Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: "Rääkyminen"
1 2 3 4 555 56 57 58 5963 64 65 66 67
Nefegoth
12.08.2010 14:23:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä hittoa en pysty enää "sika kiljumaan" "squeel" flunssan jälkeen en oo enää saanu vinguttua kunnolla...
 
ooidort
12.08.2010 14:26:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nefegoth: Mitä hittoa en pysty enää "sika kiljumaan" "squeel" flunssan jälkeen en oo enää saanu vinguttua kunnolla...
 
Hyödyllinen taito? ;D Flunssalla on tapana sekottaa äänihuulet, kannattaa antaa vaan palautua muutama viikko ja kokeilla sitten että miltäs se tuntuu.
 
www.mikseri.net/osqvalitut
Exhausted
12.08.2010 14:29:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nefegoth: Mitä hittoa en pysty enää "sika kiljumaan" "squeel" flunssan jälkeen en oo enää saanu vinguttua kunnolla...
 
Ei tainnu olla sikainfluenssa...
 
Missä mun takki on?
SkebaHenkka
12.08.2010 19:58:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei onko se haitallista, jos örisessä/rääkyessä se "kutkuttaa" kurkussa ja kurkku kuivaa nopeasti?
 
ooidort
12.08.2010 21:19:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SkebaHenkka: Hei onko se haitallista, jos örisessä/rääkyessä se "kutkuttaa" kurkussa ja kurkku kuivaa nopeasti?
 
Jos se ei satu niin eipä sen pitäisi, muista juoda paljon haaleaa vettä laulaessasi.
 
www.mikseri.net/osqvalitut
matzbyy
13.08.2010 18:57:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ooidort: Jos se ei satu niin eipä sen pitäisi, muista juoda paljon haaleaa vettä laulaessasi.
 
kiitokset haalean veden neuvosta! kokeilin tänään soitellessani akustisella ja lauleskellessani korvata kahvin lämpimällä vedellä, ja ainakin omaan korvaan saundi ja nuotissa pysyminen parani merkittävästi.
 
Kitarahan siis on lyömäsoitin
Nefegoth
14.08.2010 01:16:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kylmä vesi on vaan niin paljon parempaa kun lämmin...noh mutta haalea eikai ihan lämmintä olekaan.
 
Santerus
14.08.2010 17:38:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vai että vettä juomalla pysyy paremmin nuotissa? :D:D nyt jotai rajaa.
 
matzbyy
14.08.2010 20:08:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Santerus: vai että vettä juomalla pysyy paremmin nuotissa? :D:D nyt jotai rajaa.
 
voi tietenkin lumelääke-elementti olla läsnä, mutta ainakin homma helpottuu ja tuntuu mukavammalta, väittäisin että konkreettisestikin jotain hyödyttää :D
 
Kitarahan siis on lyömäsoitin
ooidort
14.08.2010 23:02:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Santerus: vai että vettä juomalla pysyy paremmin nuotissa? :D:D nyt jotai rajaa.
 
Vesi on vanhin voitehista vaimiteseoli. Kyllä se vaan auttaa.
 
www.mikseri.net/osqvalitut
jwa
16.08.2010 10:53:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ooidort: http://dl.dropbox.com/u/5798359/INSPEEECCTOOORR.mp3
 
No heitelläänpäs itsekkin omaa vokalisointia tänne. Paljon on porukka rinnastanut LoGin Blytheen, omasta mielestä voksuni ovat monotonista ja teennäistä vääntöä. Sanokaas gurut että miltäs se nyt kuulostaakaan. ;)

 
tässäpä mukavaa kunnon vanhan koulukunnan dödösoundia. hyvä! tuli mieleen vanhemman tuotannon lamb of god ja ehkäpä myös 90-luvulta malevolent creationin tai benedictionin tuotanto ;-)
 
"The day you die is the day I smile"
Exhausted
16.08.2010 10:55:37 (muokattu 16.08.2010 10:55:45)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusin näytteeni osoitteessa www.doyoueverthinkitstheendoftheworld.com . Laulusuoritukset eivät tosin tässä musassa ole ihan etualalla ja muutenkin ajallisesti vähemmistössä.
Ihminen?
22.08.2010 16:34:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon huomannu, että jos kurkussa on oikeessa kohdassa sopivasti limaa ja kuiskaan, saan sellasen matalan korinan jonka saa kuulostamaan puheelta ja puhevoimakkuudelle asti. Vois olla kätevä jos sais sen liman pysyy, mut aina ku nielasee ni se lima siirtyy sopivasti eikä sitä korinaa enää saa tehtyä.
 
Nefegoth
23.08.2010 14:09:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa-a empä kyllä osaa sanoa, kun ei minulla ole tuollaista ongelmaa ollut mä vaan rääyn niin mä rääyn... Mutta sellanen ongelma on että joskus jollain tapaa rääkyminen voi jopa alkaa oksettamaan :S
 
ooidort
23.08.2010 14:57:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luultavasti laulutyylisi rasittaa liikaa kurkkua jos se aiheuttaa oksennusreaktion. Örinä/rääyntä syntyy "syvällä" kurkun takana, eikä sen pitäisi oikeaoppisesti tehtynä kutittaa tai muutenkaan rasittaa kurkkua.
 
www.mikseri.net/osqvalitut
Nefegoth
23.08.2010 15:18:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ooidort: Luultavasti laulutyylisi rasittaa liikaa kurkkua jos se aiheuttaa oksennusreaktion. Örinä/rääyntä syntyy "syvällä" kurkun takana, eikä sen pitäisi oikeaoppisesti tehtynä kutittaa tai muutenkaan rasittaa kurkkua.
 
Joo mut eise aina, voi kyl olla et se johtuu muusta kun varsinaisesti siitä rääkymisestä.
 
Ihminen?
23.08.2010 19:34:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tohon mun aiempaan viestiin, huomasin että Mynthon-pastillit auttaa sen sopivan liman muodostamisessa, eikä nieleminen välttämättä vie sitä limaa pois, ja jos vie, köhii vähän ni se tulee takas sopivaan kohtaan.
 
Mohla
24.08.2010 10:42:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihminen?: Tohon mun aiempaan viestiin, huomasin että Mynthon-pastillit auttaa sen sopivan liman muodostamisessa, eikä nieleminen välttämättä vie sitä limaa pois, ja jos vie, köhii vähän ni se tulee takas sopivaan kohtaan.
 
Mä veikkaan, että Mynthonit kivasti myös turruttaa kurkkua, niin että vetää äänihuulet paskaksi leikiten. Eli en ainakaan Mynthoneita suosittelisi.
 
Monet laulajat kuulemma kyllä vetää jotain makeeta (myös makeeta juomaa) ennen laulamista. Täähän ei oo klassisten laulajien mielestä oikein, mutta jos toimii eikä paikat mene rikki, niin mikäs siinä? (Näin mutulla siis, en oo mikään lauluopettaja ;)
 

"Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?" -Charlie McCharthy
Exhausted
24.08.2010 12:17:57 (muokattu 24.08.2010 12:18:27)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vesi ja terveellinen ruoka ovat parasta tankkausta laulajalle. Esimerkiksi sokeriset juomat, alkoholi ja kahvi kuluttavat nestettä elimistöstä sen verran, ettei sitä jää juomasta yli äänihuulille. Tämän vuoksi runsas nestetankkaus on poikaa, hyvissä ajoin ennen laulusuoritusta.
 
Itse en muutenkaan haluaisi olla riippuvainen Mynthoneista tai muusta poppakonstista lauluääneni kanssa, ettei joudu tilanteeseen, jossa ei saa omaa lääkitystään. Vettä sen sijaan saa melkein mistä tahansa :)
Nefegoth
24.08.2010 12:41:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikeessa sinänsä ootte että käytän tässä välillä kurkkuakin, pitäs yrittää opetella olla käyttämättä, välillä kivuliasta meinaan... Ja hengitys kusee koska happea menee liikaa ja huimaa jos karjun matalalta...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 555 56 57 58 5963 64 65 66 67

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «