Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: C-kasetti rules
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Johann Onn
29.08.2006 12:05:12 (muokattu 29.08.2006 12:05:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

C-kasetti rules... ...jos se on hyvin äänitetty ja siitä pidetty huolta. Monet mun kaseteista ei täytä tota vaatimusta. Omani ovat nurkassa, parissa muovikasissa, ne on pitäny sijoittaa "parempaan paikkaan", monta kertaa.
 
Meikäläisen (melkein) koko bändiura löytyy c-kaseteilta. Osa vaan on siinä kunnossa / alunperin jo niin huonoja, ettei niitä saa oikein parenneltua. Onneks osa on äänitetty 4-raitur(e)illa, niistä saa sentään jotain irti.
 
Ei se kasettien kuuntelu mitään, kun on niitä videoita myös. 15 vuotta vanhaa keikkaa, 16 vuotta vanhoja treenejä. Tai 20 vuotta vanha (eka) keikka, kotibileissä. Hyvä ku ittensä tunnistaa, saatika niitä muita.
 
joonasvalve
29.08.2006 16:52:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parasta on se, kun on vähän paska dekki ollu ja sieltä uuden nauhotuksen alta kuuluu vanhaa.
 
Fiilistä lisää myös mitä useammin yliääniteltu c-kasetti on. Löysin taannnoin yhden johon nauhoitettu seuraavaa seuraavasssa järjestyksessä.. samaa etikettiä käytetty koko ajan.
 
Dire Straits
Jimi Hendrix
(Joku josta ei saanu selvää enää etiketin perusteella)
Eppu Normaali
Waltari
Ramones
 
Voin vaan sanoa että ei o kaikki ollu kunnossa kersana ajoittain :)
 
BTW: Meikän melkein kaikki kasetit oli kersana RAKS -merkkisiä, meidän faija roudas niitä tyyliin ilmaseks duunipaikaltaan meidän käyttöön. Tais olla nimensä veroinen merkki se.
 
"Beer... Now there's a temporary solution."
Sperm Donor
29.08.2006 22:15:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietyssä olotilassa/jurrissa on kiva kuunnella vanhojen bändiensä demoja. C-kasetilta tietysti, mihin muuallekkaan olisi silloin aikoinaan taiteensa tallentanut?
 
Nazareth
30.08.2006 01:53:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

C-kasetit on loistavia, paitsi sitten kun nauhuri syö nauhat sisuksiinsa..
 
"Taxes.. to sink the Axis." - Walt Disney's Spirit of '43 IMIK #27 AKKK#6
arse
30.08.2006 02:57:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parasta on se, kun on vähän paska dekki ollu ja sieltä uuden nauhotuksen alta kuuluu vanhaa.
 
Tähän on pakko tarttua. Oli nimittäin ikimuistoinen reissu Helsingistä Kouvolaan, kun kuunneltiin Magmaa, jonka alta erottui paikoitellen Joe Hendersonin fonitööttäystä. Niinkuin ei olisi jo valmiiksi riittävän friikkiä musiikkia.
 
Sain vähän aikaa sitten vanhempien naapuriperheeltä niiden vanhan kasettisoittimen (NAD Servo Control Cassette Deck 6100, jos jotain kiinnostaa) ja olen siitä ihan fiiliksissä. Autolla tulee paljon ajeltua ja siellä kuunneltua vanhoja kasetteja. Lopultakin voin äänittää ikiomia autokasetteja! Veikkaanpa muuten, että c-kasetti on formaattifasistien "the next big thing" =)
 
TOP 5: Autokasetit
 
1. Kokomusta kasetti, jossa ei ole etikettiä lainkaan. Sisältää Beach Boysin oleellisimman tuotannon 80-luvulle asti. Katosi hämärissä olosuhteissa.
 
2. Kauko Röyhkä: Lauralle
 
3. Faijan äänittämä kokoelmakasetti, "Taukomusaa valasklubille"
 
4. Kuuban rytmi
 
5. The Best of Sonny Rollins
 
el maraquero
varmatahtioy
03.09.2006 01:58:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihmemusaa kyllä löytyy näiltä kassuilta. Nyt soi African herbman. Äsken oli äänityksiä jostain ohjelmasta jota juonsi Tapani Ripatti. Hienoja piisejä. Muunmuassa joku "Shine on" niminen piisi jota mikään hakukone ei suostunut löytämään. On EWF, kulli ja kanki (Cool &the gang) osastoa mutta jotenkin outo. Toimin DJ:nä joskus -80 luvun alkupuolella ja hyvin monesti tuli väsättyä kassut jotka starabändit pisti soimaan kun menivät ottamaan pohjia ennen keikkaa. Löysin just semmosen kasetin joka soi esim Paul Oxleys Unitin keikkaa ennen uudenvuoden keikkaa vuonna..... muisti petti. No, kuitenin soi Aretha Frankinin Son of the preacherman.
Ison vaikutuksen vieläkin tekee Broadcastin ekalevyn piisit. Ex tyttis vei levyn ja nyt sitä ei saa mistään. Muutama piisi on kasetilla onneksi.
 
Menneessä eläminen on joskus ihan mukavaa.....
 
Jos menee perseelleen, menee komiasti perseelleen!
Blue Moon
03.09.2006 11:18:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muunmuassa joku "Shine on" niminen piisi jota mikään hakukone ei suostunut löytämään. On EWF, kulli ja kanki (Cool &the gang) osastoa mutta jotenkin outo.
 
Ei oo L.T.D. vuodelta -80 ?? :-)
 
- Joka väittää ettei rockabilly muka ole maailman parasta musiikkia on kyllä päästään vialla - TJ Malin
jkollanus
03.09.2006 18:24:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän c-kassuissa on sitä omaa hienoa fiilistään. Ullakoltakin löytyy monia kymmeniä vanhempien vanhoja c-kasetteja. Iskelmää kaikeksi harmiksi lähinnä. Se ei oikein ole sitä lempimusiikkiani. Toki itselläni on toista kymmentä "nykypäivän" julkaisua kassuna. Lähinnä tällaisia instrumentaali musiikki, mixaus sekä hiphop juttuja. Kyllähän se pitäisi uusi kasettisoitin hommata jos oma mankka kusahtaisi.
 
mongoloidi
04.09.2006 00:52:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huhhuh,
 
Tein divarista varsinaisen löydön muutama viikko takaperin.
Löysin MUSTA PARAATI - PEILITALOSSA kassun parilla eurolla. Kovassa kulutuksessa ollu lähiaikoina, ja hyvänä lisänä se ettei tarvi nyt ostaa CDnä samaa albumia.
 
Another Perfect Day ?
Rämppy
04.09.2006 09:43:24 (muokattu 04.09.2006 09:43:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon vuosikymmenien varrella vetänyt kilometrikaupalla nauhaspagettia autoreteon ja rariomankan sisuksista, joten mä en oo vielä henkisesti valmis symppaamaan kasetteja edes nostalgiamielessä. Siispä jäljellä oleva noin parinsadan c-kasetin "aarteistoni" pysyy edelleen autotallissa odottelemassa nostalgianpuuskaa. Kyllähän niistä tuhnunauhoista tulee sellainen tietty nuoruuden fiilis, jotta jos vaikka sitten joskus sopivassa mielentilassa tai humalapäissään...
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Teijo K.
04.09.2006 09:59:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon vuosikymmenien varrella vetänyt kilometrikaupalla nauhaspagettia autoreteon ja rariomankan sisuksista, joten mä en oo vielä henkisesti valmis symppaamaan kasetteja edes nostalgiamielessä. Siispä jäljellä oleva noin parinsadan c-kasetin "aarteistoni" pysyy edelleen autotallissa odottelemassa nostalgianpuuskaa. Kyllähän niistä tuhnunauhoista tulee sellainen tietty nuoruuden fiilis, jotta jos vaikka sitten joskus sopivassa mielentilassa tai humalapäissään...
 
Ihme häsääjä oot. Mie olen käyttänyt C-kasettia 30 vuotta (5 vuotiaana taisin saada ekan) ja kerran on nauhalle käynyt köppäsesti.
 
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Abgrund
04.09.2006 10:20:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun mielestäni C-kasetti demo on paljon vaikuttavampi, kuin tylsä cd-r:lle poltettu tekele. Varsinkin silloin, kun kasetteihin on käyty teettämässä painatukset ja kannet tehty paremmin, kuin musta-valko Xerox tulostus 80g A4:lle. Voihan toki cd-r:nkin tehdä tyylikkäästi, mutta kasetti on enemmän meikäläisen mieleen.
 
Take a look at the guy, hangin´ flesh on the bone.
Rämppy
04.09.2006 12:04:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihme häsääjä oot. Mie olen käyttänyt C-kasettia 30 vuotta (5 vuotiaana taisin saada ekan) ja kerran on nauhalle käynyt köppäsesti.
Kato mä en ookkaan mikään hifi-nyplääjä. Ne kasetit oli aikoinaan ns. kovassa kulutuksessa, kun niitä kierrätettiin datsuneissa, bileissä ja erinäisissä philips-mankeleissa.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Teijo K.
04.09.2006 13:26:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kato mä en ookkaan mikään hifi-nyplääjä. Ne kasetit oli aikoinaan ns. kovassa kulutuksessa, kun niitä kierrätettiin datsuneissa, bileissä ja erinäisissä philips-mankeleissa.
 
Eipä noita mitenkään hifistisesti ole käsitelty noita meikänkään kasetteja. Muovipusseissa välillä ilman koteloita ja luukutettu wanhoissa mankoissa jne.
 
Juuri laitoin olkkarin stereoihin saamani lahjoitusgrundikin toimimaan. Hienosti soi Harvest Moon siellä.
 
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Coach
04.09.2006 13:36:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon vuosikymmenien varrella vetänyt kilometrikaupalla nauhaspagettia autoreteon ja rariomankan sisuksista
 
On osunut huonot mankat kohdalle sitten. Ei ole itsellä ollut hirveästi tuollaisia ongelmia. Isän Mossen soitin imaisi yhden nauhan sisäänsä joskus vuonna 1990 mutta sittemmin sekin on pauhannut moitteetta.
 
Olen sitä mieltä että kasetti sopii parhaiten juuri autoon, ja autoon ei sovi muu kuin kasetti. Kasetteja voi käsitellä aika huolettomasti eikä ne naarmuista mene rikki niinkuin joku CD. Äänelaatukin on aivan riittävä autokäyttöön. Autossa on kuitenkin kaikenlaista murinaa, pärinää ja kohinaa eikä kaiuttimia edes saa sijoitettua kovin hyvin. Omat kaiuttimeni laitoin muuten penkkien alle, kyllä ne sieltäkin kuuluu.. ei ehkä kovin hifiä mutta ovatpahan näkymättömissä.
 
Ostinkin tässä keväällä autooni uuden kasettisoittimen kun vanha oli mennyt jotenkin rikki. Se tuntui olevan joillekin kavereille kovin vaikeasti käsitettävissä oleva asia, minkä kyllä arvasin jo etukäteen. Kommenttia tuli jotta: "Oisit laittanyt kympin enemmän niin oisit saanu MP3 CD-soittimen!". Mutta kun en minä sellaista halua, haluan kasetin. Onneksi sellaisia vielä on myynnissä uutena. Siitäkin tuli kommenttia että kirpparilta oisit saanut halvalla ja paremmin auton tyyliin sopivan. Mutta sen helvetin olen jo kokenut, eihän ne ikinä toimi kunnolla (vaikka sitä nauhaa eivät nielisikään).
 
http://www.sci.fi/~coach/
Arvostelkaa "Hullut" ja muita demostudioon laitettuja laulujamme.
texjazz
04.09.2006 22:12:06 (muokattu 04.09.2006 22:16:17)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä minun Salora-mankkerini imaisi aina silloin tällöin nauhoja nälissänsä. Mm. lukiokaverilta lainatun Pelle Miljoona OY:n Matkalla tuntemattomaan -kasetin vuonna 1981. Skrunts ja wou. Piti tietenkin korvata se, prkle!
 
Nuo dekit ovat olleet ilmeisesti laadukkaampia ja kylläisempiä, eikä niille ole nauhat kelvanneet.
 
Kasetinkuuntelijan elämään kuuluu vouvaus ja huojunta; selvinpäinkin.
 
Miten näihin uusiin autoihin laitat kasettisoittimen? Niihinhän laitetaan jo mp3:t ja iPodit ja muut vatkaimet. Ei kohta enää ole c-kasetteja lattialla murskaantumassa eikä virtuoosimaisia suorituksia tupla-cd levyjen vaihtamisoperaatiossa 85 km:n vauhdissa. Eikä Enska sano enää, että "pidetään se turrrvaväli!"
 
Karl Marx: "All I know is I'm not a Marxist."
TiMiTheShiT
04.09.2006 22:15:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh on meilläkin jotain tod. vanhoja reenihärpäkkeitä c-kaset muodossa :) Aika kauheeta kamaa kyl kosketinsoittajamme siirteli parhaatpalat koneelle tässä jokin aika sitten.... :D
 
Poutatorvi keikat, musiikkinäytteet yms. tekeleitämme on myös demostudiossa
Fishbone Soldier #1
pkangas
05.09.2006 10:06:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On osunut huonot mankat kohdalle sitten. Ei ole itsellä ollut hirveästi tuollaisia ongelmia. Isän Mossen soitin imaisi yhden nauhan sisäänsä joskus vuonna 1990 mutta sittemmin sekin on pauhannut moitteetta.
 
Olen sitä mieltä että kasetti sopii parhaiten juuri autoon, ja autoon ei sovi muu kuin kasetti. Kasetteja voi käsitellä aika huolettomasti eikä ne naarmuista mene rikki niinkuin joku CD. Äänelaatukin on aivan riittävä autokäyttöön. Autossa on kuitenkin kaikenlaista murinaa, pärinää ja kohinaa eikä kaiuttimia edes saa sijoitettua kovin hyvin. Omat kaiuttimeni laitoin muuten penkkien alle, kyllä ne sieltäkin kuuluu.. ei ehkä kovin hifiä mutta ovatpahan näkymättömissä.
 
Ostinkin tässä keväällä autooni uuden kasettisoittimen kun vanha oli mennyt jotenkin rikki. Se tuntui olevan joillekin kavereille kovin vaikeasti käsitettävissä oleva asia, minkä kyllä arvasin jo etukäteen. Kommenttia tuli jotta: "Oisit laittanyt kympin enemmän niin oisit saanu MP3 CD-soittimen!". Mutta kun en minä sellaista halua, haluan kasetin. Onneksi sellaisia vielä on myynnissä uutena. Siitäkin tuli kommenttia että kirpparilta oisit saanut halvalla ja paremmin auton tyyliin sopivan. Mutta sen helvetin olen jo kokenut, eihän ne ikinä toimi kunnolla (vaikka sitä nauhaa eivät nielisikään).

 
Sussa on p----le asennetta!
 
Ei ole liian isoja muttereita. on vain liian pieniä ruuveja!
Sertzo S
05.09.2006 10:19:16 (muokattu 05.09.2006 10:20:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kirpparilta ostettu Yamaha KX-130-dekki C-kaseteille, josta maksoin 20 euroa. Pelaa ja äänittääkin muuten mainiosti, mutta siitä puuttuu kuuntelussa äänenvoimakuuspotikka prle.
 
Rämppy
05.09.2006 12:19:31 (muokattu 05.09.2006 12:20:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On osunut huonot mankat kohdalle sitten.
Nimenomaan. Mutta nauhaspagetin ansiosta ollaan pysytty vappuserpentiinissä kaikkina vuodenaikoina.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 59 10 11 12 13

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «