Muusikoiden.net
10.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paljonko mennyt musiikkivehkeisiin rahaa?
1 2
Rock and roll punk hard rock
30.12.2010 19:33:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli paljonko teillä on mennyt rahaa soittimiin, vahvistimiin, kaiuttimiin jne? Itsellä suurin piirtein 4000 €, mutta mulla on nämä hommat aika alussa.

ganesha
30.12.2010 20:44:06

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!

Sanon silti: liikaa.

viina. hanuri. ja naiset.
BubbleBob
31.12.2010 00:34:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja paljonko tupakkiin (5ex362dx22V=39,820e), viinaan (20ex104dx12V=24,960e),...
Yleensäkin on suht'turha laskea mitä harrastuksiin on mennyt, koska jos olisi harrastanut jotain muuta, niin olisi voinut mennä todella hulppeesti enemmän - ehkä henkikin !

Tiilet ja Muurit - Sanat ja Lauseet.
JudeJude
31.12.2010 14:28:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähemmän kuin on tullut keikoista.

...tai näin mä koitan itselleni ja vaimolle väittää.

"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
baron
31.12.2010 15:45:40 (muokattu 31.12.2010 15:46:18)

JudeJude: Vähemmän kuin on tullut keikoista.

...tai näin mä koitan itselleni ja vaimolle väittää.

Ehkä vajaat 10000 mutta suunnilleen keikkatuloilla rahoitettu?

(En oo tarkoituksella pitänyt kirjanpitoa, voisi alkaa vituttaa?)

You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
teukka
31.12.2010 19:05:30

Vittu mikä kysymys....Siis ihan ok, mutta mitenköhän siihen vastaisi...
Varmaan jotain kymppitonnin paikkeilla ainakin ens vuoden jälkeen on mennyt. Tosin osa kamoista on rahoitettu myymällä jotain jotta saa jotain uutta tilalle.Pelottavaa. No vitut...Voisihan ne rahat juoda tai pelatakin...Näin mä asian järkeilen tai totean muijalle jos se alkaa joku päivä urputtamaan.

Siitä on leikki kaukana kun iskä skulaa skebaa.
31.12.2010 20:48:09 (muokattu 31.12.2010 20:49:18)

Mietin vain, että olisiko semmonen 15000 liikaa tällaiselle ammattimuusikoksi pyrkiväksi (useampaa soitinta soitan). Eiköhän sen keikkatuloilla rahoita, mutta kyllä tuota rahamäärää miettii.

ultra
31.12.2010 21:12:18

Miettiihän sitä kun kavereilla on omistusasunnot ja kalliit autot. Minä asun edelleen vuokrakämpässä ja auto ei kulje kun hinaamalla. Soittimet ja studiokamat on kyllä ihan kohdallaan..

I'm a gooner
Velli
31.12.2010 21:28:39

ultra: Miettiihän sitä kun kavereilla on omistusasunnot ja kalliit autot. Minä asun edelleen vuokrakämpässä ja auto ei kulje kun hinaamalla. Soittimet ja studiokamat on kyllä ihan kohdallaan..

Näinhän se melkein on itellänikin. En kyllä tosin haluaisi vaihtaa soitto-/studiokamojani omistusasuntoon. Vuokralla on kiva olla kivassa kämpässä edullisesti. Kyllä tuolla 15v. vanhalla Volvollakin vielä pari-kolme vuotta ajelee ennen kuin se lasahtaa.

jigsore
31.12.2010 22:08:19

Soittovehkeisiin on mennyt arviolta 3000e ja levyihin yms. musatallenteisiin lähemmäs 10 tonnia.
Ekat rummut ostin 1999 talvella ja pari vuotta aiemmin alkoi levyjen osto.
Borlag
01.01.2011 00:45:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittokamoihin ehkä 8.000e vuosien varrella, musiikintoistokamoihin noin 30.000e, levyihin sitten hieman enempi... Varovasti arvioituna ehkä 100-120.000e

baron
01.01.2011 00:56:18

Jos levyt ja radiot ja televisiot ja levysoittimet ja magnetofonit ja kasettisoittimet ja videot ja nuotit ja ym ja ym on musiikkivehkeitä niin "suunnattomasti".

You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
SirElwood
01.01.2011 11:21:06

baron: (En oo tarkoituksella pitänyt kirjanpitoa, voisi alkaa vituttaa?)

Tämä. Kosolti kuitenkin.

velipesonen
01.01.2011 11:40:42

Erittäin, erittäin paljon. Toisaalta mihinpä muuhun sitä rahaa haluaisikaan pistää kuin musavehkeisiin ja kaljaan. Kyllä se raha on mennyt oikeaan osoitteeseen ainakin enimmäkseen. Jotain olen myynyt myös.

This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible)
TaikuriHärvä
01.01.2011 15:47:56

Onkos täällä Steinway-miehiä tai -naisia muuten ainoatakaan? Tuli vaan mieleen, itse en siis todellakaan moista omista.

Murjominen on tekniikkana näyttävää, sillä näin soittaja voi luoda illuusion tuulimyllyhyökkäyksestä tai painista.
13.07.2011 22:39:23 (muokattu 13.07.2011 23:30:21)

KaleviHärvä: Onkos täällä Steinway-miehiä tai -naisia muuten ainoatakaan? Tuli vaan mieleen, itse en siis todellakaan moista omista.

Eikös täällä ole jossakin aihe, jossa joku oli ostanut tuollaisen.

utmost
11.08.2011 15:56:12 (muokattu 11.08.2011 16:04:10)

Niin vähän on mennyt rahaa näihin etten kehtaa edes kertoa. Tosin en omista tällä hetkellä kuin paskan teräskielisen, helvetin hyvän klassisen ja suht hyvän sähkökepin. Mutta niinhän sitä sanotaan että suhteilla saa ja muut tuhisee vieressä.

e: Viulunkin hinnassa oli vähän ryöstön makua (eikä ole monessa yhtä syvää ääntä), ja äänentoisto, tjuuh.. Olenpas halvalla selvinnyt.

Numb
11.08.2011 16:10:17

En oikeasti tiedä... Ostoihin on mennyt joku viisinumeroinen summa, mutta kun tavaraa on tullut myös myytyä pois, niin erotus jäänee muutamaan tonniin musakamoissa.

Äänentoisto aika edullista, alle kaks tonnia. Levyä joitakin satoja, mutta hankittu niin isolla hintahaitarilla, että sanotaan nyt jokunen tonni niihin.

Bachilla oli paska saundi -Sakmongkol
Kalmo
11.08.2011 16:52:38

Jäynäjäynää...Tässä pitäisi laskea jonkinlainen indeksi :o)

Kun olen harrastanut 60-luvun lopulta asti, ja silloin laitteiden reaalihinnat olivat varmaan pahimmillaaan kymmenkertaiset nykyiseen verrattuna. Ei tarvinnut olla kovin kummoinen vempain, kun se jo maksoi perusduunarin kuukausipalkan verran. Kesällä 1970 pystyin kahden kuukauden kesätyöpalkalla ostamaan kaksi Shuren pistoolimikkiä ja niihin jalat. Varmaankin noiden ostosten nykyhinta olisi jossain liki 2500 euron kieppeillä (??). Nyt vastaavat saa noin 400 eurolla.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
SirElwood
11.08.2011 17:17:03

Kalmo: Jäynäjäynää...Tässä pitäisi laskea jonkinlainen indeksi :o)

Kun olen harrastanut 60-luvun lopulta asti, ja silloin laitteiden reaalihinnat olivat varmaan pahimmillaaan kymmenkertaiset nykyiseen verrattuna. Ei tarvinnut olla kovin kummoinen vempain, kun se jo maksoi perusduunarin kuukausipalkan verran. Kesällä 1970 pystyin kahden kuukauden kesätyöpalkalla ostamaan kaksi Shuren pistoolimikkiä ja niihin jalat. Varmaankin noiden ostosten nykyhinta olisi jossain liki 2500 euron kieppeillä (??). Nyt vastaavat saa noin 400 eurolla.

Paljonko sun kesätyöliksa oli? 2500e on vuoden 1970 markkoina 1900mk.

http://www.rahamuseo.fi/arvo_laskuri/laskuri_web.html
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti