Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Reaper ja masterointi
1 2
saastara
21.03.2010 19:11:42 (muokattu 21.03.2010 22:03:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Glacius: olisko mitään suosituksia eq:sta ja compurasta tuolta KVR-sivustolta ? näyttää aika rutkasti tuolla niitä olevan
 
Se, että plugari näyttää coolimmalta kuin Cockoksen omat, ei tarkoita sitä, että se olisi jotenkin huomattavasti parempi. Funtsimisen arvoinen punkti.
 
Hitler used Telefunkens.
Teijo K.
21.03.2010 20:34:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.jeroenbreebaart.com/
 
Tuolla se jb ferox on munsta aika mainio. Kaveri vinkkasi ja innostuin kovasti.
 
Oli mulla kysymyskin. Onko kukaan löytänyt oikeasti ilmaista (freeware) ohjelmaa mikä sopisi masterointiin paremmin kuin nuo moniraitanauhurit. Eihän siinä tarttis pyöriä kuin yksi stereoääni ja muutama plugari reaaliaikaisena. Plussaa kyvystä pyörittää useampaa audioformaattia kuin yhtä, ja jos saisi vielä muutettua siinä suoraan mp3-muotoon. Eipä tässä itse tule kuin noita liveäänityksiä tai jotain sellaista tehtyä.
htm
22.03.2010 08:37:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Glacius: olisko mitään suosituksia eq:sta ja kompurasta tuolta KVR-sivustolta ? näyttää aika rutkasti tuolla niitä olevan
 
Mun mielestä reaperin oma eq on vallan mainio monipuolisuudessaan. Toinen mitä oon käyttäny, on ainakin eeq2 - nimellä kulkeva. Kompuroista Kjaerhusin Classic -sarjan kompura on pätevä yleispeli. Molempien pitäis löytyä KVR:stä.
 
hape
22.03.2010 10:31:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Glacius: olisko mitään suosituksia eq:sta ja kompurasta tuolta KVR-sivustolta ? näyttää aika rutkasti tuolla niitä olevan
 
Blockfish on hjuva!
 
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
htm
24.03.2010 10:57:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hape: Blockfish on hjuva!
 
hmm, mä en tästä oikein saanu ruuvattua mitään käyttökelposta. Sama oli sen spitfishin kanssa. Jotenki liian valju soundi.
 
Kalmo
24.03.2010 11:39:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

htm: hmm, mä en tästä oikein saanu ruuvattua mitään käyttökelposta. Sama oli sen spitfishin kanssa. Jotenki liian valju soundi.
 
Noista tykätään juuri siksi, että niillä on tosi vaikea sabotoida tuotoksiaan. Ne eivät aiheuta asiattomia muutoksia ääneen ja toimivat loogisesti. Useat ammattilaisetkin suosittelevat niitä ilman "muttia". Yleensähän, jos efekti aiheuttaa "wau mikä soundi"-reaktion, niin silloin ollaan jo metsässä, eli soundissa, joka ei istu kaikkiin toistovälineisiin tai johon väsyy muutaman kuulemisen jälkeen, tai joka sotkee jotain miksin muita soundeja..
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
hape
24.03.2010 14:59:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

htm: hmm, mä en tästä oikein saanu ruuvattua mitään käyttökelposta. Sama oli sen spitfishin kanssa. Jotenki liian valju soundi.
 
No sit mä en kyllä voi sanoa muuta ku että vika on selvästikin sinussa :D Spitfish on kyllä kelpo vehjes myös.
 
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
M4ss3 m/
24.03.2010 18:38:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tää Reaper ilmainen vai ei? Reaperin sivuilla luki, että 30 päivää saisi käyttää ja sitten pitäisi valita haluaako ostaa kokoversion vai ei, niin kun tätä nyt mulle suositeltiin niin onko tähän sitten joku juttu jolla voi ilmaiseksi käyttää niin kauan kuin haluaa vai pitääkö mun jollain torrentilla ladata se kokoversio?
 
Danko
24.03.2010 18:43:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M4ss3 m/: Onko tää Reaper ilmainen vai ei? Reaperin sivuilla luki, että 30 päivää saisi käyttää ja sitten pitäisi valita haluaako ostaa kokoversion vai ei, niin kun tätä nyt mulle suositeltiin niin onko tähän sitten joku juttu jolla voi ilmaiseksi käyttää niin kauan kuin haluaa vai pitääkö mun jollain torrentilla ladata se kokoversio?
 
Toiminnallisuus ei käsittääkseni sen 30 päivän jälkeen muutu miksikään, mutta reiluahan se on tekijöitä kohtaan maksaa siitä hyvästä jos softa nappaa. Tai sitten: 0.999-versioon asti Reaper oikeasti on ilmainen. http://www.cockos.com/reaper/download-old-0x.php
 
keltainen on uusi punainen (+4 = -16 dBFS)
anapena
24.03.2010 18:50:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

htm: hmm, mä en tästä oikein saanu ruuvattua mitään käyttökelposta. Sama oli sen spitfishin kanssa. Jotenki liian valju soundi.
 
Spitfishin "kannen alla" oli muistaakseni lisäsäätöjä, jotenkin klikkailemalla niihin pääsi käsiksi. Luulis valjuuden häviävän, ku laittaa särölle asti...;)
 
M4ss3 m/
24.03.2010 21:44:58 (muokattu 25.03.2010 15:00:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, puolituntia tappelin Reaperin kanssa enkä saanut siinä "äänipalkissa" näkymään mitään liikettä vaikka soitto kyllä kuului tietokoneen kajareista joten miten saan Reaperin havaitsemaan tuon minun soiton kun kitara on kytketty koneen line in:iin?
 
Edit: Nyt onnistuu äänitys, kiitän itseäni omatoimisuudesta, kiitos minä.
 
Aki
27.03.2010 11:35:35 (muokattu 27.03.2010 12:41:46)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tän aiheen plugarisuosituksissa taidettiin mennä vähän naapurikylän kautta.
 
Kysyjän tarve on ilmeisesti se kun oman miksauksen huipputasot pyörii jossain -10dB paikkeilla. Laita masterkanavaan Reaperin mukana tuleva MGA_JSLimiter ja laske tresholdia kunnes punainen klippausmittari näyttää maksimissaan -1.5dB.
 
Reaperin ongelma on se että mukana tulee tolkuton määrä hyviä plugareita, mutta ne eivät ole organisoitu riittävän hyvin. Eikä niiden ulkoasu vetoa kaikkiin. Siksi moni etsii plugareita muualta.
 
Edit: Termistöstä vielä, että masterointiahan tuo ei ole, pelkkää normalisointia ja limitointia.
 
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «