Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sooda?
1
pettuli
07.11.2008 14:36:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Tuolla aiemmassa ketjussa joku suositteli laulajalle soodan juomista ennen esiintymistä. Onko kellään hajua, mistä soodasta on kyse?
 
Arde135
07.11.2008 21:03:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä se o?
 
Jeweli
08.11.2008 03:08:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soodahan on soodavettä eli kansan kielellä "vissyä".
Itse en kyllä suosittele mitään hiilihapollista tai myöskään makeaa juotavaa ennen laulamista tai sen ohessa, koska sellaiset juomat keräävät kovasti limaa. Ihan tavallinen vesi on hyvä.
 
Oot melkein kuin naispuolinen Captain Planet juttujes perusteella.. :) -pira
Keppis
08.11.2008 13:44:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soodahan on soodavettä eli kansan kielellä "vissyä".
Itse en kyllä suosittele mitään hiilihapollista tai myöskään makeaa juotavaa ennen laulamista tai sen ohessa, koska sellaiset juomat keräävät kovasti limaa. Ihan tavallinen vesi on hyvä.

 
minusta vissy on ainoota hiilihapollista jostai ei tuu limaa, kun ei oo sokeriakaan. Itellä toimii kyllä laulamisen kanssa kunhan ei ala röyhtäsyttään liikaa.
 
pettuli
09.11.2008 02:43:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

minusta vissy on ainoota hiilihapollista jostai ei tuu limaa, kun ei oo sokeriakaan. Itellä toimii kyllä laulamisen kanssa kunhan ei ala röyhtäsyttään liikaa.
 
Mutta toimiiko jotenkin paremmin kuin tavallinen vesi?
 
Keppis
09.11.2008 17:56:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta toimiiko jotenkin paremmin kuin tavallinen vesi?
 
ehka tai sitten vain kuvittelen.
 
ZK
09.11.2008 20:08:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monesti olen ottanut treeneihin vissyä viskin/bissen kaveriksi. Toimii janoon eikä tule sellaista sokerilimakuorrutusta kurkku täyteen kuin esim. colasta+muista sen kaltaisista.. ehkä kuplivavesi jopa toimii paremmin kuin hiilihapoton.. tai sitten vain luulen niin.
 
-Mr.Self-Destruct-
hegenposti
19.11.2008 13:34:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisiko kenties tarkoittaa ruokasoodan ja veden sekoitusta. Muuttaa happo/emäs tasapainoa. Desifioi myös jossain määrin.
Olen kuullut käytettävän myös sarvikuonon kanssa yhdistelmänä suola/sooda/vesi.
 
Terveisin
 
Heikki
 
arve
08.03.2009 12:54:02 (muokattu 08.03.2009 12:55:21)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä miten muilla toimii, mutta mulla noi hiilihapolliset juomat saavat aikaan röyhtäilyä laulun kanssa. Kiusallista varsinkin keikoilla. Laulutekniikkani voi olla aivan ahterista, mikä ilmenee moisena, mutta röyhtäilyn välttämisen takia juon mieluummin hiilihapottomia juomia ennen keikkaa ja keikan aikana. Esim just sitä paljon puhuttua vettä. Ja joustavana kaverina juon keikalla välillä kaljaakin. :)
 
Mange
08.03.2009 14:08:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arve: En tiedä miten muilla toimii, mutta mulla noi hiilihapolliset juomat saavat aikaan röyhtäilyä laulun kanssa. Kiusallista varsinkin keikoilla. Laulutekniikkani voi olla aivan ahterista, mikä ilmenee moisena, mutta röyhtäilyn välttämisen takia juon mieluummin hiilihapottomia juomia ennen keikkaa ja keikan aikana. Esim just sitä paljon puhuttua vettä. Ja joustavana kaverina juon keikalla välillä kaljaakin. :)
 
Ei kiitos hiilihappoisille juomille minultakin. Tavallista vettä on parasta.
 
Maissi-Kati
08.03.2009 21:18:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä miten muilla toimii, mutta mulla noi hiilihapolliset juomat saavat aikaan röyhtäilyä laulun kanssa.
 
Sama, tai siis aiheuttavat röyhtäilyä ihan muutenkin ja lisäksi järkyttävää turvotusta mahassa mikä vaikeuttaa hengittämistä. Toistan myöskin: ei kiitos hiilihapollisille.
 
Mää ole affena. Mää ole hiilest tehty affena!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «