Muusikoiden.net
04.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Missä kohtaa saundi on hyvä? (kun on kuuntelemassa keikalla)
1
sub zero
15.02.2010 22:59:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mun kokemuksen mukaan rokki-saundit menee siihen lavan eteen puuroks. onko siihen sanottavissa mitään yleisellä tasolla, että minne kohtaa kannattaa keikalla mennä, jos haluu, et saundi on mahdollisimman selkeä? ..tai muuten hyvä.

voipi tietysti riippua paljon siitä paikan akustiikasta, mut siis jos kelataan vaikka eri tyyppisiä paikkoja

en ole kännissä, en elä huumeessa, kirjoitan vaan viestini kovassa kuumeessa / rölötysketjut ovat mulle aika vaikeita, aina ei voi aavistaa moderaattorin aikeita
Antti1
15.02.2010 23:33:23

Ihan hyvä lähtökohta on mennä mahd. lähelle miksauspistettä, josta se soundi säädetään.

I like big butts and I can not lie
kivi
16.02.2010 07:00:36

Mikserin edessä tapaa aina ne jotka on oikeasti kuuntelemassa.

"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
poppamies
16.02.2010 07:19:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kivi: Mikserin edessä tapaa aina ne jotka on oikeasti kuuntelemassa.

Minun huomio on että vielä jonkun matkaa mikseristä taaempana soundi vielä paranee ja selkiintyy.

Lord Of The Strings
lurkki
16.02.2010 08:25:17

Mun oma nyrkkisääntö:
Kädet suoraksi eteen, kämmenet kohti kaiuttimia.
Sweetpot on siinä missä molemmat skobet peittyvät.

Teijo K.
16.02.2010 09:44:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sub zero: mun kokemuksen mukaan rokki-saundit menee siihen lavan eteen puuroks. onko siihen sanottavissa mitään yleisellä tasolla, että minne kohtaa kannattaa keikalla mennä, jos haluu, et saundi on mahdollisimman selkeä? ..tai muuten hyvä.

voipi tietysti riippua paljon siitä paikan akustiikasta, mut siis jos kelataan vaikka eri tyyppisiä paikkoja

Tää on vähän bändikohtainen juttu, mun mielestä. Viimeksi Tuomon keikalla ajauduin ihan lavan eteen. Alunperin oli tarkoitukseni vain kurkkaa että mikäs bassonuppi sillä nyt on kun en tunnistanut kauempaa, mutta soundi oli siinä edessäkin tosi hyvä ja tasapainoinen, sekä selkeä.

Toki voi aina argumentoida että Tuomo ei ole rokkia. Mutta tolleen toi suurinpiirtein on kuitenkin. Jos ne vetää tasapainoisesti ja hyvällä soundilla lavalla niin se on siinä edessäkin ok. Mun mielestä.
Milkop
16.02.2010 12:15:54

Parin biisin ja bissen jälkeen kuulostaa kaikki hyvälle.

"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
studiokekkonen
16.02.2010 12:28:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No toihan riippuu ihan mestasta ja kaikesta muusta - bändistä, PA:sta, yleisön määrästä, volumesta.

Tavastialla paras soundi on musta ollut aina siinä heti miksauspöydän vasemmalla puolella. En tiedä miksi juuri siinä, ehkä oon vaan tottunut siihen kohtaan vuosien saatossa. Siitä on myös lyhyt matka baaritiskille. :)

Kailis
17.02.2010 15:00:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ollessani roudaamassa Rollareita stadikalla Voodoo Lounge kiertueella pääsin kuuntelemaan keikan miksaajan vierestä. Hämmästytti miten paska soundi oli vaikka ihan hitusen parani loppua kohden. Vastapainoksi Toton keikka jäähallissa oli soundien puolesta silkkaa hunajaa. Tämän keikan kuuntelin myös miksauspöydän vierestä. Olin muuten tuolloin rumpuvastaavan apulaisena ja pääsin pystyttämään rumpusettiä.

mos6581
17.02.2010 15:20:51

Tarpeeks huumeita, nii missä vaan on hyvä ja ihan sama mikä bändi.

Gardiner
17.02.2010 18:20:31

Ollessani roudaamassa Rollareita stadikalla Voodoo Lounge kiertueella kuuntelin keikan aika kaukaa mikserin takaa. Yleensä etin paikan jonkun matkaa mikserin takaa. Paitti Kivee pitää käydä moikkaamassa mikserin edessä. :-D

"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
poppamies
17.02.2010 20:00:43

Gardiner: ... Yleensä etin paikan jonkun matkaa mikserin takaa...

Nå niihänminäjustsanoin.

Lord Of The Strings
moderndrummer88
17.02.2010 21:26:08

Missä kohtaa saundi on hyvä? (kun on kuuntelemassa keikalla)

Siinä kohtaa keikkaa, kun kaikki alkaa olla kännissä ja on hyvä meininki päällä.

"Well I like drummers baby you're not my bag..."
StJerky
18.02.2010 09:27:31

Gardiner: kuuntelin keikan aika kaukaa mikserin takaa. Yleensä etin paikan jonkun matkaa mikserin takaa. Paitti Kivee pitää käydä moikkaamassa mikserin edessä. :-D

Minä sitten yritän mahtua siihen ihan mikserin viereen, kun te viette parhaat paikat Kiven kanssa.

cozmo
18.02.2010 22:18:25

lurkki: Mun oma nyrkkisääntö:
Kädet suoraksi eteen, kämmenet kohti kaiuttimia.
Sweetpot on siinä missä molemmat skobet peittyvät.

Tämä on myös helppo tapa erottua tusinakuuntelijoista. Ei kukaan lähde kyseenalaistamaan osaamista ja tietämystä, kun tekee näin.

http://nikolaasonen.blogspot.com nofi @ gearslutz.com: "I wouldn't choose a mic pre based on pictures of two "square" waves that have been through them..... that's retarded."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti