waskikaarme 03.06.2003 21:01:17 | |
---|
Minä juon kahvini mustana, ei sokeria/kermaa/maitoa. Miksi minun pitäisi opetella käyttämään lisukkeita kahvissani, jos kerran kahvi maistuu parhaimmalta raakana? "minä en koskaan milloinkaan tule lausuntoja antamaan" -CMX- |
krushing 03.06.2003 21:34:37 | |
---|
kai tässä oli enemmänkin kyse siitä, ettei tyrmää uusia juttuja kuulematta/ennakkoasenteiden perusteella, kuin siitä että pitäisi väkisin kuunnella juttuja joista ei tykkää - ei mulla ole ainakaan mitään sitä vastaan että kuuntelee sitä yhtä omaa genreään, jos ei vaan mikään muu tunnu putoavan. mutta semmoinen asenteellinen, tässä ketjussa jo aiemminkin (varmaan useampaankin otteeseen) sivuttu "mä kuuntelen vaan hevii ja kaikki muu on paskaa"-tyylinen suhtautuminen on aika tympeää. voi sitä olla avarakatseinen/avomielinen ja pitää silti jostain yhdestä jutusta. |
Jabbe 03.06.2003 22:16:06 | |
---|
Minä juon kahvini mustana, ei sokeria/kermaa/maitoa. Miksi minun pitäisi opetella käyttämään lisukkeita kahvissani, jos kerran kahvi maistuu parhaimmalta raakana? Ei sinun tarvitsekaan. Mutta olethan varmasti myös maistanut sokeria/kermaa/maitoa? Ja oletko varma että maito ei ollut pilaantunut? Tuore maito on paljon parempaa. Älysittekö pointin? Vierivä sämpylä ei sammaloidu. |
hörhö 04.06.2003 00:58:57 | |
---|
Minä juon kahvini mustana, ei sokeria/kermaa/maitoa. Miksi minun pitäisi opetella käyttämään lisukkeita kahvissani, jos kerran kahvi maistuu parhaimmalta raakana? Pyrin olemaan musiikissa avarakatseinen. Kahvini juon tosin yleensä mustana, mutta joskus laitan kiireisenä aamuna maitoa sekaan jäähdyttämään ja loiventamaan hyvin kiireistä aamua. Sitten iltapäivällä kahvilassa saatan laittaa kermaa. Joskus päätän myös ottaa kahvin sijasta teetä ja siinäpä onkin arpominen, että raakana/sokerilla/hunajalla/ties millä. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara |
Jabbe 04.06.2003 13:06:23 | |
---|
Pyrin olemaan musiikissa avarakatseinen. Kahvini juon tosin yleensä mustana, mutta joskus laitan kiireisenä aamuna maitoa sekaan jäähdyttämään ja loiventamaan hyvin kiireistä aamua. Sitten iltapäivällä kahvilassa saatan laittaa kermaa. Joskus päätän myös ottaa kahvin sijasta teetä ja siinäpä onkin arpominen, että raakana/sokerilla/hunajalla/ties millä. Hienoa. Sulla on ainakin oikea asenne. Mutta koko jutun idea on siis siinä, että ihmiset ovat vannoutuneita mustan kahvin juojia, koska eivät pidä maitokahvista. Mutta useimmiten maitokahvia on kokeiltu vain kerran ja silloinkin hirveällä ennakkoasenteella, jotta ei vaan joutuisi vaihtamaan tottumuksiaan. Lisäksi maito on saattanut olla huonolaatuista, ja siitä on tullut aivan väärä maku suuhun. Ei, tässä ei puhuta parhaasta tavasta juoda kahvia. Älkää olko tyhmiä. ;) Vierivä sämpylä ei sammaloidu. |
hörhö 04.06.2003 13:27:19 | |
---|
Ei, tässä ei puhuta parhaasta tavasta juoda kahvia. Älkää olko tyhmiä. ;) Asiasta metsään: mulla parani elämänlaatu. Minäpä hankinkin juuri espressokoneen ja maidonvaahdottimen. Niin ja kirjan kahvin historiasta, laaduista ja eri vaihtoehdoista nauttia kahvia. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara |
Jabbe 04.06.2003 14:02:20 (muokattu 04.06.2003 14:02:35) | |
---|
Asiasta metsään: mulla parani elämänlaatu. Minäpä hankinkin juuri espressokoneen ja maidonvaahdottimen. Niin ja kirjan kahvin historiasta, laaduista ja eri vaihtoehdoista nauttia kahvia. Minkä merkkisen espressokoneen? Onko tuo maitovaahto hyvää? Joo, mä en tollasta kirjaa omista (vielä), mut tällanen yksi nettisivu ainakin on tosi hyvä, siellä on paljon erilaisia juttuja kahvin eri muodoista: http://www.allmusic.com/ Vierivä sämpylä ei sammaloidu. |
hörhö 04.06.2003 15:23:32 (muokattu 04.06.2003 15:23:54) | |
---|
Minkä merkkisen espressokoneen? Onko tuo maitovaahto hyvää? Krups. Siinä on se kahvi ja espressopuoli samassa laitteessa. Niin, siis se maitovaahto tulee vaan cappucinon, laten ja macchiaton päälle. Hyviä he ovat. Joo, mä en tollasta kirjaa omista (vielä) La dolce vita kahvi on varsin hyvä perehdytys niin ohueksi läpyskäksi. 60 pientä sivua on ihan riittävä perustieto. Eksantimpaa tietoa olen hakenut kirjastosta. En muista minkä niminen opus, mutta paksu se oli. mut tällanen yksi nettisivu ainakin on tosi hyvä, siellä on paljon erilaisia juttuja kahvin eri muodoista: http://www.allmusic.com/ Eikös tuo liity enemmän musiikkiin? "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara |
Saami 04.06.2003 15:38:18 | |
---|
Juon kahvin kanssa rasvatonta (fatless) milk! |
Herra Rapu 04.06.2003 15:40:49 | |
---|
Juon kahvin kanssa rasvatonta (fatless) milk! fatless is for pussies.. |
Jabbe 04.06.2003 15:43:03 | |
---|
Eikös tuo liity enemmän musiikkiin? Mä kato käytin nyt kahvia vertauskuvana musiikkiin, ja lisukkeita vertasin eri musiikkityyleihin... ;) Vierivä sämpylä ei sammaloidu. |
waskikaarme 04.06.2003 18:32:04 | |
---|
Mä kato käytin nyt kahvia vertauskuvana musiikkiin, ja lisukkeita vertasin eri musiikkityyleihin... ;) Jaa, minä halusin kertoa vain hyödytöntä yleistriviaa tähänkin tylsään keskusteluun (hymiö) Itselläni musiikkimaku on jo sen verran vakiintunut, että hyvin harvoin näistä keskusteluista viriää mitään uutta. Mutta älkää ymmärtäkö väärin, kuuntelen musiikkia kumminkin suhteellisen laajalla skaalalla. Konemusiikkia, rappia, näitä missä tumma tyttö laulaa kauniilla äänellä, noista en ole ikinä oppinut pitämään vaikka radiot yrittävätkin pakkosyöttää. En silti häpeä pitämättömyyttäni. "minä en koskaan milloinkaan tule lausuntoja antamaan" -CMX- |
hörhö 05.06.2003 12:23:30 | |
---|
Mä kato käytin nyt kahvia vertauskuvana musiikkiin, ja lisukkeita vertasin eri musiikkityyleihin... ;) aijaa...joo..*hymiö* "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara |
Jabbe 05.06.2003 13:07:57 | |
---|
Antaa olla. Vierivä sämpylä ei sammaloidu. |
Veco 06.06.2003 14:10:33 | |
---|
Oon huomannu, että jos sanoo kuuntelevansa kaikenlaista musaa, niin takoitaa kuuntelevansa kaikenlaisia genrejä. Eli joka genrestä jotain bändiä, mutta sitte kun mennään genren ääripäähän niin ei enää kuunnellakkaan kaikellaista. Esim. en oo kenenkään sanovan 3 lempibädeikseen/laulajaksi Kari Tapioa, E-typeä ja Darkthronea. Yleensä kuunnelaan sitä keskitietä musiikissa jos kuunnellaan kaikenlaista. Ja kukaan ei ymmärtäny mun pointtia. Ei...Ei...Ei...Ei...Hei. |
se_julle 30.06.2003 19:00:52 | |
---|
Ja kukaan ei ymmärtäny mun pointtia. No mä ainakin ymmärsin ja oon sun kanssas samaa mieltäkin asiasta.
Tuuli on kiireistä ilmaa. |
Zed 30.06.2003 19:55:30 | |
---|
Eipäs puhuta musta en mä oo ainoo joka näin kirjottaa, senkus tulette hakkaamaan koko helsingin. Mun mielest(ja aika monen muun) se näyttää aivan älyttömän typerältä jos kirjottaa suunnillee kirjakieltä. Aika marttyyrimaista karrikointia. "...Hakkaamaan koko Helsingin...", minkä ikäinen oikein olet? Uskoisin että maamme pääkaupungissa on myös kouluja joissa opetetaan kirjoittamaan, helsinkiläisyyteen tämä ei siis liity mitenkään; murrealue siinä missä muutkin. Logiikkasi perusteella kaikkien murteiden edustajat kirjoittavat omalla puhekielellään. Miksi kirjakieli sitten on olemassa? Minustakin näyttää typerältä, jos kirjoittaa 'suunnillee' kirjakieltä, mutta jos kirjoitetaan täsmälleen kirjakieltä, alkaa tekstin sisältö löytää tahattoman koomisuuden erämaasta uskottaviakin piirteitä. Yngwie - A legend in his own lunchtime |