Muusikoiden.net
04.12.2016
The Bassbreaker™ Guitar Amplifier Series | Fender® 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Eikö ketään muuta syletä nykyinen torin "suuntaus"?
1 2 3 4 5
JoaT
15.02.2011 17:11:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viime aikoina torilla on merkittävässä määrin yleistynyt tuo, että hintaa ei laiteta näkyville vaan sen sijaan "tarjouksia otetaan vastaan". WTF?

Sitten kun noille sankareille ehdottaa jotain hintaa, alkaa naukuminen siitä että "kyllä tosta nyt ainakin miljoona pitäisi saada". Hemmetti, jos kerran on käsitys siitä hinnasta, miksei sitten laita sitä tavoitehintaansa siihen ilmoitukseen? Kai sitä nyt jokainen ostaja osaa siitä tinkiä jos on liian kova!

En käsitä mitä tuolla toiminnalla kuvitellaan saavutettavan. Joillakin arvostetuilla ulkomaisilla palstoilla on edellytyksenä että myytävien tuotteiden hinnat näkyvät ilmoituksessa. Ei olisi haitaksi täälläkään. Tuollainen tuhlaa turhaan sekä ostajan että myyjän aikaa.

Eikö asia korpea ketään muuta?

BassoSisko
15.02.2011 17:17:37

JoaT: Eikö asia korpea ketään muuta?

Korpeaa ja monia, uskoisin. Hyvä olis että kukaan ei tuollaisille mitään vastaisi.

Luulen että kuvittelevat näin saavansa vieläkin paremman hinnan kamoistaan, kuin muuten saisivat.

Pakko harjoitella, jotta olisi hyvä syy miksi en osaa.
Epämuusikko
15.02.2011 17:20:37 (muokattu 15.02.2011 17:28:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MIKSEI TORILLA HINNOITELLA Vol 2.

Silkkaa psykologiaahan se. Hyviä syitä hintalapun (pl. kilohinta!!!) pois jättämiseen:

-Jos ostaja sanoo jonkun summan joka myyjää miellyttää, on se helppo hyväksyä.
-Tinkaajat tajuavat pysyä poissa. Tarjous joko hyväksytään tai ei, vaivaannuttava pikaviesteitse käytävä "se, että se maksaa Thomannilla sen ja sen verran ei just tässä elämäntilanteessa minua kiinnosta"-keskustelu saadaan ainakin vähemmäksi.

e: ajatusvirhe, korjattu.

I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
Dropped C
15.02.2011 17:24:50

Kokeillaan kepillä jäätä. Siitä se varmaan johtuu. Tosin itse en ole tarjonnut tälläisiin ilmoituksiin yhtään mitään, enkä tulekkaan.

Jos tosissaan joku aikoo myydä, niin kyllä siinä se alustava hintakin lukee.

Cathi777
15.02.2011 17:29:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Kokeillaan kepillä jäätä. Siitä se varmaan johtuu. Tosin itse en ole tarjonnut tälläisiin ilmoituksiin yhtään mitään, enkä tulekkaan.

Jos tosissaan joku aikoo myydä, niin kyllä siinä se alustava hintakin lukee.

Tämä tarjouskilpailujen järjestäminen tuntuu nykyään olevan vähän kaikkialla vallitseva ilmiö. Mielestäni silloin voi mennä myymään huuto.netiin jos haluaa tuollaista kauppaa harjoittaa ja täällä voisi laittaa suoraan sen hinnan millä varmasti tuote lähtee. Enemmin sitten tingataan pyynnistä. Ja jokainen myyjä voi itse tarkastaa jo etukäteen, että paljonko uutena kyseisestä tuotetta myydään ( jos se uutena on edelleen saatavilla ). Myynti-ilmoitukseen voi myös laittaa, että ei halua mitään vaihdossa niin silloin ei tarvitse siihenkään kikkailuun lähteä. Eihän tämän näin vaikeaa pitäisi olla, mutta jostain syystä siitä on tullut niin pirun hankalaa.

Only pop music can break my heart...
Thevisa
15.02.2011 17:29:44

No parempi sekin ettei pistä mitään hintaa, kuin joku huutonetin meininki jossa pistetään hinta jolla tuotetta ei suostuta myymään. Fuckin hintavarausnmnmnm...

JoaT
15.02.2011 17:31:02 (muokattu 15.02.2011 17:32:32)

Kepillä jäätä kokeilen itse myydessäni hinnoittelemalla myymäni tuotteen yläkanttiin.

Ja kummankin ajansäästöllä tarkoitin juuri tuota että kun hinnasta ei ole mitään osviittaa ilmoituksessa, tulee kokeiltua alapalloja vehkeiden kohdalla jotka saattaisivat kiinnostaa vain huomattavan edullisina. Ja kun sieltä sitten löytyy se spede joka toivoo saavansa yli normaalihinnan, keskustelu muuttuu helposti ikävänsävyiseksi.

Dropped C
15.02.2011 17:34:27

JoaT: Kepillä jäätä kokeilen itse myydessäni hinnoittelemalla myymäni tuotteen yläkanttiin.

Ja kummankin ajansäästöllä tarkoitin juuri tuota että kun hinnasta ei ole mitään osviittaa ilmoituksessa, tulee kokeiltua alapalloja vehkeiden kohdalla jotka saattaisivat kiinnostaa vain huomattavan edullisina. Ja kun sieltä sitten löytyy se spede joka toivoo saavansa yli normaalihinnan, keskustelu muuttuu helposti ikävänsävyiseksi.

Just tän takia näihin ei kannata tarjoo yhtään mitään. Kun väh. 95% tapauksista on näitä.

Timi
15.02.2011 19:48:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pyyntihinta esille ja sitten neuvotellaan jos on tarvis!

Vaikea.Mutta varma!
Osteri
15.02.2011 20:34:23

Tee tarjous tarkoittaa, että "en osaa myydä mutta olen tyytyväinen jos saan 250,-"
Tällä tavalla ilmoittavien myyjien kannattaa pitää tuo mielessä eikä ihmetellä jos tonnin kitarasta tulee ostotarjouksia tasolla joka ei miellytä. Vaihtoehtoisesti kannattaa laittaa se hinta minkä haluaa. Homma etenee.

Ne kitarat joista odotetaan saavan yli 1xxx euroa on hyvä laittaa vinkiksi vaikka noin. Todennäköinen ostaja on asiantuntija joka osa ehdottaa oikeaa hintaakin ja kaupanhieronta voi alkaa.

Kun tuota myytävien kitaroiden palstan pituutta katsoo, niin voi vaan todeta, että melkoisen monella myyjällä on vielä halukas ostaja löytämättä. Onhan se harmi jos hinnan asetannan ongelma aiheuttaakin sen että oikeita ostajia ei näy.

Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
ganesha
16.02.2011 06:41:42

Eipä meikäläistä moinen "suuntaus" ärsytä; Jos ei myytävässä artikkelissa ole hintapyyntöä, ohitan sen. Ei kiinnosta arvailla kuinka arvokkaana jamppa sitä loppuun raiskattua landolaansa pitää. Faktahan on, että myyjät kuvittelevat järjestäen omat vehkeensä arvokkaammiksi kuin mitä ne oikeasti ovat. Niin täällä kuin varsinkin Huuto.netissä. (siellä varsinkin näkee aika poskettomia hintavarauksia tavarassa kuin tavarassa)

Jos kuvittelee saavansa yli 50% uuden vastaavan hinnasta, niin saa olla jo melko kysytty laite. Hauskimpia ilmoituksia on ne, joissa ON hintapyyntö ja vieläpä sellainen, että oikeasti T-kaupasta saa samaa romua samalla hintaa...."mutta kun tää on uutta vastaava ja takuutakin on vielä 2 päivää jäljellä! vähän keikkailtu - mitä nyt tuossa lähipizzerian keikalla joku paikallinen Irwin kaatoi vähän kaljaa tän päälle, mut kuivasin sen heti hiustenkuivaajalla!" NiinQ.

viina. hanuri. ja naiset.
BassoSisko
16.02.2011 06:50:42

ganesha: Jos kuvittelee saavansa yli 50% uuden vastaavan hinnasta, niin saa olla jo melko kysytty laite. Hauskimpia ilmoituksia on ne, joissa ON hintapyyntö ja vieläpä sellainen, että oikeasti T-kaupasta saa samaa romua samalla hintaa....

Pyytää saa mitä haluaa, maksaja päättää maksaako. :)
Hinnat vain näkyviin, niin voi tulla enemmän asiallisia yhteydenottoja.

Pakko harjoitella, jotta olisi hyvä syy miksi en osaa.
Teijo K.
16.02.2011 09:27:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: Eipä meikäläistä moinen "suuntaus" ärsytä; Jos ei myytävässä artikkelissa ole hintapyyntöä, ohitan sen.

Sama täällä. En mä lähde arvailemaan. Sama jos koen, että hintapyyntö on liian iso. Ei kiinnostele lähteä tinkaushommiin, se on erittäin raivostuttavaa. Silti on löytynyt ostettavaa ihan liikaakin, siis sellaista missä on hintapyyntö ilmoituksessa ja vieläpä sellainen että siihen voi suoraan vastata "ostan". Jos joku haluaa toimia muulla tavalla niin eihän se mulle kuulu. Jätän ne ilmoitukset vain huomioimatta.

Mitä itse juhlasalin vuokraan tulee, jos käytetään kaupungin pianinoa tanssimusiikkiin (flyygeliä älköön siihen sallittako käyttää) lisäksi 5 mk.
rankkureinhard
16.02.2011 10:01:51

Noista hinnoista torilla voi aina keskustella. Itse jaksan aina ihmetellä, että joku vertaa myymäänsä soittimen hintaa jossakin liikkeessä olevaan soittimeen. Esim myyn Telen vm XX hintaan 850;- samanlainen Kitarapajassa on 900;- tai samanlainen Thomanilla 895;-
Torilla myynnissä olevat ovat yksityisten ihmisten myymiä soittimia, joten hinnat eivät tuolla tavalla ole millään tavalla vertailukelpoisia liikkeiden myymien kanssa. Liikkeet myyvät soittimia työkseen, katteesta tulee se leipä heillekin. Liikkeistä ostetuista saa uudelle soittimelle takuun, mitä yksityinen ei pysty antamaan. Ja jos soittimen kiikuttaa kauppaan myyntitiliin, niin on turha odottaa saavansa itselleen koko kauppasummaa, liike ottaa palkkionsa siitä.
Penään tällä joidenkin myyjien aivan älytöntä ilmoittelua ja hintavertailua, koska sellainen hinnoittelu ei ole realistista.
Myöskin joillakin ihmisillä on tapana ilmoittaa, että myymäni soitin on uusi. Yksityisen ihmisen myymä ei ole uusi, siinä mielessä kuin uudella aivan uutta tarkoitetaan, se on ostettu jostakin ja yritetään myydä eteenpäin. Tuollainen soitin voi olla käytännössä uusi, mutta todellisuudessa sillä on ollut tai on jo toinen omistaja. Joten siihen ei päde uuden määritelmä, ainakaan samalla tavalla kuin liikkeessä myytävään uuteen soittimeen.
Olenko väärässä...

Sergei Fallinen
16.02.2011 12:30:09

mua eniten ihmetyttää miks kukaan edes vaivautuu vastaan tollasille idiooteille? pyyntihinta esiin tai vittuun sieltä torilta, kiitos

vain taito on rajana
kiriminni
16.02.2011 14:27:53

Oikeaa hintaa ei ole joten laitan tästä lähin 0-1milj€.
Jos erehtyy laittamaan hinnan se on aina liian kallis.
Enemmän ottaa päähän,kun jotain myy torilla niin tulee pelkästään vaihtoehdotuksia.
Ja missä kohtaa siinä ilmoituksessa luki vaihto?
M.netissä on ostajan markkinat jos myyt ilmatteeksi.

Syön,nukun ja lepään-töitä johonkin väliin.
Elbura
16.02.2011 14:47:26

Vittumaistahan tämä. Eniten tässä risoo se, että haulla on vaikea hakea tietyn hintaluokan vehkeitä. 0-400e skaalalla sieltä pomppii sivullinen jos toinenkin 1300e vehkeitä koska hintaa ei ole kenttään merkitty, tai se on merkitty "tarjoa" tai itse ilmloitukseen. Kyllä ylläpito voisi ilmoituksen vaatimuksiin lisätä että hintakentästä löytyy joku numero edes, että saadaan rajattua näitä ei toivottuja tapauksia.

Osteri
16.02.2011 16:38:34

rankkureinhard: Olenko väärässä...

No et ole hirveesti. Mullakin on muodostunut käsitys että jos kauppa voi antaa hinnastaan max alennuksen 20-30%, niin kyllä käytetyn hinta joutuu olemaan -40-50%. Että kyllä vertailua netissä oleviin kauppahintoihin voi tietysti tehdä, kun vaan huomioi alennus-% realistisesti. Käytetty on käytetty vaikka kiiltääkin.

Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
Jormaz
16.02.2011 16:48:24

Muusikoihem.netissähän käytetyt on aina niitä "hyviä yksilöitä", siksi ne halutaan myydä "hyvään kotiin". Ja jos kitara käy Ammattilaisella säädettävänä niin kuluthan suorastaan Täytyy lisätä soittimen hintaan.

No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
EilaPertti
16.02.2011 17:14:40

Joo, laittakaa nyt helvetissä se hinta siihen. Itse olen aina laskenut realistisen hinnan diilaamalleni roinalle, ja kaikki on mennyt kaupaksi muutaman päivän sisällä ilmoituksen jätöstä. Ei tää oo niin vaikeeta.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti