Muusikoiden.net
03.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Biisit ja niiden tarina ja sielu
1
Rhesus
04.03.2010 19:28:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon keltanokka täällä. Seuraan paljon keskusteluja, mutta kirjoittelen vähän eli tiedän vähän tän paikain "sisäiset säännöt" =) Eli en turhaan tee uutta aihetta siis.

Tuli tässä mieleen kun minun piti laittaa tänne foorumille kysymys yhdestä biisistä, että mistä se kertoo. Aloin miettimään mihin sen kyssän laittaisi, ja totesin että sehän on helppikerhon ja mikä biisi -topicin välimuoto. Eli sille sopisi hyvin oma topic.

Muasamaailma on täynnä tarinoita ja kertomuksia joko suoraan kerrottuna taikka sitten kietoilmauksin ilmaistuna.
Joten tännehän on hyvä pistää kysymys jos tuntuu että jonkin biisin tarina vaivaa päätä yms asiat. Enkö olekin oikeassa?? =) Eikä edes tarvi pelkästä biisin tarinasta olla kysymys, vaan että miksi biisi on tehty ja ketä varten yms. Tajuatte kyllä.

Mä aloitan tämän kysymällä että tälläinen biisi kuin Low Rider, jonka on useat artistit coveroineet. Kertooko tää biisi oikeasti niistä autoista joilla hombret kruisailevat Losin ghetoissa? Eli niistä joissa on nää jouset joiden avulla auto hyppii ylös alas.
Vaiko kertooko tää biisi kannabiksesta? sellainen lajike on kuin Lowryder. Sanat ainakin pätevät molempiin aiheisiin, tehkää johtopäätös:

All my friends know the low rider
The low rider is a little higher
Low rider drives a little slower
Low rider is a real goer
Low rider knows every street yeah!
Low rider is the one to meet yeah!
Low rider don't use no gas now
Low rider don't drive to fast
Take a little trip
Take a little trip
Take a little trip and see
Take a little trip
Take a little trip
Take a little trip with me

Ja kyllä, olen käyttänyt hakua ja olen tämän saman tekstin jo joskus tänne laittanut ja joku linkitti siihen tarkoitetun ketjun mutta eipä näyttänyt olevan enää olemassa.

Funkånaut
04.03.2010 20:14:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändin ittensä mukaan biisi syntyi siitä, kun War:n laulaja tuli Low Rider -tyylisellä autolla studioon ja alkoi laulamaan: "Low ry...der..." Ja sit yks kirjotteli jatkoja tolle lauseen alulle.

Raaka mutta hyvä.
Coran
04.03.2010 21:06:31 (muokattu 04.03.2010 21:06:42)

Rhesus: Kertooko tää biisi oikeasti niistä autoista joilla hombret kruisailevat Losin ghetoissa? Eli niistä joissa on nää jouset joiden avulla auto hyppii ylös alas. Vaiko kertooko tää biisi kannabiksesta? sellainen lajike on kuin Lowryder. Sanat ainakin pätevät molempiin aiheisiin.

Eiköhän se nimenomaan näin ole mietitty. Monimerkityksellisyys on hauskaa.

Niin, Popeda on vähän sellainen Suomen Tool. Jos ei diggaa, nii ei vaan ymmärrä. -dixi19
kingdom
04.03.2010 23:23:29

Sivustolla www.songmeanings.net turistaan lähinnä just noista biisien merkityksistä. Joillain saattaa olla jopa oikeatakin tietoa, kantsii tsekata jos sieltä löytyisi apua.

TÄMÄ EI OLE MAINOS | I'm no fucking buddhist, but this is enlightenment.
vasili
05.03.2010 09:44:54

Ja mitä tekemistä tällä keskustelun avauksella oli biisin sielun kanssa?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti