Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: C-kasettien myynti kääntyi kasvuun.
1 2 3 4
Teijo K.
22.05.2009 13:54:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

päänahka: No kyllä ainakin noi mun kasetit, joita 80-90-lukujen taitteessa tuli kuunneltua, on ihan kuuntelukelvottomia nyt.
 
On mulla pari kaveria joille ei kannata lainata cd-lvyjä hetkeksikään, koska ne saa ne viikossa niin naarmuille että voi heittää samantien roskiin. Eli ei tietenkään 100% tallennusmuotoa olekaan. Väärinkäyttäminen tuhoaa minkä vaan. Mulla on iso läjä samanikäisiä ja vanhempia c-kasetteja ihan toimintakunnossa.
 
Aina saa kärsiä ja hävetä.
Sir Härö
22.05.2009 15:31:44 (muokattu 22.05.2009 15:39:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leikari: Varmuuskopioita ei tarvi tehdä kun c-kasetti on kuitenkin kohtalaisen hyvin säilyvä varastomedia (... ja kenellä täällä on yli 30 vuotta vanhoja tiedostoja tallella ??)
 
Nykypäivänäkin, ainakin toistaiseksi, kova arkistointiformaatti on 90-luvun digibeta. Kuolemaan päin, mutta silti kovaa kamaa.
 
edit. Ja kuvasoundi on käsittämättömän kaunis; http://villila.skto.fi/videot/havana-black
 
e2. Niin ja siis tuo homma on kuvattu vuonna -90 tai -91 ja suoraan betalle.
 
e3. Ja kannattaa ihmeessä katsoa koko 15min dokkari jos jotakuta kiinnostaa suomalaisen bändin rundaaminen jenkeissä siihen aikaan kun hommat tehtiin kuulemma isosti :)
 
If you can't convince them, confuse them
vantage
22.05.2009 16:54:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläisellä oli nissan micra aikoinaan jossa oli nissanin itsevalmistava c-kasettisoitin ja koinsyömistä kahdesta etukaiuttimesta kuului diskanttinen meteli.
Irwin sai ainakin uuden merkityksen siinä soundissa ja jäi hyvä mieli. Ainut asia mitä kaipaan autossa jonka myin 200e.
 
Lähdetäänkö meille kuuntelemaan Peter Toshia?
Da Make
22.05.2009 19:29:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tascamin neliraituri oli se millä opeteltiin äänityön perusteet joskus melko kauan sitten. Vieläkin tallessa kera puolen tiiliskiven kokoinen muuntaja. Pitääpä joku päivä käydä hakemassa pari TDK:ta ja äänittää vaikka koko ilta putkeen nostalgiasyistä.
 
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
Kailis
23.05.2009 13:19:25 (muokattu 23.05.2009 13:20:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://villila.skto.fi/videot/havana-black
 
Hullu Heiskanen on kyl ihq. Tegelman oli äänittämässä meidän singleä joskus -90 alussa. Taitaa toimia nykyäänkin jenkeissä studiohommissa.
 
http://www.jussitegelman.com/
 
Joo. Oli tosi lahjakas jo silloin. Onkohan sillä C-kasettidekki studiossa?
 
Teijo K.
23.05.2009 13:27:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.canadianencyclopedia.ca/ … x.cfm?PgNm=TCE&Params=A1ARTA0005959
 
Nää on hauskoja. Noi 40-luvun kelanauhat ja 70-luvun ekat c-kasetit on ihan kuuntelukelpoisia suurimmaksi osin. Tommosta vanhaa magneettinauha-aineistoa on jossain vaiheessa siirretty digitaaliseksi, mutta muutamien juttujen kanssa on käynyt niin, että ne ekat digitalisoinnit ei enää toimikaan, mutta se alkuperäinen magneettinauha skulaa edelleen. Toi arkistojen jatkuva uusintaminen tietokoneiden kehittyessä on monen museon ongelma nykyään.
 
Aina saa kärsiä ja hävetä.
Sir Härö
23.05.2009 13:56:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: http://villila.skto.fi/videot/havana-black
 
Hullu Heiskanen on kyl ihq.

 
Juu. Erittäin sympaattisen oloinen kaveri. Oli kova pala rajata kaverin haastattelu noin lyhyeksi :)
 
Tegelman oli äänittämässä meidän singleä joskus -90 alussa. Taitaa toimia nykyäänkin jenkeissä studiohommissa.
 
http://www.jussitegelman.com/
 
Joo. Oli tosi lahjakas jo silloin. Onkohan sillä C-kasettidekki studiossa?

 
Tietysti sillä on. Pakko olla.
 
If you can't convince them, confuse them
Kailis
23.05.2009 14:13:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai se oli sun dokkis? RESPECT!
 
Sir Härö
23.05.2009 17:19:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Ai se oli sun dokkis? RESPECT!
 
Siis itseni leikkaama, ei toki kuvaama.
 
If you can't convince them, confuse them
Mika Kangas
24.05.2009 09:37:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyy hyllystä ja kaapista vielä jonkun verran niin orginaaleja kuin joskus äänitettyjäkin.Mukavahan noita on joskus laittaa koneeseen mutta oikeastaan samalla lailla noita kuuntelee kuin muitakin formaatteja.Joitain vanhojen omien bändien treenejä löytyy vielä kaapista myös.Vanhin vielä tallella oleva kasetti on vanha Maxell mihin toiselle puolelle on äänitetty eiskareiden Back In Black ja toiselle For Those About To Rock.Äänityspäivä 6.11 1985.Highway To Hellkin löytyy vielä ainoastaan kasettimuodossa (orginaalina).
Kasettien loistopuolihan on että tulee kuunneltua aina koko levy kun esim. CD:ltä välillä skippaa biisejä yli.
 
päänahka
24.05.2009 09:51:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mika Kangas: Kasettien loistopuolihan on että tulee kuunneltua aina koko levy kun esim. CD:ltä välillä skippaa biisejä yli.
 
Aika erikoinen mielipide. Itse väittäisin, että harvoin tulee CD:ltäkään skippailtua, vaatii kyllä ihan sietämättömän sysipaskan biisin. Ja silloin en laskisi plussaksi sitä että ei voi skipata.
 
Mika Kangas
24.05.2009 13:20:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

päänahka: Aika erikoinen mielipide. Itse väittäisin, että harvoin tulee CD:ltäkään skippailtua, vaatii kyllä ihan sietämättömän sysipaskan biisin. Ja silloin en laskisi plussaksi sitä että ei voi skipata.
 
Ei tuo minun mielestä niin erikoista ole.Itse usein haluan kuulla levyltä vain tietyt biisit jolloin toiset biisit tulee skipattua yli.Eikä se välttämättä tarkoita että ne skipatut biisit olisi huonoja,ei nyt vain halua kuulla niitä.Jokainen tietysti kuuntelee levyt tyylillään ja hyvä niin.
 
Kailis
24.05.2009 13:46:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

päänahka: Aika erikoinen mielipide. Itse väittäisin, että harvoin tulee CD:ltäkään skippailtua, vaatii kyllä ihan sietämättömän sysipaskan biisin. Ja silloin en laskisi plussaksi sitä että ei voi skipata.
 
Kyl mulla on kans sellanen tapa että rämmin koko levyn läpi. Joskus ne muka paskemmatkin biisit tukee sitä kokonaisuutta. Nytkin soi Green Day, American Idiot (tsori), ja ei kaikki biisit ihan parhautta ole edes omalla asteikollaan. Mutta kiva paketti.
 
päänahka
24.05.2009 14:43:56 (muokattu 24.05.2009 14:46:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mika Kangas: Ei tuo minun mielestä niin erikoista ole.Itse usein haluan kuulla levyltä vain tietyt biisit jolloin toiset biisit tulee skipattua yli.Eikä se välttämättä tarkoita että ne skipatut biisit olisi huonoja,ei nyt vain halua kuulla niitä.Jokainen tietysti kuuntelee levyt tyylillään ja hyvä niin.
 
Tarkoitan vain sitä, että jos kerran tykkää skippailla, niin miten se sitten on hyvä että niin ei voi tehdä?
 
E: Ja kyllä mäkin skippailen, jos on läpikotaisin tuttu levy, ja tietää että siellä on joku biisi josta ei vaan irtoa mitään. Esim. King for a Day on aivan mahtava levy, mutta Take This Bottle on ihan turha biisi. Joten mun versiossa sitä biisiä ei ole, ja levy on täydellinen.
 
Mika Kangas
24.05.2009 15:36:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

päänahka: Tarkoitan vain sitä, että jos kerran tykkää skippailla, niin miten se sitten on hyvä että niin ei voi tehdä?
 
Joskus niistä "huonoista" biiseistä joita CD:llä on skipannut tulee hyviä ajan kanssa kun niitä pakkokuuntelee kasetilta.Minulle käynyt muutaman kerran.
 
Lennu
24.05.2009 17:28:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mika Kangas: Joskus niistä "huonoista" biiseistä joita CD:llä on skipannut tulee hyviä ajan kanssa kun niitä pakkokuuntelee kasetilta.Minulle käynyt muutaman kerran.
 
Niin ne mielipiteet heittelee. Mun mielestä taas jos joku on paskaa, niin se on paskaa ihan alusta loppuun asti.
Teijo K.
24.05.2009 17:53:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Niin ne mielipiteet heittelee. Mun mielestä taas jos joku on paskaa, niin se on paskaa ihan alusta loppuun asti.
 
Mut eihän semmosia levyjä kannata kuunnella missä on paskoja piisei.
 
Aina saa kärsiä ja hävetä.
moderndrummer88
24.05.2009 18:25:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Niin ne mielipiteet heittelee. Mun mielestä taas jos joku on paskaa, niin se on paskaa ihan alusta loppuun asti.
 
Kyllä itsellä monet uudet musajutut vaatii kuuntelua paljon, että niistä löytää sen "jutun" miksi niistä alkaa diggailemaan. Tälläiset bändit, levyt, tyylit tjsp. tuppaa myös sit kestämään kulutusta itsellä aika hyvin, kun vuosienkin jälkeen niistä löytyy uusia kiemuroita...
 
"Ja siitäkin syystä, pysytään erossa huumeista, viinasta ja uudemmasta jazzista"
Lennu
24.05.2009 20:04:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Mut eihän semmosia levyjä kannata kuunnella missä on paskoja piisei.
 
My point exactly. Enhän mä kuuntelekaan mitään musaa.
Kailis
25.05.2009 00:50:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: My point exactly. Enhän mä kuuntelekaan mitään musaa.
 
Soitatko ilmakitaraa? Ho ho ho hi hi hi ha ha ha!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «