Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vituttaako soittaminen koskaan ?
1 2 3 4
Notefix
25.11.2009 22:49:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Ei, vitutus lakkaa kun alkaa soittaa!

Ei se lakkaa, siirtyy vaan kuulijoille...
 
"Layers of layers of shit!"
Andy Six
26.11.2009 17:57:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei,mutta sen soiton kuunteleminen aina välillä....Mikä asia tietysti olisi korjattavissa harjoittelemalla.....
 
Have you ever seen the eyes of Ian Hunter...?
Load proud
26.11.2009 18:46:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!Ei vituta todellakaan,joskus vain on sellasia päiviä ettèi vain huvita,mutta harvoin niitäkin.Tauko tekee hyvää,niin ideatkin toteutuu paljon paremmin(omat biisit)tsau!
 
H.Issakainen
Teijo K.
26.11.2009 19:18:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Notefix: Ei se lakkaa, siirtyy vaan kuulijoille...
 
Omasta näkökulmasta se on mun mielestä sama?
 
"80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
kousmanen
27.11.2009 16:27:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä, joskus. Joskus on sellanen fiilis, että soundi kuulostaa aivan hirveältä eikä huvita soittaa... Joskus soundi on niin hunajata että ei mitään rajaa :)
 
Up the Irons /,,/
Topa-
27.11.2009 16:55:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä, varsinkin silloin kun kuuntelee omia keikka-äänitteitä ja tajuaa kuinka paljon reenattavaa vielä on.
 
baron
27.11.2009 18:33:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Topa-: Kyllä, varsinkin silloin kun kuuntelee omia keikka-äänitteitä ja tajuaa kuinka paljon reenattavaa vielä on.
 
1. Mä en koskaan kuuntele keikkaäänitettä heti keikan jälkeen: Pitää hetken elää siinä harhakuvitelmassa että hienosti meni.
2. Valtaosassa mun keikkoja yleisö on kännissä. Oon miettinyt pitäisikö mun itsekin kuunnella keikkaäänitteet jälkikäteen kännissä?
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Teijo K.
27.11.2009 18:42:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: 1. Mä en koskaan kuuntele keikkaäänitettä heti keikan jälkeen: Pitää hetken elää siinä harhakuvitelmassa että hienosti meni.
2. Valtaosassa mun keikkoja yleisö on kännissä. Oon miettinyt pitäisikö mun itsekin kuunnella keikkaäänitteet jälkikäteen kännissä?

 
Perusjuttu! Tietenkään niitä ei _saa_ kuunnella kuin kännissä. Etenkin jos ne on miitissä äänitetty!
 
:)
 
"80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
Suihkubad
27.11.2009 18:42:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vituttaa joskus, mutta siihen auttaa kitaran laittaminen alas. Ei ole mitään järkeä soittaa vittuuntuneena. Vituttaa vaan enemmän.
 
Ahh....The name is Bootsy,baby.
PasiB
27.11.2009 21:15:24 (muokattu 30.11.2009 12:08:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oo vielä vituttanut, basismia on takana reilut 35 vuotta. Joskus ei niin kauheasti huvita soittaa, mutta ei vituta. Mulle musiikki ja soittaminen on sitä terapiaa jolla saa työ- ja arkielämän huolet ja murheet hetkeksi pois mielestä.
Toinen harrastus jolla saa saman aikaan on kalastus. Ajatelkaapa kun istuu veneessä siimat vedessä, aurinko paistaa ja on hiljaista. Tai kun Lapissa kävelee jokivartta pitkin perhovapa kädessä. Voiko silloin vituttaa? No ei voi.
 
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
Antti90
28.11.2009 22:46:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harjoittelu vituttaa. Mie vihaan harjoittelua. Silti se on ainoa asia mikä vie soittotaitoa eteenpäin, että keikalla kuullostaa hyvältä.
Esiintyminen on lähes poikkeuksetta hauskaa, mutta se etydien sahaaminen ei naurata ei yhtää. Kenties sitten on hauskaa kun saa menemään ne harjoitukset, mutta se työstäminen on kyllä iha työntekoa.
 
Sen takia sitä hommaa kuitenkin tekee, että voi esiintyä ja soittaa niitä hyviä kappaleita ja että oma soitto kuullostaa hyvältä, mitä enemmän on harjoitellut.
 
"Never give up."
sellisti
30.11.2009 07:43:20 (muokattu 30.11.2009 07:44:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin harvoin vituttaa, mutta yksi mahdollinen tilanne on esim. sellainen johon aina silloin tällöin törmää, kun säestää laulajia. Kun konserttiin on aikaa n. 2 päivää niin alkaa se kitiseminen että tämä ja tämä sävellaji onkin huono, voidaanko vaihtaa. Ja sitten tulee uudet nuotit ja pianistilla alkaa kauhee paniikkiharjottelu viime tipassa. Sitten ne biisit menee konsertissa kuitenkin vähän niin ja näin ja vituttaa kun tietää että yleisö miettii että eikö pianisti ole ehtinyt/viitsinyt opetella biisejä kunnolla vaikka syy on siinä laulajassa joka nyt sitten tyytyväisenä vetää siitä itselleen täydellisestä sävellajista jota ei voitu valita jo alun perin. Sointumerkeistä soittaessa tämä ei ole ongelma, äkkiäkös ne kynällä uudestaan kirjoittaa. Mutta kun klassista, esim. jotain O. Merikantoa, pitää ruveta tiluttamaan ihan eri sävellajista niin siinä on jo työtä aika lailla.
 
"Olipa keskustelu mikä hyvänsä, aina jostain kaivetaan joku kulttuuriantropologi sanomaan että kaikki on paskaa ja paska on hyvää." -velipesonen
jopasoli
30.11.2009 10:24:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti90: Harjoittelu vituttaa. Mie vihaan harjoittelua. Silti se on ainoa asia mikä vie soittotaitoa eteenpäin, että keikalla kuullostaa hyvältä.
Esiintyminen on lähes poikkeuksetta hauskaa, mutta se etydien sahaaminen ei naurata ei yhtää. Kenties sitten on hauskaa kun saa menemään ne harjoitukset, mutta se työstäminen on kyllä iha työntekoa.
 
Sen takia sitä hommaa kuitenkin tekee, että voi esiintyä ja soittaa niitä hyviä kappaleita ja että oma soitto kuullostaa hyvältä, mitä enemmän on harjoitellut.

 
Sama. Jos täytyy reenata niin vitutushan siinä iskee. Onneks oon sopeutunut pärjäämään vähän vaatimattomammalla tekniikalla.
 
Tämä ei ole provoa.
kunnasja
30.11.2009 15:14:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittaminen ei ole harmittanut oikeastaan ikinä, mutta siihen liittyvät lieveilmiöt sitäkin useammin.
 
Näiden lieveilmiöiden korjaukseksi on tarvittu taukoa, lomaa, potkuja bändistä, vittuilua, rahallista suihkua omaan takkiin (tai sen taskuista pois)... Eikä mikään oikein auta lopullisesti.
 
Paras apu on hyvä tuuri ja kaikinpuolinen innostus asian yhteiseen tekemiseen. Jos ei intoa löydy, on se kaivettava esiin "jostain"... ja joskus inspiraatio / motivaatio ei vaan suostu löytymään, kuten ei kultasuonikaan.
 
Paskaakos tässä. Helion - Dreamcatcher
kaljataiteilija
03.12.2009 10:52:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikeastaan on tuo nykyisen bändin kanssa soittaminen alkanut vituttaa:
4 vuotta ollaan hampaat irvessä reenattu ja meikäläinen saanu istua perse tulessa penkillä rumpujen takana.
Toistaiseksi ollaan saatu vain yksi demo aikaiseksi ja keikoista ei tietoakaan. Ei yhtään keikkaa takana.
Kevääseen asti olen tehnyt rajan , jos ei keikkaa tule niin tämä runpali lähtee.
 
Pelkkä reenaaminen ja settilistan soittaminen pariin kertaan on uuvuttavaa ja tylsää ilman tavotteita.
 
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
Zammy
03.12.2009 11:01:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaljataiteilija: Pelkkä reenaaminen ja settilistan soittaminen pariin kertaan on uuvuttavaa ja tylsää ilman tavotteita.
 
Ootko sä siis järkänny teille keikkoja ja muut on kieltäytynyt lähtemästä? Vai odotteletko, että joku muu hoitelee ne keikat?
 
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
kaljataiteilija
03.12.2009 11:18:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ootko sä siis järkänny teille keikkoja ja muut on kieltäytynyt lähtemästä? Vai odotteletko, että joku muu hoitelee ne keikat?
 
Oon yrittäny järkätä, mutta laihoin tuloksin. Ja myös muutkin yrittänyt.
 
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
Zammy
03.12.2009 11:23:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaljataiteilija: Oon yrittäny järkätä, mutta laihoin tuloksin. Ja myös muutkin yrittänyt.
 
Onkos tuo ongelma nyt sitten bändistä kiinni vai keikkamyyntitaidoista?
 
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
kaljataiteilija
03.12.2009 11:24:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tuo ongelma nyt sitten bändistä kiinni vai keikkamyyntitaidoista?
 
Taitaa olla vähän molemmista.
 
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
baron
03.12.2009 11:32:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaljataiteilija:
Pelkkä reenaaminen ja settilistan soittaminen pariin kertaan on uuvuttavaa ja tylsää ilman tavotteita.

 
Mä oon tosta kyllä samaa mieltä: Kun treenaamisella on konkreettinen tavoite, esim keikka vaikka pitemmänkin ajan kuluttua, motivaatio ihan OK.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «