Jabbe 30.05.2003 19:08:48 | |
---|
Monettakohan kertaa tästäkin jauhetaan? Kyllä on fakta, että selkeää, ei toki ihan kirjakielistä, mutta ymmärrettävää suomea on paljon mukavampi lukea kuin puhekieltä ja varsinkin slangia. Vierivä sämpylä ei sammaloidu. |
Bonham 30.05.2003 19:09:20 | |
---|
Minä jopa asunkin Turussa, olen asunut melkein koko ikäni. Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Gallahan) |
superfly 30.05.2003 19:11:35 | |
---|
Minä jopa asunkin Turussa, olen asunut melkein koko ikäni. Voih. Lupaathan kirjoittaa kirjakieltä, lupaathan? :) Harppu on alaston piano |
Brian May jr. 30.05.2003 19:15:19 | |
---|
Hyvä on, koitetaan sitten kirjoittaa tällaista kieltä(mut silti tää tuntuu musta aivan älyttömältä) |
Bonham 30.05.2003 19:16:57 | |
---|
Voih. Lupaathan kirjoittaa kirjakieltä, lupaathan? :) Mä voi laittaa tilinumeron tulemaan, se saattaa auttaa asiaa eteenpäin. Her Her. Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Gallahan) |
Brian May jr. 30.05.2003 19:19:40 | |
---|
Mä voi laittaa tilinumeron tulemaan, se saattaa auttaa asiaa eteenpäin. Her Her. hoh, etkä ees osaa....voin sanotaan yleensä voin. |
Bonham 30.05.2003 19:23:01 | |
---|
No näinhän sitä kävi, rapatessa roiskuu. Pitäisi lukea omat tekstit tarkemmin ennen lähettämistä. Edit ei oikein tunnu minun jutultani. Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa rakkaan äidinkielemme runtelun johdosta. Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Gallahan) |
Brian May jr. 30.05.2003 19:23:42 | |
---|
No näinhän sitä kävi, rapatessa roiskuu. Pitäisi lukea omat tekstit tarkemmin ennen lähettämistä. Edit ei oikein tunnu minun jutultani. Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa rakkaan äidinkielemme runtelun johdosta. Kiitän ja kumarran.Älkää kysykö mistä. |
Brian May jr. 30.05.2003 19:25:44 | |
---|
Mut nyt lopetetaan tosta kielistä jauhaminen.(vaikeeta kirjottaa näin) |
Jabbe 30.05.2003 19:27:57 | |
---|
Palataan vaan alkuperäiseen aiheeseen. Vai eikö kellään oikeasti ole mitään järkevää sanottavaa? Vierivä sämpylä ei sammaloidu. |
Brian May jr. 30.05.2003 19:32:55 | |
---|
Mä sanoin jo oman mielipiteeni josta tämä koko hässäkkä alkoikin. |
Wuf 30.05.2003 22:43:45 (muokattu 30.05.2003 23:01:25) | |
---|
Palataan vaan alkuperäiseen aiheeseen. Vai eikö kellään oikeasti ole mitään järkevää sanottavaa? Voi ollakin. Joku tuolla ketjun alkupäässä kirjoitti, että itse kullakin olisi tiettyjä 'vaiheita', milloin digataan metallista/teknosta/mistävaanäärimusiikista.. Ja olen kyllä samaa huomannut. Minä en viitsi väittää olevani kovin avarakatseinen, vaikka ehkä monipuolisempaa kuuntelenkin kuin keskiverto-musiikinkuluttaja. Nykyajan metalli ei kolahda, ei myöskään minkään sortin bläkkis/dettis, eikä musiikki, jonka tärkeimpänä sisältönä on tilulilu-kitarointi. Noo, Borknagar on ihan kova, mutta poikkeus vahvistaa.. Poikkeuksia löytyykin sitten ihan joka lähtöön. En myöskään oikeasti jaksa kunnella 'klassista' niin miltään aikakaudeltaa, poislukien J.S.Bachin urkumusiikki, vaikka siihenkin on tullut onnettoman vähän tutustuttua; kunnolla tutuksi on tullut lähinnä joka urkurin yleissivistykseen kuuluva Toccata et Fuga in d-minor, kuunnellut olen kyllä jonkun levyn Bachin urkusävellyksiä. Ehkä klasarikin minulle vielä aukenee, katsotaan (paljon) myöhemmin. Joskus oli sellainen kausi päällä, että vihasin teknoa ja räppiä yli kaiken, ja kuuntelin pelkkää tru3 33v11ll metallia, mutta tuohon kyllästyin jo 14-vuotiaana. Nykyään tuntuu siltä, että kolahtaa melkein mikä tahansa mitä ei yllä lueteltu, erityisesti jos siinä soitetaan Hammond-uruilla :) Mitä tahtoo sanoa, niin kai jokaisella on sellaisia kausia jolloin tietyt tyylit menevät paremmin kuin toiset. Ei nykyajan stereotyyppinen 'musiikista perillä oleva' teini ihan 100% varmuudella pistäisi Beatlesia, Rollareita, eikä nykyään ehkä edes Led Zeppeliniä, Black Sabbathia, Uriah Heepiä tai Deep Purplea soimaan. (Edit: Mitenkään pitämättä ko. bändejä niin hienoina 'oikean musiikin perikuvina', tulivathan vain ekaksi mieleen mitä nykyajan nuoret eivät ihan varmaan kuuntele / missä minä olenkin poikkeus :) Luulisin, että jossain vaiheessa sitä kuitenkin tulee kuunneltua vähän muutakin kuin sitä 'nykyajan listapoppia', ja muuttuu ehkä jopa avarakatseisemmaksi kuin mitä ennen oli. Mutta siinä vaiheessa, kun valitsee musiikkinsa muunkin perusteella kuin sen 'mitä kaveritkin kuuntelee', ei ole ns. paskankaan väliä, mistä pitää ja kuinka monipuolista musiikkia kuuntelee. Joku kirjoitti aiemmin, ettei kaikesta tarvitse pitää.. No niin. Ihan sama dissaako genrejä yhden bändin tai jopa ennakkokäsitysten perusteella. Mutta toisaalta, jos siltä pohjalta alkaa päätänsä aukoa, niin oman tyhmyytensä vain todistaa. Genrejen 'paremmuudesta' saa ja pitääkin keskustella ja makuasioista saa vääntää kättä minkä kerkiää. Loppujen lopuksi tuossakin viisastuu parhaimmillaan paljon, ja ehkä tutustuu jopa muutamaan mielenkiintoiseen bändiin, jotka olisivat muuten jääneet kuulematta. Joku kirjoitti, että kannattaa käydä kirjastossa ja lainata sieltä säkillinen sekalaisia levyjä kuunneltavaksi.. Tämäkin on yksi niitä harvoja syitä, miksi kirjastossa yleensä käyn, ja suosittelenpa tuota muillekin! "Between the dog and wolf /
Bared fangs met in intercourse...." |
Jabbe 01.06.2003 19:53:07 | |
---|
Joku kirjoitti aiemmin, ettei kaikesta tarvitse pitää.. No niin. Ihan sama dissaako genrejä yhden bändin tai jopa ennakkokäsitysten perusteella. Mutta toisaalta, jos siltä pohjalta alkaa päätänsä aukoa, niin oman tyhmyytensä vain todistaa. Se on kyllä huomattu, että ihmiset ovat tyhmiä. Aika harva on jättänyt tuon todistamatta. Genrejen 'paremmuudesta' saa ja pitääkin keskustella ja makuasioista saa vääntää kättä minkä kerkiää. Loppujen lopuksi tuossakin viisastuu parhaimmillaan paljon, ja ehkä tutustuu jopa muutamaan mielenkiintoiseen bändiin, jotka olisivat muuten jääneet kuulematta. Tähän Mnet on varsin oiva paikka, kuten olemme huomanneet. Vierivä sämpylä ei sammaloidu. |
JammuPukki 03.06.2003 00:32:37 | |
---|
En tiedä mitä muut sössöttää mutta perkele minä kuuntelen heavyä koska siinnä on kaikki! KAIKKI! Enkä mitään muuta, tosin jotkut hitaat biisit on kans aika rock! Tosin arvostan kaikkia musiikkigenrejä ja kaikki saa kuunnella mitä haluavat. Mutta minä olen kolunnut läpi rockit ja popit, räpit ja teknot. Mutta hevistä se paras löyty... ja tälle tielle jään ja se on varmaa! ... !Suomi = Heavy Metal! ... |
JulGubbe 03.06.2003 00:45:36 (muokattu 03.06.2003 00:52:53) | |
---|
Ja minähän kuuntelen mitä itse haluan. Minun ei tarvitse tykätä kaikesta musiikista. Ja minulla on myös oikeus inhota jotain tiettyä musiikkityyliä, bändiä, artistia tai vaikkapa soitinta. Kaiken lisäksi minulla on oikeus inhota jotain musiikkityyliä josta sinä pidät, samoin kuin sinulla on oikeus inhota jotain musiikkityyliä josta minä pidän. Näitä eroavaisuuksia muusiikkimaussa( ja muissakin mieltymyksissä) kutsutaan henkilökohtaisiksi mielipiteiksi. Minulla sen sijaan ei ole oikeutta sekoittaa mielipidettäni totuuteen ja saarnata sitä totuutena. Minä en mene sanomaan kenellekään mitä ei saisi kuunnella. Älköön myöskään kukaan tulko sanomaan minulle mitä minun pitäisi kuunnella, saatana! Jos ei tämä teille musiikkijeesuksille sovi, voitte tunkea päänne vielä syvemmälle perseeseenne, iankaikkisesti, aamen. -Joulupukin uskontunnustus- Kyllä pukki tietää! |
Jabbe 03.06.2003 10:34:27 | |
---|
Jotenkin musta tuntuu, että ihmiset pelkää muutoksia. Ei uskalleta ottaa riskiä, että rupeaisi vaikka tykkäämään jostain täysin uudesta, tai vaikka koko käsitys musiikista muuttuisi täysin. Mulle on käynyt näin monestikin, suosittelen muillekin. Siinä on toki riskinä se, että ehkä se metalli ei enää tunnukaan niin überhienolta musiikilta sen jälkeen. Toisaalta toisella puolella voi odottaa jotain täysin uusia kokemuksia. En pakota ketään tekemään mitään, haluan vain antaa pienen vinkin. :) Lainaanpa tähän väliin erästä kitaristia, kun kerroin hänelle löytäneeni progressiivisen rockin, joka myös progena tunnetaan. "Äh, miks vitussa sä jotain progea kuuntelet? Sehän on ihan paskaa." Ja minuutin päästä: "Millasta se proge muuten edes on?" Jotenkin tää jäi mieleen, ja kuvaa aika hyvin tätä ilmiötä mitä yritän tässä näyttää teille. Vierivä sämpylä ei sammaloidu. |
paavi 03.06.2003 11:00:26 | |
---|
-Joulupukin uskontunnustus- Tämä voisi olla paavinkin uskontunnustus.
Jos soittaisin humppaa, olisin vieläkin ahdistuneempi. |
Notefix 03.06.2003 12:24:56 | |
---|
Jotenkin musta tuntuu, että ihmiset pelkää muutoksia. Ei uskalleta ottaa riskiä. Ei tietenkään. Tuo näkyy hyvin tutkimuksissakin. Ja esim. radioiden soittolistat heijastelevat hyvin tuota. Tuttua ja turvallista omaa suosikkimusaa ei hevin vaihdeta. Tuossa pari päivää sitten tuli taas hauska kommentti yhdeltä muusikkotutulta kun kuuntelin innoissani erästä metallilevyä. "Kuinka sä kaikista ihmisistä kuuntelet tuollaista". Pakko oli vastata että itseasiassa aina olen digannut tuollaisesta musasta paljon. Jokaisessa meissä on hyvinkin erilaisia puolia ja se mitä yleensä tekee ei välttämättä ole se mitä kuuntelee. |
JulGubbe 03.06.2003 15:11:00 | |
---|
Toisaalta toisella puolella voi odottaa jotain täysin uusia kokemuksia. En pakota ketään tekemään mitään, haluan vain antaa pienen vinkin. :)
Unohdin uskontunnustuksestani vielä yhden kohdan. Mielipiteeni lisäksi minulla on oikeus muuttaa mielipidettäni Kyllä pukki tietää! |
Jabbe 03.06.2003 15:29:14 | |
---|
Unohdin uskontunnustuksestani vielä yhden kohdan. Mielipiteeni lisäksi minulla on oikeus muuttaa mielipidettäni Mitenkäs mielipiteesi muuttui? Vierivä sämpylä ei sammaloidu. |