Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Topi Sorsakoski on kuollut
1 2 3 4
hjukke
14.08.2011 03:02:46 (muokattu 14.08.2011 03:17:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Köykäsiä oikeesti, olen diggaillut aika pienestä asti. Vaikka surullista onkin, pitää muistaa että sillä kupilla ja tupakilla jaksoi aika pitkälle.. Mutta tosiaan nopeasti tuli kuitenkin. Topin (ja Agentsin) soundissa on jotain, minkä miellän kovin, kovin "Suomalaiseksi".
Stradlin
14.08.2011 03:52:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotenkin tekis mieli vittuilla, rip in piece jne, mut kyl tää nyt oikeesti vähän kosketti. Topi nyt oli oikeesti aikamoinen artisti, suorastaan Princemäinen tulkitsija, aliarvostettu Suomessa.
 
"Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori
Morphia
14.08.2011 04:01:45 (muokattu 14.08.2011 04:02:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Mä olin kuningas, lailla Virran Olavin
sain kultaa sain myös timantin
koskaan kenellekään sanonut en ei
mut auki revittiin ja viina minut vei
mä nousin tähtiin palata en sieltä voi
mä elän vieläkin, mun levyt vielä soi
ja soi ja soi ja soi
ja soi ja soi ja soi"
 
Rauha hänen sielulleen.
 
Hey man, is this a dream?
Prophet
14.08.2011 08:48:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RIP. Kannattaa lukea elämänkertakirja Kulkukoira.
 
Bluesmies
14.08.2011 10:05:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RIP in piece.
dfer
14.08.2011 10:24:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stradlin: Jotenkin tekis mieli vittuilla, rip in piece jne, mut kyl tää nyt oikeesti vähän kosketti. Topi nyt oli oikeesti aikamoinen artisti, suorastaan Princemäinen tulkitsija, aliarvostettu Suomessa.
 
Kiitos että et vittuillu, tässäkin ketjussa on jo kymmenenisen viestiä missä on vaan tuota vitun aivokääpiöintiä 'rip in piece kevyet mullat enpä tuntenu mut hehe' juttuja joista on vaikea löytää paljonkaan hupia.
 
Hieno mies oli. Onkohan se levy nyt vielä tulossa lokakuussa?
 
DJKaaos
14.08.2011 10:37:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dfer: Onkohan se levy nyt vielä tulossa lokakuussa?
 
Julkaistaan suunnitelmien mukaan.
 
Minä olen minä.
HaloOfFlies
14.08.2011 10:47:21 (muokattu 14.08.2011 10:52:20)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sorsakosken tuotanto ei niinkään ole tuttua, mutta jokunen vuosi sitten törmäsin häneen kaupungilla ihan sattumalta kun tuli pyörällä vastaan. Sympaattisen ja mukavan oloinen kuva hänestä jäi. Lepää rauhassa.
 
Jokseenkin ironista muuten, että Sorsakosken kuolinpäivänä telkkarista tulee elokuva, jonka tunnussävel on hänen suosituin kappaleensa.
 
E: joku muukin oli jo edellisellä sivulla tämän huomannut.
 
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
DJKaaos
14.08.2011 11:01:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sorsakoski on mulle ehkä se rakkain ja tärkein laulaja kotimaisista sankareista. Jo pienenä tuli perheen automatkoilla kuultua Topia ja Agentsia ja sitten myöhemmin Topi ja Agents olivat merkittävä vaikuttaja sille, että tartuin itse kitaraan.
 
Soololevyistä paras on Hurmio ja Agentsin kanssa tehdyistä In Beat. Molemmissa on lisäksi erittäin tunnelmalliset kansitaiteet.
 
Minä olen minä.
carnation
14.08.2011 11:12:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dfer: Kiitos että et vittuillu, tässäkin ketjussa on jo kymmenenisen viestiä missä on vaan tuota vitun aivokääpiöintiä 'rip in piece kevyet mullat enpä tuntenu mut hehe' juttuja joista on vaikea löytää paljonkaan hupia.
 
Huvittavintahan tässä on se, että vähän liian monet toistavat ihan tosissaan tuota samaa ulkoa opittua mantraa jokaisen julkkiskuoleman yhteydessä.
 
Niin mutta tosiaan, enpä ole minäkään miehen tuotantoon oikein tutustunut, mutta kyllähän tämä aina pysäyttää. Etenkin kun monia haastatteluita katsoi, niin sellaiselta maanläheiseltä, huumorintajuiselta ja rehelliseltä mieheltä vaikutti. Sai taas yläkerran orkesteri täydennystä. Hieno mies. Kevyet mullat. Lepää rauhassa. Elät muistoissamme.
 
Taidanpa laittaa tänään Topin musiikkia soimaan ja nauttia lasillisen.
 
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Eemil
14.08.2011 11:14:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lukethesis: En ole varmaan ainut, jonka lapsuuden autoreissuilla soivat C-kasetilta "On kesäyö", "Kunhan palaan takaisin" (joka on muuten parempi kuin coveroimansa originaali...) tai "Olet rakkain"...
 
Juu et.
 
Ikävä juttu.
 
Vaihtovirta
14.08.2011 13:44:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulemani mukaan elämäni ensimmäinen keikkakokemus on ollut Topi Sorsakoski jossain imatralla. Olin tuolloin 3 tai 4 vuotias. Vaikka siitä keikasta en mitään muistakkaan, niin sen jälkeen on kyllä tullut silloin tällöin kuunneltua miehen tuotantoa. Oli kyllä yksi tämän maan kovimmista tulkitsijoista kautta aikain. Sääli että v:mäisin tauti tällä pallolla ei katso kehen iskee..:/
 
"Lähden niin kuin tulinkin: Huutaen!"
Jucciz
14.08.2011 13:47:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihtovirta: Sääli että v:mäisin tauti tällä pallolla ei katso kehen iskee..:/
 
Eipä se aina, joskin olen antanut itseni ymmärtää, että Topi mitä suurimmissa määrin edesauttoi taudin puhkeamista ihan omaehtoisesti. Jos jotain lohtua tilanteessa haluaa nähdä, se olisi varmaan se, että lähtö tuli suht nopeasti eikä kärsimystä kestänyt vuositolkulla.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Atomic Cafe
14.08.2011 14:31:11 (muokattu 14.08.2011 15:12:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keuhkosyöpä ja tupakka ovat vähän kun paita ja peppu mutta keuhkosyöpä on sikäli armelias syöpä että useimmat potilaat kuolevat muutaman kuukauden kuluessa diagnoosista, potilaan ei tarvitse kitua vuosia jossain saattohoidossa.
 
Vitsinä syntynyt Topi Sorsakoski oli erittäin mielenkiintoinen ilmiö suomalaisessa musiikkimaailmassa. Agents ja Topi yhdistivät monia asioita sekä meiltä että muualta, saivat homman toimimaan ja iskivät kansakunnan sieluun niin lujaa että koko maa putosi polvilleen.
 
Topi muistetaan juopottelevana ketjutupakoitsijana jolla oli hämmästyttävän upea ääni mutta Topi Sorsakosken paras kaveri Pekka Erkki Juhani Tammilehto oli paljon muutakin, monipuolinen vanhan liiton veteraani joka ehti tekemään vähän kaikenlaista sekä muusikkona että muutenkin.
 
Sitkeän, jopa painettuun sanaan päätyneen huhun mukaan Remu Aaltonen aikoi 1980-luvun alussa pyytää Tammilehtoa Hurriganesin kitaristiksi.
 
"Tuo on urbaani legenda, tai ainakin melkein. En tosin ole ihan varma. Ne olivat niin huuruisia aikoja, että en muista niistä juuri mitään", Pekka Tammilehto ainakin osittain kiisti huhun STT:n haastattelussa vuonna 2000.
 
kaljataiteilija
14.08.2011 15:42:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bluesmies: RIP in piece.
 
Heh... rip in piece
 
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
Juicefani11
14.08.2011 22:16:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dfer: Kiitos että et vittuillu, tässäkin ketjussa on jo kymmenenisen viestiä missä on vaan tuota vitun aivokääpiöintiä 'rip in piece kevyet mullat enpä tuntenu mut hehe' juttuja joista on vaikea löytää paljonkaan hupia.
Kävikö mielessä että ehkä kaikki eivät osaa sanoa muuta? Ehkä jotkut suhtautuvat kuolemaan eri tavalla..
 
Kitara, basso, mandoliini, huuliharppu, piano, banjo, ja steel-kitara ovat miehen parhaat ystävät...
dfer
15.08.2011 07:30:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicefani11: Kävikö mielessä että ehkä kaikki eivät osaa sanoa muuta? Ehkä jotkut suhtautuvat kuolemaan eri tavalla..
 
Totta kai, tarkotin vaan tota viimeaikoina yleistynyttä irvailua että tahallaan toistetaan vinoilumielessä noita r.i.p.- ketjujen yleisimpiä kliseitä.
 
Burn
15.08.2011 10:29:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dfer: Totta kai, tarkotin vaan tota viimeaikoina yleistynyttä irvailua että tahallaan toistetaan vinoilumielessä noita r.i.p.- ketjujen yleisimpiä kliseitä.
 
Musta se on vaan hyvä että porukka vähitellen tajuaa miten väsyneitä sutkautuksia täällä on pokalla naamalla vuosikaudet viljelty.
 
http://nereusprojekti.net/
Zed
15.08.2011 10:32:19 (muokattu 15.08.2011 10:32:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophet: RIP. Kannattaa lukea elämänkertakirja Kulkukoira.
 
Tämä on täynnä hauskoja tapauksia. Topi tykkäsi kyllä aiheuttaa pahennusta mm. kikkelillään.
 
kaukopoika
15.08.2011 11:42:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todella paha mieli nyt ,kun vasta kunnolla tajuaa ,että Topi on ihan oikeasti poissa.
Olen tässä nyt kuunnellut varsinki In Beatin biisejä omassa pikku pelihuoneessa jukeboxista ,että Youtubesta ja koko ajan pala kurkussa.
 
In Beat on se mun ikäluokan "Roadrunner" ,tarkoitan sitä ,että sitä levyä odotin ja heti kävin Seinäjoelta tai Tampereelta sen ostamassa ,kun ilmestyi. Se on muutenki mulle yksi kovimmista ikinä tässä maailmassa ilmestyneistä levyistä ,oikea mestariteos ,siinä toimii kaikki ja sellaista ei ollut ennen ollut ,eikä sen jälkeen.
 
86' vuonna näin Agentsit ja Topin eka kerran Provinssirokissa ,Törnävän teltassa sunnuntaina ja tiistaina odotti palvelukseen astuminen Säkylän Huovinrinteelle !
Se oli mahtava kokemus ,ensin bändi soitti muutaman instrun ja sitten Esa kuulutti Topin lavalle ja Surujen Kitara alkoi.Koko keikka meni kuin siivillä ja armeijakin unohtu noin tunniksi! Vieläkin piirtyy mieleen se tunnelma siellä ,ihanat tanssitytöt Mari ja Pinky ,mahtavat wanhat Voxit ja Cretch-rummut ,hienot Fender Stratocasterit ja Precision ,tyylikkäästi puetut herrat ja kaiken kruunasi suomen lippu takaseinällä ja se uskomaton musiikki ,oi niitä aikoja !
 
Armeijamatkat sitten sujui In Beatin kasettiversion siivittämänä (Karvia-Säkylä 2h 10 min ) ,kun omalla autolla menin .Intti tuli käytyä ja vuosien saatossa tuli bändi nähtyä aika monta kertaa ,kunhan olivat noin 100-150 km:n säteellä soittamassa.
 
Topi oli muutakin ,kuin soitto ja laulumies ,Gösta Sundqvist muisteli aikoinaan Stereogramofoni ohjelmassaan ,kuinka muuan Topi Sorsakoskeksi itseään kutsuva hemmo oli samassa kellarissa ,kuin Göstanki porukka vuokralla ja korjaili siellä vanhoja flippereitä ja jukeboxeja ja voi vittu minkä soundin se sai siitä Telecasterista ja Voxista !
 
Itsekin olen flipperi ja jukeboxi harrastaja (keräilijä ,talo täynnä) ,mutta ikinä en sitten ehtinyt niistä Topin kanssa jutella ,kerran olen hänet vain tavannut ja muutaman lauseen vaihtanut.Sinne Ähtärin kodin kellariin hän kai rakenteli omaa analogi studiotaan ,eli nysväkulliosastoa ,niinkuin itse asian ilmaisi.Ja sitä samaahan minäkin rakentelen pikkuhiljaa omassa kodissani ,niin että harrastuksiltaan oli hän eräänlainen sielunveli kanssa.
 
Nyt on siis taas yksi suuri poissa ,mutta hienoja muistoja ja juttuja on paljon.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «