Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Huijarin uhreja?
1 2 3 4 522 23 24 25 26
nannne
07.04.2010 20:10:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No sitä ei varmaan haittaa jos julkaset numeron. "Ku noi halpaki viä!".
 
kiriminni
07.04.2010 21:40:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ergoroth: Täällä ollaan suoralta huijaukselta vielä vältytty, mutta mutta...
Laitoin eilen viestiä tuonne Torille, ostoilmoitus putkicombosta. Mainitsin pari mallia, mm. Framusta ja Orangea. Tänään päivällä sain viestin että myyjältä löytyi ylimääräinen Framus Ruby Riot hintaan . Perkele mikä tuuri, ajattelin tietysti, kun ovh on reilu 1800 euroa. Kyselin detaileja, vastasi vakuuttavasti ja nopeasti. Sanoi lähettävänsä illalla kuvia laitteesta. Nyt kuitenkin jotenkin päätin googlettaa numeron .
Kusettajako?

Satavarmasti,tää on jo helppoa tunnistaa, liian halvalla myy ja kuvia et saa eikä voi noutaa.Prepaid liittymä tietysti vielä...
 
Mebrick
09.04.2010 15:13:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihme juttu. Pari päivää tuosta edellisestä "kaupantekijästä" niin toinen kaveri ottaa yhteyttä. Sanoo nimekseen Eetu Pakkanen, jälleen Googlettamalla löytyy mielenkiintoista settiä kaverista. Nimi on tullut muissa yhteyksissä esille joten en koe tekeväni rikosta jos tässä yhteydessä nimen paljastaa.
 
Ja huomasin muuten että samalla sivulla on kaverista oma topikki tehty.. jotain muutakin ilmeisesti koitettu koijata tällä foorumilla.
 
Hälytyskellot soi jälleen kun myyntitapa oli mitä erikoisin: että maksaisin etukäteen 100e tilille ja sitten kun tavara perillä, maksaisin loput. Kaveri oli myymässä Orangen Rockerverbiä. Epäilen ettei sälli edes tiedä mistä tavarasta on kysymys.
 
En edes jaksanut vaivautua vastaamaan viestiin, kun numerolla/nimellä/tilinumerolla (!!) löytyi niin paljon paskaa. Useita kusetustapauksia eri yhteyksissä viime kuukausien aikana.
 
Mistä näitä sällejä oikein sikiää? Jälleen: kiinnostaako poliisia vaikka rikosta ei sinällään ole tapahtunut?
 
Twinkle
09.04.2010 20:06:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ergoroth: Jälleen: kiinnostaako poliisia vaikka rikosta ei sinällään ole tapahtunut?
 
Ei varmaan. ensinnäkään jos rikosta ei ole tapahtunut niin rikosta ei ole tapahtunut, toisekseen tässä vaiheessa on vaikea todentaa ettei nyt muka olisi ollut oikealla asialla. Joo, kukaan ei usko siihen mutta länsimaisessa järjestelmässä ollaan syyttömiä kunnes toisin todistetaan. Petoksen yritykseksi tuon voi saada kirjattua mutta ei sillä hirveästi merkitystä ole jos nyt jotenkin saa vedenpitävästi osoitettua että siinä on todella yritetty petosta. Ennen sitä se jätkä vain myy tuotetta jonka se omistaa.
 
JoeHans
12.04.2010 12:34:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyselenpä tässä varsin täältäkin, kun hieman epäilyttävä kaupankäynti tässä meneillään. Eräs ulkomaalainen henkilö on huuto.netin ilmoituksen perusteella halunnut ostaa multa efektiprosessorin. Haluaisi, että lähetän sen hänen siskonpojalleen Malesiaan ja lupaa maksaa rahat etukäteen tilille. Toimitusmaksuja lupasi maksaa 100e. Jotenkin todella epäilyttävän oloinen kauppa kuitenkin. Onko mahdollista että tyyppi voisi jotenkin hyväksi käyttää minun nimeä + tilinumeroa, jos sen luovutan?
 
-Johannes
 
Heavyä Rovaniemen malliin: Intervention
Rämppy
12.04.2010 13:30:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoeHans: ... Haluaisi, että lähetän sen hänen siskonpojalleen Malesiaan ja lupaa maksaa rahat etukäteen tilille. Toimitusmaksuja lupasi maksaa 100e. Jotenkin todella epäilyttävän oloinen kauppa kuitenkin. Onko mahdollista että tyyppi voisi jotenkin hyväksi käyttää minun nimeä + tilinumeroa, jos sen luovutan?
 
-Johannes

 
Avaa PayPal -tili ja ehdota sille sitä.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
JoeHans
12.04.2010 13:40:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Avaa PayPal -tili ja ehdota sille sitä.
 
Itse asiassa ehdotti tätä ensin itse. Ei vain jaksais alkaa PayPal tilejä luomaan tämmöistä varten. Onko tuo PayPal sitten jotenkin luotettavampi vaihtoehto kuin rahat suoraan tilille?
 
Heavyä Rovaniemen malliin: Intervention
albionbloom
12.04.2010 14:37:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoeHans: Kyselenpä tässä varsin täältäkin, kun hieman epäilyttävä kaupankäynti tässä meneillään. Eräs ulkomaalainen henkilö on huuto.netin ilmoituksen perusteella halunnut ostaa multa efektiprosessorin. Haluaisi, että lähetän sen hänen siskonpojalleen Malesiaan ja lupaa maksaa rahat etukäteen tilille. Toimitusmaksuja lupasi maksaa 100e. Jotenkin todella epäilyttävän oloinen kauppa kuitenkin. Onko mahdollista että tyyppi voisi jotenkin hyväksi käyttää minun nimeä + tilinumeroa, jos sen luovutan?
 
-Johannes

 
Wouwouwou, Älä missään nimessä myy.Onkohan mahdollisesti kyseessä semmonen kauppa, että ostaja on valmis maksamaan rahat paypalin kautta etukäteen?...Jos on niin tuo kusetus menee niin, että seuraavana saat viestin 'paypalilta', missä sanotaan, että tuo summa on tullu katteena sun tilille, ja kunhan oot lähettänyt tavaran lähetyskoodin niille(paypal), saat rahat käyttöösi.
Sen jälkeen homma jatkuu niin, että kun olet tavaran lähettäny, niin huomaat, että siellä oikeella paypal tilillä ei mitään rahaa ole missään vaiheessa ollu tulossakaan, ja huijarit on saanu itellensä sun maksamana tuotteen eteenpäin myytäväksi.
 
Tää kuuluu Suomessa 'einiintuttuihin' Nigerialaisten kusetuksiin.
 
Kukaan oikea ostaja ei ikinään ole valmis maksamaan 100e lähetyskuluja hinnan päälle.
 
Numb
12.04.2010 14:42:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoeHans: Onko mahdollista että tyyppi voisi jotenkin hyväksi käyttää minun nimeä + tilinumeroa, jos sen luovutan?
 
-Johannes

 
Avaa uusi tili ja anna sen numero. Kun rahat ovat tulleet, ota rahat tililtä ja sulje se.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
JoeHans
12.04.2010 16:11:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaa olla kusettaja kyseessä. Olin menossa tarkistaan kohteeseen lisänneen käyttäjän profiilia, niin oli kysymys hävinnyt ja huuto.net ilmoittaa tällaista:
 
Huom!
Kysymyspalstalle on viime aikoina ilmestynyt huijausyrityksiä. Tällaisen huijausviestin tunnistaa helposti siitä, että viesti on englanninkielinen ja siinä tarjotaan yleensä selkeää ylihintaa myytävästä tuotteesta. Lisäksi tuote pitäisi lähettää ulkomaille, yleensä Nigeriaan ja maksuna tarjotaan tekaistua maksumääräystä. Näihin kysymyksiin ei kannata vastata yhtään mitään. Jos kohteeseesi tulee epäilyttävä kysymys, ilmoitathan asiasta ylläpidolle.

 
Eli mitä luultavammin kusettaja kyseessä. En vaan vieläkään tajua, että miten se pystyy kusettamaan, jos lupaa maksaa rahat ennakkoon suoraan tilille? Melekosta.
 
Heavyä Rovaniemen malliin: Intervention
rintapek
12.04.2010 18:13:04 (muokattu 12.04.2010 18:14:49)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoeHans:
Eli mitä luultavammin kusettaja kyseessä. En vaan vieläkään tajua, että miten se pystyy kusettamaan, jos lupaa maksaa rahat ennakkoon suoraan tilille? Melekosta.

 
Vaik noin.
www.emowes.com/kotisivu/index.php?o … nigeriaan&catid=15:paypal&Itemid=70
 
Tai noin.
www.haapoja.fi/sivusto/index.php?op … _content&task=view&id=92&Itemid=110
 
One kind of music only - the good kind
JoeHans
12.04.2010 21:25:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Vaik noin.
www.emowes.com/kotisivu/index.php?o … nigeriaan&catid=15:paypal&Itemid=70
 
Tai noin.
www.haapoja.fi/sivusto/index.php?op … _content&task=view&id=92&Itemid=110

 
Oli kyse suoraan pankkitilille tapahtuvasta siirrosta. Ei siis PayPalista.
 
Heavyä Rovaniemen malliin: Intervention
Stoalainen
12.04.2010 22:15:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoeHans: Oli kyse suoraan pankkitilille tapahtuvasta siirrosta. Ei siis PayPalista.
 
Itse asiassa ehdotti tätä ensin itse. Ei vain jaksais alkaa PayPal tilejä luomaan tämmöistä varten. Onko tuo PayPal sitten jotenkin luotettavampi vaihtoehto kuin rahat suoraan tilille?
 
Alemmasta tekstistä sai sellaisen kuvan, että PayPal-tilisiirtoa on ehdotettu.
 
My heart beats with drumbeats.
Dr Phil
12.04.2010 22:39:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm. Nyt tuli mystinen juttu. Mulla oli myynnissä läppäri ja sen osti huuto.netistä heti osta-heti hinnalla ihminen joka mun salapoliisitaitojen ansiosta paljastui 90% varmuudella huijariksi (Sama nimi, ikä, asuinpaikka). Mutta mitä järkeä siinä olisi, että huijari ostaa multa tavaran? Enhän tässä voi joutua mitenkään huijatuksi kun olen laittanut ehdoiksi että ostaja laittaa ensin rahat tililleni, ja kun rahat näkyy tililläni, laitan paketin matkaan, tai sitten ostaja noutaa tuotteen ja maksaa käteisellä.
 
Lennu
12.04.2010 23:16:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dr Phil: Hmm. Nyt tuli mystinen juttu. Mulla oli myynnissä läppäri ja sen osti huuto.netistä heti osta-heti hinnalla ihminen joka mun salapoliisitaitojen ansiosta paljastui 90% varmuudella huijariksi (Sama nimi, ikä, asuinpaikka). Mutta mitä järkeä siinä olisi, että huijari ostaa multa tavaran? Enhän tässä voi joutua mitenkään huijatuksi kun olen laittanut ehdoiksi että ostaja laittaa ensin rahat tililleni, ja kun rahat näkyy tililläni, laitan paketin matkaan, tai sitten ostaja noutaa tuotteen ja maksaa käteisellä.
 
Se tarvii sitä tietokonetta huijauksiinsa, jolloin se kone träkätään suhun aikanaan, koska ettehän te mitään kauppakirjoja tee ja silleen öö.
 
My life is like an Opel-highway.
Dr Phil
12.04.2010 23:29:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Se tarvii sitä tietokonetta huijauksiinsa, jolloin se kone träkätään suhun aikanaan, koska ettehän te mitään kauppakirjoja tee ja silleen öö.
 
Heh, good one!
 
fox
13.04.2010 01:01:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kazaa: Alemmasta tekstistä sai sellaisen kuvan, että PayPal-tilisiirtoa on ehdotettu.
 
No niinpä minäkin tuon ymmärsin.. Ja sitten ihmettelin, koskapa ei PayPalilla maksamiseen se ostaja tarvii mitään sen kummempia "tunnuksia".. Eli eipä hänelle olis mitään sen syvällisempiä "tietoja" tarvinnut mailailla edes.
Mitä tulee sitte noihin postikuluihin.. no, jos ostaja olis halunnut satkun maksaa, niin hei, hänen asiansa. =)
Mutta mutta.. tosiaan, nykyään on kaikenkarvasta yrittäjää, joten järkeä on käytettävä ja huolellinen oltava..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
JoeHans
13.04.2010 14:24:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis täsmennyksenä, että ensin tarjosi PayPal maksua, mutta olisi suostunut suoraan tilisiirtoon pankkitille.
 
Heavyä Rovaniemen malliin: Intervention
Twinkle
13.04.2010 14:42:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoeHans: Siis täsmennyksenä, että ensin tarjosi PayPal maksua, mutta olisi suostunut suoraan tilisiirtoon pankkitille.
 
en kyllä keksi tapaa, jolla asia voi mennä vituilleen jos se maksaa etukäteen tilille ja odotat sen rahan saapumista ja rekisteröitymistä pankin järjestelmään ennen lähettämistä.
 
aoi
14.04.2010 19:13:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun luin tuosta tuon tyypin (lindholm) nimen niin aloin pelätä että minulta huijattiin juuri 60€. Laitoin rahat tilille ajatellen ettei kyseessä huijari ole kun kerran nouto oli ensisijainen vaihtoehto. Ja jos onkin puijari, ei haittaa kun summa ei ole suuri. Mutta nyt alkoi tuntumaan siltä että ei hyvin mene........
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 522 23 24 25 26

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «