Muusikoiden.net
09.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kotimaisten soitinkauppojen markkinointi
1
NeliX4
25.01.2010 15:19:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hep!

Kertokaa mulle pienelle, miksi suurin osa kotimaisista nettikaupoista pitää järjettömiä hintoja netissä? Ulkomaiset kaupat kuten Tomppa tai dv247, pitää "nettohintoja". Kuitenkin, jos käy kivijalkaliikkeestä kysymässä halvinta hintaa, niin usein saa lähelle tompan hintoja olevan tarjouksen. Onko se:

1. Osalle on tärkeää olla kantis, joka "ainoana maailmassa" saa sen kantisalennuksen. Jos nettikaupan hinnoista ei saisi alennusta, niin kantikset suuttuvat. Käytännössä hinta on kaikille sama, jotka vain viitsii alennusta pyytää.

2. Yritetään vetää tyhmiltä nettikaupan ostajilta hyvät katteet.

3. Koitetaan ihmisiä "pakottaa" käymään kiviljalkaliikkeessä, koska tinkaaminen on muodikasta.

4. Nettikaupan ylläpito ei vaan kiinnosta.

Pistää vihaksi tällainen toiminta, kun menee omaa aikaa hukkaan tällä tavalla:
- Tarvitsen tuotteen X ja kasan Y:tä, (vaikka rockbag kotelon tai mikin).
- Katson Tompan hinnan tuotteelle X. (60€)
- Katson lähikauppojen nettikaupan hinnan tuotteelle X (90€)
- Soitan kauppaan / käyn kaupassa tinkaamassa. Saan tarjouksen 70€.
- Tsekkaan tuotteen Y hinnat samalla lailla. (vaikka 50€)

Vaihtoehdot:
- Ostan ne kivijalkakaupasta ja osa kamoista tulee parin viikon päästä liikeeseen ja maksan 135€. Aikaa menee yhteensä 6h (tinkaaminen mukaan luettuna).
- Tilaan ne nettikaupasta (esim. dv247), maksan 130€ ja tuotteet tulee kotiovelle. Aikaa kuluu 30min.

Vaihtoehtona voisin varata/ostaa tuotteen X suoraan kivijalkaliikkeen nettisivulta 70€ hinnalla ja käydä sen hakemassa liikkeestä, kun jaksan / olen sillä suunnalla.

Harva esim. ATK osia ulkomailta tilailee, kun kotimaiset kaupat on sen verran tehokkaita.

rrroope
29.01.2010 10:53:41

mä oon ite törmänny lähinnä päinvastaiseen. esim jyväskylässä katson helsingin musamaailman nettisivuilta haluamani kitaran hinnan. lähden käymään helsingissä, testaan kitaraa ja totean, että ostanpa. myyjä sanoo kitaran hinnaksi paljon enemmän kuin mihin olin varautunut. kovasti väitin että nettisivuilla oli kyllä eri hinta mutta se oli kuulemma vain nettiasiakkaita varten. kovalla tinkaamisella sain sitten hinnan jotenkin lähemmäs sitä nettisivujen hintaa...

CSatan
30.01.2010 12:07:51 (muokattu 30.01.2010 12:08:52)

Fiksummalta se kuulostais et nettikaupas olis halvempi. Kaupassa kun voi testailla ja valita sen parhaiten soivan, nettikaupassa voi sit pistää ne paskat kiertoon mitkä ei kellekkään kelpaa(olettaen että kaupalla on varastossa noita).

Ei taida olla suomalaisissa musaliikkeissä tapana antaa kuljetuksiakaan ilmaiseksi kun on yli 300e ostos? Jos noita suomen/ulkomaan hintoja rupeaa vertailemaan, kannattaa nuo kuljetuskulutkin muistaa.

Ihminen ei opi virheistä vaan onnistumisista.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti