Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mp3-soittimista
1 2 3 4 548 49 50 51 52
KeljuK
05.10.2005 16:12:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä oo, mutta eiks toi olisi muutenkin epäsuhtainen pari - Win98-koneissa ei kai ole yleensä kuin enintään muutama-gigaisia kovalevyjä, ja iPod kuitenkin vaatii että sen tarvitsemat datat mahtuvat myös tietokoneeseen.
:-)

 
No onhan niitä ja kyllähän W98:n viimeisin julkaisu käsitti USB-tuet sun muut. Päivityksineen taisi olla yli 100Gt mahdollista W98 koneessa, hyvinkin uudet järjestelmät toimivat vielä W98:a.
 
Itsellä oli ennen XP-(+linux)aikaa Linux:n rinnalla W98 1,8ghz:n prossulla, 1gigan keskusmuistilla ja kahdella 80gigan kovalevyllä varustetussa koneessa.
 
MP3- soittimena muuten Iriver 320. Loistolaite sekin; pitkä akunkesto, pystyy myös äänittämään&käyttämään ulkoista mikkiä, voi käyttää kovalevynä tiedostojen siirtoon jne. jne.
 
Kun pitäytyy tietämästä mitä voisi luulla saavansa, ei pety.
KeljuK
05.10.2005 16:15:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...ja digipakatut biisit kuulostaa tuhnulta.
 
Riippuu miten pakattu. Uusimmassa Hifi-lehdessä oli testaajilla ollut todellisia vaikeuksia erottaa kunnon hifi-seteillä pakattua alkuperäisestä. Ja onhan DVD-levyjenkin ääniraidat "digipakattuja". Vai tarkoitatko pakkaamattomalla LP-levyjä? :)
 
Kun pitäytyy tietämästä mitä voisi luulla saavansa, ei pety.
Tupuna
05.10.2005 16:18:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin itse iPod Nanon. Appleen päädyin puhtaasti sen takia että olen kuullut soittimista (lähes) pelkästään positiivisia asioita. Itse kun käytän laitetta puhtaasti musiikin kuunteluun, 4GB tilaa riittää mainiosti, soitin on todella pieni ja kaikki muukin tuntuisi olevan kohdillaan. En ole muita mp3-soittimia omistanut, mutta Creativeen en luota kavereiden huonojen kokemusten takia. Jos haluaa paljon ominaisuuksia niin iRiveriä on kehuttu.
 
Kiitos vinkistä, olen itsekin harkinnut iPod Nanoa. Mistäs noita mieluiten kannattaa muuten ostaa - nettikaupasta vai jälleenmyyjältä? Oletteko huomanneet isoja hintaeroja?
 
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
mrk
05.10.2005 16:20:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vinkistä, olen itsekin harkinnut iPod Nanoa. Mistäs noita mieluiten kannattaa muuten ostaa - nettikaupasta vai jälleenmyyjältä? Oletteko huomanneet isoja hintaeroja?
 
Applen omien sivujen kautta taitaa tulla halvimmaksi, ei teostomaksuja ja ilmaiset postikulut, saa vielä kaiverruksen takakanteen ilmaiseksi.
 
"What would we be without wishful thinking"
kivi
05.10.2005 16:20:42 (muokattu 05.10.2005 16:22:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vinkistä, olen itsekin harkinnut iPod Nanoa. Mistäs noita mieluiten kannattaa muuten ostaa - nettikaupasta vai jälleenmyyjältä? Oletteko huomanneet isoja hintaeroja?
 
Hintaeroa saattoi olla pahimmillaan melkein kolmannes hinnasta, eli kannattaa käyttää hintaseurantaa.
 
MikroBitin hintaseurannalla muistaakseni haarukoin ensin. Vertailtuani lähetyskuluja ja muita edes ja takaisin, rahojani ei sitten saanutkaa ensiksi aikomani ranskalainen eikä toiseksi aikomani tanskalainen, vaan postikuluton suomalainen, joka tosin lähetti postinsa Virosta.
:-)
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Tupuna
05.10.2005 16:22:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riippuu miten pakattu. Uusimmassa Hifi-lehdessä oli testaajilla ollut todellisia vaikeuksia erottaa kunnon hifi-seteillä pakattua alkuperäisestä. Ja onhan DVD-levyjenkin ääniraidat "digipakattuja". Vai tarkoitatko pakkaamattomalla LP-levyjä? :)
 
Juu, minäkään en erota, onko stereoilla soitettu musiikki mp3-pakattua vai audiota. Jotkut väittää erottavansa, mutta minä en. Mulle siis mp3-formaatti on ihan ok ja mp3-soitin ehdoton hankinta. Korvalapuilla ei varmasti kuule cd-audion ja mp3:n eroa, sano mun sanoneen.
 
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
absqua
05.10.2005 16:24:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iPod kuitenkin vaatii että sen tarvitsemat datat mahtuvat myös tietokoneeseen.
 
Ei välttämättä vaadi.
Biisikirjaston automaattisen päivityksen voi kytkeä pois päältä, jolloin emäkoneen library päivitetään podille "käsin". Näin olen itse toiminut, kun ei tässä kupanruntelemassa pöytäkoneessa kuitenkaan ole lähellekään 60 gigatavua musiikkitiedostoille haaskattavaksi.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Nita Nitro
05.10.2005 16:50:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei välttämättä vaadi.
Biisikirjaston automaattisen päivityksen voi kytkeä pois päältä, jolloin emäkoneen library päivitetään podille "käsin". Näin olen itse toiminut, kun ei tässä kupanruntelemassa pöytäkoneessa kuitenkaan ole lähellekään 60 gigatavua musiikkitiedostoille haaskattavaksi.

 
Eli tollainen iPod tai vastaava olis sittenkin ihan toimiva ratkaisu esim. 20-40 Gigan koneessa, jos itse sählää biisit soittimeen pienemmissä erissä? Onko kova säätäminen?
 
Sitten pitäis vaan olla joku siirtosofta joka toimii tässä kehityksen taakseenjättämässä W98-vehkeessäkin... Onko toi winampin plugin hyvä tähän tarkoitukseen, vai jakaako valmistajat näihin jotain hyviä softia?
 
t: uskomattoman utelias
 
mystische!
Tupuna
05.10.2005 16:55:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä oo Applen sivuilla kauheeta hintaeroa ton iPod Nano 4Gb:n ja tavallisen iPodin 20 Gb välillä. Ihmettelen kovasti! Vois olla siis, että toi iPod 20 Gb:n tallennustilalla lähtee hankintaan.
 
Mikä tekee tuosta Nanosta niin kalliin?
 
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
kivi
05.10.2005 16:58:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli tollainen iPod tai vastaava olis sittenkin ihan toimiva ratkaisu esim. 20-40 Gigan koneessa, jos itse sählää biisit soittimeen pienemmissä erissä? Onko kova säätäminen?
 
Sitten pitäis vaan olla joku siirtosofta joka toimii tässä kehityksen taakseenjättämässä W98-vehkeessäkin... Onko toi winampin plugin hyvä tähän tarkoitukseen, vai jakaako valmistajat näihin jotain hyviä softia?
 
t: uskomattoman utelias

 
Ratkaisevaa on, että koneellasi pitää olla kunnollinen USB-väylä joka vastaa laitteen vaatimuksia.
 
Muuten saa joku viisaampi kertoa, mä en tiä tietokoneista mit'n
;-)
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
KeljuK
05.10.2005 17:09:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli tollainen iPod tai vastaava olis sittenkin ihan toimiva ratkaisu esim. 20-40 Gigan koneessa, jos itse sählää biisit soittimeen pienemmissä erissä? Onko kova säätäminen?
 
Sitten pitäis vaan olla joku siirtosofta joka toimii tässä kehityksen taakseenjättämässä W98-vehkeessäkin... Onko toi winampin plugin hyvä tähän tarkoitukseen, vai jakaako valmistajat näihin jotain hyviä softia?
 
t: uskomattoman utelias

 
Kyllä onnistuu jos vain se USB-väylä löytyy(ja toimii), eli W98 on nk. Second Edition- versio.
 
Eikä se iso säätö ole, vedät vaikka 10gigaa kerralla iPodiin, pyyhit biisit tietokoneelta että saat tilan takaisin. Sitäpaitsi jo kymmeneenkin gigaan mahtuu tolkuttomasti musaa.
 
Kivi: Aivan sama. Käsittääkseni olen vapautettu hyvitysmaksusta muutenkin, jos muistan täyttää kaavakkeen.
 
Suhteellisen uskomatonta jos saat muusikkona hankkia mitä tahansa viihde-elektroniikkaa vaikka koko perheelle(esm. Digiboksin) ilman hyvitysmaksua. Lienee se iPod aivan muuta kuin ammattikäyttöä. Ja itse taisit minulle taannoin sanoa jotain jeesustelusta ja "jälkeenpäin oikein tekemisestä".Anteeksi vain, mutta piti tölväistä kun noista tekijänoikeuksista niin huolissasi olet.
 
Kun pitäytyy tietämästä mitä voisi luulla saavansa, ei pety.
Fortune
05.10.2005 18:07:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli tollainen iPod tai vastaava olis sittenkin ihan toimiva ratkaisu esim. 20-40 Gigan koneessa, jos itse sählää biisit soittimeen pienemmissä erissä? Onko kova säätäminen?

 
No ei ole ainakaan Creativella. Rippaa levyn koneelle ja kytkee soittimen kiinni usb-väylään. Sitten vain siirtää sen levyn soittimeen. Itse siirtelin pienehkön levykokoelmani kokonaisuudessaan taannoin soittimeen, 104 albumia on tällä hetkellä koneessa ja vapaata tilaa on 13/20Gt, joten aika reippaasti niitä levyjä saa ängetä soittimeen :)
 
Ja ne levyt voi poistaa koneelta vaikka heti sen jälkeen, kun ne on ladannut soittimeen, niin minä tein. En tarvitse levyjä koneella, kun kotona kuuntelen niitä ihan cd-soittimella.
 
"Look behind you, a three-necked guitar!"
lxi
05.10.2005 18:07:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rahojani ei sitten saanutkaa ensiksi aikomani ranskalainen
 
Siltä varalta että tämä ranskalainen firma on Pixmania:
 
VÄLTTÄKÄÄ.
 
Paskempaa asiakaspalvelua en ole eläissäni saanut.
 
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua
Tupuna
05.10.2005 18:25:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaa nyt, mikä tossa iPod Nanossa maksaa? Sinä, joka ostitNanon (aiemmin tässä threadissa), kertoisitko, miksi päädyit Nanon ostamiseen :)
 
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
MrHands
05.10.2005 18:35:01 (muokattu 05.10.2005 18:37:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainoa miinus se, että ei toimi suoraan usb-kiintolevynä, vaan vaatii tuon Creativen softan koneelle, jotta pääsee hallinnoimaan sisältöä.
 
Tässä kuussa julkaistava firmware-päivitys mahdollistaa tiedonsiirron Zen Touchin ja PC:n välillä ilman erillistä softaa.
 
http://www.directionsonmicrosoft.co … update/2004/10oct/1004mpumsf_sb.htm
 
Kertokaa nyt, mikä tossa iPod Nanossa maksaa?
 
Pieni fyysinen koko ja iPod-brändi.
 
MikkoPaskavasara
05.10.2005 18:37:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä tekee tuosta Nanosta niin kalliin?
 
Se käyttää kiinteää flash-muistia, joka on kalliimpaa kuin kiintolevyt.
 
Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens!
gandar
05.10.2005 18:39:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nanoa olen itsekin harkinnut, mutta odottelen vielä hetken hinnan tippumista järkitasolle. Jos voisi tilata vaikka jenkkihintaan, miksei muualtakin ulkomailta, niin olisi neljän gigan soittimesta enemmän kuin hyvin, mutta 269 € ?
 
Ceci n'est pas une signature
miscage
05.10.2005 20:50:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaa nyt, mikä tossa iPod Nanossa maksaa? Sinä, joka ostitNanon (aiemmin tässä threadissa), kertoisitko, miksi päädyit Nanon ostamiseen :)
 
Tuossahan se jo olikin, eli flash-muistilla toimii ---> todella pieni soitin ---> isompi hinta
 
Itse olin ensin ostamassa 6GB miniä, mutta ennen kuin ehdin tilaamaan, se olikin korvattu Nanolla. Itse hankin Nanon, koska haluan että soitin menee mukana ilman minkäänlaista "mälväystä" tiukempienkin farkkujen taskuun, enkä tarvitse 20gb tilaa. Punnitsin melko pitkään Nanon ja normaali Podin välillä.
 
Jos haluat pelata varman päälle, eikä 20gb mallin hieman isohko koko haittaa, se on ainakin varma valinta. Nanon ilmestymisestä kun on niin vähän aikaa, itsekin hieman "pelottaa" että kamala tyyppivika paljastuu. Luotan kuitenkin Applen laaduntarkkailuun, enkä usko että täysin paskaa soitinta ovat pistäneet markkinoille.
 
"Fuck that. When did mediocrity and banality become a good image for your children? I want my children to listen to people who fucking rocked. I don't care if they died in puddles of their own vomit. I want someone who plays from his fucking heart."
lxi
05.10.2005 21:23:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nanon ilmestymisestä kun on niin vähän aikaa, itsekin hieman "pelottaa" että kamala tyyppivika paljastuu. Luotan kuitenkin Applen laaduntarkkailuun, enkä usko että täysin paskaa soitinta ovat pistäneet markkinoille.
 
Flash-kortilla toimivan soittimen luulisi näin maalaisjärjellä olevan pitkäaikaiskäytössä kovalevysoitinta luotettavampi, jälkimmäiset kun sisältävät liikkuvia hienomekaanisia osia, joiden särkymisriski on suurempi.
 
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua
KeljuK
05.10.2005 21:29:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse asiasta, FLASH muistillinen soitin on huomattavasti mukavampi lenkkikaveri- ja ennenkaikkea luotettavampi. Kiintolevysoittimissa kun on niitä liikkuvia osia. Eli jos hälkätä meinaa, tai muuten vain käyttää "rankemmin", niin FLASH-soitin on varmempi vaihtoehto.
 
Kiintolevyllinen taas on (yleensä)huomattavasti suurempikapasiteettinen, ja monipuolisempi.
 
Kun pitäytyy tietämästä mitä voisi luulla saavansa, ei pety.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 548 49 50 51 52

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «