Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Buffet klarinetti
1 2
Koaks
27.12.2007 15:07:07 (muokattu 27.12.2007 15:57:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun ajatuksissa tuo menee niin, että ostajalle muodostuu myyjästä mielikuva ihmisenä ja klarinetin omistajana ja osin sen perusteella muotoutuu myös käsitys miten klarinettia on käytetty ja pidetty ja missä kunnossa se on. Voi toki olla satuakin, toisaalta voi olla että ostaja huomaa tuommoisen yrityksen.
 
Eli minä olen myyjänä epämääräinen ja epäilyttävä? Olen jokaiselle ostajaehdokaalle (n. kolmelle) ilmoittanut että katsomaan saa tulla heti ensimmäisessä viestissäni. En ole ajatellut ruveta satuilemaan mitään romanttista tarinaa tälle klarinetille.
 
Sitä en tässä tarkoittanutkaan vaan kyse oli siitä että on hämärän peitossa miten klarinettia on pidetty.
 
Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, ei kai sitä nyt niin huonosti olla pidetty kun kerran on hyväkuntoiseksi todettu. Ilmeisesti laukussa säilytetty (laukku myös Buffetin) ja arvosoittimena käsitelty.
 
EDIT
 
Mikä on muuten lehdenkiristimen arvo klarinettia myydessä? Onko lehdenkiristimiä myös erilaatuisia ja kuinka suurella hintahaitarilla ne sitten vaihtelee? Tässä lehdenkiristimessä on "kultaisella" laatalla jonkinäköinen R logo ja toisella puolella "kultalaatta", jossa lukee Eddie Daniels.
 
Klezberg
27.12.2007 15:57:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli minä olen myyjänä epämääräinen ja epäilyttävä? Olen jokaiselle ostajaehdokaalle (n. kolmelle) ilmoittanut että katsomaan saa tulla heti ensimmäisessä viestissäni. En ole ajatellut ruveta satuilemaan mitään romanttista tarinaa tälle klarinetille.
 
Kyse ei ole epäluotettavuudesta, vaan siitä että et ole klarinetisti etkä ole soittimen pitkäaikainen omistaja ja käyttäjä. Positiivista on tuo että et ala satuilemaan.
 
Tämä tuntuu käyvän vaarallisen lähellä henkilökohtaista vaikkei ole tarkoitus. Ehkei olisi pitänyt aloittaakaan tästä aiheesta.
 
Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, ei kai sitä nyt niin huonosti olla pidetty kun kerran on hyväkuntoiseksi todettu. Ilmeisesti laukussa säilytetty (laukku myös Buffetin) ja arvosoittimena käsitelty.
 
Todennäköisesti olet oikeassa. Käytetyn kaupassa on kuitenkin aina riskinsä ja niiden kokeminen on aika henkilökohtainen asia. Itseeni en luottaisi soittimen arvioijana enää tässä hintaluokassa.
 
Kellosta: löysin tällaisen "Another special feature of the RC Prestige Buffet clarinet is the special egg shape inside the bell. This contour allows the chalumeau notes of the Buffet RC Prestige to really speak." Tosin mallit eivät varmaankaan ole pysyneet aina samanlaisina.
 
Jostain kuvasta katselin että uudessa RC Prestigessä on samanlaiset leimat kaikissa puuosissa. Onkos niissä se RC Prestige sanottuna kaikissa?
 
MSN Musicin myymistä wma-tiedostoista tehty audio-cd on kopiosuojattu eikä toimi Pioneerin cd-soittimessa.
Klezberg
27.12.2007 16:03:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on muuten lehdenkiristimen arvo klarinettia myydessä? Onko lehdenkiristimiä myös erilaatuisia ja kuinka suurella hintahaitarilla ne sitten vaihtelee? Tässä lehdenkiristimessä on "kultaisella" laatalla jonkinäköinen R logo ja toisella puolella "kultalaatta", jossa lukee Eddie Daniels.
 
Eipä noilla isoa vaikutusta ole. Hintahaitari on kympistä muutamaan kymppiin. Tuo vaikuttaisi googlauksen perusteella olevan paremmasta/kalliimmasta päästä.
 
MSN Musicin myymistä wma-tiedostoista tehty audio-cd on kopiosuojattu eikä toimi Pioneerin cd-soittimessa.
Koaks
27.12.2007 16:10:48 (muokattu 27.12.2007 16:15:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyse ei ole epäluotettavuudesta, vaan siitä että et ole klarinetisti etkä ole soittimen pitkäaikainen omistaja ja käyttäjä. Positiivista on tuo että et ala satuilemaan.
 
Tämä tuntuu käyvän vaarallisen lähellä henkilökohtaista vaikkei ole tarkoitus. Ehkei olisi pitänyt aloittaakaan tästä aiheesta.

 
Ei käy mielestäni lähelläkään. Olen erittäin leppoinen tyyppi. On vain mukava että saa keskustella aiheesta jonkun osaavamman kanssa.
 
Todennäköisesti olet oikeassa. Käytetyn kaupassa on kuitenkin aina riskinsä ja niiden kokeminen on aika henkilökohtainen asia. Itseeni en luottaisi soittimen arvioijana enää tässä hintaluokassa.
 
Kuten aikaisemmin kirjoitin ainahan sitä voidaan mennä vaikka Akineriin Tampereelle arvioituttamaan kunto uudestaan kaikkien läsnä ollessa.
 
Kellosta: löysin tällaisen "Another special feature of the RC Prestige Buffet clarinet is the special egg shape inside the bell. This contour allows the chalumeau notes of the Buffet RC Prestige to really speak." Tosin mallit eivät varmaankaan ole pysyneet aina samanlaisina. Jostain kuvasta katselin että uudessa RC Prestigessä on samanlaiset leimat kaikissa puuosissa. Onkos niissä se RC Prestige sanottuna kaikissa?
 
Leimat on kaikki samannäköisiä jokaisessa osassa. RC Prestige lukee ainoastaan ylemmässä runko-osassa hopeisessa kyltissä.
 
Eipä noilla isoa vaikutusta ole. Hintahaitari on kympistä muutamaan kymppiin. Tuo vaikuttaisi googlauksen perusteella olevan paremmasta/kalliimmasta päästä.
 
Käväisin Eddie Danielsin kotisivuilla, ja selvisi että tuo on Rovnerin Eddie Daniels Signature Ligature. En sitten tiedä onko tämä mallia I vai II.
 
EDIT
 
Pistin klarinetin torille myyntiin.
 
iikkuli
28.12.2007 22:21:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sähkökitaran ja klarinetin hankinnan vertaaminen on vähän hankalaa...
Tyypillisin klarinetin ostaja on aloittelija, joka ostaa asiantuntijan(ope) suosituksesta uuden tai vähän käytetyn aloittelijan soittimen, esim. Yamaha. Vähän pitemmälle ehtinyt hankkii uuden puisen pillin esim. RC, jolla pärjää jo usein ammattitasollakin. Sitten aivan huippusoittajat kääntyvät kyseessä olevaan Prestige-malliin, ja tällaista hankittaessa ammattilainen haluaa usein useamman yksilön rinnakkain, joista tämä valitsee sitten itselleen mieluisimman. Jos itse tarvitsisin näin laadukasta soitinta, ostaisin ilman muuta uuden.
 
Tällainen käytetty Prestige on Suomen markkinoilla todella harvoin liikkuva tuote, ja siksi sen hinnan arviointi on hankalaa. Kukaan ei varsinaisesti hae käytettyä Prestigeä, jolloin potentiaaliset ostajat on haettava niistä, jotka ovat hakemassa halvempaa pilliä, mutta näin saavatkin luokkaa paremman soittimen. Lisäksi on huomioitava se, että toisin kuin joissain muissa soittimissa, ei klarineteissa ole ns. vintage-arvoa, vaan ostaessasi kaupasta tuliterän Prestigen, käy kuin autokaupasta poistuttaessa: arvo laskee heti. Jos haluat päästä klarastasi eroon, kannattaa pistää todellinen shokki-tarjous, eikä jäädä miettimään kuinka paljon enemmän siitä olisi VOINUT saada. vrt.Svoinudin tapaus
 
SPEKULOISIN JOS...
Koaks
29.12.2007 02:02:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällainen käytetty Prestige on Suomen markkinoilla todella harvoin liikkuva tuote, ja siksi sen hinnan arviointi on hankalaa. Kukaan ei varsinaisesti hae käytettyä Prestigeä, jolloin potentiaaliset ostajat on haettava niistä, jotka ovat hakemassa halvempaa pilliä, mutta näin saavatkin luokkaa paremman soittimen. Lisäksi on huomioitava se, että toisin kuin joissain muissa soittimissa, ei klarineteissa ole ns. vintage-arvoa, vaan ostaessasi kaupasta tuliterän Prestigen, käy kuin autokaupasta poistuttaessa: arvo laskee heti. Jos haluat päästä klarastasi eroon, kannattaa pistää todellinen shokki-tarjous, eikä jäädä miettimään kuinka paljon enemmän siitä olisi VOINUT saada. vrt.Svoinudin tapaus
 
Näinhän se taitaa olla.
 
Mikäs tällainen Svoinudin tapaus on?
 
iikkuli
30.12.2007 12:09:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näinhän se taitaa olla.
 
Mikäs tällainen Svoinudin tapaus on?

 
Sisko ja sen veli -sarjasta, jossa kerrotaan hulvatonta Svoinudin tapausta.
 
-Mutta eihän noin oo voinu käydä.
-niin, mut olis voinud
 
SPEKULOISIN JOS...
ope16
07.01.2008 02:54:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missäs tuollaisia kirppareita on, että laatusoittimia saa? Olisipa hauskaa tietää, paljonko itse siitä maksoit? Minä tuskin olisin valmis maksamaan pillistä yhtään enempää, että semmoinen kusettaminen ei ole kamalan hyvä ajatus. Varastetun tavaran hallussapitokin on outoa... kerropa siis taustoja!
 
Koaks
07.01.2008 22:33:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missäs tuollaisia kirppareita on, että laatusoittimia saa?

Ei ollut kirppari, vaan Poliisin järjestämä huutokauppa.
 
Olisipa hauskaa tietää, paljonko itse siitä maksoit?
 
Maksoin siitä reilusti alle 100 euroa.
 
Minä tuskin olisin valmis maksamaan pillistä yhtään enempää, että semmoinen kusettaminen ei ole kamalan hyvä ajatus.
 
Mistään kusettamisesta ei ole kysymys. Ilmeisesti poimit tuon "kusettamisidean" pois asiayhteydestä?
 
Varastetun tavaran hallussapitokin on outoa... kerropa siis taustoja!
 
Taustoja olen kertonut jo niin paljon kuin on mahdollista. Poliisin huutokaupassa ei todennäköisesti myydä "laitonta" tavaraa.
 
Klarinetti on tällä hetkellä Kuopiossa koesoitossa.
 
Armando Bugari
08.01.2008 00:29:25 (muokattu 08.01.2008 00:45:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ollut kirppari, vaan Poliisin järjestämä huutokauppa.
 

 
Maksoin siitä reilusti alle 100 euroa.
 

 
Mistään kusettamisesta ei ole kysymys. Ilmeisesti poimit tuon "kusettamisidean" pois asiayhteydestä?
 

 
Taustoja olen kertonut jo niin paljon kuin on mahdollista. Poliisin huutokaupassa ei todennäköisesti myydä "laitonta" tavaraa.
 
Klarinetti on tällä hetkellä Kuopiossa koesoitossa.

 
En ole lukenut kaikkia viestejäsi, mutta jos TODELLA haluat sen myydä - niin suora yhteydenotto (puhelimella) johonkin Sibiksen klarinetin soiton opettajaan, tai vaikkapa Kansallisoopperan klarinetin äänenjohtajaan (hyvä jätkä). Tarjoa! Tee se itse! Me muut vain jammaillaan:-)
 
Edit: Mikä tätä nettisukupolvea vaivaa - eihän kunnon kamaa myydä sähköposteilla ja netistä saaduilla tiedoilla: soita ja anna potentiaalisen ostajan soittaa!
 
Olga
08.01.2008 15:06:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos pilli ei löydä uutta omistajaa niin uskoisin, että Suomen Klarinettiseura voisi ottaa ilmoituksen jäsentiedotteeseen. www.suomenklarinettiseura.com -> yhteystiedot -> tiedotus
 
Koaks
15.01.2008 21:06:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klarinetti on nyt myyty, eikä tarvinnut laittaa shokkitarjousta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «