Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Helppoja kitarariffejä?
1 2 3
EraGon
01.07.2012 17:25:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen soittanu nyt 2 vuotta, mut ainoa biisi minkä oon opetellu kokonaan on Mokoman kasvot kohti itää. Niin jos kertoisitte mulle jotain helppoja metalli riffejä mitä itse soititte ku aloititte. :)
 
oksatboys
01.07.2012 18:56:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metallican biisit.
 
"Makkara ilahduttaa, kun se on niin perkeleen hyvää." -vvaltsu
The Oath
01.07.2012 20:55:02 (muokattu 01.07.2012 20:55:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kotiteollisuuden riffit, kun osaat pari osaat kaikki. :D
 
EraGon
01.07.2012 21:37:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu Metallican biisejä vois kattoo ja Kotiteollisuus on hyvä bändi ja vilkasin pikasesti noita riffeijä ni näytti aika helpolta :D
 
Jeszse
05.07.2012 13:10:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite opettelin parin vuoden soiton jälkeen varmaan puolet Northerin tuotannosta. Siihen mennessä tosin ei ollu vielä ku kolme ekaa levyä, mut suurin osa niistä lähti kyllä.
 
Karvamammutti: Mutta siulla on ultra-secks-Salovaara -ääni.| The Jasser Arafats | Alternaty
MikaHekkanen
06.07.2012 17:30:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielestäni kannattaa treenata juuri niitä juttuja, joista itse eniten pitää, joita kuuntelee paljon ja jotka jollain tasolla ovat jo selkärangassa.
 
Opettelua helpottaa, kun aluksi soittaa jopa liioitellun hitaasti, vaikka puoleen tempoon alkuperäisestä, ja lisää tempoa sitä mukaa, kun taidot karttuvat.
 
Neath the bougie a nimble rigger slyly rolls the pea
yannara
24.07.2012 11:10:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse aloitin just vähän aikaa sitten Black Sabbathin NIBilla ja Iron Manilla. Tosin sulle taitaa olla liian helppoja...
 
Gabe
25.07.2012 20:39:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MikaHekkanen: Mielestäni kannattaa treenata juuri niitä juttuja, joista itse eniten pitää, joita kuuntelee paljon ja jotka jollain tasolla ovat jo selkärangassa.
 
Tämä on totta, soittaa sitä mitä kuuntelee, niin se pysyy mielekkäänäkin. :)
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
High
31.07.2012 16:38:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ganesista on helppo aloittaa. Jos rautalanka kiinnostaa, niin sieltä löytyy tosi mukavia ja helppoja biisejä. Kannattaa aloittaa silloin tunnetuimmista eli Venturesista, Shadowsista ja toki tutustua muihinkin! Mutta ne ei olekaan riffejä - unohdin jo :) No
Acceptiin kannattaa ehdottomasti tutustua.
 
Miten suhtaudutte poliitiikkaan? - Joo mä tsiigaan mitä tapahtuu. Mun mielestä Suomen presidentil on kaunis tytär. A.McCoy
kitarankieletfi
16.08.2012 18:17:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä mutta helppoja riffejähän löytyy nirvanalta vaikka kuinka.
 
F.E.
Smells like teen spirit. :)
 
http://kitarankielet.fi
Roku
17.08.2012 09:11:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=_yoiQrW4Vgw
 
Number 9
23.09.2012 08:13:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smoke on the Water...
 
Please, dont wake me, no, dont shake me, leave me where i am, im only sleeping -John Lennon Are you sleeping? Brother John? -Brian Wilson
zkelez
23.09.2012 08:50:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka oonki vähä siirtyny eteenpäin elämässä niin Hammerfallin Renegade-biisis on edelleen kyl älyttömän hyvä riffi.
 
http://www.youtube.com/watch?v=GcG6xt5-iwQ
 
Rässii
30.09.2012 18:02:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metallican riffit kuten:
 
Seek & Destroy
Enter Sandman
Creeping Death
 
Sit jotain Smoke on the Water, Iron Man, Crazy Train, Roadrunner yms.
 
Kannattaa ruveta ajoissa opettelemaan vähän haastavempiakin riffejä, ei pelkästään helpoimpia. Itse pyrin opettelemaan kappaleita josta pidän vaikka vaikuttaisi vaikeilta.
 
tender.insanity
17.10.2012 10:33:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rässii:
Creeping Death

 
En mä tuota riffiä kauhean helpoksi luonnehtisi. Suht nopea kuitenkin ja mikäli oikeaoppisesti downpickaamalla tuon tahtoo soitella, niin voi ihan aloittajalle olla vaikeaa.
 
Itse en tuota riffiä kyllä (mikäli siis säkeistöriffistä puhutaan) downpickingillä soita, kun ei puhti ranteessa riitä edes 20v soittelun jälkeen :)
 
protype
18.12.2012 13:42:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nightwish - Ghost Love Score
D-Vire kuten kotiteollisuudella.. pitkä mutta ihan käsittämättömän helppo soittaa..
 
Metallica - Enter Sandman
E-Vire.. Ensimmäisiä biisejä mitä opettelin soittamaan..
 
Baratrum - Last Day in Heaven
 
noi kolme nyt tuli ekana mieleen..
 
arska72
22.12.2012 21:19:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Judas Priest-The Sentinel
http://judaspriest.com/tabs/images/thesentinel_1.jpg klikkaamalla isommaksi
Tästä alkuperäinen,niin pääsee paremmin jyvälle. http://www.youtube.com/watch?v=8tv-e9DJqK4
Mulle tuottaa vaikeuksia hammer on/pull off.En tiedä miten se pitäisi tehdä,mutta otan sen pikkurillillä.Tarkkuutta ei tahdo löytyä,kun se piru tuntuu elävän omaa elämäänsä.
 
allupatukka
23.12.2012 22:40:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Symphony of Destructionin kertsiriffi on minulle edelleen yksi niistä riffeistä, mitä alan automaattisesti soittelemaan mm. muiden kitaroilla, helppo ja hauska soittaa. Black Sabbathin Iron Man on myöskin erittäin helppo aloittelijallekin, kuten luonnollisesti Paranoid...
 
"Se sktisopatukka kun ei näe omaa patukkaansa pitemmälle eli jää alle senttiin." KooAa
JaaGeRMaisTeR
23.12.2012 23:02:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

protype: Nightwish - Ghost Love Score
D-Vire kuten kotiteollisuudella.. pitkä mutta ihan käsittämättömän helppo soittaa..
 
Metallica - Enter Sandman
E-Vire.. Ensimmäisiä biisejä mitä opettelin soittamaan..
 
Baratrum - Last Day in Heaven
 
noi kolme nyt tuli ekana mieleen..

 
tuota viimistä suosittelen.. se on simppeli ja varmaan ensimmäisiä kappaleita jota tuli opeteltua soitteleen... Niin ja ku osaa tuon soittaa voi vetästä puolet azaghalin luoti biisistäkin :)
 
Murdoc
04.01.2013 06:04:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Black Sabbathin Black Sabbath
Varmaan yksinkertaisin kitarariffi, mitä on keksitty.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «