Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MarkBass -klubi
1 2 3 4 531 32 33 34 3544 45 46 47 48
MrShaft
09.02.2012 03:11:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hannu H.: Onko tosta oktaverista kellään kokemuksia?
Haku ei tuottanu tulosta, youtube ei tuottanu tulosta, google ei tuottanu tulosta.
 
Eikö kellään muka oo tämmöstä?
 
http://www.thomann.de/fi/mark_bass_ … id=81162e70e9fbafe356364815c0d18fa8

 
Onk hyä?
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
 
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
Hannu H.
10.02.2012 20:52:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MrShaft: Onk hyä?
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!

 
Kukaan ei tiiä. Ilmeisesti tullut vastaan historian ensimmäinen tuote jonka suhteen kukaan ei uskalla olla se eka joka ostaa ja kokeilee! Hoho!
 
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Sinfactor:MySpace Youtube
velluh
09.03.2012 19:12:09 (muokattu 14.03.2012 19:34:19)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kubittaudun
 
flowerpower
21.09.2012 14:39:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
Markbass STD 104HF 8 ohminen olisi vielä myynnissä!
Tästä vähän käytetty kaappi edulliseen syyshintaan! :
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=672268
 
Gary oin
23.09.2012 17:48:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klubin jäsenyys vahvistui Classic-sarjan kaapilla, kyllä nyt on nätisti keltaiset viivat ja logot linjassa stäkissä ja se paljon kaivattu "thump" löytyi taas hifimmän kaapin jälkeen. Ostakaas noita ei-klubilaisia kaappeja pois, alkoi tuntua että bassokaappien keräily ei ole kovinkaan taloudellisesti kannattavaa.
 
Jari on sellanen vähän juntti, lähes kääpiön mitoissa oleva harmaa kumipää. Kunnon reppana.
jon1
08.11.2012 22:39:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terves,
 
nyt on sellainen tilanne että pitäis hommata bassotteluvehkeitä. Minä kun olen - tai yritän olla - kitaristi, niin on nuo bassokamat vähän vierasta aluetta mulle. Musahommien lisääntyessä tulee kuitenkin välistä noita tuurauskeikkoja ja tässä tapauksessa ne keikat on useinkin tuolla basson varressa, niihin hommiin pitäisi siis saada vähän laitepäivitystä.
 
Mulla olisi tiedossa yksi käytetty Markbassin 2x10" combo, mallia CMD 102P. Se on jokusen vuoden vanha, eli se ei taida olla sitä tämän hetkistä mallia jota nyt on markkinoilla. Niissä ei ymmärtäkseni ole kuitenkaan merkittäviä eroja, olikohan uudemmassa tämä DI-lähdön EQ:n PRE/POST -nappi...? Korjaatko jos olen väärässä.
 
Tämä combo olisi tiedossa, vähän käytettynä ja kovin huokeaan hintaan. Onko tuo vahvistimena minkälainen? Onko toimiva, onko tullut vastaan ongelmia käytettävyyden kanssa? Mulla on itellä jazz-basso ja musiikkityyli minkä välillä pitäis seilata on humppa ja rokki.
 
Olisi mukava kuulla käyttökokemuksia ko. laitteesta. Ja nyt kun Markbass-klubilla tällasta kyselen niin uskon sieltä tulevan ylistyspuheita, mutta haluaisin kuulla rehellisiä mielipiteitä laitteesta, niin plussia kuin miinuksiakin.
 
MrShaft
09.11.2012 14:18:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jon1: - - Markbassin 2x10" combo, mallia CMD 102P. --
 
Mulla on sama erillisenä kaappina ja pikku-Mara kakkosena.
 
- Mökää lähtee kyllin pikkupaikkaan, ja soundi on hyvä jos siitä vaan tykkää. Ei kai auta kuin kokeilla.
- Säädöt on itselläni pääosin aika erikoiset, eli leikkaan middleä ja etenkin alapäätä aika rohkealla kädellä pois, jotta saan tasaisemman soundin.
 
Tykkään kovasti, eikä mulla ole ollut mitään ongelmia laitteen kanssa.
 
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
kauhu-köös
09.11.2012 21:21:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä kombo, käytössä ollut nyt kahden vuoden verran.
Hoitanut hyvin sekä treenit että keikat ilman ongelmia.
 
past0r1
14.11.2012 14:58:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloin tehdä lähtöä klubista. CMD121P lähti tänään. Vielä olis tuo Traveler 121H myynnissä. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=694908
 
Siirryn Ampeg-leiriin. :)
 
sumusade.com
Gary oin
16.11.2012 18:38:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipas eilen kokeiltua reeniksellä onko R500:ssa putki jollain tavalla merkittävässä roolissa vai pelkästään hehkumassa signaalitien ulkopuolella ja sininen clip-ledi säröttämässä. Rullauksessa tällä kertaa mukana Tung-Sol ja alkuperäinen JJ:n 12AX7 sekä Sovtek 5751. 12AX7:t kuulostivat aikalailla täsmälleen samalta: räkää ja kilinää irtoaa ja raskaalla otteella kolinaa vähän liikaakin. Sovtek korjasi tilanteen leikkaamalla yläpäätä ja antamalla reippaasti lämpöä vetämättä alapäätä tukkoon, todella kovalla harppauksella suuntaan Black Sabbath. Suosikki löytyi helposti ja jäi sisälle.
 
Töissä sattui vastaan samanlaisia kulmamallin ledejä vihreinä, oishan nuo pieni parannus sinisiin, mutta taidan etsiä keltaista ja punaista. Sattuu silmiin siniset ledit muuten niin tyylikkäässä setissä. Skemaa kun ei ole sattunut vastaan niin kovasti toivon ettei soundi muutu tämmöisen vaihdon seurauksena :)
 
Jari on sellanen vähän juntti, lähes kääpiön mitoissa oleva harmaa kumipää. Kunnon reppana.
Dropped C
16.11.2012 18:54:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, mulla on samassa styrkkarissa aina treblet täböllä, kun ei muuten kolise tarpeeks. Ja sitten vielä maken Distorsore säröt täböllä ajamassa soundin totaalisesti ruvelle
 
Mutta mulle nyt onkin jo muutama kerta sanottu että ompa "mielenkiintoinen" bassosaundi...
 
Gary oin
16.11.2012 18:58:27 (muokattu 16.11.2012 19:07:51)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Heh, mulla on samassa styrkkarissa aina treblet täböllä, kun ei muuten kolise tarpeeks. Ja sitten vielä maken Distorsore säröt täböllä ajamassa soundin totaalisesti ruvelle
 
Mutta mulle nyt onkin jo muutama kerta sanottu että ompa "mielenkiintoinen" bassosaundi...

 
Tuo omissa kuvissa näkyvä onkin sellainen rockbasso että kolinan välistä ei paljoa muuta kuule ja korostan aktiivietusella melko ylös viritettyjä middlejä. Punkkiin ja thrashiin tuo kolina toimii, mutta rautalankaan ja satunnaisiin doomjameihin ei niinkään hyvin. 5751:llä lähtee Pentagramit. Pitäis melkein kuulla soundisi, voi todellakin olla erikoinen.
 
Edit: ja löytyihän se soundi, tämähän kuulostaa pirun hyvältä. Joko on seuraavaksi aika kaivaa High on Firet pitkästä aikaa levyhyllystä
 
Jari on sellanen vähän juntti, lähes kääpiön mitoissa oleva harmaa kumipää. Kunnon reppana.
Dropped C
16.11.2012 19:12:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tota HoF:ia siinä on just ainakin osittain haettu. En kiistä.
 
Dropped C
08.12.2012 19:57:47 (muokattu 08.12.2012 20:04:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään huomasin, että Maken Distorsore polkumiinasta oli lähtenyt putki irti. Oli lähtenyt jo monta viikkoa sitten, kun helisi. Ainoa juttu vaan että soundi oli ollut täysin sama ja toiminta ilman putkea 100%.
 
Harmi sinällään, koska EBS Valvedrivessä putken irroittaminen pimensi koko pelin.
 
Mutta siis kusetusta koko ruukku. Tosin soundi vitun hyvä, eli en nyt jaksa olla vihainen.
 
(Niin, ja maksaahan se ECC83 rööri jotain ja rekvisiitta elektroniikat, eli aika tyhmä juttu...)
 
Rämppy
16.12.2012 15:48:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jäsenhakemus vetämään:
LittleMark III + 1x15 standard HR + 2x10 standard HF
 
Mukava huomata, että tuon pinon roudaa kevyesti yksinkin.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
KunnonKeikkaBasisti
19.12.2012 11:31:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on 500W nuppi ja se on ollu mulla jo 2v toimii aivan moitteettomasti ja voi olla että pysyy vielä vuosia mulla
 
Blain
23.12.2012 00:46:17 (muokattu 06.01.2013 01:19:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiasta toiseen, mulla on nyt neljättä vuotta Little Mark II (250 W-malli). Ei tuollakaan tunnu teho loppuvan 8 ohmin kaapin (Traveler 102P) kanssa. Hyvin toiminut myös akkarin vahvistimena.
 
j.j crowl
23.12.2012 13:02:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenelläkään kokemuksia Markbassin Randy Jackson signature eli TTE 500 nupista? Esim. minkälainen soundimaailma verrattuna muihin markbassin hybrideihin kuten LM Tube ja LM Rocker?
 
Osmonautti
02.01.2013 15:48:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeillaanpas, jos täältä löytyisi tietoa. Olen vaihtamassa nuppiani ja nämä Markbassin pelit tuntuvat kiinnostavan positiivisen palautteen myötä. Nyt arvon kuitenkin kahden mallin välillä: Little Mark III vai uusi Big Bang, mielipiteitä? LM3 analog power ja big bang digital, onko soundillisia eroja?
 
Tästä tietoja uutuudesta.
http://www.markbass.it/product_detail.php?id=207
 
Soittelen enimmäkseen bluesia, funkia ja sen tapaista, haen lämmintä ja hyvää perussoundia. Bassona Presari ja kaappina suljettu Ampegin 4x10 (8ohm).
 
Rämppy
02.01.2013 16:53:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osmonautti: Nyt arvon kuitenkin kahden mallin välillä: Little Mark III vai uusi Big Bang, mielipiteitä? LM3 analog power ja big bang digital, onko soundillisia eroja?
Soittelen enimmäkseen bluesia, funkia ja sen tapaista, haen lämmintä ja hyvää perussoundia. Bassona Presari ja kaappina suljettu Ampegin 4x10 (8ohm).

 
SoundStoressa on sellainen "testiseinä" jossa voi nappien painalluksilla kytkeä eri nuppi-kaappi -yhdistelmiä. Jos asut lähiseudulla, kannattaa ottaa oma basso mukaan ja verrata nuppeja paikan päällä. Itse päädyin LittleMark IIIeen nimen omaan lämpimän ja tanakan, mutta selkeän vintagehenkisen soundin takia. VPF-potikalla saa helposti ja portaattomasti säädettyä peukutteluun sopivaa keskialuekuoppaa/ylä-alakorostusta soundiin. Toisaalta kaapit vaikuttaa soundiin aivan ratkaisevasti. Ainakin Markin omien Standard 1x15 ja 2x12 kaappien kanssa toimii. Mullakin on enimmäkseen presari käytössä.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 531 32 33 34 3544 45 46 47 48

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «