Muusikoiden.net
09.12.2016

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Led Zeppelin bootlegeja?
1
Four Symbols
03.09.2010 19:51:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuh,..Taas kerran kiinnostus melko korkealla ko. aihetta kohtaan, eli sattuisiko kenelläkään oikeesti olemaan tietoa siitä, että mistä mahd. pystyisi itselleen nuita löytämään? Mahd. Suomesta? Vai olisiko hyvä varautua matkustamaan joskus oikein ulkomaille asti Zep-bootlegeja etsimään? Sen verran kovii keikkoja kun bändillä on ollut muitakin(kuin vain ne ns. virallisilla julkaisuilla olevat), niin mieli tekisi niitäkin muutama ainakin saada kokoelmiin. Siis cd:nä. Jo ihan siitä syystä, että helpompi sitten kuitenkin joissain määrin myös kasetille nauhoittaa. Keikoista ihan ehdottomasti minuu eniten kiinnostaisivat Earls Court -75, Knebworth -79, Berlin -80 ja jos vain sellainen harvinaisuus jostain olisi mahd. löytää niin Kulttuuritalon vuoden -70 keikka. Myös jotain -77 Yhdysvaltain showta olis kyllä joskus kiva soittimesta diggailla. Miel. siis sellaisia että niissä on tosiaan sitten mukana kaikki näissä paikoissa soitetut biisit. Myöntää kyllä täytyy tässä vaiheessa, että minulla on ollut(ilmeisesti) joskus ammattikouluaikoihin just noihin Earls Court:n esityksiin liittyvä live-albumi(mahd. bootleg? ) ja ei kuitenkaan ilmeisesti mikään iso yllätys, mutta siihen aikaan vähävaraisena opiskelijana "pienessä" rahapulassa menin sitten loppujen lopuksi myymään kyseisen albumin jota tietty nyt kadun ihan kohtuullisen paljon. Nyt olisi tarkoitus panostaa tosiaan näihin Zep-bootlegeihin(kun muuten koko tuotanto on jo kaikkia yksittäisiä albumeita ja kokoelmia myöten kasassa ja tällä kertaa myös sitten kun/jos alan niitä(bootleg-albumeita) jotain kautta löytämään, niin meinaan kyllä pitää ne itselläni enkä toistaa aikaisempaa virhettä. Olen varautunut nyt myös siihen, että tuo saattaa ottaa hieman aikaa, mutta uskoisin sen olevan myös vaivan arvoista. Tietenkään en laittaisi pahakseni, että jos joku minun puolesta pystyisi myös vähän yrittämään bongailla niitä ja mahd. sitten minulle toimittamaan(pieni apu aina plussaa), mutta meinaan kyllä nyt tosiaan itse tässä asian eteen kaikesta huolimatta kuitenkin jotain saada aikaan. Nyt siis kaikki joilla on Led Zeppelinin botlegeihin liittyen jotain tietoa, niin infoa otetaan vastaan ihan mielellään :) Saa laittaa sanaa vaikka pikkuisen myös kiertämään. Jos tosiaan joku/jotkut pystyisivät tässä nyt minuu vähän auttamaan, mukavaa tosiaan olisi. No, eipä tässä muuta. Mukavaa aluillaan olevan syksyn jatkoa kaikille ja kiitokset vastauksista jo etukäteen :)

Borlag
04.09.2010 01:56:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä näiden kaupusteluun tai ostamiseen tulee, niin vinkkejä en anna. Sen sijaan, jos olet kiinnostunut näitä hankkimaan ihan ilmaiseksi (artisti tienaa ytällä tavalla aivan yhtä paljon heh), laita vaikka viestiä niin voin antaa pari vinkkiä.

Eli piraatteja ei tueta, artisteja kylläkin.

slimonefeelingfat
04.09.2010 02:02:36

eiks artistit revi ne suurimmat fyrkat yleensä keikoilta ja oheiskrääsästä? Nää "levyt" on vain markkinoinnin vuoksi, promo-kamaa siis!

jra
04.09.2010 03:29:11

slimonefeelingfat: eiks artistit revi ne suurimmat fyrkat yleensä keikoilta ja oheiskrääsästä? Nää "levyt" on vain markkinoinnin vuoksi, promo-kamaa siis!

Missäs se Zeppelin keikkailee, ja heidän t-paita&pikku-ukkomyynti ei taida ihan levymyynin tuloja ohittaa. Joku Madonna tai U2 varmaan vetää rahaa kiertueilta, mutta aika monelle taitaa kutistuva levymyynti olla vielä se mistä rahaa tulee, jos tulee.

- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Elbura
04.09.2010 04:04:35

Kyllä se taitaa niin mennä että keikkailulla bändi kuittaa vaan kiertueen kulut. Massit himaan vietäväks tulee levyistä ja merchandisesta. Eipä niitä levyjä kukaan enää tosin osta.
Zeppelinin bootlegeista sen verran, että Camdenissa oli aivan helvetin hyväsoundisia. Kuuntelin yhtä(myyjä lähes pakotti, kun halus että varmistan vinyylin toimivuuden) niin helvetin hyvänkuulosta materiaalia ja ENERGISTÄ! Ennen bootlegivideot ja äänitteet oli samaa tasoa, ellei jopa parempia virallisten julkasujen kanssa. Tosiaan, en tiedä mistä näitä laittomia konserttitaltiointeja saa, mutta Camden on hyvä paikka vierailla ihan jo pelkän kulttuurikokemuksen takia.

slimonefeelingfat
04.09.2010 18:04:09 (muokattu 04.09.2010 18:04:43)

Eiköhän ledin tyypit saa suurimmat tulonsa kuitenkin radioasemien tekijänoikeusmaksuista ja sijoituksistaan! miksi turhaan keikkailla tai tehdä uutta, kun fyffe valuu himaan ilmankin - tekemättä mitään?

Bonham
10.09.2010 14:25:08

Mulla oli joskus kauan sitten, vinyyliaikana, semmonen 4 LP:n boxi... olisko ollu Destroyer nimeltään. Legendan mukaan Bonzo olis ehdoin tahdoin luovuttanu nauhat jollekin taholle, joka sen setin teki...

Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
rybk
10.09.2010 14:34:25

Tuolla on jotain ja oli ennen paljon enemmän. Jos kelpaa tuubiversiot.

http://www.youtube.com/user/bolson678#p/search/13/l4Lr4wuM6T8

"So we started out with the idea of maybe write something with a jagged time signature, like 5/7 or something, but that doesnt make your booty move." - Perry Farrell, tahtilajitaiteilun mestari
Mika Kangas
10.09.2010 21:40:12

Itse en näe liveboottien keräämisessä mitään pahaa. Täytyy muistaa että näitä ostaa kuitenkin ne aidot fanit jotka myöskin ostavat sen virallisen tuotannonkin, ja useimmiten ylimääräistäkin minun kokemukseni mukaan. Kysehän ei ole mistään laittomasta lataamisesta tms. Okei, onhan se tietty väärin että joku taho on kerännyt rahat näistä boottijulkaisuista mutta minun mielestä jos bändi ei saa livemateriaalia aikaiseksi levylle niin se on suurimmaksi osaksi bändin oma vika. Meitä livelevyjen ystäviä kuitenkin löytyy.

Matka loppuu kesken, tai eihän se kesken lopu koska muuten matka olisi pitempi -Bror-Erik Wallenius
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti