Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Squier Classic Vibe Jazz Bass®60`s
1
GeddyLee96
07.11.2011 19:47:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuommoisen olen ajatellut hankkia.. Onko jollain käyttökokemuksia? Onko laadukas basso? ja kannattaako ostaa?
 
käki
07.11.2011 21:40:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=x6Cd98DH__U
 
Siinä Ed Friedlandin testi. Itse olin lähellä ostaa vastaavan presarin.
 
Hinta-laatusuhteeltaan noita on kehuttu kyllä netissä kovin.
 
"If your rhytm is bad, you're dead!" - Neil Stubenhaus
aho
07.11.2011 23:55:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan asiallinen basso ja edullinen. Selkeästi parempia kuin squjunhalppissarja affinity. En tiedä kuinka yksilöllisiä ovat, mutta kannattaa testata jos mahdollista ennen ostoa.
 
Tarpeeton mies
elsewhere
08.11.2011 10:43:34 (muokattu 08.11.2011 10:45:38)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulta löytyy moinen. En ole varsinaisesti basisti, mutta kaikki bassottelutarpeeni se on täyttänyt vallan mainiosti. Vertailin sitä kaupassa perusfendereihin enkä huomannut soundissa mitään merkittävää eroa ainakaan huonoon suuntaan. Kaulahan tuossa on lakattu ja hieman "tahmea", mutta minä ainakin pidän siitä.
 
Edit: niin ja viimeistely ja yleinen "fiilis" soittimessa on Squieriksi todella hyvä, paljon parempi kuin noissa Affinity-tai Standard-sarjan soittimissa. Myös CV-sarjan kitarat ovat hinta-laatusuhteeltaan todella hyviä pelejä.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
jukka490
08.11.2011 13:16:36 (muokattu 08.11.2011 13:17:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

käki: http://www.youtube.com/watch?v=x6Cd98DH__U
 
Siinä Ed Friedlandin testi. Itse olin lähellä ostaa vastaavan presarin.
 
Hinta-laatusuhteeltaan noita on kehuttu kyllä netissä kovin.

 
Olin ostamassa 2009 ensimmäistä uutta bassoa ja näin tuon testin. Squier CV Jazz Bass on hyvä ostos, pääsin kokeilemaan sitä paikallisessa musaliikkeessä.
 
Päädyin sillä kertaa CV Precision '50s bassoon, joka on nyt myytävänä:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=573118
 
Soittimien laatu on hyvä ja osat hyvin valittuja.
 
Komppaan muiden kommentteja, halvemmat Squierin mallit eivät ole niin hyviä.
 
Laittamalla satasen lisää hintaan saa ihka uuden Fender Modern Player Jazz basson, joka on herättänyt kiinnostusta bassofoorumeissa:
 
http://www.thomann.de/fi/fender_modern_player_jazz_bass_3tsb.htm
 
GeddyLee96
08.11.2011 15:37:16 (muokattu 08.11.2011 15:39:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiitokset kommenteista! kyllä tuo "Fender Squier Classic Vibe Jazz Bass_60`s" tulee hankittua :D
 
PasiB
08.11.2011 15:58:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GeddyLee96: kiitokset kommenteista! kyllä tuo "Fender Squier Classic Vibe Jazz Bass_60`s" tulee hankittua :D
 
Jos on mahdollista testata useampaa ennen ostoa, niin se olisi erittäin hyvä. Kokeilin kerrattain kahta yksilöä ja niistä toinen oli huomattavasti parempi soittaa ja dead spotit kaulalla vaimeampia. Toki asiaan vaikuttaa se missä säädöissä basso on, mutta oma luulo on, että tuossa hintaluokassa yksilöerot ovat suurempia kuin kalliimmissa.
 
Vaatevalintojen kultainen sääntö: kaikki passaa mikä peittää..
jukka490
11.11.2011 10:58:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä tilasin oman CV Precision '50s basson netistä, joten en voinut kokeilla eri yksilöitä. Ehkä minulla kävi hyvä tuuri, soitin oli hyvin koottu ja heti soitettavissa paketista otettaessa.
 
jiihoo81
13.11.2011 00:54:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukka490: Minä tilasin oman CV Precision '50s basson netistä, joten en voinut kokeilla eri yksilöitä. Ehkä minulla kävi hyvä tuuri, soitin oli hyvin koottu ja heti soitettavissa paketista otettaessa.
 
Tuollainen 60's CV jazzari on omissakin suunnitelmissa pyörinyt pitkään, osaako joku sanoa onko noita jossain pk-seudulla useita testattavana? Pari kk sitten ei oikeen näkynyt hyllyillä, eikä ole oikeen ollut viimeaikoina aikaa lähteä "sokkona" kiertämään liikkeitä.
 
Toisena vaihtoehtona on itsellä olleet nuo meksikaani Fenderit, heittäkääs vielä lisäkommentteja puolesta/vastaan!
 
jukka490
17.11.2011 13:14:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jiihoo81: Tuollainen 60's CV jazzari on omissakin suunnitelmissa pyörinyt pitkään, osaako joku sanoa onko noita jossain pk-seudulla useita testattavana? Pari kk sitten ei oikeen näkynyt hyllyillä, eikä ole oikeen ollut viimeaikoina aikaa lähteä "sokkona" kiertämään liikkeitä.
 
Toisena vaihtoehtona on itsellä olleet nuo meksikaani Fenderit, heittäkääs vielä lisäkommentteja puolesta/vastaan!

 
Ainakin 60's CV jatsarissa on parempi talla kuin MIM Fendereissä. Mikit on toinen osa-alue, jotka ovat aika heikkoja MIM Fendereissä (muihin Fendereihin verrattuna). CV jatsaria en kokeillut koskaan muualla kuin musaliikkeessä, joten mikkien laadukkuus jäi testaamatta (bändiolosuhteissa).
 
Prowleri
19.11.2011 16:38:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistin hetken CV-presarin, ja mielestäni oli viksu soitin. Voisin jatsaria kokeilla jossain välissä.
 
Däigä!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «