Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kallio -aiheisia biisejä?
1 2 3
sikanaama
20.09.2005 21:23:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo. Mäkin haluun.
 
Liekki - Illat kalliolla.
 
Käyn luomileikkauksessa vain koska rakastan sinua.
BaariMikko
20.09.2005 23:51:14 (muokattu 20.09.2005 23:59:59)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Plutonium 74:n biiseistä myös "Putoaako poikamme taivaalta" sijoittuu Kallioon, Flemarille. Ja myös "Pasilasta" piipahtaa Aleksis Kiven Kadun toisessakin päässä.
 
Ja myös Tuomari Nurmion "Höyhensarjan maailmanmestari" sivuaa aihetta: "mut nimitettiin Roskapankin höyrymoottoriksi / ja julistettiin höyhensarjan maailmanmestariksi"
 
EDIT: taas muistui mieleen yksi. Lapinlahden lintujen "Kaikkea kumista ja muovista" liikkuu Harjutorin maisemissa.
 
Etsi rokista jatsikoriste!
Janus
21.09.2005 00:44:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuomari Nurmion ja Alamaailman Vasaroiden "Kinaporin kalifaatti" -levyn nimi ainakin ammentaa Kallion paikannimihistoriasta (Kinaporiksi nimetty alue taitaa sijaita Vaasankadun tiedoilla). Saatan muistaa väärinkin. Tolla levyllä saattaa joku K-aiheinen biisi olla.
 
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo
McNulty
21.09.2005 00:56:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalliolle, Kukkulalle... rakennan minä majani! :)
 
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
moottorisaha
21.09.2005 02:20:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Petos - Kallio
 
Tuossa on myös ihan helvetisti jotakin featteja messissä, mutta asiallinen biisi.
 
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
Jormaz
21.09.2005 02:32:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SEHV - Kaduilla Kallion
 
Hei tätähän soitti Pekka Sauri aikanaan Yölinjassa, pitää onkia jostain käsiin.
 
R.I.P Yölinja *nyyh*
 
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
peetu
21.09.2005 08:51:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aarne Tenkanen "Karhupuiston boogie":) Muut olikin jo mainittu joita tiedän. Eikös toi kuitenkin sijoitu Kallioon? En nimittäin oo Helsingissä pahemmin hengaillut.
 
Hirvi
21.09.2005 10:00:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Deep Purplehan on tehnyt kokonaisen levyn aiheesta (In Rock).
 
Rokkaa kuin hirvi!
U.Honey
21.09.2005 10:36:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulin taannoin hienon kappaleen nimeltään Hakaniemen valssi. Tekijä oli nimeltään Ufo.
 
P.S. Hakaniemi on Kalliossa, onhan...
 
My name is Baron, U.Honey Baron.
Zakk
21.09.2005 10:49:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuomari Nurmio: Tonnin Stiflat
 
Rakkikoira
21.09.2005 12:17:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Problems? - Stadin kundit
 
"Hermannista muutin Kallioon...."
 
Olen mukava, komea ja muutenkin v*ttumainen ihminen.
baron
21.09.2005 12:18:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äh, mä luulin että kyseessä on "kallio" eikä "Kallio" ja olin tarjoamassa kaikkia rokkeja.
 
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
Dull Finn
21.09.2005 13:06:55 (muokattu 21.09.2005 13:08:04)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tiukasti ottaen (heh, heh) Kallioon kuuluu Linnunlaulu, Linjat, Torkkelinmäki ja muut alueet Töölönlahden rannalta Helsinginkadun eteläreunaan ja Hämenkadulle asti.
Hakaniemi, Sörkka, Alppila, Harju ja Hämiksen toinen puoli luetaan siihen kuitenkin nykyisin mukaan, vaikka esim. Alppila on ihan oikeasti eri kaupunginosa.
Itse asun (en budjaa kun en ole stadilainen, enkä myöskään teini...) Kolmannella Linjalla joka on viides osoitteeni ks. alueella 16 vuoden aikana, joten kulmat ovat tuttuja. Nuo Kallio-aiheiset biisit Kolmatta Linjaa takaisin lukuunottamatta eivät ole oikein iskeneet. Turha ainakaan romantisoida tätä plänttiä jossa lie nykyisin enemmän näytellään boheemia tai duunaria kuin oikeasti ollaan.
Kun on nähnyt Pellen lenkillä ja Eduardon Alepassa verkkareissa, on rockistakin karissut viimeinenkin taianomaisuus. Sentään Knucklebone Oscar onnistuu vielä näyttämään aika hullulta Linjoilla tepastellessaan.
 
Leprosy
28.08.2016 10:19:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähänkö näitä on muuten tullu viime vuosina...
 
Ihana bilekaupunginosa ja sillee! xD
 
artope
28.08.2016 10:31:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kallioihin jälki jää (Petri Laaksonen)
 
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
Gritsen
28.08.2016 14:17:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vilma Alina - Hullut asuu Kallios
 
https://www.youtube.com/watch?v=PMEMa6g00Rg
 
Näin se koetaan - biisi on älykkään ja runollisen ø-sukupolven epämääräinen taisteluhuuto pimeyteen. Kaikki on turhaa, varsinkin ilmaisutaidon lukio ja rankat erot. Mutta onneksi on Siltanen.
 
Moderni klassikko. Kymmenen vuoden päästä tullaan ihailemaan tuota äänisample-verseä ja yhtäkkistä breakbeat-kertsiä ja cheesyjä preset-synatorvia. Koskaan aikaisemmin ei ole major labelilla julkaistu singer-songwriter -musiikkikappale ollut näin selvästi "mun eka oma piisi".
 
Spedemix
28.08.2016 14:37:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gritsen: Vilma Alina - Hullut asuu Kallios
 
https://www.youtube.com/watch?v=PMEMa6g00Rg
 
Näin se koetaan - biisi on älykkään ja runollisen ø-sukupolven epämääräinen taisteluhuuto pimeyteen. Kaikki on turhaa, varsinkin ilmaisutaidon lukio ja rankat erot. Mutta onneksi on Siltanen.
 
Moderni klassikko. Kymmenen vuoden päästä tullaan ihailemaan tuota äänisample-verseä ja yhtäkkistä breakbeat-kertsiä ja cheesyjä preset-synatorvia. Koskaan aikaisemmin ei ole major labelilla julkaistu singer-songwriter -musiikkikappale ollut näin selvästi "mun eka oma piisi".

 
Hah! Olin just itekki tulossa linkkaamaan tämän biisin.
 
Satuin näkemään duunien puolesta Vilma Alinan livenä, ja tämä biisi jäi setistä parhaiten mieleen. Sävellys on IMO ihan sairaan hyvä, harmi että noi halvat torvisaundit blandaa tätä vähän liikaa.
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
fgh
28.08.2016 17:30:13 (muokattu 28.08.2016 17:30:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pertti Kurikan Nimipäivät - Kallioon
 
https://www.youtube.com/watch?v=dGlZyLsogwU
 
texan
28.08.2016 18:53:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sir Elwoodin hiljaiset värit - flemarilla tuulee.
 
Gritsen
28.08.2016 19:06:38 (muokattu 28.08.2016 19:09:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spedemix: Hah! Olin just itekki tulossa linkkaamaan tämän biisin.
 
Satuin näkemään duunien puolesta Vilma Alinan livenä, ja tämä biisi jäi setistä parhaiten mieleen. Sävellys on IMO ihan sairaan hyvä, harmi että noi halvat torvisaundit blandaa tätä vähän liikaa.

 
Onko ne torvet oikeesti ainoa ongelma tossa? Eikö herätä myötähäpeää? Ei kuitenkaa enää oo teini-Tuuli kyseessä ikänsä puolesta, vaikka nuori onkin. Mun korvaan nää on näitä biisejä, jotka yrittää aivan liikaa olla ihan kaikkea. Eeppistä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «