Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: CMX livenä tänään 20.25
1 2
Tuowinen
02.02.2003 18:12:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotta kukaan ei nyt missaisi tätä niin sanottakoon täälläkin että tänään tulee TV2:lta jälleen RMJ livekeikka ja lauteilla on vielä CMX! Koskaan en ole kuullut CMX:ää livenä, mielenkiinnolla odotan..
 
"Vihollisen työtä! Näitä töitä hän rakastaa: ystävä sotii ystävää vastaan; uskollisuus eksyy sydänten järkkyessä."
maelstrom
02.02.2003 21:16:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tuo CMX kyllä edelleenkään toimi livenä yhtään niin hyvin kuin levyltä. Epävireistä laulantaa, sähläämistä ja rumia miehiä, joiden ilmeet huvittavat pahemman kerran. Ja keikkojen biisivalinnat ovat aina samaa Valtaajaväkeä ja ainomieltä. Bändin parhaat biisit eivät olekaan mahdollisia livesoitantaan. Tai ainakaan ne eivät ole parhaimmillaan livenä. Hyvänä esimerkkinä Saatana, joka yleensä kuuluu suosikkeihini, mutta liveversio lähinnä vituttaa. Tosin jotkut biisit potkivat livenä paremmin kuin levyllä. Esim. Discoinferno ja Kansantalouden saavutusten näyttely.
 
CMX:n herkkyys katoaa livenä. Ja herkkyys ja fiilistely on syy, jonka takia bändiä kuuntelen.
 
Nuorta pessimistiä surullisempi näky on vain vanha optimisti. Kotisivut täällä
Jaristoteles
02.02.2003 21:23:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta mikä hemmetti sitä Halmkronan kitaranhihnaa vaivasi? Tai oikeastaan se Telecasterin putoaminen vain piristi. Sama efekti kuin formulakisoissa tapahtuva rengasvalliin törmääminen. Siitäs sai.
 
Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne.
hene
02.02.2003 22:21:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen vasta hiljattain tutustunut CMX:ään enkä omista kuin uusimman levyn. Tosin olen saanut tutuilta lainaan muutamia cditä.. jokatapauksessa CMX kuulosti livenä paljon paremmalta kuin odotin. Toivottavasti tulevat ensi kesänä provinssiin.
 
arcana
03.02.2003 03:41:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen vasta hiljattain tutustunut CMX:ään enkä omista kuin uusimman levyn. Tosin olen saanut tutuilta lainaan muutamia cditä.. jokatapauksessa CMX kuulosti livenä paljon paremmalta kuin odotin. Toivottavasti tulevat ensi kesänä provinssiin.
 
Osta ne vanhemmat. Se uusin on (imo) paskin. Taino. Ainakin tylsin.
 
maelstrom
03.02.2003 08:22:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Osta ne vanhemmat. Se uusin on (imo) paskin. Taino. Ainakin tylsin.

 
Kyllä. Suosittelen Auraa.
 
Nuorta pessimistiä surullisempi näky on vain vanha optimisti. Kotisivut täällä
Lammas
03.02.2003 08:27:29
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perhana kun olisi saaneet vanhojen verien muistoksi Ainomieleen jonkun typykän laulamaan sen kertsin, mutta hyvä näin.
Jep, ei Isohaara muhunkaan oikein iskenyt. Aura ja Dinosaurus Stereophonicus!
 
Juzzu
03.02.2003 08:46:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä CMX:n paras piisi on ehdottomasti 'Matti', mutta sitä lienee turha toivoa livenä!
 
Se on myös mun mielestä ainut hyvä piisi.
 
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
miän vain
03.02.2003 10:35:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
 
Oonpa aika körny
 
O jee! *NAX*
matales
03.02.2003 10:48:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoh, muuten seurasiko kukaan Halmkronaa siellä keikan alkupuolella:)?
Että hihnako ei mulla muka skebassa kiinni pysyis, mitä?
 
En mie kyllä taas kuullut bassostani oikeen mitään.
Kitaranraiskaaja
03.02.2003 11:05:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perkeleen hyvä keikkahan tuo oli. Aivan yllätyin. Yrjänän laulutkin meni hyvin kohdilleen. Piristi kuumeista iltaa kovasti. Unohdin vaan nauhoittaa.
 
"Me suhtaudumme kaikkeen niin kuin meitä on neuvottu suhtautumaan" - Tommi Liimatta
KMT
03.02.2003 14:41:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä ihmiset näkee koko bändis?
biisien välis koko ajan höpötti ahdistuneisuudestaan.
Rumpalimme tykkää yhtyeestä mutta mua ei saa kuunteleen tommosta musiikkia mikään
 
Bassopalsta puuttuu muuten OK
Fortune
03.02.2003 14:52:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä CMX:n paras piisi on ehdottomasti 'Matti', mutta sitä lienee turha toivoa livenä!
 

 
Kyllähän kaikki truufanit, jotka eivät suvaitse yhtyeen kehittymistä, ulvovat sitä kuriositeettirallia joka pirun keikalla.
 
Ja ovat olevinaan niin guruja ja sisäpiiriläisiä.
 
Mieti nyt itsekin soittajan kannalta, teet pitkän uran musiikkia ja hyviä levyjä, ja jollekin sakille ei kelpaa kuin se yksi kieli poskessa tehty ralli alkuajoilta.
 
Juuri tämä "kuuntelin bändiä alkuaikoina ja pidin, mutta eihän se enää voi olla hyvä kun on kehittänyt musiikkiaan ja muutkin sitä kuuntelevat" -asenne.
 
Ptkle.
 
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
haukka
03.02.2003 15:38:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Suosittelen Auraa.

 
Ja Vainalajaa. Lempparit.
Ja se keikka oli musta ihan hyvä. Mutta ehkä se herkkyys vähän jää..Mut mitä sitä nyt analysoimaan.
 
I believe in yesterday...Tomorrow comes when it comes.
Kitaranraiskaaja
03.02.2003 15:53:41 (muokattu 03.02.2003 15:53:59)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä ihmiset näkee koko bändis?
 
Neljä jäsentä.
 
biisien välis koko ajan höpötti ahdistuneisuudestaan.
 
Se on Yrjänän hjumouria.
 
Rumpalimme tykkää yhtyeestä mutta mua ei saa kuunteleen tommosta musiikkia mikään
 
Ei kato kaikki tykkää edes salmiakista.
 
"Me suhtaudumme kaikkeen niin kuin meitä on neuvottu suhtautumaan" - Tommi Liimatta
Lammas
03.02.2003 16:41:27
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A Fortune In Lies:
Jep jep, unohtamatta tietystikään Lasta. Kohta ne alkavat varmaan ihan piruuttaan huutelemaan Kultanaamiota.
 
Ja joku siinä ihmetteli tätä suosittua CMX-humpuukia. No A.W on aivan loistava rock-sanoittaja (runoilijanakin parempaa keskitasoa voisin vähäsen runouteen tutustuneena sanoa), vaikka jokuset tekstit laukovatkin ylimalkaisesti tykillä isosti ylitse. Lähinnä meinaan tätä elitististä mytologia-paskaa, johonka löytyy viittauksia noin jokaisesta tekstistä; enempi tai vähempi.
A.W:n ääni miellyttää joitakin pirusti. Esim. mua.
Musiikki potkii suurimmalta osalta persuksille. Miten sen selittää? Onhan auringonlaskukin kiva, harvoin oon sitä joutunut kenellekään sen erityisemmin perustelemaan.
 
paavi
03.02.2003 22:33:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!
 
Jos nyt jotain sanoisi CMX:stä, niin tajuttoman iskeviä sävelmiä tekevät. Ei mitään mullistavia sävellyksiä, mutta ei mitään yhtentekevää miljoonaa kertaa tehtyä suomirokkiakaan (=kirosana). Hallitsevat tuon kertosäelaulatuskaavansa. Jos nyt sanat ovat joillekin hepreaa, sitten ovat. Itselleni ne ovat juuri sopivan mystisiä ja ajatuksia - ennenkaikkea tunnelmia - herättäviä. CMX on niin kovassa huudossa meikäläisen kaveripiirissä, että en voi olla miettimättä menneitä mökkireissuja ilman että päässä alkaisi soida joku sopiva iskulause. Ajatelkaa nyt jätkäkööriä talvella saunan lauteilla huutamassa täysillä: "Lävistä minut tässä, opeta minulle nöyryys..." tai jotain vastaavaa. :)
 
Kuten tuli jo muidenkin taholta mainittua, aivan turha on lähteä perustelemaan muille omia mieltymyksiään. Eniten mua vain ottaa päähän se joidenkin asenne, että CMX on jotenkin teennäinen ja rahastaa viattomia teinejä mukasyvällisillä mutta itseasiassa täysin tyhjillä kappaleilla. Mitä teennäistä siinä on, että joku bändi on vetänyt vuosikausia täysin omaa juttuaan näin kansallisella tasolla? Yhdistänyt kauniin ja kieliopillisesti oikean suomenkielen musiikkiin, jossa on vaikutteita hyvin monelta eri suunnalta. No, tarkemmin ajateltuna aivan sama sekin, mitä muut ajattelevat. Se välinpitämätön, säännöistä piittaamaton asenne, onkin valaissut tuon bändin polkua.
 
Niin, ei CMX koskaan ole ollut mikään huippulivebändi. Tarpeeksi toimiva kuitenkin. Eniten minua ihmetyttää kitaristien työskentely. Jotenkin luulisi kahden kitaran luovan täyteläisempää äänimaisemaa sinne Yrjänän kahdeksasosajumputuksen ylle. Ja ihmeen epätarkasti Halmkrona välillä vetää niitä yksinkertaisia juttujaan. Ehkä sitten mieluummin spartalaisen karusti...
 
Toinen on Yrjänän laulu. Se on aika epätarkkaa ja tuntuu kuin mies ei aina tietäisi, millä tekniikalla vetäisi - huutaako vai karjua vai laulaa kiinteämmin vai...Toisaalta laulu kuitenkin toimii omalla tavallaan ja karisma kantaa. Taustalauluja kaipaisin enemmän. Kyllä ne siellä välillä tuntuvat muutkin laulavan, mutta aika taustalle jätetään tai sitten huutavat samaa melodiaa.
 
Kahta en vaihda: Savu ja ahdistus. (AW Yrjänä)
Juzzu
04.02.2003 14:30:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri tämä "kuuntelin bändiä alkuaikoina ja pidin, mutta eihän se enää voi olla hyvä kun on kehittänyt musiikkiaan ja muutkin sitä kuuntelevat" -asenne.
 
Ihan asiapitoinen vuodatus, mutta tässä tapauksessa erona on se etten ole koskaan CMX:stä pitänyt enkä sitä 'tosissani' kuunnellut. Mutta 'matti' ompi hyvä piisi, varsinkin kun siihen liittyy niin paljon mukavia muistoja "wanhoista hyvistä ajoista" lukion poikain kanssa - vaikkei siis tuon ilmestymisen aikaan vielä lukiossa oltu. Vai milloinkohan se edes ilmestyi...
 
Mutta Don Huonothan ne vasta kuraa on nykyisin, V,P&P-levyn aikoihin se vielä toimi! :o)
 
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Lennu
04.02.2003 15:10:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Mutta Don Huonothan ne vasta kuraa on nykyisin, V,P&P-levyn aikoihin se vielä toimi! :o)

 
Totta, M.E.P.L on hyvä viisu. Nostalgia-arvoltaan samaa luokkaa UB:n M.S.S.K:n kanssa. Siis tulevaisuudessa.
 
www.whoax.tk
"they knew all the right people, they took all the right pills"
Maisteri
04.02.2003 15:35:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan ok vetohan tuo oli. Ei tosin missään nimessä parasta cmx:ää. Alussa ei juna oikein kulkenu. Loppua kohti parani paljonkin.

Tais Halmkrona olla pienessä sievässä ainaki alussa. Tele oli KSN:n alussa ihan hirveessä vireessä. Sit vaihto LP:hen, kaatuili sen kaa, hihna irtoili ja soitto taukoili. Olihan kuitenkin kyseessä myöhäinen juhannusyö, joten keikkakunto ei voi olla paras mahdollinen. KSN oli kokonaisuudessaan heikoin veto.

Peippohan hoiti hommansa loistavasti, kuten aina.

Tipi oli myös tuttu oma itsensä. Siinä omalla reviirillä jammaili. Ei paljoa liikkunu.

Ykä veti basismiosuudet laulun lomassa hienosti. Käytti aika jännänmukavaa kirkasta särösaundia. Se lauluhan on livenä tunnetusti ajoittain epävireistä, ja TV:hän on tunnetusti laulajalle armoton. Eipä tuo silti pahalta kuulostanu, ei ollenkaan.

Parhaiten keikalla potkivat:
-Kultanaamio: Yksinkertaisuudessään hieno biisi, joka saa livenä lisää potkua yleisönlaulatuksen ja livefiiliksen ansiosta. Paljon parempi fiilis ku levyllä.
-Rautakantele: Ehdottomasti paras cmx-keikkatykki aina! Toimi nytkin kuin junan vessa. Tuplaoktaavilaulut kertsien eka puoliskoissa kuulosti hyviltä. Peipolle erityiskrediitit mainiosta rumputtelusta.
-Ei yksikään: Ikitoimija tämäkin. Livenä saa ekstraenergiaa tämäkin.
-Elokuun kruunu: Yllätti positiivisesti. Soitossa ja saundeissa oli sitä oikeaa fiilistä ja laulu toimi loistokkaasti, eritoten säkeistöissä.

Ihan hyvä keikka. Enpä parempaakaan ole RMJ-sarjassa nähny. Harva rockbändi kuulostaa todella hyvältä TV-livessä. Tämä arvio on toki vain yhden kuuntelun/katselun tulos. Toki pitää nauhalta kuunnella/katsella useamman kerran ennenku kaikki hyvä irtoaa paketista.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «