Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitara yhä korjauksessa.
1 2
Billsner
09.01.2003 22:45:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitarastani meni tallamikki mykäksi ja olen kaksi kk jo odotellut sen tuloa korjauksesta. Kitara oli uusi ja se menee takuuseen.
 
Onko tuo oikein että kitaran ostanut asiakas pannaan odottomaan 2 kk ja ei anneta mitään väliaikatietoja mitä sille tehdään (esim. kun soitin sinne niin sanoivat vain että tilaamme siihen uuden mikin)?
battery
09.01.2003 23:33:39 (muokattu 10.01.2003 15:53:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä oo oikeen...
 

 
edit-olin huolimaton
 
Lennu
10.01.2003 02:10:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on niiden mielestä oikein. Takuuasiakas ei ole maksava asiakas. Kannattaa soitella perään.
 
Billsner
10.01.2003 09:03:57 (muokattu 10.01.2003 09:04:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on niiden mielestä oikein. Takuuasiakas ei ole maksava asiakas. Kannattaa soitella perään.
 
Onhan tuota tullut muutaman viikon välein soiteltuakin. Kuullostaa aina siltä kuin niitä ei kiinnostaisi.
 
Lopettaisin muuten sieltä musiikki romun ostamisen, mutta kun siellä on kaupungin paras valikoima (minun makuun) ja halvimmat hinnat.
 
EDIT: Kirj. virh. korjailin.
Risto Mustalisä
10.01.2003 09:07:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitarastani meni tallamikki mykäksi ja olen kaksi kk jo odotellut sen tuloa korjauksesta. Kitara oli uusi ja se menee takuuseen.
 
Onko tuo oikein että kitaran ostanut asiakas pannaan odottomaan 2 kk ja ei anneta mitään väliaikatietoja mitä sille tehdään (esim. kun soitin sinne niin sanoivat vain että tilaamme siihen uuden mikin)?

 
Joissakin tapauksissa jos takuukorjaus kestää luvattoman kauan on käsittääkseni mahdollisuus vaatia takuun jatkamista korjauksen keston ajan tai rahallista korvausta. Varma tästä en ole. Kannattaa kysyä jostain kuluttajaneuvonnasta tms.
 
Born to be wild! - paitsi kotona..
Chemo
10.01.2003 09:20:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on käsittääkseni mahdollisuus vaatia takuun jatkamista korjauksen keston ajan tai rahallista korvausta. Varma tästä en ole. Kannattaa kysyä jostain kuluttajaneuvonnasta tms.
 
Joo, hyvä huomio Risto. Ainakin takuun pidentämistä voi mun mielestäni vaatia sille rikkimenneelle osalle - tässä tapauksessa sille tallamikille siis.
 
Onpa muuten harvinaisen kelvotonta palvelua tuommoinen. Jotkut asiat saattavat kestää, mutta myyjän tehtävä on informoida asiakasta siitä missä mennään. Ja ennen kaikkea - jos ovat lähettäneet kitaran takaisin valmistajalle, on myyjän tehtävä pitää huolta siitä että korjaus ei kestä kohtuuttoman kauaa. On heidän tehtävänsä soittaa valmistajalle päivittäin ja kiusata heitä, kunnes kyllästyvät ja korjaavat kitaran.
 
Nyt kitaran sinulle myynyt kauppa ei hoida tehtäväänsä kunnolla. Laitapa liikkeen nimi näkyville, niin tiedetään me muut sitten missä on tuommoinen meininki. Jos olisin sinun tilanteessasi, vaatisin luultavasti jo kaupan purkamista.
 
Cornflake
10.01.2003 09:37:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Chemo:
Nyt kitaran sinulle myynyt kauppa ei hoida tehtäväänsä kunnolla. Laitapa liikkeen nimi näkyville, niin tiedetään me muut sitten missä on tuommoinen meininki. Jos olisin sinun tilanteessasi, vaatisin luultavasti jo kaupan purkamista.
 
Jep. Juuri näin.
___ ___ ___
 
Kaikessa pitää olla kohtuus, niin sanoo käsittääkseni lakikin. Tämä ei enää siltä kuulosta.
 
Jos minä olisin sinä, vaatisin jotain ja äkkiä. Kaupan purkua, hyvitystä, jotain, tämä ei vetele. Tuo on todella kaukana siitä miten *hyvin* palveleva korjaushomma menee. Liikkeen nimeä esiin, siinä ei ole mitään pahaa, päinvastoin. Sitä saavat mitä tilaavat.
 
Billsner
10.01.2003 09:45:21 (muokattu 10.01.2003 09:46:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liikken nimi on oulun soitin & tarvike. En oikeastaan hyödy mitään siitä kaupan purkamisesta, koska kitara minkä ostin oli tarjouksessa (400e) ja en saisi mistään siihen hintaan uutta 7-kielistä kitaraa.
 
EDIT: Kirj.virh. korjailin.
Chemo
10.01.2003 09:48:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo on todella kaukana siitä miten *hyvin* palveleva korjaushomma menee.
 
Joo. Luin ekan viestin uudestaan, ja huomasin että liike tilaa uutta mikkiä kitaraan. Mikin toimittamisen ei missään tapauksessa pitäisi kestää noin kauan - jos tuntuu että toimitus kestää (ja on liikkeen asia tietää kestääkö!), liike voisi esimerkiksi ehdottaa jonkun toisen, paremman mikin asentamista. Itse asentaminenhan on alle tunnin homma.
 
Oikein pistää vihaksi tuommoinen. Ei passaa tuon liikkeen itkeskellä jos asiakkaat tilaavat tavarat mieluummin Saksasta halvemmalla. Jos tuon tason palvelu, takuiden hoitaminen ja huolto katoavat kotipaikkakunnalta, niin tappio ei ole suuren suuri.
 
Billsner
10.01.2003 10:20:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitin kuluttaja neuvontaan ja siellä sanottiin, että kohtuullinen odotusaika on noin 3-4 viikkoa ja jos se ei ole siihen menessä korjattu, niin sitten antaa viikko vielä lisäaikaa ja sen viikon aikana liikkeen pitäisi hoitaa asia.
 
Osien tilaamisesta sanottiin vielä, että se ei ole kuluttajan vika jos liike ei saa tilattua korjaukseen tarvittavia osia ajoissa. Eli ei ole minun vika kun mikit eivät ole tulleet oulun soitin & tarvikkeelle.
Cornflake
10.01.2003 10:29:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Billsner:
Osien tilaamisesta sanottiin vielä, että se ei ole kuluttajan vika jos liike ei saa tilattua korjaukseen tarvittavia osia ajoissa. Eli ei ole minun vika kun mikit eivät ole tulleet oulun soitin & tarvikkeelle.
 
Ei tietenkään.
 
Huono juttu tässä on se että sun vaikutusmahdollisuutesi näyttävät jäävät nyt akuutisti kaupan purkamiseen. Mikä ei kuulostanut ilmeisesti kovin hyvältä.
 
Sinuna kuitenkin ottaisin härkää sarvista, menisin liikkeeseen ja sanoisin että tämä ei vetele. Katsot mitä vastaavat ja vetoat sitten vasta kuluttaja-asiamieheen ja vihjaat mahdollisesta kaupan purkusta. Voi olla että ymmärtävät yskän ja tajuavat että sua kannattaa nyt vähän piristää. Jos mä olisin myyjä voisin nakata vaikka jotain pientä, kielisetin tai jotain kaupanpäälle, pahoitteluiden kera tietysti. EHKÄ asiakas-suhde olisi vielä pelastettavissa.
 
Varsinkin jos mitään vastakaikua valituksellesi et saa, paras tapa loppupeleissä on äänestää jaloillaan. Henk. koht. lupaan, en käytä tätä liikettä. (Helppo lupaus, Oulu on suht kaukana, heh=)
 
Billsner
10.01.2003 10:34:13 (muokattu 10.01.2003 10:44:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitää yrittää jotain keksiä... Tupakalle miettimään (v*****aa)...
 
EDIT: Unohdin mainita. He ehdottivat n. kk sitten että otan kitaran kotia odottamaan sitä mikkiä. Mitä hyötyä siitä on? Kitara ilman tallamikkiä on kuin nakit ja muusi ilman muusia. Oisin joutunut hakemaan sen kaupungilta, ostamaan siihen uudet kielet ja siiten kun mikki olisi tullut, niin oisin joutunut taas hakemaan sen kaupungilta ja ostamaan uudet kielet. Bussilla kulkeminenkaan ei ole halpaa ja kielet maksaa (varsinkin näillä päivärahoilla).
Faidros
10.01.2003 13:45:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ollu yhtään ihmeissään että kyse oli soitin ja tarvikkeesta. Palvelu on kummalakin kerralla, kun olen 2½ vuoden aikana sinne eksyny että huonompaa saa ehtiä. Ensimmäisellä kerralla tuli suoranaista vittuilua kun ei ollu sama kitaramaku kuin myyjällä. Toisella kerralla myyjä veteli vain jotain makkaraa eikä juurikaan kiinnostunu palvelemisesta. Valitettavasti ainoa(?) varaosia myyvä liike oulussa.
 
Billsner
10.01.2003 14:49:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ollu yhtään ihmeissään että kyse oli soitin ja tarvikkeesta. Palvelu on kummalakin kerralla, kun olen 2½ vuoden aikana sinne eksyny että huonompaa saa ehtiä. Ensimmäisellä kerralla tuli suoranaista vittuilua kun ei ollu sama kitaramaku kuin myyjällä. Toisella kerralla myyjä veteli vain jotain makkaraa eikä juurikaan kiinnostunu palvelemisesta. Valitettavasti ainoa(?) varaosia myyvä liike oulussa.
 
Valitettavasti ainoa liike joka oulussa myy Ibanezia, mutta asiaan... Äsken otin luurin kouraan, soitin puhelimella soitin & tarvikkeelle ja aioin sanoa suorat sanat, niin kappas mikki olikin tullut tänään... Kyllä siinä siltikin meni kohtuuttoman kauan.
joo
11.01.2003 12:13:21
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullaki oli kitara yli 2kk korjauksessa ku maahantuoja
lähetti väärän osan 3 kertaa(tai niin ne sano). Vähän meinas vituttaa...
 
Chemo
11.01.2003 13:19:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äsken otin luurin kouraan, soitin puhelimella soitin & tarvikkeelle ja aioin sanoa suorat sanat, niin kappas mikki olikin tullut tänään...
 
Takahuoneessa ovat kuitenkin lueskelleet Mnettiä, ja tulleet johtopäätökseen että asia kannattaa laittaa kuntoon saman tien... ;-)
 
Keke Urlaub
11.01.2003 14:28:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei siihen liikkeeseen taida takahuonetta mahtua eikä tietokonettakaan muistaakseni ole ;).
 
Aqualung -J.U.O.P.P.O. = Juhlallisen Uhrautuva Optimisti ja Pysyvästi Passiivinen Organisaattori-
HS
11.01.2003 16:37:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve
 
Huono palvelu yhdistettynä töykeään ja ylimieliseen käytökseen johtaa useinmiten siihen
(ainakin pitäisi), että asiakas alkaa etsiä vaihtoehtoisia tapoja ostaa musiikkivermeitä.
Musiikkikauppiaat ovat monelta osin itse syyllisiä asiakaskatoon. Jos hinnalla ei pystytä kilpailemaan, voisi kuvitella, että edes palveluun satsattaisiin, ja palvelu lähtee nimenomaan myyjästä, ei hienoista tiloista yms.
Jokainen ovesta tullut "pitkätukkahippi vahvarinpotkija" on potentiaalinen asiakas, jos ei nyt, niin sitten vaikka vuoden kuluttua.
Kahden kuukauden odotus on ehdottomasti liian pitkä. Minä olisin tuossa tilanteessa ollut jo hurjana. Mitä siis en yleensä ole (?)
Ei ole ko. tapauksessa tuo "jälkimarkkinointi" oikein toiminut :)
 
ps. Ettei tule liian jyrkkää vaikutelmaa sanottakoon nyt vielä, että kyllä niitä hyviäkin liikkeitä löytyy. Kunhan jaksaa etsiä.
 
"Let´s born to rock"
Keke Urlaub
11.01.2003 16:43:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseäni raivostuttavat nuo liikkeet, joissa palvelun taso on sama kuin liikkeeseen jäävän rahan määrä. Kyllä tavallisen taariaisen on saatava rauhassa testailla ja vertailla eri soittimia ennenkuin menee pistämään suuria summia rahaa johonkin mikä voi osoittautua susi kamppeeksi. Yksi juttu mikä puuttuu kaikista musakaupoista, missä olen käynyt on sellainen erillinen, äänieristetty testitila. Se olisi kiva.
 
Aqualung -J.U.O.P.P.O. = Juhlallisen Uhrautuva Optimisti ja Pysyvästi Passiivinen Organisaattori-
Billsner
13.01.2003 15:43:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikki tuli, mutta sitä ei kuulemaa olla ehditty laittaa paikoilleen (tosin siihen vaihdetaan samalla kielet ja laitetaan hienovire kohdilleen).
 
Huomenna olisi vapaapäivä, mutta en taida päästä soittelemaan kitaraa...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «