Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Spotify II
1 2 3 4 564 65 66 67 68
Bullitt
15.12.2017 22:00:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varpio: Minulla on vieläkin se joka maksaa vitosen kuussa. Säästän kuuskymppiä joka vuosi. Heh-heh!
 
No, olethan sentään pitkäaikainen asiakas, joten lienet tuon ansainnut. Se vitosenkaan versio ei tainnut kuitenkaan toimia mobiilissa tms. muistaakseni? Sama sinänsä tietysti hänelle joka ei sitä ominaisuutta tarvi.
 
kusi on sulassa muytta missä mies - haitaripartio
varpio
15.12.2017 22:02:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bullitt: No, olethan sentään pitkäaikainen asiakas, joten lienet tuon ansainnut. Se vitosenkaan versio ei tainnut kuitenkaan toimia mobiilissa tms. muistaakseni? Sama sinänsä tietysti hänelle joka ei sitä ominaisuutta tarvi.
 
Ei toimi. Kaikki musiikki on muutenkin niin paskaa, että minulle riittää se kun kuuntelen sitä himassa. Ei tartte mobiilina enää rasittaa henkilöä sillä.
 
StJerky
16.12.2017 14:17:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KristofferN: Kiitos tiivistyksestä. Spotify on kyllä kovassa käytössä. Eikös se mitä enemmän kuuntelee niin sitä enemmän artisti saa senttejä?:D
 
Jos haluaa tukea artistia, niin kannattaa ostaa levy ja säilyttää se muoveissa. Kuunnella Spotifysta, niin artisti saa vielä muutaman sentin. Ja levyn jälleenmyyntiarvo säilyy.
 
KristofferN
22.12.2017 08:15:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: Jos haluaa tukea artistia, niin kannattaa ostaa levy ja säilyttää se muoveissa. Kuunnella Spotifysta, niin artisti saa vielä muutaman sentin. Ja levyn jälleenmyyntiarvo säilyy.
 
Totta. Tukeminen on mielekkäämpää, mikäli on LP:tä tarjolla. Se on sitä oikeeta kamaa. :D ps. en kyllä tällä hetkellä uusia levyjä pahemmin ostele.
 
HaloOfFlies
08.04.2019 00:01:41 (muokattu 08.04.2019 00:04:00)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

King Crimsonin tuotanto tulossa pian Spotifyyn. https://www.rollingstone.com/music/ … on-albums-streaming-spotify-818686/
 
Lisäksi Sladen Facebook-fanisivulta bongasin tiedon, että bändin diskografia ilmestyy Spotifyyn ensi viikon perjantaina.
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
iku13
20.11.2019 17:11:46 (muokattu 20.11.2019 17:23:43)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua kiinnostaa, että kuinka moni seuraa artistejä/bändejä tai muita käyttäjiä Spotifyssa? Itse en oo oikeastaan edes hoxannut/ajatellut tuota seuraamis-toimintoa ku vasta viime aikoina.
 
E: ja tarkoitan siis "seuraa/follow" -toimintoa
 
Saa kiljua - Päiväkännit (poppipunkkia) http://bit.ly/paivakannit/
carnation
20.11.2019 19:03:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iku13: Mua kiinnostaa, että kuinka moni seuraa artistejä/bändejä tai muita käyttäjiä Spotifyssa? Itse en oo oikeastaan edes hoxannut/ajatellut tuota seuraamis-toimintoa ku vasta viime aikoina.
 
E: ja tarkoitan siis "seuraa/follow" -toimintoa

 
Mulla on seurannassa kymmenkunta artistia, mutta pitäisikö noista sitten saada jotain ilmoituksia kun niiltä tulee spotifyyn uutta musiikkia? Minä en ole ainakaan nähnyt koskaan missään mitään näkyvää "notificationia" tai muutakaan, tai sitten en vain osaa käyttää palvelua/olen tyhmä/jostain jäänyt jokin ruutu ruksimatta.
 
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
iku13
20.11.2019 19:31:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

carnation: Mulla on seurannassa kymmenkunta artistia, mutta pitäisikö noista sitten saada jotain ilmoituksia kun niiltä tulee spotifyyn uutta musiikkia? Minä en ole ainakaan nähnyt koskaan missään mitään näkyvää "notificationia" tai muutakaan, tai sitten en vain osaa käyttää palvelua/olen tyhmä/jostain jäänyt jokin ruutu ruksimatta.
 
Vissiin ainakin tuohon perjantaisin ilmestyvään henkilökohtaiseen "Release Radar" soittolistaan pitäisi tulla noiden tilattujen artistien mahdolliset uudet biisit. Sit riippuen vähän miten on kirjautunut, niin ilmeisesti myös sähköpostiin tulee ilmoitus.
 
Saa kiljua - Päiväkännit (poppipunkkia) http://bit.ly/saakiljua/
Ali
21.11.2019 13:10:11 (muokattu 21.11.2019 13:10:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iku13: Mua kiinnostaa, että kuinka moni seuraa artistejä/bändejä tai muita käyttäjiä Spotifyssa? Itse en oo oikeastaan edes hoxannut/ajatellut tuota seuraamis-toimintoa ku vasta viime aikoina.
 
E: ja tarkoitan siis "seuraa/follow" -toimintoa

 
Kaikkia hyviä bändejä seurataan tietenkin, kun eikös se Spotifyn suosituksiin vaikuta. 661 näyttäs olevan seurannassa tällä hetkellä.
 
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs
mhelin
26.02.2020 14:56:40 (muokattu 26.02.2020 14:58:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KristofferN: Kiitos tiivistyksestä. Spotify on kyllä kovassa käytössä. Eikös se mitä enemmän kuuntelee niin sitä enemmän artisti saa senttejä?:D

StJerky: Jos haluaa tukea artistia, niin kannattaa ostaa levy ja säilyttää se muoveissa. Kuunnella Spotifysta, niin artisti saa vielä muutaman sentin. Ja levyn jälleenmyyntiarvo säilyy.
 
Striimaukset lasketaan, sama kuka ne on klikannut. Noita klikkauksia voi generoida miten haluaa - biisiä pitää soittaa käsittääkseni yli puoli minuuttia (eli 31 sekuntia) niin se rekisteröidään yhdeksi striimaukseksi. Volat voi olla nollassa, ja jos haluaa itselleen tai kaverin bändille royalteja kannattaa jättää levy soimaan joka yöksi (ja miksei päiviksikin jos ei netin käytöstä tarvitse maksaa datan määrän mukaan).
 
Tästä johtuen Spotify - jos analogiana on levyn ostaminen - vaatii että ostamisen lisäksi kuuntelet sen levyn ainakin tuhat kertaa (riittääköhän sekään enää?) tai muuten levystä maksettu hinta ei menekään rahana sille kyseiselle artistille vaan jollekin toiselle.
 
StJerky
26.02.2020 15:50:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mhelin: Striimaukset lasketaan, sama kuka ne on klikannut. Noita klikkauksia voi generoida miten haluaa - biisiä pitää soittaa käsittääkseni yli puoli minuuttia (eli 31 sekuntia) niin se rekisteröidään yhdeksi striimaukseksi. Volat voi olla nollassa, ja jos haluaa itselleen tai kaverin bändille royalteja kannattaa jättää levy soimaan joka yöksi (ja miksei päiviksikin jos ei netin käytöstä tarvitse maksaa datan määrän mukaan).
 
Tästä johtuen Spotify - jos analogiana on levyn ostaminen - vaatii että ostamisen lisäksi kuuntelet sen levyn ainakin tuhat kertaa (riittääköhän sekään enää?) tai muuten levystä maksettu hinta ei menekään rahana sille kyseiselle artistille vaan jollekin toiselle.

 
En oikein ymmärtänyt tuota loppua, mutta itse olen saanut 5€ paypal-tililleni spotify-kuunteluista. Meni siinä joku vuosi tosin.
 
zekeode
26.02.2020 18:51:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mhelin: Striimaukset lasketaan, sama kuka ne on klikannut. Noita klikkauksia voi generoida miten haluaa - biisiä pitää soittaa käsittääkseni yli puoli minuuttia (eli 31 sekuntia) niin se rekisteröidään yhdeksi striimaukseksi. Volat voi olla nollassa, ja jos haluaa itselleen tai kaverin bändille royalteja kannattaa jättää levy soimaan joka yöksi (ja miksei päiviksikin jos ei netin käytöstä tarvitse maksaa datan määrän mukaan).
 
Tässä on vain sellainen, että jos kaverisi bändiä kuunnellaan vain muutamalla laitteella, lähtee biisit kävelemään palvelusta. Sitten tuossa on rajoituksia esim. montako biisiä voi putkeen kuunnella samalta artistilta yms. tietyssä ajassa.
M4ss3 m/
09.04.2021 13:33:39 (muokattu 09.04.2021 13:50:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edit: Taas yksi paska päivitys lisää.
 
Pari huomiota jotka pisti ärsytttämään:
 
-paikalliset tiedostot täytyi kaivaa asetuksista päälle ja se kansio löytyy your library-välilehdestä (miksei sille voi olla omaa linkkiä siinä sivupalkissa niinkuin ennen???)
 
-jos haluat ne paikalliset tiedostot artistin mukaan järjestään, niin rämppää sitä title-nappia kunnes artist-vaihtoehto tulee näkyviin (mikä v'tun järki tässä, eikö muka pöytäkoneiden näytössä ole tarpeeksi tilaa tehdä omat napit noille???)
 
Oon kyllä yhden menetetyn hermosäikeen päässä, että lopetan tilauksen.
 
Seppo teki kepposen ja käy tamtam.
slowdive
30.04.2021 11:52:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko täällä sellaisia musankuunteljoita jotka pelkästään striimaa, mutta on kiinnostunut nimenomaan albumiformaatista? Miten te pidätte paketin kasassa?
 
Mua ei soittolistolistojen kasaaminen eikä kuuntelu kiinnosta, mutta levyjen lisääminen kirjastoonkin on vähän tönkköä, kun siellä ne on pötkyssä sitten kaikki, jazzista black metalliin. Onkohan noissa ihan hifitason verkkosoittimissa mitään kätevämpää työkalua jonkulaisen "levyhyllyn" kasaamiseen?
 
Knobs to the southeast.
nirzin
30.04.2021 14:14:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka en täytäkään vaatimusta "jotka pelkästään striimaa" (miksi edes sellainen rajaus?), niin vastaan silti. Kuuntelen Spotifyta lähes pelkästään albumi kerrallaan, ja jos haluan albumin soittolistalle, niin laitan sille soittolistalle vain albumin ekan biisin. Sieltä sitten voi katsoa joko "näytä albumi" tai "näytä artisti", kun haluaa asiaan palata.
 
slowdive
30.04.2021 14:24:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nirzin: Vaikka en täytäkään vaatimusta "jotka pelkästään striimaa" (miksi edes sellainen rajaus?), niin vastaan silti. Kuuntelen Spotifyta lähes pelkästään albumi kerrallaan, ja jos haluan albumin soittolistalle, niin laitan sille soittolistalle vain albumin ekan biisin. Sieltä sitten voi katsoa joko "näytä albumi" tai "näytä artisti", kun haluaa asiaan palata.
 
Sillä rajasin kun ajattelin että se vaikuttaa ehkä käyttötapaan. Itsekin käyttänyt Spotifyta jo vuosia levyllyn rinnalla, joten käyttö on keskittynyt lähinnä siihen, että tutustelen "kannattaako levy X ostaa" tai sitten jossain liikkuessa kuuntelen. Lähinnä kiinnostaisi millaisia keinoja on ihmisillä käyttää jos se Spotify on se levyhylly. Itse ainakin paljon seisoskelen levyhyllyn edessä ja katselen mitä haluaisin kuunnella. Hakurivillä vilkkuva kursori ei oikein aja samaa asiaa, jos ei tiedä mitä haluaa kuunnella. Mihinkään suosituksiin tai nettiradioihin en halua lähteä, vaan haluan ennemmin valita niistä mitkä on jo hyväksi havaittu ja käsin poimittu sinne omaan kirjastoon,tyyliin että sitten kun sen kannen näen niin tiedän että just tuota haluan nyt kuunnella.
 
Knobs to the southeast.
nirzin
30.04.2021 15:16:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jos tuollaisen levyhyllyn tekisin, niin tekisin sen niin kuin tässä saman tien rupesin tekemään tähän omalle koneelle. Täällä kuvaruutukaappaus selaimesta:
 
https://aijaa.com/ZNKSRI
 
Siinä on neljä levykantta. Kun kantta klikkaa, niin selaimessa aukeaa Spotifyssä a.o. albumi. (Ei tietenkään tuossa kuvassa toimi klikkailu.)
 
Koska en tiedä, miten tämä paikka suhtautuisi html-koodin laittamiseen tähän tekstinä, niin täällä on tuon sivun koodi kuvana:
 
https://aijaa.com/aEwKTg
 
Tuohon sitten voi lisätä määrättömästi albumeita samalla periaatteella, albumi per rivi. Ja jos ei halua levykansien kuvia käyttää (nuo kopsasin selain-Spotifystä kuvaruutukaappauksena), niin voi laittaa levyjen nimet ihan vaan tekstinä.
 
Ianuarius
04.05.2021 11:04:30 (muokattu 04.05.2021 11:09:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slowdive: levyjen lisääminen kirjastoonkin on vähän tönkköä, kun siellä ne on pötkyssä sitten kaikki, jazzista black metalliin
 
Spotifyssä ylipäätään on kaikki vähän tönkköä, mutta ainakin desktopilla toi playlist management on suht kivutonta. Ite suosittelisin että teet vaan genreille omat playlistit, ja kun siellä albumin sivulla on ne kolme pistettä, niin valitset sieltä "Add to Playlist" ja valittet mihin soittolistaan se albumi nakataan. Yhden klikkauksen sijaan kolme klikkausta, mutta ehkä se kuuntelukokemus kuitenkin on sen arvoista, jos ei niitä albumeita ole tuhansia.
 
Ite oon tehny pythonilla skriptin joka kaivaa last.fm:stä genrejä ja tunkee sieltä kaikilta artisteilta julkasuita mulle playlisteiksi. Mutta olenki enemmän kiinnostunu löytään paljon uutta musaa kuin vaan kuunteleen samoja juttuja. Playlistejäkin on varmaan lähemmäs 150.
 
nirzin: No jos tuollaisen levyhyllyn tekisin, niin tekisin sen niin kuin tässä saman tien rupesin tekemään tähän omalle koneelle. Täällä kuvaruutukaappaus selaimesta
 
Oon tehny myös vähän tollaseen vastaavaan skriptin, joka kaivaa spotifystä ne albumin tiedot ja lataa sen kansikuvan ja sitten sylkee ulos html-tiedoston valmiina pakettina.
 
https://i.postimg.cc/bv9m9pmz/image.png
 
Your soundcard works perfectly!
M4ss3 m/
26.09.2022 13:35:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taas sarjassamme muutokset jotka olisi voinut jättää tekemättä. Jostain mielipuolisesta syystä hakupalkki on vaihtanut paikkaa keskelle ruutua. Montakohan tyhjää ja turhaa soittolistaa on tullut jo luotua, kun käsi hapuilee lihasmuistista siihen valikkoon missä se soittolista-nappi on ja hakupalkki ennen oli. :)
 
Karkit seinään
mrk
26.09.2022 18:31:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nirzin: Vaikka en täytäkään vaatimusta "jotka pelkästään striimaa" (miksi edes sellainen rajaus?), niin vastaan silti. Kuuntelen Spotifyta lähes pelkästään albumi kerrallaan, ja jos haluan albumin soittolistalle, niin laitan sille soittolistalle vain albumin ekan biisin. Sieltä sitten voi katsoa joko "näytä albumi" tai "näytä artisti", kun haluaa asiaan palata.
 
Minulla on käytössä oikeastaan vain Artistit lista, josta valitsen mitä haluan kuunnella ja sieltä sitten albumi kerrallaan soimaan.
 
"Short On Long Term Goals"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 564 65 66 67 68

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «