Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Muusikko + muusikko
1 2 3
Shirley
07.01.2003 13:51:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipahan mieleen. Kyse on seurustelusta. Itse en ainakaan kuvittele pystyväni seurustelemaan ihmisen kanssa, joka ei ole samalla tavalla "omistautunut musiikille" kuin itse olen. Miten se toinen voisi ikinä ymmärtää, kun minä selitän silmät kiiluen, että jumalauta miten hieno soolo. Tai että jumalauta meni keikka hyvin. Kun se ei sitä fiilistä loppujen lopuksi pysty jakamaan.
 
Mutta entäpä sitten, kun on kaksi muusikkoa, jotka soittavat eri bändeissä. Tuleekohan mahdollisesti siitäkään mitään? Koska voisi edes nähdä, kun koko ajan on oman bändin kanssa jossakin päin ja toinen on oman bändinsä kanssa jossakin toisaalla.
 
Ja jos nämä muusikot soittavat samassa bändissä. Eihän siitäkään tule mitään. Vaikka miten sovittaisiin, että suhde ei vaikuta soittamiseen, niin totta helvetissä se joka tapauksessa vaikuttaa. Vaikka sitten luvattaisiin mitä.
 
Onko siis niin, että muusikko ei voi loppujen lopuksi tosissaan seurustella ollenkaan?
 
Kommentteja.
 
Thursday told me something sad, Friday will kill me.
fridgebuzz
07.01.2003 13:54:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko siis niin, että muusikko ei voi loppujen lopuksi tosissaan seurustella ollenkaan?
 
Ei. Omalla kohdallani on onneksi osunut kohdalle hyvin ymmärtäväinen ja asioista perillä oleva tyttölapsi. Eli tajuaa jos selitän silmät kiiluen uudesta (kolmannesta) delaypedaalistani, tai jos ei tajuakaan, niin ainakin tajuaa sen kuinka hienoa se minulle on. Tänään taas meinasin yhden uuden lelun kiikuttaa kotiin.. (Ibanez EM5 Echomachine)
 
Digitech Whammy II > Danelectro Tuna Melt > EHX Small Stone > Rat 2 > Korg Dynamic Echo > Ibanez DE-7 > Digitech Echo Plus 8 Second Delay/Sampler
BaariMikko
07.01.2003 14:02:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, vitsailtiin yhden naispuolisen kaverin kanssa taannoin siitä, että jos seurustelisimme, raivostuttaisimme koko lähipiirimme hulluuden partaalle puhumalla aina ja kaikkialla ainoastaan musiikista.
 
Saattaa tuntua liioittelulta(no kyllähän se sitä hieman onkin), mutta kuvittelepa itse tuntevasi pariskunta, joka höpöttäisi jatkuvasti vaikkapa infrapuna-astronomiasta tai jostain muusta aiheesta, josta et ymmärrä yhtään mitään.
 
Listen to the music, not the song
paavi
07.01.2003 14:05:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama täällä. Eli ymmärtää kyllä innostukseni, mutta ei itse ole kovinkaan innostunut musiikista. :)
 
manix
07.01.2003 14:07:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama täällä. Eli ymmärtää kyllä innostukseni, mutta ei itse ole kovinkaan innostunut musiikista. :)
 
Näin täälläkin. Tokaiseepa aina kun tulen treeneistä että "soititko hyvin?" :)
 
"I'm holding on and I find out the only way goes down. And the weary drowns. Better hold on tight." - Daniel Brennare
--..
07.01.2003 14:18:42
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"soititko hyvin?" :)
 
Mika Antero
07.01.2003 14:22:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten se toinen voisi ikinä ymmärtää, kun minä selitän silmät kiiluen, että jumalauta miten hieno soolo.
 
Ihan hyvin tuollainen parisuhde menee. Tosin "se toinen" kyllä välillä katsoo vähän kieroon ja hymähtelee kummissaan, kun aikuinen mies jaksaa sauhuta. Mutta ei se sitä pahalla tee.
 
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
..--..
07.01.2003 14:25:04
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"soititko hyvin?" :)
 
Ennen kuin painelin näppistä nyrkillä edellisen viestin seurauksena, niin piti kysymäni, että lukeekohan jossain "Opas muusikon tyttöystävälle"-tyylisessä julkaisussa, että noin tulee kysyä? Tapahtuu säännöllisesti meilläkin.
 
paavi
07.01.2003 14:32:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Ennen kuin painelin näppistä nyrkillä edellisen viestin seurauksena, niin piti kysymäni, että lukeekohan jossain "Opas muusikon tyttöystävälle"-tyylisessä julkaisussa, että noin tulee kysyä? Tapahtuu säännöllisesti meilläkin.

 
Näin muuten meilläkin! :) Eihän se mikään tyhmä kysymys kuitenkaan ole, jos tarkemmin ajatellaan. Usein meillä kysytään myös yksinkertaisesti, oliko hyvät treenit. Siihen voin tietysti vastata jollain asteikolla, mutta jos mennään perusteluihin, on tämä parempi puolisko taas aivan pihalla.
 
fridgebuzz
07.01.2003 14:34:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

..mutta jos mennään perusteluihin, on tämä parempi puolisko taas aivan pihalla.
 
"Joo, muuten ihan jees, mutta kun ei oikeen kulje sen bossa nova -biisin bridge-osan terssi-stemmat vielä, ja rumpali soittaa vähän liian pianissimo."
 
:-D
 
Digitech Whammy II > Danelectro Tuna Melt > EHX Small Stone > Rat 2 > Korg Dynamic Echo > Ibanez DE-7 > Digitech Echo Plus 8 Second Delay/Sampler
Grishnak
07.01.2003 14:38:54
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
Näin muuten meilläkin! :) Eihän se mikään tyhmä kysymys kuitenkaan ole, jos tarkemmin ajatellaan. Usein meillä kysytään myös yksinkertaisesti, oliko hyvät treenit. Siihen voin tietysti vastata jollain asteikolla, mutta jos mennään perusteluihin, on tämä parempi puolisko taas aivan pihalla.

 
Ah ja voi, meillä kun tuo emäntä on jo ollut tunteja unien maassa kun tämä isäntä vasta treeneistä kotiin saapuu, joskus saatta unissaan kysyä kyllä että oliko hyvät treenit, mutta nukahtaa taas ennenkuin pääsen asiassani edes alkuun.
 
Fortune
07.01.2003 14:48:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä toinen puolisko on kyllä perillä musiikista ja laulaa sekä soittaa itsekin, tosin rokkihommat eivät niinkään ole hänen hommiaan, kuoro-, viihde- ja vanha iskelmämusiikki pikemminkin.
 
Itse en laulamisesta tajunnut mitään aiemmin, mutta kun älysin kysyä niin moni asia aukeni. Ja yhteismusisointi akustisen kitaran säestyksellä on kehittävää toimintaa.
 
Saa nyt sitten pidemmän päälle nähdä, 3 vuotta on pärjätty ilman suurempia katsantotörmäyksiä.
 
Kuuntelemamme musiikkityylitkään eivät niin paljoa poikkea, morsmaikku ei tosin progelle lämpene, mutta ehkä se onkin vain terveen ihmisen merkki :)
 
Puuro ei ole fysikaalinen totuus.
Kläp.
poppamies
07.01.2003 14:59:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta entäpä sitten, kun on kaksi muusikkoa, jotka soittavat eri bändeissä. Tuleekohan mahdollisesti siitäkään mitään?
 
Ja jos nämä muusikot soittavat samassa bändissä. Eihän siitäkään tule mitään. Vaikka miten sovittaisiin, että suhde ei vaikuta soittamiseen, niin totta helvetissä se joka tapauksessa vaikuttaa. Vaikka sitten luvattaisiin mitä.
 
Onko siis niin, että muusikko ei voi loppujen lopuksi tosissaan seurustella ollenkaan?
 
Kommentteja.

 
Mulla on tavallaan kokemusta tuosta, ainakin osittain. Olemme vaimoni kanssa soittaneet samassa bändissä toistakymmentä vuotta(tosin kahdessa eri bändissä mutta molemmat koko ajan samassa). Ei ole ollut mitään ongelmia, päinvastoin on ollut helpompaa lähteä reissuun yhdessä. Bändissä me ollaan kaikki "jätkiä", kaikki on saanut luvan pärjätä omillaan. Toinen hyvä puoli on se että meidän kahden ihmisen vaikutus bändissä on suurempi mitä yksittäisen bändijäsenen noin yleensä. Tietysti keskustellaan kaikista bändiin liittyvistä asioista myös kotona ja se onkin hyvä asia. Sillä tavalla välttyykin monista bändiriidoista . Ehkä jossain mielessä kuitenkin bändiriidat saattaa siirtyä
kotia mutta nekään ei ole ylipääsemättömiä asioita. Siinä on yleensä kyse sellaisista pikkujutuista että basisti(minä) soitti huolimattomasti taikka tekniikka tökki(minun vika).Ei mitään vakavaa, vain rakentavaa kritiikkiä.
Mulla on lisäksi toinenkin bändi missä vaimo ei ole mukana, eikä siinäkään ole ollut mitään ongelmia , joten voin sanoa että sekin toimii meidän tapauksessa ehkä sen ansiosta että vaimolla on perusasenne musisoimiseen kunnossa.
 
Stöde
07.01.2003 15:20:19
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjoitin jo kauheat plörinät tähän, mutta häsläsin Back/Forward nappuloiden kanssa ja...
No, mä en ole tavannut yhtään naishenkilöä, joka olisi kysynyt edes sen, että "Soititko hyvin?". Jostain syystä tulee ainaa riitaa siitä, että olen aina treenaamassa. Vika on tietenkin minussa, mutta kai sitten 5-6 kertaa viikossa treenaten on liikaa parisuhteelle...(?)
 
P.s. Onhan tuon Suomen metallihelvetin Sinergynkin Goss-Laiho suhde kestänyt ja kummatkin varmaan kiertelee mualimaa 24/7.
 
Onnellinen muusikko
07.01.2003 15:31:27
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten se toinen voisi ikinä ymmärtää, kun minä selitän silmät kiiluen, että jumalauta miten hieno soolo. Tai että jumalauta meni keikka hyvin. Kun se ei sitä fiilistä loppujen lopuksi pysty jakamaan.
 
Onneksi hyvä parisuhde on jotakin PALJON enemmän kuin tätä, itse olen sitä mieltä että tällä asialla ei ole mitään merkitystä, toki on kiva saada tukea ja ymmärrystä omalle ammatille mutta ei tarvitse muuten olla ymmärrystä musiikille, parisuhteessa on lukuisia huomattavasti tärkeämpiä asioita. Te kaikki huomaatte tämän vielä joskus.
 
PS: N.10 epäonnistunutta suhdetta toisen muusiko kanssa, ei koskaan enää!
 
R&B
07.01.2003 16:01:41
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipahan mieleen. Kyse on seurustelusta. Itse en ainakaan kuvittele pystyväni seurustelemaan ihmisen kanssa, joka ei ole samalla tavalla "omistautunut musiikille" kuin itse olen. Miten se toinen voisi ikinä ymmärtää, kun minä selitän silmät kiiluen, että jumalauta miten hieno soolo. Tai että jumalauta meni keikka hyvin. Kun se ei sitä fiilistä loppujen lopuksi pysty jakamaan.
 
Mutta entäpä sitten, kun on kaksi muusikkoa, jotka soittavat eri bändeissä. Tuleekohan mahdollisesti siitäkään mitään? Koska voisi edes nähdä, kun koko ajan on oman bändin kanssa jossakin päin ja toinen on oman bändinsä kanssa jossakin toisaalla.
 
Ja jos nämä muusikot soittavat samassa bändissä. Eihän siitäkään tule mitään. Vaikka miten sovittaisiin, että suhde ei vaikuta soittamiseen, niin totta helvetissä se joka tapauksessa vaikuttaa. Vaikka sitten luvattaisiin mitä.
 
Onko siis niin, että muusikko ei voi loppujen lopuksi tosissaan seurustella ollenkaan?
 
Kommentteja.

 
Määrittele muusikko. Joku voi pitää itseään muusikkona kun soittelee himassa tabuista ja äänittelee omia rävellyksiään mankalla.
 
Kysymykseesi voisin vastata, mutta en halua. Kysymyksesi on aivan typerä. Jos pari on samassa bändissä ja se vaikuttaa musiikkiin, mitä sitten? Eikös se ole vain hyvä asia? Jos on eri bändissä, ei tarkoita ettei pääsisi näkyilemään. Ei katsos bändin kanssa aikaa tulee vietettyä välttämättä kuin kerran viikossa pari tuntia.
 
R&B
07.01.2003 16:02:33
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Ei. Omalla kohdallani on onneksi osunut kohdalle hyvin ymmärtäväinen ja asioista perillä oleva tyttölapsi. Eli tajuaa jos selitän silmät kiiluen uudesta (kolmannesta) delaypedaalistani, tai jos ei tajuakaan, niin ainakin tajuaa sen kuinka hienoa se minulle on. Tänään taas meinasin yhden uuden lelun kiikuttaa kotiin.. (Ibanez EM5 Echomachine)

 
Pedofiiliko olet?
 
Shirley
07.01.2003 16:56:57 (muokattu 07.01.2003 17:43:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos pari on samassa bändissä ja se vaikuttaa musiikkiin, mitä sitten? Eikös se ole vain hyvä asia? Jos on eri bändissä, ei tarkoita ettei pääsisi näkyilemään. Ei katsos bändin kanssa aikaa tulee vietettyä välttämättä kuin kerran viikossa pari tuntia.
 
Muusikolla tarkoitan keikkailevaa, ainakin melkein ammatikseen musisointia harrastavaa henkilöä.
 
Se, että pari on samassa bändissä, voi loppujen lopuksi hajottaa koko bändin. Esimerkiksi, jos sitten tämä pari vaikka jossakin vaiheessa eroaisi, niin tuskin sitä välit olisivat bändissä samanlaiset kuin yhdessä olon aikana. Voihan niin toki olla, että kaikki jatkuu ihan ok, mikäli "erotaan onnellisesti". Ja viimeistään, kun tämä ex-pari löytää itselleen uudet kumppanit ja tuo ne mukanaan treeneihin, keikoille, jne. Pakostakin kärsii ilmapiiri.
 
Ja siis juuri tuossa vaiheessa, kun keikkaa alkaa olla, ei pääse kovinkaan usein näkemään seurustelukumppaniaan. (Paitsi tietysti, jos raahaa häntä keikoilla ja rundeilla mukanaan, joka tarkoittaa sitä, että tällä ei-muusikko-puoliskolla ei ole ollenkaan omaa elämää, johon hän aikaa myöten turhautuu ja suhde kariutuu loppujen lopuksi).
 
EDIT: Itse olen nainen, enkä siis enää voisi kuvitella seurustelevani muun kuin muusikon kanssa. Onko siis näin, että naiset ovat ymmärtäväisempiä ja "mukailevampia" kuin miehet? Siis jos on miesmuusikko ja naisystävä, joka ei harrasta musiikkia, niin se näyttää toimivan (ainakin näiden vastailujen perusteella). Entäpä jos naismuusikko seurustelee miehen kanssa, joka ei harrasta musiikkia. Ainakin itselleni musiikki on sen verran tärkeä juttu, että se ei toimisi. Toisaalta, muusikko + muusikko -suhdekin voisi kaatua ajan myötä juuri keskustelun aloituksessa mainittujen syiden vuoksi.
 
Thursday told me something sad, Friday will kill me.
Sebastian
07.01.2003 17:33:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Me ollaan kanssa tyttöystävän kanssa samassa bändissä. Molemmat on vielä biisintekijöitä josta syntyy kyllä välillä ihan hirveetä taistelua. Molemmilla on niin voimakkaat näkemykset siitä miten biisien pitäs mennä et huutamiseks ja ovien paiskomisekshan se väistämättä menee. Ollaan vielä soolokitaristi ja laulaja (eli nää ikuiset kissa ja koira). Ollaan kuitenkin pystytty erittelee nää bändi- ja suhdepersoonat aika sujuvasti. On tehty selväks että nää riidat ei oo varsinaisesti meidän kahden välisiä vaan meidän taiteelliset intressit menee ristiin eikä kumpikaan oo väärässä. On tästä ainakin se hyöty et meillä ei tuukkaan tappelua sitten muista asioista. Vältetään sujuvasti kaikki leivänpaahdin/tiski taistelut.
 
Täytyy sanoa et bändin muille jäsenille saattaa olla hieman hankalaa se että bändissä on pari. Ainakin muut soittajat on ollu aika avuttoman näkösiä kun on huudettu toisillemme naama punasena.
 
Kyllä tää silti on mun mielestä ainut oikea ratkaisu. Jos oltais eri bändeissä ja toisen bändillä alkais oikeesti menee niin hyvin et pitäs lähtee kiertelee maailmaa niin kyllä siinä saattas ikävä tulla kun ei muutamaan kuukauteen nähtäis. Mukavampaa toki ois että tyttöystävä/vaimo kiertäis mukana. Siitä et mitä tapahtuis sitte kun pitäs lapsia hankkia niin en osaa vielä sanoa mitään mut kai sitäkin pitäs jossain vaiheessa alkaa miettimään.
 
Mitä taas tulee siihen et pystyiskö seurustelee muun kun muusikon kanssa niin on vähän vaikee sanoo kun en oo koskaan kenenkään muun kun nykyisen tyttöystäväni kanssa ollut. Epäilisin kuitenkin ettei ihan tavallisen ihmisen kanssa kovin kauaa viihtyis. Muiden alojen taiteilijoiden kanssa homma saattaisi onnistuakin. Kyllä sen yleisluonteen tulee olla melko taiteellinen et pystyy mitenkään syvemmällä tasolla saamaan mitään yhteyttä.
 
Jami
07.01.2003 18:34:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muusikolla pitää olla muusa.
 
Kaks kaunista kun yhtäaikaa esittää kuin peilille parastaan mutta kumpikaan ei katso niin turhaa on ja eroon päätyy. Kovan sodan kautta vieläpä.
 
Kaks muusikkoa voi olla toisilleen muusana. Vieläpä asiantuntevina. Vaatii tietysti ihmisiltä kykyä antaa ja ottaa vastaan vilpitöntä kritiikkiä. Kritiikki on rakastavilla myös aina rakentavaa ja myötäelävää. Tyyliin: "tuo oli aivan mahtava. Tuossa en oikein tiedä mitä tarkoitit, voisko siinä tehdä noin? Olisko se niin parempi?
 
Kaksi voimakasta ja luovaa persoonaa harvoin pystyy olemaan toisilleen muusana. Ihan eri taiteenlajeissa varmasti helpommin. Yleensä aina toinen kuitenkin on selvästi hallitsevampi ja toinenkin sen tietää ja hyväksyy. Jos ei hyväksy niin silloin on parempi sellainen muusa joka ei kilpaile suosiossa, etevyydessä eikä taiteellisuudessa.
 
Esimerkki takavuosien tanssimuusikkopariskunnasta jossa mies soitti haitaria ja vaimo lauloi:
 
Olivat hankkineet uudet hienot pa-laitteet. Kokeiltiin eka kertaa "saunditsekissä" oikein tanssilavalla. Vaimo lauloi sydämensä kyllyydestä bändin säestyksellä ja miehensä kuunteli salissa uusia kamoja. Kysyi vaimo toivorikkaana että miltäs kuullosti. Vastasi mies että "et laulaasi jos kuulisit".
 
Tarina on tosi ja kertojakin elää vielä.
 
Suamalaanen ei usko ennenku näköö mutta Härmälääsen
pitää päästä koittamahan!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «