Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Oletko saanut kenkää bändistä?
1 2 3 4 58 9 10 11 12
firecane
22.12.2012 19:56:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

burdon: Tää on kyl niin perus ja niin vittumaista jota saanu kokea niin bändien kuin naisten toimesta, en tajua et miten voi olla ettei oo selkärankaa soittaa tai ees helvetti tekstata, vähimmillään lähettää netissä viesti! Ihme selkärangattomii käärmeitä tuntuu vaa aina riittävän :/
 
Mun edellinen bändi erotti sillai et tekivät oharit kun oli sovittu bänditapaaminen eivätkä vastanneet puhelimeen, laulajattarelta tuli kryptinen haukkumaviesti ja sitte Facebookin kautta huomasin et mut oli potkittu pois bändin ryhmästä.

 
Joo, nyt kävi yhden ryhmän kanssa näin. Rumpaliin törmäsin baarissa ja ilmoitti, että juuri tuli ko.poppoon keikalta :-DDD
 
Pikkasen hymyilytti. Odotettavissa olikin, kun ei mitn kuulunutkaan pariin kuukauteen. No jelppaamaan meninkin alunperinkin, mutta korrektia olisi ollut ilmoittaa pestin päättyneen. But no hard feelings...
 
"Mulle brenkku ei ole koskaan ollut ongelma. Ei silti, toisinaan tykkään yhä rakentaa ranskalaistyylisen seitinohuen iltapäiväkännin." - Pentti Matikainen
Speedking
22.01.2013 02:29:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tuos lokakuus tuli potkut, ihmettelen sitä kyl vieläki suuresti. Tilanne oli tämä että alkuvuodesta 2012 meijän alkuperäne basisti päätti muuttaa Thaimaaha muijan kans ja meil oli äänitykset ees ja jouduttii hommaamaa uus basisti. Se löyty, mut ei oikee ollu meikän mielee, siin suhtees et se ei oikee käyny reeneis.."joo olin nukkumas, oho kello oliko jo viis, en jaksa kävellä, ei oo autoo, en ehi yms." ni alko vähä vituttamaa kuse lompsii sit paikalle ja alkaa lätisemää sen bassosa kanssa niitä kappaleita iha vituilleen, reenasitko kotona....öö..kkyylllmiekatoin.. juu anyway.
 
En ollu mielissäni tost jätkästä, se sit oli sanonu mei laulajalle siitä ja seku on iha virranvietävissä ni soitti miule että homma on tää et basisti sano et hää lähtee jos sie jatkat, ja vice versa.
 
Pari pvää meni ja laulaja soittaa et tulee hakee meikän reeneihi, ku päästii kämpille ni sielt tulee et: joo myö nyt ollaa päädytty siihe tulokseen et sie et oo enää mukana. Hetki piti miettii et oliks tää totta vai kusetus, kuiteki säveltäny kaikki biisit sekä hommannu 90% keikoista, mainonnasta yms. vastaan basisti kuka ei ikinä reenaa, käy reeneis, ja on muuteki vähä pihalla. Otetaan toi jälkimmäine.
 
Näin tätä laulajaa vielä marraskuussa HeviMestassa ja kysyin syytä, ni kuulemma musiikilliset erimielisyydet. Ja siis mitkä? Oon kuulemma enempi sellane perus rock-tyyppi ja se olis halunnu enempi heavya. Mikä siin on ristiriidassa siihen et ehotan coveriks Megadethia, Sabbathia, Purplee, Rainbowta yms. ja tää ehottaa Bon Jovia, Backyard Babiesia, noeimikään.
 
Kuiteki kaikki meikän tekemät valmiit sekä työn alla olleet biisit lähti miun mukaan, vetäkää vittu päähän :DD
 
"Playing acoustic is like havin' sex with your clothes on, you know how to do it, but it's fucking difficult"
MikaHekkanen
25.01.2013 00:11:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen aina ehtinyt potkia hankalimmat tapaukset pois ennen kuin minua on potkittu.
Joissain tapauksissa olen kyllä potkinut itteni mäelle.
 
Päiväni murmelina? burgerina? hurmurina?
baron
25.01.2013 00:36:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainahan se vituttaa kun saat fudat bändistä mutta vähemmän se kun se kerrotaan sulle päin naamaa verrattuna siihen että kaverit kertoo että teillä näyttää olevan keikka siellä ja siellä silloin ja silloin ja sä sanot että ei voi olla, sä et tiedä siitä mitään ja sitten se kuitenkin on, ilman sua!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
tepeh
25.01.2013 17:43:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Ainahan se vituttaa kun saat fudat bändistä mutta vähemmän se kun se kerrotaan sulle päin naamaa verrattuna siihen että kaverit kertoo että teillä näyttää olevan keikka siellä ja siellä silloin ja silloin ja sä sanot että ei voi olla, sä et tiedä siitä mitään ja sitten se kuitenkin on, ilman sua!
 
Lisäksi jos vielä saa jotkin perustelut. On kyllä aika lapsellistä ja typerää vaan lakata pitämästä yhteyttä.
 
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
Somnium
23.04.2013 17:54:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tavallaan sain kenkää bändistä kun minulla todettiin vakava mielenterveyden häiriö. En kyennyt tulemaan treeneihin kuntoutuksen takia. Viikonloppuisin olisi toki käynyt, mutta silloin muut bändin jäsenet olivat ryyppäämässä ja krapulassa treenaminen ei tietenkään käynyt päinsä. Itseasiassa koko bändi kuoli kun minä en kyennyt enää treenaamaan. Nykyään olen suhtkoht tolkuissani ja pystyisin milloin vain treenaamaan.
 
Juzpe
27.04.2013 10:53:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne kaksi kertaa kun olen jonkun bändin kanssa ikävämmissä merkeissä yhteistyöni lopettanut ovat molemmat olleet hyvin samanlaisia. Molemmat bändit ovat olleet säännöllisesti keikkailevia ja rahaakin on joitain pennosia niistä välillä tipahtanut. Molemmissa tilanteissa on ollut myös sama ongelma. Bändin "keulahahmo" on ollut sitä mieltä, että esitettävän musiikin treenaaminen ja laatu ovat toisarvoisia seikkoja kaikenlaiseen starbailuun ja oheistoimintaan verrattuna ja tämä on luonnollisesti näkynyt erityisesti ko. henkilöiden omissa suorituksissa. Kun taas oma lähtökohtani bänditoimintaan on se, että musiikillinen ulosanti on se tärkein asia. Elvistelyn ja mimmien perseiden puristelun voi sitten hoitaa kunhan ensi huolehtii tästä perusasiasta. Soittaminen onkin sitten lopulta em. asenne-eron takia varsinkin livetilanteissa ollut lähinnä hermoja raastavaa. Toki samoilta henkilöiltä olen myös kuullut sellaisia "valistuneita" henkilöarviointeja omasta persoonastani ja toiminnastani, joihin en ole muissa yhteyksissä koskaan törmännyt. Myös joitain pieniä viitteitä arkipäivän realismin, kritiikin vastaanottokyvyn ja omien kykyjen arvioinnin puutteesta olen ollut vastapuolilla havaitsevinani. Mielestäni on aivan eri asia, tuleeko soitosta palautetta bändikaverilta (vaikkakin tylyä, mutta asiallista ja perusteltua) vai Jaskalta ("haista vittu ette edes kuurankukkaa soittanu", 2,8 promillea, yleisöstä). Omasta mielestäni bänditovereilta tulevaan palautteeseen pitää kuitenkin suhtautua niin, että se annetaan yhteisen hyvän takia (eli bändin soundin, soiton tai muun sellaisen parantamiseksi). Kovin usein hälläväliäasenne, huono palautteensieto- ja -antokyky, sekä kyseenalainen motivaatio treenaamiseen ja itsensä kehittämiseen soittajana kulkevat käsi kädessä.
 
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa
Misiu
25.04.2016 11:23:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kenkää en ole saanut mutta yksi koesoitto meni huonosti, ja silloin todettiin ko. bändin sekä minun kans niinku yhdestä suusta että ehkä meidän tiet ei kohtaa :)
 
Meillä oli kuitenkin lystiä soittaa yhdessä, harmi vaan että kaverit oli huomattavasti kovempitasoisia kuin ite olin silloin.
 
Vieläkin vaan nolottaa se koesoitto, kun löysin mnetistä haun rumpaliksi ja osaamistaso oli jossain ykkösen ja kolmosen välimaastossa mutta halu ja into paukkui kympissä :D
 
Harmi ku ei muista enää bändin nimeä, olis mukava katella miten jätkillä on mennyt :)
 
Voiko pieleen mennyttä koesoittoa sanoa fuduiksi? Ei varmaan mut loppui ainaki ennen ku ehti alkaakaan :D Ja syystä :D
 
"Ei mitään hätää! Kyllä se ehitään soundcheckissä harjotella!"
shuffle
21.10.2016 18:34:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Speedking:
Pari pävää meni ja laulaja soittaa et tulee hakee meikän reeneihi, ku päästii kämpille ni sielt tulee et: joo myö nyt ollaa päädytty siihe tulokseen et sie et oo enää mukana. Hetki piti miettii et oliks tää totta vai kusetus, kuiteki säveltäny kaikki biisit sekä hommannu 90% keikoista, mainonnasta yms. vastaan basisti kuka ei ikinä reenaa, käy reeneis, ja on muuteki vähä pihalla. Otetaan toi jälkimmäine.

 
Mulla kävi melkein identtinen tapaus 90-luvun alussa. Oltiin nelihenkinen aika tiukka keikkaillut bändi, jolle mä kirjoitin kaikki biisit, jossa mä lauloin ja jonka treenikämppä oli mun nimissä vuokralla.
 
Ajattelin sitten kerran, että kokeillaan yhtä hyvää naislaulajaa, jonka tunsin. Kokeiltiin, ja homma toimi ihan helvetin hyvin. Ekoissa treeneissä tuli heti uusia biisejä, äänittettiin treenit ja toimi tosi hyvin. Olin ihan innoissani.
 
Sitten kerran duunissa ollessani ajoin treenikämpän ohi firman autolla, ja huomasin että bändi on treenaamassa. Ilman minua. Se muija oli heti alkanut kammeta mua ulos selän takana. En mennyt heti huutamaan, vaan odotin iltaan ja heitin jätkien soittokamat helvettiin kämpästä ja soitin, että hakekaa romunne.
 
Ne oli jo suunnitellu miten ne kaappaa sen kämpän sopparin multa. Ehdin ensin.
Vähän inhottava loppu monelle ystävyyssuhteelle. Kitaristinkin bändin alussa kävin löytämässä sellaisesta huostaanotettujen orpokodista, missä se yhä asui vaikka oli jo täysi-ikäinen, ja sain sen innostumaan bändisoittamisesta. Bussissa kun joskus sen jälkeen nähtiin, niin heppu käänsi aina päänsä pois.
 
Kuviossa en vieläkään ymmärrä miksi se muija halusi musta välittömästi eroon niin rumalla tavalla. En käsitä. Meillä ei ollut mitään riitaa, ja musa toimi helvetin hyvin heti ensi tahdista alkaen. Siitä bändistä olis voinut tulla jotain suurempaa. Jo se eka biisi mikä tuli heti ekoissa treeneissä olis ollu jonkin tason radiobiisi. Ehkä se muija kans tajus just saman, ja näki mut jotenkin esteenä, kilpailijana, halus täyden vallan heti eikä yhteistyötä.
 
Se laulaja tajus että tästä voi tulla todella jotakin, ja alkoi heti potkimaan jätkiä pois.
Vallanhimo tuhosi hienon bändinalun.
 
santakasa
22.10.2016 00:17:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shuffle: Mulla kävi melkein identtinen tapaus 90-luvun alussa.
 
Karu meno.
 
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
nisumaka
24.10.2016 14:23:49 (muokattu 24.10.2016 14:34:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mulla on ollut oikeastaan hyvin samoja kokemuksia, mitä tässä ketjussa on kuvattu. Ei mitään suunnatonta draamaa, mutta yleensä ero on tullut epärealististen odotusten vuoksi. Vain kerran 40-vuotisen soittourani aikana on tullut esille se, että minut on koettu "uhkaksi". Tosin ko artisti palasi asiaan pari vuotta myöhemmin ja pyysi mua takaisin bändiin, jonka jopa tein. Eli summa-summarum on se, että pyrin aina ja olen onnistunut säilyttämään henkilösuhteet, vaikka musisointiyhteistyö loppuisikin sillä haavaa.
 
... mukava katella miten jätkillä on mennyt
 
Tosin paljon oli naisiakin noissa orkesterisssa. Oli ihan pakko todeta, että kaikki ovat edelleen (ja näitä on useita vuosien varrelta) samassa pisteessä kuin silloin, kun erottiin. Puhuttiin levyistä ja TV-esiintymisistä, mikään ei ole toteutunut heillä. Mutta mullapa on ;-) (Kolmella levyllä olen soittanut, neljättä tehdään. TV1:llä tammikuussa ulos ohjelma. Lukuisia nettitelkkarijuttuja.....). Parempi tehdä asiat itse ja erota, jos kemiat ei futaa ja homma on lähinnä puhetta vaan, kuin jäädä ja kituutella.
 
Da, korjaus. Ne pari artistia, joita olen ollut säestämässä ja jotka aiemmin olivat jo levyttäneet, ovat tehneet uusia levyjä, kyllä. Mutta näiden solistien kanssa mulle ei koskaan ollutkaan mitään kitkaa. Yleensä ongelma oli orkesterin "johtajuudessa" ja tavoitteissa versus käytännön asioista.
 
nisumaka
24.10.2016 15:05:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittajan pitäisi olla läsnä. Siinä bändissä, siinä tilassa, siinä hetkessä missä ollaan. Muuten touhu on lopulta aika turhaa
 
Vahasta kirjoittamasti tekstistä, oli vielä pakko laittaa, koska tämähän on selvästi "terapeuttista":

Mulle kävi itse asiassa juuri näin viime vuonna erään bändin kanssa. Me treenattiin kyllä aika tunnollisesti kerran viikossa, mutta ongelma oli siinä, että biisejä tuli sillai 10 - 20 kpl viikossa lisää, eikä niitä sitten kuitenkaan soitettu nuottien mukaan. Taso jäi vähän alle sen, mitä bänditoiminnasta haen, ja aloin hoitaa treenit "viran puolesta". Keikkaliksatkin kun on mitä on, niin eihän siitä sitten tullut muuta, kuin ero. Harmittelen vain sitä, että mielestäni osa bändin jäsenistä ei tätä tajunnut, siis että touhusta lähtee maku ja motivaatio, vaikka puoli vuotta aiemmin oli rumpali eronnut samoista syistä (jäätiin tasollisesti junnaamaan paikalleen).
 
aarghto
24.10.2016 15:31:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koska kaikki bändit on perustettu enemmän tai vähemmän kavereiden kanssa, tälläsiä tilanteita ei ole onneks ollut. Jotkut projektit on kaatunut motivaation tai muun toimimattomuuden takia ja vaan pari kertaa pitänyt joku edes "potkia" bändistä pihalle.
 
head on my shoulders... going berserk!
Epämuusikko
05.11.2016 00:16:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen saanut, useasti.
 
Suosittelen kaikille.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Vessajono
05.11.2016 03:23:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kertaakaan. Hämmentävää sinänsä, olen kuitenkin basisti ja mulla on Whammy.
 
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
rideon
14.11.2016 15:57:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entä miten lähteä itse lampsimaan mahdollisiman tyylikkäästi? Tuonko treeneihin korvaajan ja opetan sille biisit ensin himassa? Mitta täynnä mutta joku pitelee vielä kiinni. Ankea tilanne.
 
Henri Henri Olavi
14.11.2016 18:10:32 (muokattu 14.11.2016 18:11:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rideon: Entä miten lähteä itse lampsimaan mahdollisiman tyylikkäästi? Tuonko treeneihin korvaajan ja opetan sille biisit ensin himassa? Mitta täynnä mutta joku pitelee vielä kiinni. Ankea tilanne.
 
Mä lähdin aikoinaan silleen, et kusin treeniksen sohvalle, rikoin rumpalin virvelin (vahingossa), panin toisen kitaristin tyttöystävää (en vahingossa) ja haukuin toisen kitaristin baarissa maan rakoon n. kahden tunnin aikana. Sain seuraavalla viikolla puhelinsoiton, jossa basisti ujosti kertoi, että ovat kokoontuneet yhteen, ja miettineet asiaa ja voisi olla ehkä parempi, jos mulle vain se käy, että en enää olisi bändissä. Suostuin ilomielin.
 
K.F.S. is the Only Law
Drummer-K
15.11.2016 18:07:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ylempi on totta, niin Bull Mentulan sanoin ei voi muuta sanoa ku hattua nostaa! :D Hyvä henkinen eroko? Ei ehkä, mutta tyylikäs!
 
https://www.facebook.com/SoundranchStudio Edullisia äänitys- ja miksaushommia Pohjois-Pohjanmaalla.
Vessajono
15.11.2016 18:09:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Mä lähdin aikoinaan silleen, et kusin treeniksen sohvalle, rikoin rumpalin virvelin (vahingossa), panin toisen kitaristin tyttöystävää (en vahingossa) ja haukuin toisen kitaristin baarissa maan rakoon n. kahden tunnin aikana. Sain seuraavalla viikolla puhelinsoiton, jossa basisti ujosti kertoi, että ovat kokoontuneet yhteen, ja miettineet asiaa ja voisi olla ehkä parempi, jos mulle vain se käy, että en enää olisi bändissä. Suostuin ilomielin.
 
En tiedä tarinan todenperäisyydestä mutta kuulin joskus tapaukesta, jossa bändiin oli otettu naislaulaja ja joku jätkistä oli tarkentanut kaikille hyvin huolellisesti että kukaan ei sitten mee panemaan sitä. Puolen vuoden päästä kävi ilmi, että tätä tarkentajaa lukuunottamatta kaikki muut olivat panneet sitä ja kaikki saivat kuulemma kenkää.
 
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
Niq
16.11.2016 09:05:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: En tiedä tarinan todenperäisyydestä mutta kuulin joskus tapaukesta, jossa bändiin oli otettu naislaulaja ja joku jätkistä oli tarkentanut kaikille hyvin huolellisesti että kukaan ei sitten mee panemaan sitä. Puolen vuoden päästä kävi ilmi, että tätä tarkentajaa lukuunottamatta kaikki muut olivat panneet sitä ja kaikki saivat kuulemma kenkää.
 
*HUUTONAUR* :D :D :D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 58 9 10 11 12

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «