Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Väärin kuullut lyriikat
1 2 3 4 558 59 60 61 6277 78 79 80 81
NHR
27.05.2015 18:06:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tajusin vasta jäsen reaper666:n mainitessa asiasta jossain ketjussa, että Leevi & The Leavingsin biisin Mitä kuuluu, Marja-Leena? loppupuolella naisääni (puhelimessa) sanookin: "Voi, kuule Leevi..." Itse olin aina tähän asti kuvitellut sen sanovan: "Voi, kuulemiin!" Mutta aika selvä tapaus kyllä minusta, nyt kun tietää mitä kuuntelee... ;)
 
Toinen oli Dingon biisissä Nimeni on Dingo rivi: "Katson taakse vielä pahaan kaupunkiin." Olin sen jo joskus kauan sitten 80-luvulla kuullut väärin, muodossa "palaan kaupunkiin", eikä kukaan ystävällinen ihminen ollut viitsinyt tuotakaan kuuntelumokaani koskaan edes korjata... :D
 
"Never high-five a rabbi!" - Jimmy Carr
NHR
30.05.2015 10:48:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti Matikaisen biisissä Pyöräilen kuvittelin kertsissä laulettavan: "Minäpoika pyöräilen yli harjan teen...", mutta se seuraava lause ei enää sopinutkaan tuohon tekemieen kovinkaan hyvin. Harjanteen yli pyöräilystähän siinä okeasti laulettiinkin... ;)
 
"Never high-five a rabbi!" - Jimmy Carr
Epämuusikko
31.05.2015 10:39:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on hyvä se CCR:n biisi jossa huudetaan että ÄLÄ LÄIKYTÄ, LÄIKYTÄ, LÄIKYTÄ, LÄIKYTÄ
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
NHR
31.05.2015 10:56:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Se on hyvä se CCR:n biisi jossa huudetaan että ÄLÄ LÄIKYTÄ, LÄIKYTÄ, LÄIKYTÄ, LÄIKYTÄ
 
Eipä ollutkaan CCR:n biisi tuo, mutta ei myöskään Status Quon, kuten itse kuvitelin, vaan John Fogertyn soololevytys vuodelta -75. Status Quon pari vuotta myöhemmin levytetty versio on ainakin minulle se tutuin. Rockin' All Over the World, siis.
 
"Never high-five a rabbi!" - Jimmy Carr
oskari 2002
22.06.2015 13:22:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun pikkuveli kuuli Aerosmith-hitistä näin:
"Hard this plane!"
 
Vaikka oikeasti se on:
"Walk this way!"
 
Ja Rollareiden Midnight Ramblerissa lauletaan:
"Talkin' 'bout midnight rambler, everybody got to go..."
 
Ja minä luulin, että:
..."Talkin' 'bout midnight rambler, everybody got to know..."
 
tsugaru
12.07.2015 11:03:01 (muokattu 12.07.2015 11:04:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, kyllä mulle aina uraani aukesi nuorempana (vaikkei se rimmannutkaan valkean kanssa).
 
"Pidän barokkimusiikista, mutta se on myös paras hörhökarkoitin - kuin seiväs vampyyrin sydämeen." Kontulalainen antikvaarikauppias
NHR
16.07.2015 11:34:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niko Ahvosen biisin Pohjoinen soul kuvittelin aina eiliseen asti olevan Pohjalainen soul. En tiedä millainen hiton puurokorva oikein olen, kun laulussa nyt voi kuulla vaikka mitä väärin, mutta kun radiossakin on ainakin luultavasti toimittajat sanoneet tuon biisin nimen ties kuinka monesti jo, mutta minulle se oli silti aina vain pohjalainen. D'oh!
 
"Orava ei ole muuta kuin pörröinen rotta hyvällä PR-kampanjalla." - Funkånaut
jyrivaan
16.07.2015 16:40:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eppujen Linnunradan laidalla-biisistä väärinkuultu eli:
 
V: Linnunradan laidalla olet kai jossain
O: Linnunradan laidalla olet kainalossain.
 
HaloOfFlies
17.07.2015 17:09:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen miettinyt, että laulaako Jonna Tervomaa Minä toivon-kappaleessa "näin elävän Kekkosen" vai "näin elävän peipposen". Eilisellä keikalla sain vastauksen ja se oli "näin elävän Kekkosen".
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
juhokoo
17.07.2015 18:09:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anna Abreu - Bandana.
 
V: Mustanaamio vanhana.
O: Muistellaan viel vanhana.
 
Lesko
23.07.2015 11:09:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herra Ylpön uusi biisi, jossa se laulaa "Taunuksen musta".
Väittävät sen myös laulavan "Tää on uusi musta". En tiedä totuutta.
NHR
27.07.2015 20:19:00 (muokattu 27.07.2015 20:27:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eissääh, nyt vasta huomasin kuunnella Pulkkinen-tv-sarjan Ruusu-laulun B-osaa hieman tarkemmalla korvalla:
 
V: On laulujeni lunnaat takanain...
O: On laulujeni lunnaat taakkanain...
 
Montakos vuosikymmentä tämänkin tajuamiseen nyt taas menikään? Vähän toistako vain?
 
"Orava ei ole muuta kuin pörröinen rotta hyvällä PR-kampanjalla." - Funkånaut
Epämuusikko
20.08.2015 01:43:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä ei ollut väärin kuultu, vaan oman mielikuvituksen sopivasti vääristämä. Maksullisissa käymisestä kertovasta laulusta Lady Marmelade:
 
He sat in her boudoir while she freshened up
Boy drank all that MONGOLIA wine
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
germaani
29.08.2015 00:44:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilmeisesti johonkin jääkiekon MM-kisoihin liittyen ( Suomessa ) oli joku renkutus: " Haluan sen pokaalin... " Kuulin sen niin, että " Haluuks Seppo kaalii..? " Mitä ..ttua? Onko Seppo joku vegetaristi..?
 
Luck... Runs... Out!!!
NHR
29.08.2015 10:20:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

germaani: Ilmeisesti johonkin jääkiekon MM-kisoihin liittyen ( Suomessa ) oli joku renkutus: " Haluan sen pokaalin... " Kuulin sen niin, että " Haluuks Seppo kaalii..? " Mitä ..ttua? Onko Seppo joku vegetaristi..?
 
Voihan tuon käsittää uhkauksenakin: "Vittu haluutsä nyrkist kaalii, häh?!" ;)
 
"Orava ei ole muuta kuin pörröinen rotta hyvällä PR-kampanjalla." - Funkånaut
reaper666
01.09.2015 23:24:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

germaani: Ilmeisesti johonkin jääkiekon MM-kisoihin liittyen ( Suomessa ) oli joku renkutus: " Haluan sen pokaalin... " Kuulin sen niin, että " Haluuks Seppo kaalii..? " Mitä ..ttua? Onko Seppo joku vegetaristi..?
 
Jos kyseessä se fintelligenssin biisi niin itse kuulin sen "haluu seppo kaalii" :D
 
Jotkut biisti kuulee tahallaan väärin, niin ne on hauskempia.
Esim. Juha Tapio laulaa: "tykkään susta niin, että laukeen.."
 
Sinä ansaitset kultaa-biisin kertsi menee: "mä satutin, potkaisin ja puukotin.." tms..
 
santakasa
02.09.2015 12:35:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reaper666:
Sinä ansaitset kultaa-biisin kertsi menee: "mä satutin, potkaisin ja puukotin.." tms..

 
Mulle tulee tosta kappaleesta aika irstaita ajatuksia. Ansaitet "kultaa" tirsk
 
kun kaulaparrat yrittävät uhota olevansa ernuja genressä, jonka olennaispiirre on elää vanhempien nurkissa 35-vuotiaiksi asti - emukka
jyrivaan
11.09.2015 17:03:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä yksi yleisimpiä väärinkuultuja on Marionin Tom tom tom. Lähinnä Marion painotuksen takia nimittäin.
 
O: Puvustasi nappi jos puuttu, naura sille reiusti vaan.
V: Puvusta sinappi jos puuttuu, naura sile reilusti vaan.
 
Tiettyä logiikka tosin tuossa väärinkuullussakin. Eiköhän siitä ole syytä iloita jos puvusta ei likatahroja löydykään.
 
nirzin
11.09.2015 17:12:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ihan otsikon mukainen kontribuutio, mutta:
 
Joskus aikoinaan kenties 70-80 luvun vaihteen seutuvilla Ylen rinnakkaisohjelman kuuluttaja (saattoi olla Michael Monroen isukki) kuulutti Bonnie Tylerin biisin "It's a Heartache" lausuen sen siten kuin se lausuttaisiin, jos nimi olisikin "It's a Hear-teach".
 
Niinpä siitä lähtien aika usein kun laulattaa, niin laulelen että "Its ö hiötiitsh, natting badö hiötiitsh...."
 
Epämuusikko
30.10.2015 19:35:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Porque tu vas / Miksi sä meet
 
V: (sun) Peräsilmä itkee, pieren lapsen lailla.
O: (sun) Perääsi mä itken pienen lapsen lailla.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 558 59 60 61 6277 78 79 80 81

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «