Muusikoiden.net
05.12.2016

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mahdollisuuksia Sibelius-lukioon?
1
Rockbasist
19.09.2010 21:55:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei! Olen nyt noin vuoden soittanut bassoa ja aina olen ollut teoriasta kiinnostunut, ja soinnut on taittunut pianolla jo viisivuotiiasta asti. Nyt olen aloittanut 7. luokan ihan perus koulussa, ei musiikki, ja on alkanut jatko-opiskelupaikka mietityttämään. Musiikkilukioon haluaisin ja tiettyhän se Sibeliukseen pääseminen olisi todella hienoa. Mietityttää vain se, että onkohan sinne pääsyyn pakko olla musiikkiopistossa, kun itsellä ei sinne ihan olosuhteiden pakosta ollut mahdollisuutta päästä. Nyt olen kuitenkin aloittanut yksityisessä bändiopetuksessa, jossa saan erittäin paljon opastusta bassonsoiton syvällsistämiseen. Faija on ihan tutkinnoltaan musiikinopettaja ja voisi opettaa 3/3 teorista, kun tällä hetkellä olen menossa suunnilleen 1/3:ssa. Potentiaalia minusta löytyy soittajana ja veikkaan että soittokokeet menisivät hyvin med basso ja skeba. Mutta nuo muodollisuudet vain mietityttää. Eli huolisikohan ne ihan tasokkaan maallikonkikn sine. Ja keskiarvosta tuskin tulisi ongelmaa, koska lukuaineissa se on toistaiseksi hiponut kymppiä. Pahoittelen tekstin epäselvyyttä, mutta kaikki tiivistettynä:

Olisiko nnäillä perusteilla mitään mahdollisuutta kyseiseen lukioon?

blackmore81
19.09.2010 22:23:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kannattaa vaikka ottaa yhteyttä kyseiseen oppilaitokseen ja kysyä sieltä suoraan heidän käytännöstään. Miksei se mahdollista ole.

What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about
heikkiha
19.09.2010 22:27:10 (muokattu 19.09.2010 22:28:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan varmasti on mahdollisuuksia päästä. Sinulla on hyvä koulumenestys ja intoa kehittyä soittajana. Jatkat vaan samaa rataa niin hyvä tulee... Suosittelen lämpimästi myös yksityistunneilla käymistä bändiopetuksen rinnalla. Se avartaa mieltä huimasti. Pyydä vaikka isällesi tuttua basistia opettamaan niin voisit päästä halvemmalla...

Lykkyä pyttyyn ja basso soimaan (koulua unohtamatta),
-Heikki

edit. Ja kuten blackmore81 suositteli niin toki kannattaa etukäteen soittaa oppilaitokseen ja kysyä.

"Eihän täällä olla lusimassa vaan pitämässä hauskaa ja saamassa aikaan kunnon jälkeä." - Robbie Robertson
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti