun sähöisessä, koska senkin lisäks että soitin pitää hallita näppituntumalla, siitä pitää myös saada saundi, ja se ei olekkaan niin helppo homma kun luulisi...
 
Maailmassa on melkoinen määrä huonoja sähkökitaran soittajia. Ei ole ihme, että kuva soittimen rajallisuudesta nousee esiin. Helppo on hankkia kitara, mutta treenaaminen onkin sitten jo toinen juttu. Kitarasankaruusmyytti vääristää nuoren kollin käsitystä sähkökitaran soittamisesta ja harjoittelusta ylipäätään. Kyllä sähkökitaran (osaava) soitto vaatii helvetisti työtä ja soittimen hallinnan opettelua, jotta siitä saa irti sen soundin ja ne nyanssit mitkä haluaa.
Se, että tätä soittoa kuulee niin äärimmäisen harvoin ei varmaan ole itse soittimen vika :)
 
Useimmat ihmiset alkavat haukotella lukiessaan haukottelevista ihmisistä.
KooAa
12.02.2003 22:16:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tunnenpa miehen joka veti Sabbathit, Purplet, Zeppelinit, Rainbowt, Davet ym. korvakuulolta ilman minkäälaista opetusta eikä ollu kukaan edes kertonut miten kitara viritetään. Viritti siis "väärin". Veti päälle soolot mun tekemiin piiseihin niin että ne muutama jotka ovat kuulleet eivät saanet tuntiin sanaa suustaan (.. ei aivan totta mutta kuvaannollisesti).
 
Hyvin hyvin harvoin kuule levyiltä ym. parempaa soitantaa. Kaveri ei ole koskaa esiintynyt julkisesti eikä edes halunnut sitä, aikaa on siis riittänyt itse soittamiseen.
 
funkylord
12.02.2003 22:33:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kova sälli täytyy myöntää.....
 
PORKKANA!
Notefix
12.02.2003 22:53:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä sähkökitaran (osaava) soitto vaatii helvetisti työtä ja soittimen hallinnan opettelua, jotta siitä saa irti sen soundin ja ne nyanssit mitkä haluaa.
Se, että tätä soittoa kuulee niin äärimmäisen harvoin ei varmaan ole itse soittimen vika :)


En voisi olla enemmän samaa mieltä. Itse diggaan helvetisti hyvästä kitaransoitosta, mutta varsinkin hyviä rytmikitaristeja on erittäin harvassa...oikeasti!
 
Jäärä
13.02.2003 09:03:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy kysyä, että mitä sitten? Jokaisella lienee oikeus soitella ihan mitä vaan ja millä tasolla tahansa? Itse olen ihan suhteellisen onnellinen rämpyttäessäni paskasti jotain kitaraa, eikä paljoakaan huolestuta jonkinlainen vääristymä soittimien määrällisissä "voimasuhteissa", eikä edes kykenemättömyyteni soittamisen saralla mitenkään hävetä. Aina on päässyt johonkin bändiin soittamaan.
 
On niitä ihan toivottomia puhaltajiakin, muuten. Itse olen varsinkin totaalisen huono tuubansoittaja. Ja oikeastaan joku basso on täysin turha soitin, joku tuuba pieksee sen mennen tullen, varsinkin humpaa ja Iron Maidenia soitettaessa.
 
Kysy mitä vaan, vastaan mitä vaan. "Kun tosimiehet alkaa soittamaan, siinä on puhaltajat vaan tiellä" - Minä
funkylord
13.02.2003 15:14:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basso on täysin turha soitin. Joku tuuba pieksee sen mennen tullen, varsinkin humpaa ja Iron Maidenia soitettaessa.
 
Hahhaa! Points to u! =)
 
PORKKANA!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «