Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuunteletko koskaan vinyyliä?
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Nazareth
15.09.2007 15:52:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuntelisin muuten mutta levarissa on joku kumma vika eikä aika/taito/mielenkiinto riitä korjaukseen.
Feggy
15.09.2007 16:01:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuntelen kotona suunnilleen fity-sixty cd:tä ja vinyylejä.
 
Uutta Lockmania
Milkop
15.09.2007 18:46:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako kysyä, minkä vuoksi?
 
Et kysynyt minulta, mutta ainakin itselläni eräs syy saattaisi olla taloudellinen tilanne.
 
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide
Heartwood
15.09.2007 19:14:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä hetkellä en, kun soitin on palttiarallaa 350 kilometrin päässä mökillä. Vaikka eipä tuota muutenkaan ole hirveän usein tullut vinyyliä kuunneltua saati hankittua. Lähinnä sellaisia levyjä ostan vinyylinä, joita ei cd-painoksena ole koskaan julkaistu. Reilun 1100 levyn joukosta ehkä 20-30 on vinyyliä. Go figure.
 
"Thus men forgot that all deities reside within the human breast" Romantikkoitkijät #42
shovi
15.09.2007 19:29:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Et kysynyt minulta, mutta ainakin itselläni eräs syy saattaisi olla taloudellinen tilanne.
 
Suurimmaksi osaksi myytävät vinyylit on käytettyjä, joten hyväkuntoisia ja hyviä levyjä saa useimmiten halvemmalla kuin cd-levyjä. Sen ymmärrän, jossei ole fyffeä ostaa levyjä, mutta en ymmärrä jossei ole fyrkkaa ostaa vinyylejä, mutta cd:tä on.
 
Welcome to my website this site is normal guitar site and if you have some suggestions you can go to **** -Ushmir
Stain
15.09.2007 19:31:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä, tänään kuuntelin aamunavajaisiksi Elvistä.
 
"Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... " - Kristiina, The Micragirls -
sn
15.09.2007 19:50:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, joskus. Niitä on nopeasti laskien vajaa 9% levyhyllystä ja aika tasapuolisesti formaattiin katsomatta noita tulee kuunneltua, kotona ollessa. Kun ovesta poistuu, cd:n kompaktius voittaa. Aika turhahan noita on hankkia, vanhojen jäärien hommaa. Lähinnä ostan jos ei cd:nä löydy. Ei ne halvemmaksi ainakaan tule vaikka niin väitetäänkin. Ellei ole ihan rahinaisia.
 
jajuhani
15.09.2007 19:54:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parisataa vinyyliä on hyllyssä. Silloin tällöin istahdan ajatuksella soittelemaan ja kuuntelemaan. Vanhemmissa levyissä on kivaa rahinaakin. Joissakin jopa "levy jää kiinni", on tullut liian syvä kolhu kohdalle. On joskus tullut soiteltua pikku pienessä nuorempana. Nyt on niistäkin ajoista aikaa kulunut. Hankin vähän aikaa sitten tuliterän levarin, jotta saa kuunnella "oikeita" levyjä.
 
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
shovi
15.09.2007 20:00:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähinnä ostan jos ei cd:nä löydy. Ei ne halvemmaksi ainakaan tule vaikka niin väitetäänkin. Ellei ole ihan rahinaisia.
 
Mistäköhän sä mahdat ostaa vinyylisi? Mä oon ainakin saanut ihan rahinattomia 2-8e/kpl, kalleimmat 10-20e, mut silloin puhutaan hieman harvinaisemmista taikka uusista vinyyleistä.
 
Welcome to my website this site is normal guitar site and if you have some suggestions you can go to **** -Ushmir
ahvenonkala
15.09.2007 20:16:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuntelisin enemmänkin jos vaan soitin olis kunnossa. vahvistimessa on joku fiba mikä ois n. 100€ korjata, sillä voi kuunnella mutta ääni tulee noin 10% voimakkuudella alkuperäisestä ja tosi diskanttisesti yms yms. Ei ole kokenut itseään vielä tarpeeksi äveriääksi siihen korjaukseen. Vinyyleitä on kyllä tullut hommattua siitä huolimatta, eiköhän niitä pääse vielä joskus kunnolla kuuntelemaan.
 
Mika Antero
15.09.2007 20:43:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohon fifty-sixty -linjaan kuulun minäkin normaalisti, mutta tällä hetkellä kuuntelu tapahtuu suurimmaksi osaksi autossa, joten cd pyörii useammin. Ihan viime aikoina on vinyyli-innostus pikkuisen hiipunut, kun on tullut ostettua liian monta huonokuntoista lp:tä. Päällisin puolin divarissa silmäiltynä levy näyttää ihan ookoolta, mutta rahisee ja rutisee silti niin perkeleesti. Liika on liikaa siinäkin, varsinkin kun yli kaksikymmentä vuotta sitten uutena ostamani lp:t eivät rahise vieläkään juuri ollenkaan.
 
t: nimimerkki "lievää enemmän vittuuntunut Saldestin omistaja"
 
...rusahteli särkyessään.
Teijo K.
15.09.2007 20:46:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ovatko korvasi niin hifit, että et kestä muuta kuin vähintään cd-tasoista soundia? Tuli vain tässä mieleen kun kuuntelen juuri AC/DC:n Who Made Who-vinyyliä ja tuntuu siltä, että pienistä räpsyistä tulee vain lisää fiilistä jo ennestään loistavaan levyyn. Lisäksi kannet ovat mahtavat kun ne ovat niin isot (kansikuvataide pääsee oikeuksiinsa).
 
Kylläpä tuntee itsensä vanhaksi 25 vuotiaana kun tuntuu siltä, että nykynuoriso iPodeineen ja downloadeneineen jaksaa nykyään harvoin kuunnella edes biisiä alusta loppuun, saati sitten paneutua historiikkiin ja kansikuviin, yms.

 
Mun korvat on niin hifit, että nehän ei cd:tä kestä kuin autossa missä on muutenkin melua. Kotona sitten kaikessa rauhassa vinyylejä.
 
;)
 
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend.
texjazz
15.09.2007 20:49:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun korvat on niin hifit, että nehän ei cd:tä kestä kuin autossa missä on muutenkin melua. Kotona sitten kaikessa rauhassa vinyylejä.
 
;)

 
Mun korvat on sipit, vasen vinkuu.
 
Reino-tossut! Pelastakaa ne!
Blue Moon
15.09.2007 22:01:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päällisin puolin divarissa silmäiltynä levy näyttää ihan ookoolta, mutta rahisee ja rutisee silti niin perkeleesti.
 
Koita pesua. Naarmuja pesu ei tietenkään saa olemattomiksi mutta usein vuosikymmenten pölyn poistaminen urista tekee sointiin melkeinpä ihmeitä.
 
L.Ruoska
15.09.2007 22:20:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kylläpä tuntee itsensä vanhaksi 25 vuotiaana kun tuntuu siltä, että nykynuoriso iPodeineen ja downloadeneineen jaksaa nykyään harvoin kuunnella edes biisiä alusta loppuun, saati sitten paneutua historiikkiin ja kansikuviin, yms.
"iPodeineen", c'moon! Itse olen myös 25. Lataan aina ensin levyn ennen ostoa, pistän mp3-soittimelle ja kuuntelen läpi. Niin, että kuuntelen jokaisen biisin ja pääsen levyn tunnelmaan. Jos levy on hyvä, ostan sen juuri niiden kansikuvien takia, ne biisithän mulla on jo! =)
 
Ja siis mp3-soitin on mun lempparivekotin, itse töissä kuuntelen joka päivä audiokirjoja mp3-soittimelta. Silloin kun tulee uusia hyviä levyjä niin mulla on duunissa erinomainen mahdollisuus kuunnella ne perusteellisesti. Tulisin hulluksi muuten, yksin kun työskentelen. Vaikka mulla onkin Creativen versio iPodista (Zen Vision:M 30gb) niin tuen tätä iPod-kulttuuria ihan täysillä! Mitä useampi ihminen kuuntelee musiikkia, sitä enemmän musiikille on kysyntää. Aina sinne joukkoon uppoaa joku joka kuuntelee muutakin kun sitä Radio City-saastaa (vai mikä rokkiradio onkaan)..niistä muista hittiasemanumeroykkösistä puhumattakaan. Niinkuin vaikka levyjä alusta loppuun mp3-soittimellaan ;-)
 
Tälläsen "lataa ensin-osta jos tykkäsit"-menon ansioista säästyn tukemasta paikallisia levykauppoja, koska useimmat uudetkin levyt saan kympillä tai alle suoraan himaan eBaysta tai Amazonilta. Asiakaspalautuksia tai shrink wrapista avattuja, mutta muuten täysin uudenveroisia levyjä. Mp3-kauppoja (iTunes jne) kammoan ihan täysin, kyllähän ne biisit saa ilmaiseksi netistä kuka vaan ja kun ostat aidon levyn niiden mp3:sten hinnalla voit ite tehdä korkealaatuisia rippejä biiseistä ja saat jotain konreettista ihailtavaakin kaupan päälle.
 
"Some of our guests are, how should I say, hyperbolic V.I.P."
texjazz
15.09.2007 22:24:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"iPodeineen", c'moon! Itse olen myös 25. Lataan aina ensin levyn ennen ostoa, pistän mp3-soittimelle ja kuuntelen läpi. Niin, että kuuntelen jokaisen biisin ja pääsen levyn tunnelmaan. Jos levy on hyvä, ostan sen juuri niiden kansikuvien takia, ne biisithän mulla on jo! =)

 
Pitäisi kehittää kannettava vinyylisoitin, jonka voisi työntää esim. juoksushortseihin tai hihanauhaan.
 
soi nyt: lp Lloyd Cole and the Commotions: Rattlesnakes. Ihan kuningaslevy!
 
Reino-tossut! Pelastakaa ne!
sn
15.09.2007 22:29:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistäköhän sä mahdat ostaa vinyylisi? Mä oon ainakin saanut ihan rahinattomia 2-8e/kpl, kalleimmat 10-20e, mut silloin puhutaan hieman harvinaisemmista taikka uusista vinyyleistä.
 
Sehän siinä vähän on, että uutena niitä ei oikein alle kahdenkympin löydy kun cd:itä saa uutenakin helposti kympillä tai alle. Tietysti volyymit on ihan eri luokkaa. Käytettynä keskihinta on siinä kympissä, ainakin mitä mä olen ostellut. Kun käytettyjä cd:itä saa ihan pilkkahintaan, vaikka ne ei sinänsä menetä laadussa mitään vaikka vähän naarmuja olisikin. Plus tietysti jos kauempaa ostaa, niin postimaksut on ihan eri luokkaa, mutta se nyt ei varsinaisesti liity tähän.
 
Gardiner
16.09.2007 11:36:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

t: nimimerkki "lievää enemmän vittuuntunut Saldestin omistaja"
 
Nimimerkille neuvosin sellasta vanhaa, mutta hyvää kikkaa, jota on tullu menestyksellisesti käytettyä wanhain vinyylein puhdistukseen.
Muovidispersio liimaa, esim. Erikeeper on hyvää, levität lastalla siihen levyn päälle, huom. ei etiketille, noin millin paksun "voi kerroksen".
sitte seuraavana päivänä ku tää liima kerros on kuivunu, irrotat sen siitä levystä niinku tällasen karvanpoisto vahan. se liima siivu pitää olla just senverta paksu et se irtoo kokonaisena kiekkona.
Siinä lähtee mukana pöly ja rasva ihan uran pohjia myöten.
Tosiaan, erikeeper tai joku sellanen joka ei liuota vinyyliä.Vesiliukonen puuliima tais olla hyvä kans.
Niin, tää irrottaa hyvin kans ne seiskytluvun " antistaatti" litkujen jämät jotka rahisee ihan sairaasti.
 
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
Mika Antero
16.09.2007 11:46:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hurjalta kuulostaa pesu- ja liimaohjeet, mutta kai tuota voisi kokeilla.
 
...rusahteli särkyessään.
Gardiner
16.09.2007 12:20:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hurjalta kuulostaa pesu- ja liimaohjeet, mutta kai tuota voisi kokeilla.
 
Mä kans eka eppäilin tota liima hommaa.
Mut se toimii paremmin ku se kuuluisa junan hissi.
Hämmästyin suorastaan miten putsis klean jälkee tuli. Siin on vaan niin hirvee söhrääminen et ei oo viittiny tehä ku valikoiden kunkku levyille viel.
Mut kokeile toki eka johkin huippu K-Tel kokoelmaan niin ei ala verenpaine heitellä siinä liimaa levitellessä. ( hitto, jos tää meneekin vihturalleen :D )
 
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 58 9 10 11 12

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «