Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Äänitemyynti hiipuu parissa vuosikymmenessä
1 2 3 4 5 6 7
Nieby
13.02.2008 21:43:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täyttä vääryyttä. Siis mikä on sen hienompaa kuin suuri levykokoelma niin että sen VOI NÄHDÄ hyllyssä? Minä en näe mitään hienoa että "mulla on koneessa 6kpl 800Gb kovalevyjä kiinni ja kaikki on täynnä meikän lempimusaa!!1!".. If you see my point. Paljon hienompaa on omistaa kyseinen määrä levyjä(ja sama rahamäärä niihin melkein menee jos OSTAA netistä EIKÄ LATAA PIRAATTEINA!)
 
Siis pääasiahan on: I Don't Give A Fuck If You Hate Me. Saatana saapuu nurkan takaa. "Life sucks and then you fucking die." -Ozzy Osbourne www.myspace.com/beyondotherdimensions www.hardoxrock.com
Klezberg
13.02.2008 22:06:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täyttä vääryyttä. Siis mikä on sen hienompaa kuin suuri levykokoelma niin että sen VOI NÄHDÄ hyllyssä? Minä en näe mitään hienoa että "mulla on koneessa 6kpl 800Gb kovalevyjä kiinni ja kaikki on täynnä meikän lempimusaa!!1!".. If you see my point. Paljon hienompaa on omistaa kyseinen määrä levyjä(ja sama rahamäärä niihin melkein menee jos OSTAA netistä EIKÄ LATAA PIRAATTEINA!)
 
Kyllä minä tuonkin ymmärrän. Ne levyt on kiva olla hyllyssä, tai jossain komerossa, mutta kuitenkin harvemmin enää kuuntelen niitä. Kätevämpi on että musiikki on tietsikalla ja mp3-soittimessa, kulkee mukana, toimii töissä ja matkoilla. Tilantarve on vielä yksi juttu. Kirjat ovat siinä suhteessa kyllä vielä pahempi juttu, aina välillä pitää hankkia isompi asunto.
 
Tämänhetkinen nettimusiikki on kyllä ylihinnoiteltu, varsinkin kun tiedoston toimivuus ei useinkaan ole taattu kun laitteet ikääntyvät ja vioittuvat. Itse mieluummin hankin cd:n vaikka kuuntelenkin sitä mp3:sina. Netistä tulee ostettua lähinnä heräteostoksia (jokin vanha piisi tulee mieleen yhtäkkiä lauantai-iltana) ja sitten etnisempää mitä ei täältä muuten ehkä löydä (vaikka Digelius on kyllä hyvä kauppa).
 
tyyttydyy, tyytty dididii dii...
Bonham
13.02.2008 22:08:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loppukoon perkele, mä meen näillä mitä ny on... hautaan asti!
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
rintapek
13.02.2008 22:15:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loppukoon perkele, mä meen näillä mitä ny on... hautaan asti!
 
Komppia tälle. Vanhat on jo, ja niitä kuuntelen. Kaikki uusi meikäläistä kiinnostava on vielä toistaiseksi julkaistu fyysisessä muodossa. Niitä satunnaisesti ostelen.
Jos ei julkaista fyysisenä kappaleena, niin se ei ole meikäläistä kiinnostava. Oli mitä oli.
 
One kind of music only - the good kind
zekeode
13.02.2008 22:17:21 (muokattu 13.02.2008 22:18:08)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän parissa vuosikymmenessä se itse äänikin ole kadonnut. Kiitos Itunes, MySpace ja YouTube. Tuohon soppaan kun lisätään vielä viimeiseen asti kompressoidut äänitteet, niin alkaa musiikilliset elämykset olla kaukana.
sub zero
13.02.2008 22:57:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nyt tajusin, että mähän olen ollut immateriaalisessa musassa jo vuodesta 1988 kun yks kuuntelemistani tyyleistä on chiptune/demoscenemusa. ei ole kyllä ollu mitään ongelmia, vaikka ei ole siinä levyjä ollu.
 
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
Klezberg
13.02.2008 23:00:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo eikä ennen 1900-lukua ollut mitään äänitteitä ollenkaan, musiikkia oli kyllä. Että niitä on näitä ohi meneviä ilmiöitä.
 
tyyttydyy, tyytty dididii dii...
rintapek
13.02.2008 23:03:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

näitä ohi meneviä ilmiöitä.
 
Niinpä. Aina live levytyksen voittaa.
Hyvä allekirjoitus btw ...tyttydyy
 
One kind of music only - the good kind
Flash
14.02.2008 08:42:23 (muokattu 14.02.2008 08:42:41)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aina live levytyksen voittaa.
 
Niinpä (kts. allekirjoitukseni).
 
En tiedä onko sillä mitään tekemistä tämän kanssa, mutta livemusiikki tuntuu olevan suositumpaa kuin koskaan. Klubit, konserttisalit, areenat ja stadionit tuntuvat täyttyvän, vaikka lippujen hinnat ovat nykyisin kohtuullisen kovat ja kokoajan vain nousevat.
 
Live Music Is Better!
Leikari
14.02.2008 09:13:52 (muokattu 14.02.2008 09:14:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loppukoon perkele, mä meen näillä mitä ny on... hautaan asti!
 
helppohan se noin on sanoa, kun levylistan perusteella musiikkimakusi mukaisen musiikin tekeminen lopetettiin vuoden 1990 paikkeilla tms...
 
;-P
 
Bonham
14.02.2008 09:57:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

helppohan se noin on sanoa, kun levylistan perusteella musiikkimakusi mukaisen musiikin tekeminen lopetettiin vuoden 1990 paikkeilla tms...
 
;-P

 
Ei se oo mun vika:)
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
ReinoH
14.02.2008 11:28:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zekeode:
 
Eiköhän parissa vuosikymmenessä se itse äänikin ole kadonnut. Kiitos Itunes, MySpace ja YouTube. Tuohon soppaan kun lisätään vielä viimeiseen asti kompressoidut äänitteet, niin alkaa musiikilliset elämykset olla kaukana.

 
No joo, tuo prkleen kompressointi on sitten oma juttunsa, ei viitsi siitä edes aloittaa, ettei mene ihan off topiciksi tämän threadin puitteissa. Sanon vaan sen, että miksi hemmetissä ei jätetä sitä kompressointia radioasemien ja kannettavien soittimien huoleksi jos kerran supistettua dynamikkaa niissä tarvitaan, ja annettaisiin itse alkuperäisäänitteen säilyä laadukkaana.
 
tatta
18.02.2008 13:04:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äänitemyynti hiipuu parissa vuosikymmenessä
10.02.2008 07:31
 
Levy-yhtiöt arvioivat, että reilun 20 vuoden kuluttua lähes sata prosenttia musiikista kuunnellaan digitaalisista tiedostoista.
 
Äänitemyynti hiipuu parissa vuosikymmenessä lähes kokonaan digitaalisen musiikin syrjäyttäessä tallenteet.
 
Aamulehden mukaan seitsemän vuoden kuluttua musiikista myydään digitaalisesti tai tilaajavalintaisesti noin 60 prosenttia. Kiivas tahti tietää cd-levyn poistumista markkinoilta.
 
Tällä hetkellä vajaa kymmenen prosenttia Suomessa myydystä musiikista on peräisin internetistä.
 
Levy-yhtiöiden mukaan vuonna 2030 lähes sata prosenttia musiikista kuunnellaan digitaalisista tiedostoista.
 
(MTV3-STT)
 
Kaikesta huolimatta, en usko tähän..

 
En Usko minäkään.
 
Tätä asiaa sitäpaitsi hehkutetaan juuri siksi, että isot l-yhtiöt haluavatkin siirtyä kokonaan digitaaliseen myyntiin ja jakeluun.
 
Kyllä levyt kaupaks menee niin kauan kuin on ihmisiä, se onkin sitten eriasia, miks tietyt levyt ei myy.
 
Jengi ostaa sitä mistä tykkää, eikä kaikki artistit tuu edes väkisin myymällä koskaan myymään yhtään enempää.
 
"joskus sina voitta, joskua hävitä" :)
 
Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not! Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä....
Makkari
18.02.2008 17:53:06 (muokattu 18.02.2008 18:00:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä minä tuonkin ymmärrän. Ne levyt on kiva olla hyllyssä, tai jossain komerossa, mutta kuitenkin harvemmin enää kuuntelen niitä. Kätevämpi on että musiikki on tietsikalla ja mp3-soittimessa, kulkee mukana, toimii töissä ja matkoilla. Tilantarve on vielä yksi juttu. Kirjat ovat siinä suhteessa kyllä vielä pahempi juttu, aina välillä pitää hankkia isompi asunto.
 
Kuunteletko sitten sitä mp3-soitinta? Kuunteletko sitä töissä ja matkoilla vai kuuletko vain?
 
Kyllä mullakin on suuri osa levyistäni tässä koneella, mutta soitan niitä paljon harvemmin kuin CD:eitä. Ja jos soitan, niin ne ovat taustamusiikkia. Jos olen tietokoneen lähistöllä, niin yleensä teen jotain tietokoneella (=surffaan mnetissä). Toki voisin kuvitella läppärin, joka on yhdistetty stereoihin. Tässä huomaamme digitaalisen musiikin kätevyyden CD:ihin verrattuna olevan varsin näennäistä. CD:levyn paneminen soimaan kestää mulla ehkä 10 sekuntia. Tietokoneen käynnistäminen ja musiikin soimaan paneminen kestää arviolta (taidankin testata ens kerralla kun käynnistän tietokoneen) 1-5 minuuttia riippuen siitä kuinka monta kertaa mediaplayer ensin kaatuu ja montako virusvaroitusta ruudulle pompahtaa. ;)
 
Nyt testaan kauanko kestää levyn paneminen soimaan CD:ltä verrattuna jo päällä olevaan tietokoneeseen. Testissä istun valmiiksi tietokoneen ääressä ja olen valmiiksi levyhyllyn ja CD-soittimen lähellä. Panen musiikin soimaan normaalia ripeämmin, mutta en kiirehdi. Tunnen sekä levyn, että kansion sijainnin ennestään hyvin, koska panen soimaan suosikkimusiikkiani.
 
CD (CD käteen, soitin auki, CD-kotelo auki, CD soittimeen, napin painallus): 10 sekuntia
Tietokone (6 klikkausta, pari rullahiiren rullan pyöräytystä): 9 sekuntia
 
Tietokoneen etu on siis minimaalinen (ja mahtuu tutkimuksen virhemarginaaliin, joka on x sekuntia). Kun tietokoneen aikaan lisää käynnistykseen kuluvan ajan, niin CD on ylivoimainen. Omassa tapauksessani levyt tosin sijaitsevat kätevästi CD-soittimen lähellä. Suosittelen vastaavaa sijoitusta muillekin.
 
Klezberg
18.02.2008 18:12:24 (muokattu 18.02.2008 18:49:03)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuunteletko sitten sitä mp3-soitinta? Kuunteletko sitä töissä ja matkoilla vai kuuletko vain?
 
Kuuntelen mp3:sia selvästi enemmän kuin cd:eitä tai vinyyliä (niitä kuuntelen ehkä kerran viikossa keskimäärin tunnin). Nuo ovat sellaisia tapauksia joissa olen nimenomaan olohuoneessa juuri sellaisessa tilanteessa että kokonaisen levyn kuunteleminen kiinnostaa.
 
Töissä kuuntelen tilanteesta riippuen mp3:sia; sinänsä se heikentää keskittymistä mutta toisaalta luo oman tilan siihen avokonttoriympäristöön. Kävellessä ja kulkuväleineissä kuuntelen kausiluonteisesti mp3:sia. Ja musiikintekohuoneessani soittelen musakoneessa olevien mp3:sten mukana. Siivotessa ja kotitöitä tehdessä usein kuuntelen mp3:sia jotta viitsisi niitä hommia tehdä.
 
EDIT: Jostain syystä olohuoneessakin tulee usein kuunneltua musiikkia läppäriltä kuulokkeilla sen sijaan että soittaisin stereoilla. Siihen on monta syytä. Usein haluan kuulla juuri tietyn kappaleen ja löydän sen helpommin näin.
 
Jos olen tietokoneen lähistöllä, niin yleensä teen jotain tietokoneella (=surffaan mnetissä). Toki voisin kuvitella läppärin, joka on yhdistetty stereoihin. Tässä huomaamme digitaalisen musiikin kätevyyden CD:ihin verrattuna olevan varsin näennäistä. CD:levyn paneminen soimaan kestää mulla ehkä 10 sekuntia. Tietokoneen käynnistäminen ja musiikin soimaan paneminen kestää arviolta (taidankin testata ens kerralla kun käynnistän tietokoneen) 1-5 minuuttia riippuen siitä kuinka monta kertaa mediaplayer ensin kaatuu ja montako virusvaroitusta ruudulle pompahtaa. ;)
 
Ymmärrän hyvin että nämä ovat hyvin tapauskohtaisia juttuja. Itselläni on kotona ollessa vähintään yksi tietokone auki koko ajan. Kuuntelupaikkoja on useita. Jos käytän cd:eitä, ne ovat aina hukassa tai vähintäänkin väärässä paikassa.
 
Kehittelin kyllä sellaistakin, että läppärillä valittu musiikki soisi stereoista. Stereoiden vieressä on pikku serveri sitä varten, mutta homma jäi vähän kesken.
 
EDIT: Silloin kun asuin yhden huoneen opiskelukämpässä niin tilanne oli toki aika toinen.
 
tyyttydyy, tyytty dididii dii...
Klezberg
23.02.2008 17:49:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kehittelin kyllä sellaistakin, että läppärillä valittu musiikki soisi stereoista. Stereoiden vieressä on pikku serveri sitä varten, mutta homma jäi vähän kesken.
 
Nyt eteni tuokin homma pikkaisen. Eli stereoiden vieressä on taskukirjan kokoinen palvelin jossa soittosoftat ja mp3-tiedostot. Kappaleen valinta ja äänenvoimakuuden säätö tapahtuu muilta koneilta selaimella. Nyt vain pitäisi siirtää tuonne enemmän kuunneltavaa.Sama palvelin yhdistää myös digiboxin lähiverkkoon ja pyörittää webbikameraa.
 
varmaan lopetan tämän urputtamisen ja tyhjänjauhamisen kun löydän soittoporukan
McNulty
05.03.2008 19:48:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällainen tuli vastaan:
http://www.peliplaneetta.net/peliko … iset/8425/Pelit-ohittivat-musiikin/
 
Äänitteet ovat kova kovaa vastaan viihdemarkkinoilla... pyhä kolminaisuus koostuukin elokuvista, musiikista ja peleistä. Saas nährä miten kolmiot kolkat painottuvat jatkossa.
 
byt' v kurse volkov
rintapek
06.03.2008 02:17:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällainen tuli vastaan:
 
Eipä tuo nyt ole mikään ihme?
Se myy, mikä kaupaksi käy.
 
One kind of music only - the good kind
Teijo K.
06.03.2008 09:18:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä tuo nyt ole mikään ihme?
Se myy, mikä kaupaksi käy.

 
Eipä niin. Se mikä tuosta tuli mieleen, on että montako peliä on ilman musiikkia? Että tavallaan siinä on sivutuotteena musamyyntiä lomassa kun myydään pelejä. Samahan koskee elokuvia. Musa on siinä mielessä eri juttu, siinä on vain se itsensä.
kimmo
06.03.2008 15:57:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meidän levykauppaamme haastateltiin aiheesta eilen (ja juttu julkaistiin tänään) paikalliseen valtalehteen, joten omassa mielessäni olen pyöritellyt asiaa eilen ja tänään. Kuten jutussa kerron, kaksi viimeistä vuotta on ollut kauppamme parhaita kymmenen vuoden historiassamme ja mitään isompia merkkejä en ole havainnut myynnin hiipumisesta. Siksi ihmettelenkin miksi levy-yhtiöt itse "mainostavat" alalla olevan jotain ongelmia. Onko ylipäätään kaupallisella alalla yleistä, että valitellaan ettei kauppa käy. On toki normaalia, ettei suksikauppa suju, jos ei ole lunta, mutta tuolloin varmaan toimittajat osaavat hakeutua kyselemään myynneistä. Mutta miksi levy-yhtiöistä väitetään, että levyt eivät tee kauppaansa? Kauppiaista ainakin Stupidojen Aleksi on juuri antanut samanlaisen uutisen kuin minäkin, eli levyt myyvät. Swamp Music avasi juuri myymälän Ideaparkkiin. Eikö ne perhanat tajua, ettei levyjä enää osteta? Olisi tietysti levy-yhtiöiden etu, jos kaikki lataisivat laillisesti (eli maksamalla) heidän julkaisemaansa musiikkia. Tällöinhän he voisivat jättää levyt painamatta, jakelematta ja hoitaa myynnin itse. Vähäisellä maalaisjärjellä voisin väittää heille jäävän tällöin kakusta isompi viipale itselleen. Ja eikö äänitemyynti ole hiipumassa vasta silloin, kun ihmiset kieltäytyvät ylipäätään ostamasta musiikkia? Kyllä sen pitäisi enemmän meitä kauppiaita kirpaista jos levy fyysisesti katoaa, silloinhan meitä ei enää tarvita. Kai niillä levy-yhtiöillä kuitenkin vielä oma sarkansa on kynnettävänä senkin jälkeen kun levyt fyysisinä esineinä ovat hävitetty. Olenko aivan hakoteillä ajatuksineni?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «