Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vinyyli
1 2 3 4 526 27 28 29 30
arsu
09.04.2009 19:15:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miten taulunkehykset voipi maksaa noin paljon?
 
Vähän hintavahan tuo on...
Mut kattelin just Tukholman Pet Sounds-levyliikkessä vastaavanlaisia kehyksiä,
maksoivat siellä 449 kruunua eli about 40€.
 
Ritsie
10.04.2009 21:33:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikkuhiljaa aloitellut itekin näitä levyjä ostelemaan. Mikkelin kirpputorilta löysin Dion Holy Diverin ja Last in Linen, sekä Dion Sabbath-vuosilta Heaven and Hellin. Aivan hienossa kunnossa. Tästä lähtee!
 
On apinoita viistoista rivissä tässä, toisiaan selkään läpsimässä. Huraa!
Sergei Fallinen
09.05.2009 16:45:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pikkusen kyllä himottais vinyylisoitin. ihan pikkusen vaan. ehkä se menee ohi ennenkö saan rahaa.
 
howlinwolf
23.05.2009 13:03:56 (muokattu 23.05.2009 13:04:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mun faijalla on auto-tallissa joku vanha vinyyli soitin,ja vanhoja lp:tä mm.thin lizzy,rolling stones,kiss(kiss on huono),santana,jimi hendrix ja paljon muita
 
Kailis
23.05.2009 13:44:03 (muokattu 23.05.2009 13:53:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

howlinwolf: mun faijalla on auto-tallissa joku vanha vinyyli soitin,ja vanhoja lp:tä mm.thin lizzy,rolling stones,kiss(kiss on huono),santana,jimi hendrix ja paljon muita
 
Santanaki on aika huono. Rollarit on huonompi ku piitles.
 
Muistan vieläkin kun olin käymässä hi-fi messuilla. Jossain huoneessa oli analogisysteeemi, oiko ollut joku Oracle top-of-the-line skraitta, hillittömät monopäätteet, esivahvistin ja jotkin paneelikaiuttimet. Esittelijä pyysi etukäteen anteeksi kuuntelutilaa, oli kuulemma aivan liian pieni. Pisti jonkun jaskatrion soimaan ja muulla meinas tulla velli housuun. Sellaista läsnäolon tuntua en ole kokenut ennen enkä koommin. Mitenköhän tuollainen n. 60.000 euron systeemi toimisi 1,5 miljoonan omakotitalon vartavasten rakennetussa kuunteluhuoneessa? Ja jos ei hotsita voi lähtee Jagella ajelulle ja kuunnella Peitsamoa autosterkoista.
 
McNulty
23.05.2009 13:55:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vinyyli on itselleni se ainoa oikea formaatti, jolta kuuntelen vanhempaa musiikkia. Vanhemmilta sain aikanaan vanhat blues, jazz ja rock-levyt. Siellä on Motownit, Staxit, Beatlesit, Zeppelinit, Doorsit, Hendrixit, Sabbathit ja oikeastaan "kaikki tärkeät" 50-80 luvun touhut. Nykyinen vinykkähylly kantaa reilun 1500 levyä. Niistä n. 500kpl on "metalliosastoa" jota keräsin itse koko 90-luvun ajan. Näin myöhemmin olen alkanut arvostamaan nuita vanhemmilta saatuja 1st pressing "kultakimpaleita" huomattavasti enemmän.
 
Muutamista levyistä miulla on tuplat uusintapainoksina, ihan kuuntelua varten. Esim. 1st pressing Zeppelinejä ja Hendrixejä en raaski pyörittää levylautasella. Niitä pidetään silkkihansikkain :)
 
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Kailis
23.05.2009 16:00:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mul on 6 metriä vinyyliä. Mitäköhän tekee kpl? Ainakin muutossa painaa ihan helvetisti.
 
Penasol
23.05.2009 21:00:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bonecrusher: Vinyyli on itselleni se ainoa oikea formaatti, jolta kuuntelen vanhempaa musiikkia. Vanhemmilta sain aikanaan vanhat blues, jazz ja rock-levyt.

Äh, epistä. Eno on ilmeisesti saanut äitimuorilta kohtuukokoisen läjän jatsilevyjä männä vuosina. Vaihtoi sitten jossain vaiheessa cd-vehkeisiin ja laittoi levyt kiertoon. No, onneksi levyhyllyyn jäi jotain minullekin, Erroll Garneria, Oscar Petersonia, Glenn Milleriä ja Count Basieta muun muassa.
 
Veivät pyörän Jyväskylässä, onko näkynyt? http://muusikoiden.net/dyn/users/36560.jpg
McNulty
24.05.2009 16:02:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekotaide: Äh, epistä. Eno on ilmeisesti saanut äitimuorilta kohtuukokoisen läjän jatsilevyjä männä vuosina. Vaihtoi sitten jossain vaiheessa cd-vehkeisiin ja laittoi levyt kiertoon. No, onneksi levyhyllyyn jäi jotain minullekin, Erroll Garneria, Oscar Petersonia, Glenn Milleriä ja Count Basieta muun muassa.
 
Juu, kurjaa tuo kun moni hukkasi divareihin "levyt joita ei enää tarvitse". Tai no, kyllähän minulle keräilijänä moinen sopii :)
 
Täällä kanssa samansuuntaista jazz-osastoa. Peterson, Basie, Ellington, Coleman Hawkins jne. Noissa on vaan NIIN OIKEA soundi jazziin. Tekee aina mieli noita kuunnellessa ostaa joku victoriaaninen nojatuoli, pistää paksu kuubalainen sauhuaan ja siemailla viiniä takkatulen loimussa :)
 
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Penasol
24.05.2009 19:19:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bonecrusher: Juu, kurjaa tuo kun moni hukkasi divareihin "levyt joita ei enää tarvitse". Tai no, kyllähän minulle keräilijänä moinen sopii :)
 
Täällä kanssa samansuuntaista jazz-osastoa. Peterson, Basie, Ellington, Coleman Hawkins jne. Noissa on vaan NIIN OIKEA soundi jazziin. Tekee aina mieli noita kuunnellessa ostaa joku victoriaaninen nojatuoli, pistää paksu kuubalainen sauhuaan ja siemailla viiniä takkatulen loimussa :)

Toimii myös kauniin öljylampun ja viisihaaraisen kynttelikön valossa vanhan lautakantisen pöydän ääressä istuen. Viiniä tietenkin, messinkisestä pikarista.
 
Veivät pyörän Jyväskylässä, onko näkynyt? http://muusikoiden.net/dyn/users/36560.jpg
npk
25.05.2009 12:34:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perhana noi tiedän jutut sai taas vinyyli-GASin päälle... divareihin ja levykaupoille, het!
 
"Define irony: a bunch of idiots dancing around on a plane to a song made famous by a band that died in a plane crash."
kepe-5
25.05.2009 14:25:17 (muokattu 25.05.2009 17:58:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

npk: Äänenlaatu etenkin uusilla vinyyleillä kyllä yllätti positiivisesti. Kyllä siihen vain on uskottava, että soi ne paremmin kuin CD:t. Sitä paitsi vinyyleissä ainakin omalla kohdallani on sekin hyvä puoli, että tulee keskityttyä musiikkiin paljon paremmin; Eihän sitä ihan niin herkästi tule vaihdettua biisiä tai pikakelattua eteenpäin, vaan sitä kuuntelee koko levyn putkeen. Puhumattakaan siitä, miten hienoja esineitä vinyylisoittimet ja -levyt ovat...
 
Ja se ajatus siitä omatoimisuudesta kiehtoo muutenkin. Saa asettaa levyn siihen lautaselle, nostaa neulan ja katsoa vielä sitä levyn hypnoottista pyörimistä.
 
Kerrassaan hienoja laitteita. Vois kai tässä kahvit keitellä ja kuunnella samalla.
 
And you don't stand an outside chance
Chips
25.05.2009 14:47:28 (muokattu 25.05.2009 14:57:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vinyyli pyörii minunkin soittimessa. Tänään lähti Poppa-Joelta mukaan Aerosmithin Greatest Hits ja AC/DC:n Razor's Edge. Lättyjä pyörittää Pro-Ject RPM 1, vahvistin Sonyn kotiteatteri mikälie ja Usherin S-520 II kajarit. Alottelijan vermeet mutta kyllä se tästä kunhan vauhtiin pääsee.
 
Levyhyllystä löytyy
 
Pink Floyd - Meddle
Pink Floyd - Dark Side of the Moon
Pink Floyd - Wish You Were Here
Pink Floyd - Animals
Led Zeppelin - III
Led Zeppelin - IV
Queen - Greatest Hits I
Thin Lizzy - The Hit Singles Collection
The Beatles - Help!
Aerosmith - Permanent Vacation
Bob Marley - African Herbsman
John Frusciante - The Empyrean
Jefferson Airplane - The Best of
Ten Years After - Watt
CCR - Green River
CCR - Willy and the Poorboys
Cream - joku livelevy
The Rolling Stones - Greatest Hits
 
npk
13.06.2009 19:16:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisiko joku suositella luotettavia vinyylejä myyviä ulkomaalaisia verkkokauppoja? Suomalaisten liikkeiden tarjonta tuntuu välillä aika rajoittuneelta, joten kiinnostaisi tutkia ulkomaalaisten liikkeiden tarjontaa.
 
"Define irony: a bunch of idiots dancing around on a plane to a song made famous by a band that died in a plane crash."
McNulty
13.06.2009 19:30:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

npk: Voisiko joku suositella luotettavia vinyylejä myyviä ulkomaalaisia verkkokauppoja? Suomalaisten liikkeiden tarjonta tuntuu välillä aika rajoittuneelta, joten kiinnostaisi tutkia ulkomaalaisten liikkeiden tarjontaa.
 
Kotimaisista SwampMusic (Tre) ja LevyKellari (Hml) ovat toimineet varsin hyvin. Ulkolaisista olen käyttänyt MusicStackia. Se kun listaa useamman mestan vinyylitarjonnan kerralla. Hakuun vaan artistin tai levyn nimi ja valitsee "Vinyl only". Toimii, eli on ollut ainakin tähän asti luotettava. Tuolta olen metsästänyt monia helmiä kokoelmiini :)
 
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Chips
13.06.2009 19:52:38 (muokattu 13.06.2009 19:53:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bonecrusher: Kotimaisista SwampMusic (Tre) ja LevyKellari (Hml) ovat toimineet varsin hyvin. Ulkolaisista olen käyttänyt MusicStackia. Se kun listaa useamman mestan vinyylitarjonnan kerralla. Hakuun vaan artistin tai levyn nimi ja valitsee "Vinyl only". Toimii, eli on ollut ainakin tähän asti luotettava. Tuolta olen metsästänyt monia helmiä kokoelmiini :)
 
Levykellarista olen ostanut tuon Marleyn levyn ja ihan mukavan oloinen putiikki, kovin pieni vaan kooltaan.
 
dictatorsh*t
13.06.2009 21:28:27 (muokattu 15.06.2009 00:12:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

npk: Voisiko joku suositella luotettavia vinyylejä myyviä ulkomaalaisia verkkokauppoja? Suomalaisten liikkeiden tarjonta tuntuu välillä aika rajoittuneelta, joten kiinnostaisi tutkia ulkomaalaisten liikkeiden tarjontaa.
 
Itse olen suurimman osan ulkomailta tulevista vinyyleistäni tilaillut joko jenkki tai britti-eBaysta, tai parivaljakosta http://www.discogs.com/ + http://www.gemm.com/
Kaikissa tietty luotettavuus riippuu myyjästä.
 
Ulkolaisista olen käyttänyt MusicStackia. Se kun listaa useamman mestan vinyylitarjonnan kerralla. Hakuun vaan artistin tai levyn nimi ja valitsee "Vinyl only". Toimii, eli on ollut ainakin tähän asti luotettava. Tuolta olen metsästänyt monia helmiä kokoelmiini :)
 
+ kiitos tästä, tulikin jo jotain tilailtua.
 
Leikari
14.06.2009 10:56:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Mul on 6 metriä vinyyliä. Mitäköhän tekee kpl? Ainakin muutossa painaa ihan helvetisti.
 
riippuen vinyylilättyjen ja kansipahvien paksuudesta & avattavien kansien määrästä.... mutta 100 LP:tä on noin 40 cm - siitä voi laskea suuruusluokan levymäärälle
 
tuollaisella levymäärällähän on jo aikoja sitten ohitettu vaihe, että tietäsi levyjen lukumäärän - yleinen levymäärän yksikkö (mikäli on tarpeen tietää) on lundia-hyllyllinen/hyllyköllinen
 
nykyjään voi olla hankala saada kavereita muuttoavuksi pelkällä kaljapalkalla - kun kalja on niin halpaa...
 
npk
14.06.2009 13:10:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bonecrusher: Ulkolaisista olen käyttänyt MusicStackia. Se kun listaa useamman mestan vinyylitarjonnan kerralla. Hakuun vaan artistin tai levyn nimi ja valitsee "Vinyl only". Toimii, eli on ollut ainakin tähän asti luotettava. Tuolta olen metsästänyt monia helmiä kokoelmiini :)
 
Kiitoksia paljon vastauksista. Selailin music stackiä, diskdogsia ja gemmiä, ja music stackin kautta lähti ensimmäinen tilaus britteihin (left legged pineapple):
 
Neil Young - Mirror Ball (2LP)
Frank Zappa & the Mothers - Overnite Sensation (LP)
 
Varsinkin mirror ball on ollut pitkään hakusessa vinyylinä. Toivottavasti on vielä kunnossa, kun saapuu perille :)
 
"Define irony: a bunch of idiots dancing around on a plane to a song made famous by a band that died in a plane crash."
McNulty
14.06.2009 13:13:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

npk: Varsinkin mirror ball on ollut pitkään hakusessa vinyylinä. Toivottavasti on vielä kunnossa, kun saapuu perille :)
 
Kyllä ne hyvin pakkaa pahveihin (ainakin yleensä). Kovasti paljon tekevät kauppaa nuo. Mirror Ball on varsin mainio levy, mielestäni jopa yksi Neilin parhaista. Kiitos Pearl Jamin :)
 
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 526 27 28 29 30

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «