Henko 26.10.2004 10:58:16 | |
---|
Olis hieno kuulla joku olis kuullu Cosmic Goblinsia. Pöllin sen joskus ennen muinoin jo lopetetusta levykaupasta ja silti hehkutan sitä aina. Mulla on noitten viimeaikojenkin tuotoksia. Hemmetin hyvää rokkia. Äijät koittaa saada keikkojakin taas. Kiinnostuneet keikkajärkkääjät ottakoon yhteyttä. If it's too loud, you're too old. |
Progressor 26.10.2004 17:21:27 | |
---|
Kuunteleekos kukaan Agenessiä? Minulla on Imageness-levy. Musiikki on hienoa, vaikkakin aivan uskomattoman typerät sanoitukset hieman latistavat kuuntelunautintoa. Mutta laitoinpa nyt tämän, kun ei taida olla ihan niitä tunnetuimpia nimiä. |
leijonamieli 26.10.2004 17:23:50 | |
---|
Mä haluan ehdottomasti buukata ne vaasaan. Missä on yhteystiedot?! "Älä naura rullalautailijoille, heillä on uskonto" -yle |
Aerodactev 26.10.2004 17:51:56 | |
---|
Kuunteleekos kukaan Agenessiä? Minulla on Imageness-levy. Musiikki on hienoa, vaikkakin aivan uskomattoman typerät sanoitukset hieman latistavat kuuntelunautintoa. Mutta laitoinpa nyt tämän, kun ei taida olla ihan niitä tunnetuimpia nimiä. Radio Suomen Progeillassa kuulin yhden biisin. Vähän semmosta neoprogea, jota ei nyt aina jaksaisi kuunnella.
Long = progressive = good
|
Majesty 26.10.2004 19:07:36 | |
---|
Juu, mä oon jo monta vuotta kattellu tuota Agenessiä, en oo tosin vielä levyä ostanut. Tässä joskus vielä ostan... Ummetuksesta kärsivät ihmiset eivät välitä paskaakaan. |
Artu Pupunuss 26.10.2004 21:34:27 | |
---|
Varsinkin tosielämässä Eels tuntuu olevan täysin vieras bändi kaikille lähitutuilleni. Täälläkään yhtyeestä ei liiemmin puhuta, vaikka kyseessä on mielestäni yksi 90- ja 2000-luvun nerokkaimmista yhtyeistä. Mä olen ollut die-hard-fani siitä lähtien kun hommasin Electro-Shock Bluesin sen ilmestyessä jotakuinkin sattumalta, yksi parhaista bändeistä koskaan missään! Kaikki levyt löytyy ja Helsingin-keikalla syksyllä 2001 tuli melkein itku. Hellhammer/Celtic Frost? Skinny Puppy? Oi kyllä, kyllä! Pari loistavaa suomalaista demobändiä, joita varmaankaan kovin moni ei tunne: Hiivaränni ( www.hiivaranni.com) ja Satanik Priest. Ensiksi mainittu soittaa tarkempiin lokeroihin sopimatonta rokkia ja SP puolestaan vähän Hellhammer-tyylistä metallia. Äärivaurio ja Superfoil ovat myös loistavia. What doesn't kill you, makes you wanna die! |
leijonamieli 26.10.2004 22:41:54 | |
---|
Mulla on pitkään ollut indie-bändejä kuuntelussa, jota kaveripiirissä ei kukaan tiedä. Onko joku kuunnellut North of Zeniä tai Ivyä? Muita samantyylisiä bändejä jos joku ehdottaa niin olen kiitollinen. "Älä naura rullalautailijoille, heillä on uskonto" -yle |
JTS 26.10.2004 22:43:43 | |
---|
Mindjive Monica's lips Goldfinger Kyllä kitara kestää mutta kestääkö Juki? -kitarisoija.- |
DJ Lattialuukkukoira 27.10.2004 06:08:21 | |
---|
Taidan olla ainoa, joka kuuntelee säännöllisesti levyltä Pekingin Oopperaa(kyllä, sitä perinteistä kiinalaista jonka musiikki on useimmille länsimaalaisille korvia raastavaasärinää). No oikeastaan tässä yks päivä sattu aika hassu juttu kun toi Virtasen make astui ratikasta ulos ja Pastilli? sitten siihen tuli smurffi, no makehan ei vähästä säikähä ni... |
Una 27.10.2004 09:56:44 (muokattu 27.10.2004 09:57:04) | |
---|
Kuunteleekos kukaan Agenessiä? Imageness-levyn haltija olen, pidän siitä suhteellisen paljon. pikkasen naiivia joo, mut varsin ok-kamaa. |
jPekka 27.10.2004 10:25:22 | |
---|
Taidan olla ainoa, joka kuuntelee säännöllisesti levyltä Pekingin Oopperaa(kyllä, sitä perinteistä kiinalaista jonka musiikki on useimmille länsimaalaisille korvia raastavaasärinää). Peking-oopperasta en niin välitä (paitsi katseltuna), mutta kiinalainen musiikki muuten kyllä soi täällä useinkin. Guo-veljesten "Yuan", aaah! Tulin aikanaan vieneeksi nipun taustamusiikiksi sopivaksi katsomiani levyjä Puoli-Q-teatterille, jossa teimme Woyzeck-tehdas-nimistä näytelmää; ainoa esitykseen liittymätön levy paikalla nimittäin oli Wagner-kokoelma... olin ehtinyt soittaa Guon veljeksiä vain yhden näytännön alla, kun ryhmä vaati levyn vakituiseksi esitykseen valmistautumislevyksi. "Minne tahansa menetkin, siellähän olet." |
Tellervo 27.10.2004 10:33:23 | |
---|
Kaikki tietävät kuka on Pauli Hanhiniemi ja että hänellä on ollut jo kymmenen vuotta bändi nimeltään Perunateatteri. Ja vaikka keikoillakin käy ihmisiä, omassa tuttavapiirissäni olen lähes ainut joka kyseistä bändiä kuuntelee ja arvostaa. Se on harmi, koska bändi on mielestäni yksi Suomen pettämättömimpiä livebändejä. Bändin toimivuuden lisäksi jokaisen laulua harrastavan olisi syytä ihmetellä Hanhiniemen laulannan tekniikkaa ja heittäytymistä livenä. Levytkään eivät ole läheskään niin yksioikoista kuunneltavaa kuin monet ehkä tutustumatta luulevat. Varsinkin uusin levy (Kaikki rakkaudesta) on ehdottomasti tutustumisen arvoinen ihmisille, joihin surumielinen kauneus ja jazzahtavilla ja groovaavilla vaikutteilla taitettu rockmusiikki vetoaa. Edelliseltä Appelle-moi Bob -levyltäkin löytyy kiintoisia sovituksia, vinksahtanutta meininkiä ja karheaa särmikkyyttä, ja Pikkutaivas-levyltä taas popmaista kuulautta. Sitä edellinen Kaupunkitarinoita on ehyt, vahva, soundeiltaan makoisa rocklevy. Kahta ensimmäistä en ole kuunnellut. Tämä bändi ei ole lähtenyt mukaan nykyajan trendiaaltoihin ja suosionkalastustemppuihin, vaan kulkee hiljaisen sitkeästi omaa tietään. Sen musiikissa ja tekemisen tavassa on perusjuurevuutta, joka olisi minusta ansainnut enemmän arvostusta. Turhapäiväinen älykkyys syö ihmistä rotan lailla. – Dave Lindholm |
Mechanizm 27.10.2004 10:57:46 | |
---|
Sirrah Moon Fog Prophet And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon |
Jani The Rock 27.10.2004 11:38:04 | |
---|
Ruotsalainen The Creeps tuntuu olevan bändi jota ns. kukaan ei tunne eikä tiedä. Mutta pirun hyvä bändi siitä huolimatta, tai ehkä juuri siksi. Hajonnut jo tosin. The road never ends for me, kid. |
MrQ 27.10.2004 13:38:16 | |
---|
Sirrah Moon Fog Prophet Hah! Sirrahin kanssa kävi siten, että oltiin krakovassa eräässä rok-orientoituneessa baarissa, ja laittoivat Acmelta jonkin kappaleen soimaan siellä. Menin sitten kiittelemään että aivan vitun jees homma, tämä on eräs lempiyhtyeitäni, mutta ei ole tullut vuosiin kuultua, kun levy pöllittiin, ja ei ole uutta löytynyt. Panivat sitten koko levyn soimaan kun kuulivat että suomesta ollaan. Siinä sitten kaljaa juotihin. Ja moonfogista... Toi on sama kuin kuusumun profeetta. Tuttu toikin. |
Mechanizm 27.10.2004 20:15:23 (muokattu 27.10.2004 20:18:13) | |
---|
MrQ: Itseltäni löytyy Ache ja Will Tomorrow Come joka on yksi ehdottomia lempilevyjäni. Jonkin verran on tullut puolalaisien metalliäijien kanssa keskusteltua kyseisestä bändistä mutta kukaan ei ole tiennyt että minne ovat jampat kadonneet. Käsittääkseni olivat klassisen musiikin opiskelijoita Sirrahin aikaan. Myöhemmin bändin jäänteistä koetettiin kasata Man Called Tea niminen kyhäelmä joka katosi yhtä hiljaa kuin Sirrahkin. E: Moon Fog on todellakin sama kuin Kuusumu mutta tuota englaninkielistä osastoa tuntuu harvempi kuuntelevan. When They Opened Their Parachutes... Silence on mielestäni parhaita progeiluja mitä olen kuunnellut. And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon |
hemma 27.10.2004 23:24:12 | |
---|
Ufo. Eikö kukaan ole kuullut Strangers In The Night live lättyä? On vaikea panna paremmaksi! Perjantai päivä...perkele! Se on ylihuomisen jälkeen taas maanantai... |
Penasol 28.10.2004 12:55:36 | |
---|
Noi uppoavat minuun. Mutta mahtaako kukaan kuunnella esim. Haikaraa?
Haikara on ehdottomasti yksi parhaista suomalaisista bändeistä. Suomessa on/on ollut ihan hullun hyviä bändejä. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
tmt-wolf 28.10.2004 13:05:33 | |
---|
Itse pidän Babylon Whores bändin meinigistä varsinkin `Cold Heaven` albumi on helvetin hyvä kun se on nauhoittettu itse Tico-tico studiolla Kemissä. Siinä aika rosoiset saundit ja tykittävä melodia, ja siitähän death-rock saikin alkuunsa! Mut kyl uppoo MÖTORHEAD, FireDance, Korn, ALice Cooper, Judas Priest, Nightwish, Tarot, etc prkle niitähän on aika monta...Se merkkaa musiikihullua! Heh |
TommyGun 28.10.2004 16:21:03 | |
---|
Donny Olkkola...... makes me wonder?.... 2 suurta elämän totuutta on:
1.Oikeat basistit soittaa plektralla.
2.Laatuviineissä on kierrekorkit |