Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Electric Light Orchestra
1
PasiB
25.01.2003 14:00:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuka sattui katselemaan 24.1.2003 tv:stä tulleen ELO:n konsertin? Itse tykkäsin kuunnella pitkästä aikaa ko. orkesteria, tuli aivan nuoruus mieleen. Olihan tuossa vielä silmänruokaakin, varsinkin taustalaulaja Rosie Vela ja eihän nuo sellistitkään olleet maailman rumimpia tapauksia. Hieman ehkä häiritsi Jeffin hinku soittaa kaikki kitarasoolot itse.
 
Elämää ja erotiikkaa.
Jabe
25.01.2003 14:33:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, oli ihan jees konsertti. Hyvä, että oli ottanut mukaan taustalaulajan .. nyt ne stemmat tuli komiasti. Laulu kuullosti kaiken kaikkiaan hyvältä.
 
Mutta jos ihan rehellisiä ollaan, niin kyllähän tuommoiset keskitempopopit käy isona annoksena jossain vaiheessa kyllästyttämään .. rytmisesti tylsää musiikkia.
kivi
25.01.2003 15:12:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta jos ihan rehellisiä ollaan, niin kyllähän tuommoiset keskitempopopit käy isona annoksena jossain vaiheessa kyllästyttämään .. rytmisesti tylsää musiikkia.
 
Jep. Hyvin soittivat, mutta aika tasapaksua huttuahan se tietysti oli, kuten asiaan kuuluukin. Virvelisoundi oli mun korviini kammottavan kuollut, oikein SPX900-osastoa sellaisena kuin purkista tulee, mutta muuten oli aika hyvä sellaisen siistin äänikuvan rakentamisen oppitunti.
 
Ja ne soolothan tulivat parhaimmillaan (itse asiassa koko ajan) aika maukkaina kahden kitaran (+ välillä sellokin) sovituksina, joskin se synakitarasoundi oli aika tönkkö. Kameramiehet vaan eivät osanneet päättää, kumman näppejä näytetään;-)
 
Konsertin parasta antia - rumpufilli vaahtosammuttimeen, kvaak-kvaak-synasoolo (joka sai ainakin komppiosaston irvistelemään lauhkeasti) ja spiikkien aseistariisuva vaatimattomuus - suorastaan kökköys.
 
Pro-meininkiä:-D
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Pingo
25.01.2003 16:09:07
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Jep. Hyvin soittivat, mutta aika tasapaksua huttuahan se tietysti oli, kuten asiaan kuuluukin. Virvelisoundi oli mun korviini kammottavan kuollut, oikein SPX900-osastoa sellaisena kuin purkista tulee, mutta muuten oli aika hyvä sellaisen siistin äänikuvan rakentamisen oppitunti.
 
ja harvemminpa niitä äänitteitä ostetaan pelkästään sen virvelisaundin perusteella.
 
PasiB
25.01.2003 17:01:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


.
 
Ja ne soolothan tulivat parhaimmillaan (itse asiassa koko ajan) aika maukkaina kahden kitaran (+ välillä sellokin) sovituksina, joskin se synakitarasoundi oli aika tönkkö. Kameramiehet vaan eivät osanneet päättää, kumman näppejä näytetään;-)

 
No joo, tarkkaavaisuus ei ehkä ollut parhaimmillaan johtuen ehkä konsertin lähetysajasta (eikä varmaan yhtään oluesta).
Kiitoksia huomautuksesta.
 
Elämää ja erotiikkaa.
Marlowe
25.01.2003 18:06:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pahus. ELO:n keikka oli tarkoitus katsoa, mutta unohdin sitten lahjakkaasti. Hieno bändi. Evil Woman, Living Thing, Rockaria!, Telephone Line ja muut ovat aikakautensa nerokkaimpia popsävellyksiä.
 
"The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most; and I don't know whether pop music has caused this unhappiness, but I do know that they've been listening to the sad songs longer than they've been living
R B
25.01.2003 18:16:43
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuka sattui katselemaan 24.1.2003 tv:stä tulleen ELO:n konsertin? Itse tykkäsin kuunnella pitkästä aikaa ko. orkesteria, tuli aivan nuoruus mieleen. Olihan tuossa vielä silmänruokaakin, varsinkin taustalaulaja Rosie Vela ja eihän nuo sellistitkään olleet maailman rumimpia tapauksia. Hieman ehkä häiritsi Jeffin hinku soittaa kaikki kitarasoolot itse.
 
Mikäs oli se bändi josta ELO kehittyi? Senkin konsertti tuli telkasta joku aika sitten.
 
Roberto
25.01.2003 19:22:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Mikäs oli se bändi josta ELO kehittyi? Senkin konsertti tuli telkasta joku aika sitten.

 
Move?
 
Dinke
25.01.2003 19:32:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, kyllä tuli nuoruus mieleen, näytti Jeff Lynne olevan aivan yhtä kovassa vedossa kuin aina ennekin. Kyllä 70 luvulla sentään osattiin tehdä musiikkia !. Rockaria olisi ollut mukava kuulla mutta ei olisi tyttärellä tainnut ääni riittää ?
 
JC
25.01.2003 21:16:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rockaria olisi ollut mukava kuulla mutta ei olisi tyttärellä tainnut ääni riittää ?
 
Muistan nähneeni jonkun ELO:n vanhan konserttitallenteen, jossa yhtyeen silloinen basisti, Kelly Groucutt, lauloi nuo Rockarian klassiset osuudet.
 
Ukko
25.01.2003 22:50:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuka sattui katselemaan 24.1.2003 tv:stä tulleen ELO:n konsertin?.
ELO on numero uno !
 

26.01.2003 12:20:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Move?

 
Joo. Se on mielestäni aika huono. Mitäs mieltä muut olette?
 
Mika Antero
26.01.2003 13:03:03 (muokattu 26.01.2003 13:04:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo. Se on mielestäni aika huono. Mitäs mieltä muut olette?
 
Move oli aika omaperäinen bändi. Sehän teki hyvin monenlaista musiikkia, ihan popista aina Steppenwolf -tyyliseen jytään asti. Vähän liiankin monipuolinen ehkä. Sekava, mutta tykkään silti.
 
EDIT: ELOn "hienosteluun" verrattuna raa'an alkukantainen. Ja sehän on aina plussaa...
 
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
kivi
26.01.2003 18:38:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Joo. Se on mielestäni aika huono. Mitäs mieltä muut olette?

 
Häh? Movehan on loistava. Saa nauraa kunnolla - Brontosaurus, Fire Brigade ja ehkä maailmankaikkeuden kamalin taidepläjäys - Cherry Blossom Clinic! Ihan uskomattoman riemukkaita biisejä. Tykkään kybällä.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «