Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:29
Alue:Rummut: sähkörummut
Aihe:Alesis DM5 Pro Kit
Aika:11.08.2008 16:50
Eli ovathan ne kuitenkin paremmin (kalvoilla) soitettavia...
Johdan viihdekuoroa ja teen sovituksia, + kuorolle covertaustat. En räpellä tietokoneella vaan soitan kaiken Fostex MR16 raiturille. Olen vaan tehnyt tähän asti Yamaha PSR3000 kanssa, mutta sen kompit ovat liian valmiita ja jäykkiä..... , ja erityisesti rummutus on yhtä jumppaa. Tarkoitus olisi iskeä luurit päähän ja tulevan kappaleen rumpalin kanssa kilpaa naputella rummut mahdollisimmin aidolla tavalla raiturille, ja sitten lisätä basso, kitara, koskettimet.......saa fillit, tauot, breakit kuulumaan ehkä aidommin. Ja onhan poikani kans kiinnostunut rumpusoiton alkeista.........
Kirjoita rohkeasti vastaus!

 
Tuota, ei nuo kyllä ole mitään kalvoilla soitettavia. Mitenhän tuota "kalvoa" kuvailisi... Se on ehkä aika lähellä jotain pinnoitettua paperia. Sekä Rolandin, että Yamahan kumilätkät ovat varmasti paremman tuntuisia kuin nuo. Noista tosin voi itse rakennella melko pienellä vaivalla ja edullisesti mesh-kalvolliset. Täältä löytyy varmasti apua jos tuollaisen operaation haluat tehdä.
 
Mutta suurempi ongelma on nuo symbaalipadit. Huono tuntuma, eivät triggaa välttämättä kaikkia iskuja ja kaiken lisäksi menevät halki vähänkään kovemmassa käsittelyssä.
 
Kolmas asia, joka pisti silmään on tuo moduli. Eli jos tarkoituksenasi ei ole ottaa soundeja jostain tietokonesoftasta, niin mielestäni jopa Rolandin halvin malli TD3 on soundiensa puolesta huomattavasti realistisempi. Alesiksessa tosin on enemmän inputteja jos pidät sitän tärkeämpänä tekijänä.
 
Tällaisia mietteitä itselleni nousi mieleen. olen omistanut (ja osittain omistan edelleen) kyseisen setin, sekä molemmat mainitut modulit. Makuasioitahan nämä myös monesti ovat.
Millaisella budjetilla muuten ajattelit olla liikenteessä? Onko tuo 500€ maksimi? Torilla näyttää olevan tälläkin hetkellä useampia TD3 settejä tarjolla 800€ paikkeilla.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=56&t=167648