Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Minkä akustisen kitaran omistat?
1 2 3 4 512 13 14 15 16
FinlandRisto
17.01.2010 12:12:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli niinkuin otsikko kertoo,minkä akustisen kitaran omistat?
Itselläni on käytössä puoliakustinen Ibanez V70CEBK.Tosi hyvältä tuntuu soittaa ja hinta-laatu suhdekin mielestäni kohdallaan.
 
Mäci
17.01.2010 17:44:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eastman AC312, OM-koon kitara.Laatutyötä kiinasta,kokopuinen sitka/mahonki-body.
Hinta-laatusuhde erittäin kohdillaan.
 
http://www.thomann.de/fi/eastman_ac312.htm
 
Among Gods creatures two, the dog and the guitar, have taken all the sizes and all the shapes, in order not to be separated from the man - Andres Segovia-
Jymi
17.01.2010 23:27:58 (muokattu 17.01.2010 23:32:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja juuri tänään tuli tämmäinen ketju, kun on ensimmäinen kerta noin 15 vuoden aikana, etten omista yhtään akustista. Tänään möin haikein mielin erinomaisen Larriveen pois.
 
Omatekoinen on työnalla, joten hetki tässä pitää kärvistellä ilman akustista. Voi silti olla vaikeeta, kun akustisen soitto on kuitenkin tärkeämpi juttu mulle kuin sähkiksen soitto.
 
Kimmo72
18.01.2010 09:10:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari Hobby Hallin (:P) Samick Greg Bennett elektro akustista. Nylon- sekä teräskielinen. Lisäksi nylonkielinen "peruslandola".
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
tbnoer
18.01.2010 09:46:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ykköskitaran paikkaa pitää Epiphone Masterbilt AJ500R.
 
Lisäksi reissukitaraksi hankittu kymmeniä vuosia vanha Landola V-71, joka on 000-koppainen laminaattirotjake. Arvostaisin tätä kitaraa enemmän jos kaulakulma olisi kunnossa. Kaularauta kiristettynä äärimmilleen soittaminen on mukavaa 1-7 nauhoilta.
 
Klassisen virkaa toimittaa joku vanha Landola. Todennäköisesti halvin malli joskus 30-vuotta sitten. Otin tallapalan kokonaan pois. Tuli paljon mukavampi soittaa ja intonaatiokin parani :)
 
Dr Dominant
18.01.2010 12:43:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

- Kokomahonkinen Takamine EF349 vuodelta 1990.
- Santa Cruz OM/PW, vuodelta 2009.
 
"Dr. Dominant, I presume?"
myllis
18.01.2010 18:38:40 (muokattu 18.01.2010 18:40:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanez AW40-TCS ensimmäinen kitarani. Miellyttää silmää ja ainakin tämmöisen aloittelijan korvaa:)
 
http://www.thomann.de/fi/ibanez_aw40tcs.htm
 
12-kielistä haaveilen, mutta minkäs teet, kun oon persaukinen..
 
mll
18.01.2010 18:41:41 (muokattu 18.01.2010 18:43:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lottonen D7
-ostin tämän vuonna 2006, kiitokset Suomen kulttuurirahastolle
-sivut ja pohja bolivialaista ruusupuuta. kansi sitkakuusta. kova ja jokseenkin karu soundi, diggaan kovasti.
-kielisettinä John Pearsen mediumit 0.13-0.56
 
Bourgeois Artisan Series JR-A
-tämä oli ensimmäinen kunnollinen teräskielinen, jonka hankin. vuosi oli 2002
-sivut ja pohja intian ruusupuuta. kansi sitkakuusta. hyväsoundinen yleiskitara.
-kielisettinä joko John Pearsen bluegrass 0.12-0.56 tai light 0.12-0.53
 
Anders Liljeström Elysee 12-kielinen
-ostin viime vuonna, kiitokset Valtion säveltaidetoimikunnalle.
-sivut ja pohja intian ruusupuuta, kansi suomalaista kuusta. soundi on erittäin mieluisa omaan käyttööni, lähellä mandoliiniperheen sointimaailmaa.
-kielisettinä irtokielistä kasattu 0.10-0.60, viritys CGDGCG tai DGDGCG
 
Harley Benton blueskitara
-ostin tämän sen jälkeen, kun Lottonen D7 tippui opetustilanteessa lattialle. reunalista meni yhdestä kohtaa halki ja kansi nousi liitoksistaan. soitinkorjaaja korjasi kitaran ja hommasin Harley Bentonin opetuskäyttöön.
-soundi on ihan kiehtovan laatikkomainen. ihan kauhea soitettavuus.
 
Les Paul
18.01.2010 18:49:58 (muokattu 18.01.2010 18:53:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alvarez Masterworks MD350
- Dreadnought
- Kokopuinen
- Viritys D-A-D-G-H-E
- Ernie Ball Coated Acoustic .013-.056
- Todella helpposoittoinen
- Saundi on lämmin, mutta myös mukavan napakka
 
High School is like a spork: it's a crappy spoon and a crappy fork, so in the end it's just plain useless. -John Mayer-
Pentinpuro
18.01.2010 20:50:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teräskielisen virkaa hoitaa Ibanez EW20ASE-NT http://www.thomann.de/fi/ibanez_ew20asent.htm
 
Ei mitenkään loista akustisesti, 12-setillä alkoi vähän jo elämään, 13-settiä kokeillaan seuraavaksi. Heleä, mutta ei mitenkään vahva soundi. Elektroniikka ok, ihan mukiinmenevä linjasoundi. B-band originaalina ja ulostuloksikin tarjotaan XLR:ää plugin kaverina. Komia (vaikkakin mikä tahansa vaikkapa Martin - paitsi se Elviksen nahkakuorikitara - on tietenki komiampi).
 
Klassisia löytyypi Pedro Maldonado, käsityönä tehty uniikki Espanjasta ja Japanilainen käsityökappale Asturias. Näistä lisää tuolla --> http://muusikoiden.net/artikkelit/1097
 
Niin no, no niin
Juniper
18.01.2010 23:03:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tehty ooo-akkari.
Ruusupuu sivut ja pohja.
Sitkakuusi kansi
Eben otelauta
Waverly virittimet
Satula ja talla luuta.
B-band A6.2
D'Addario 012 fosforipronssi kielet
Tästä oli joskus oikein ääninäytekkin, nyt tämä soi vieläkin paremmin :D
En tiedä pystynkö koskaan tekemään tätä parempi soundista kitaraa....toivottavasti pystyn...
 
Zeeboo
19.01.2010 18:02:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Idän ihme, eli Samick Taj-1 tuli hommattua heräteostoksena, käsittämätön hinta/ laatusuhde. Soitettavuudessa ja soundissa tämä >300€ ei just kalpene soittimille, joiden hinnassa on ykkönen edessä. Nolla perässä... no joo.
 
Nylonkielisenä Landolan CL-32 CE. Toimii mun tarpeisiin ihan täyttä päätä.
 
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
hidaskäsi
20.01.2010 01:15:15 (muokattu 23.01.2010 15:15:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lassi Nurmi L-malli.
-Sivut ja pohja Cocobolo (aito ruusupuu), kansi Engelmann kuusta.
-mikkinä K&K
-käytän Elixir Phospor Bronze 0,12-0,53 kieliä (nyt tosin kokeilussa Ernie Ballin Titanium päällysteiset ja aika hyvältä tuntuu)
Loistava kitara, syttyy herkästi näppäilemällä mutta toimii plektran kanssa myös erinomaisesti. Olen myös soittanut monilla virityksillä ja vielä ei ole tullut vastaan sellaista millä ei tämä soisi hyvin. Toimii matalissakin vireissä Vaikea kuvitella, että koskaan myisin jos ei ole pakko.
 
Guild 12 kielinen JF 30-12. (sitä ei ole samalla merkinnällä tällä hetkellä myynnissä). Loistava kitara soinniltaan, mutta kaula on paksuin mitä mulla on missään kitarassa ollut ja sanoin koppa eli on hieman kömpelön kokoinen. Nyt olen pudottanut sen C# -vireeseen ja innostunut siitä kun soitettavuus on aika mukava ja soundi todella makea.
-K&K mikki
-Käytän 0,10-0,47 kieliä (tai oikeastaan olen hieman irtokielillä fiksaillut) Nyt näin matalammalla vireellä voisi tosin koettaa vahvempaakin settiä, mutta E -vireellä tuo oli tähän kitaraan mulle maksimi.
 
Kullas -Cutaway
-b-band mikki
->Käytän 0,11-0,52 settiä Ernie Ball Slinky, mutta aion kokeilla vielä eri settejä. Soiitin vajaan vuoden 0,12 kielillä, kun en ole sen ohuempia kunnon kitaroissa käyttänyt, mutta ohuemman setin kokeilu osoittautui hyväksi
-Suomalainen kitarantekijä, joka ei tee enää kitaroita. Ostin matkakitaraksi, kun en viitsi joka paikkaan ottaa Lassi Nurmea (nuotiolle tms) En taas halua soittaa millään 200e lankulla, kun se ei vaan ole hauskaa, niin löysin täältä Muusikoiden netistä tuollaisen ja olen tyytyväinen. Soundaa parhaiten bluesissa, mutta ei yllä oikein millään muulla alueella Lassi Nurmen tasolle.
 
Suomessa on ilmeisesti useampiakin mainioita kitaran tekijöitä ja siksi mielelläni suitsutan Lassi Nurmen puolesta. Minä en ole soittanut oikeastaan kuin yhtä kitaraa jota pidän samanveroisena. Se on kaverini Froggy Bottom, joita ei lie montaa Suomessa. Olen kokeillut pitkään eri kitaroita mm Kitarapajalla, soitellut monia hyviä kitaroita ja omistanut Gibsoni J-200 15 vuotta. Minun oli kuitenkin helppo tehdä valinta tuon Lassi Nurmen puoleen kun kokeilin hänen kitaroitaan Kitarapajalla. En vaan pitänyt yhtäkään Martinia tai Santa Crutzia saman veroisena kuin silloin ollutta "White Cranea" joka oli siellä myynnissä. En halunnut sunburstia ja M-koppaa joten tilasin tuon L-koppaisen, jota en ole sitten sekuntiakaan katunut. Se toimi heti, vaikka onhan se nyt vielä auennut ja kirkastunut. Gibsonin vaihdoin, kun se ei sormin oikein toiminut. Plektran kanssa olin siihen täysin tyytyväinen, mutta ei rahat riitä pitämään kaikkea.
 
Suosittelen tutustumaan Lassin kitaroihin, jos joku on satsaamassa hyvään kitaraan- Hinnat lähtee 2450e, tuo minun kokonaisuus oli 3150. Tietenkin kitarat ovat makuasioitakin ja käyttö määrittää eniten, mutta vireisyys, soitettavuus, sointi tms. eivät ole pelkästtään makuasioita. On monia hyviä kitaroita, mutta yli 1000 e kitaroistakaan monet eivät ole hääppösiä.
-Kylläpä tuli tekstiä :)
 
mll
20.01.2010 08:27:40 (muokattu 20.01.2010 08:32:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen tutustumaan Lassin kitaroihin, jos joku on satsaamassa hyvään kitaraan- Hinnat lähtee 2450e, tuo minun kokonaisuus oli 3150. Tietenkin kitarat ovat makuasioitakin ja käyttö määrittää eniten, mutta vireisyys, soitettavuus, sointi tms. eivät ole pelkästtään makuasioita. On monia hyviä kitaroita, mutta yli 1000 e kitaroistakaan monet eivät ole hääppösiä.
-Kylläpä tuli tekstiä :)

 
Mä olen testannut yhtä Lassi Nurmen kitaraa. Sinänsä ihan loistava kitara, mutta en syttynyt sille. Mielettömän tasasointinen ja hyväsoundinen, mutta siitä puuttui dynamiikka ja rouheus, joita kaipaan kitaroissa. Lassi tekee varmasti mielettömän hyviä kitaroita, mutta ne ovat liian "kliinisiä" omaan makuuni. Soveltuvat varmasti hyvin sormisoittoon ja studioon. Eihän tietysti yhden kitaran perusteella pysty kovinkaan suurta analyysiä hänen soittimistaan tekemään, mutta tuo kyseinen kitara, jota testasin oli kuitenkin D-mallinen kitara. Kitaran omistaja puhui myös siihen sävyyn, että Nurmen kitaroista ei löydy positiivista rosoa.
 
Voisin tässä hehkuttaa omalta osaltani Juha Lottosta ja Anders Liljeströmiä. Erittäin päteviä soitinrakentajia.
 
Mikael
20.01.2010 10:10:25 (muokattu 20.01.2010 10:11:00)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Martin 000-15
Landola F-6H
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
flattopguitar
20.01.2010 13:22:06 (muokattu 20.01.2010 13:30:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gibson L-1 Custom Maple nr. 30/31, vuodelta 1993
- Sivut ja pohja bigleaf-vaahteraa, kaula 5-palainen vaahteralaminaattirakenne, kansi sitkakuusta, olen vaihtanut kitaraan Waverly-virittimet. Aikaisemmin omistamani Guild M-20:n jälkeen herkin kitara, joka mulla on on ollut, Kitara soi hyvin kauttaaltaan kaulan, pikkukoppaiseksi basso ei ole kovin suuri, mutta kuitenkin selvä ja kuuluva. Kitaran voi capottaa vaikka 7. välistä ja soi kuin unelma. Grevenin Nick Lucas mallissa oli vähän parempi yleissoundi, mutta tämä Gibson on laadullisesti kaikin puolin parempi kuin tuplasti kalliimpi Greven.
- Olen aikaisemmin omistanut kaksi Gibson L-1:stä mahonkisivuilla ja pohjilla, Gibson L-00 Blues Kingin, ruusupuisen Guild F-30, vaahtera ja kaarevapohjaisen Guild JF-30, sekä 12-kielisen Guild JF-55, kokomahonkisen Guild M-20, kokomahonkisen Martin 00-15, Vaaterakaula, -sivut ja pohjan omaavan Greven Nick Lucas mallin, vaahteraisen Gibson J-185:n + Nosoja ja Landoloita lukuisia.
- Kielisettinä D'addario EXP 80/20 Bronze wound 0.12-0.53
 
hevieki69
20.01.2010 15:25:43 (muokattu 20.01.2010 21:31:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Larrivee OM-05 MH12fret
 
Ukkovaari
20.01.2010 20:10:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä hetkellä omistuksessa on allaolevat
 
Ibanez AW800ECE NT
Yamaha CGX171CCA
Ibanez SGT630EHS
 
t-mies
20.01.2010 23:29:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Martin D28 A Custom Shop + K&K Pure Western Mini
Gibson SJ-200 Custom Shop 1960's ltd. + LR Baggs Active pre-amp (tehdas)
Gibson EC-10 Standard + Fishman (bridge transducer & pre-amp / tehdas)
Ovation 1868 T-5X + OP Pro Preamp Tru Balance Pickup (tehdas)
 
P-Nut
22.01.2010 15:16:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha LL16 + K&K Pure Western mini
 
planet Bullshit on a galaxy of this sucks cameldicks.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 512 13 14 15 16

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «