Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kesähäiden vakiot arkkityypit
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Qsine
22.04.2012 16:03:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaukopoika: *Palkkion maksaja ,yleensä morsiamen isä ,joka hoippuu viime voimillaan verhon taakse kamojen kasauksen aikaan ja loihe lausumaan:" Ku-kukas teistä tän palkan kuittaa ?"No mää voin hoitaa sanon ja siirrytään vähän sivummalle ,jolloin äijä kaivaa kirjekuoren povitaskustaan ja sopertaa:"Eikss tää näin sovittu ,laske ny viä"
 
Tuon tyypin kohdalla ensilatteus on ollut hyvin monta kertaa "Paljonkos se nyt sit olikaan?" Ihan kuin ei muka muistettaisi, mutta oikeasti halutaan vaan testata pändinpoikia, että jos ne vaikka sanovatkin enemmän kuin mistä on ollut puhe, ja sitten onkin lupa alkaa känistä ja järmätä. Usein tekee mieli heittää haistapaskaperiaatteella, että juueiks se se kynppitonni ollut hä, mutta sitten sitä vaan tyytyy alistumaan siihen tosiasiaan, että kaikkia niitä arkkityyppejä pitää vissiin sitten viimekäessä palvella.
 
http://jannekuusinen.blogspot.com/
KoskPaavo
22.04.2012 16:04:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Et siis ole muusikko?
 
Mä vastaan sen puolesta että mulla on vahva usko että on se muutaman tuhannen keikkaa tehny, tietää jotain alasta.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Epämuusikko
22.04.2012 16:15:04 (muokattu 22.04.2012 16:20:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Mä vastaan sen puolesta että mulla on vahva usko että on se muutaman tuhannen keikkaa tehny, tietää jotain alasta.
 
e: oukki doukki :D
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
tope2
22.04.2012 17:09:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Mä vastaan sen puolesta että mulla on vahva usko että on se muutaman tuhannen keikkaa tehny, tietää jotain alasta.
 
No en ihan tuhansia keikkoja oo vielä ehtiny tekeen (synt. 1978), mut 90-luvun puolestavälistä noita tanssikeikkoja melko aktiivisesti tullu koluttua. Muutamia vuosia jopa päätoimisestikin.
 
Epämuusikko
22.04.2012 17:16:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tope2: No en ihan tuhansia keikkoja oo vielä ehtiny tekeen (synt. 1978), mut 90-luvun puolestavälistä noita tanssikeikkoja melko aktiivisesti tullu koluttua. Muutamia vuosia jopa päätoimisestikin.
 
Hups, sori. Luulin että olit vanhus.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
KoskPaavo
22.04.2012 17:35:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Hups, sori. Luulin että olit vanhus.
 
Juu, niin minäkin luulin, siis suunnilleen itseni ikäiseksi kävyksi.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
22.04.2012 19:51:02 (muokattu 22.04.2012 19:51:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaukopoika: Mahtava lista ,juuri noinhan se on ,lisään vielä mielestäni erittäin tärkeän tyypin :
 
*Palkkion maksaja ,yleensä morsiamen isä ,joka hoippuu viime voimillaan verhon taakse kamojen kasauksen aikaan..

 
Se vaan, että palkkionmaksua ei pidä jättää koskaan noin myöhäiseksi, se on tarkkaan ajoitettava siihen nousuhumalan alkumetreille!!
 
tope2
22.04.2012 19:58:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Qsine: Tuon tyypin kohdalla ensilatteus on ollut hyvin monta kertaa "Paljonkos se nyt sit olikaan?"
 
Mä oon ymmärtäny, että maksaja toivois bändinjäsenen muistavan hinnan väärin nimenomaan alakanttiin. Useinhan maksaja on jollain tavalla tuttu jollekin. Ei tosin aina. Tuttava saattaa by the way olla kovempi tinkaaja hinnasta kuin tuntematon?
 
Oon muuten kuullu sellasenki legendan, että jonku firman bileisiin ei otettu liian halvalla itseään tarjoavaa bändiä, olivat ilmeisesti aatelleet että bändin taso ei voi olla kovin hyvä ku eivät pyydä kunnon hintaa.
 
Meil kävi entisen bändin kanssa taannoin niin, että oltais saatu 1700 euroa käteen hääkeikasta, mut silloinen bändiliideri sano tilaajalle et soittakaa Auraviihteeseen ja sovitaan homma virallisesti. ;)
 
kaukopoika
22.04.2012 20:20:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totta EP ,kyllä se niiden isäntien kans ehkä olis varmempaa toimia silloin ,kun vielä ovat säijerillä ,mutta ihme kyllä kaikki on mennyt hyvin ! Ainoastaan kerran kävi niin ,että joutu äijän vaimo kollaamaan miehensä taskut ja auton hanskalokeron ,mutta silloinkin rahat saatiin täysin sovitusti.
 
baron
22.04.2012 21:11:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankero: Huumoria?
 
Pitääkö selittää? Riittääkö rautalanka?
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
jazzbass-73
22.04.2012 21:23:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

*Meil kävi entisen bändin kanssa taannoin niin, että oltais saatu 1700 euroa käteen hääkeikasta, mut silloinen bändiliideri sano tilaajalle et soittakaa Auraviihteeseen ja sovitaan homma virallisesti. ;)*
 
Ei jumalauta ...
 
KoskPaavo
22.04.2012 22:57:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerran Länkipohjassa hääisännällä ei ollutkaan tarpeeksi käteistä, piti keikan jälkeen ajattaa se vielä Orivedellä pankkiautomaatilla.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
22.04.2012 23:02:01 (muokattu 22.04.2012 23:06:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Kerran Länkipohjassa hääisännällä ei ollutkaan tarpeeksi käteistä, piti keikan jälkeen ajattaa se vielä Orivedellä pankkiautomaatilla.
 
Kun oli se pankkilakko vuosia sitten niin sulhanen kehu: "En saanu rahaa pankista kun ne stanan huo*at oli lakossa!"
Loppuillasta morsiankin sai saman nimen : /
 
Sillonkin kyllä onneks lopulta saatiin rahamme.
 
Qsine
22.04.2012 23:10:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olivat jotkut pojat tehneet heimolaisten päähagertin synttärikeikan. Päivänsankari ilmoitti keikan jälkeen, että rahaa ei ole nyt, mutta tulkaapa hakemaan huomenna. Asiaan ei liittynyt ongelmaa, sillä juhlakalun perhe asui lähellä. Keikan järkännyt bändin jäsen meni sitten seuraavana päivänä hakemaan saatavia. Krapulainen päivänsankari avasi oven, ja pahoitteli, että nyt en ole pystynyt rahoja hankkimaan, mutta voitko tulla tunnin päästä uudelleen. Niin soittaja kävi välillä asioilla ja tuli tunnin kuluttua uudestaan. Tällä kertaa avasi oven päivänsankarin muija. Hän katsoi soittajaa hetken, minkä jälkeen päivitteli: "On se erikoinen. Otti pullon viinaa ja nukahti!"
 
http://jannekuusinen.blogspot.com/
Thefish
23.04.2012 00:33:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Kerran Länkipohjassa hääisännällä ei ollutkaan tarpeeksi käteistä, piti keikan jälkeen ajattaa se vielä Orivedellä pankkiautomaatilla.
 
Kerran Tampereen lähistöllä sattu sama.
 
Ennen vikaa settiä ajoin sulhasen autolla pankkiautomaatille, sulho kyydissä tietty.
Morsiamen isä oli suht vittuuntuneen oloinen, etteikö sitä olis voinu myöhemmin hoitaa mutta mitäs menivät unohtamaan tärkeimmän.
 
"This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson
krautio
23.04.2012 09:57:50 (muokattu 23.04.2012 09:59:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä kerran ajoin seuraavana päivänä roudauksen jälkeen omalla autolla morsiamen kanssa keskustaan n. 20 kilometrin matkan pankkiautomaatille, että saatiin rahat. Ei siinä mitään, mutta vähän mietitytti, että ei tämän ihan näin olisi pitänyt mennä. En kuitenkaan alkanut tekemään asiasta numeroa, vaikka olisin voinut.
 
edit: ja takaisin eli 40 km tuli ajoa...
 
Thefish: Kerran Tampereen lähistöllä sattu sama.
 
Ennen vikaa settiä ajoin sulhasen autolla pankkiautomaatille, sulho kyydissä tietty.
Morsiamen isä oli suht vittuuntuneen oloinen, etteikö sitä olis voinu myöhemmin hoitaa mutta mitäs menivät unohtamaan tärkeimmän.
 
Hey Ho, Let's Go!
KoskPaavo
23.04.2012 13:22:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thefish: Kerran Tampereen lähistöllä sattu sama.
 
Ennen vikaa settiä ajoin sulhasen autolla pankkiautomaatille, sulho kyydissä tietty.
Morsiamen isä oli suht vittuuntuneen oloinen, etteikö sitä olis voinu myöhemmin hoitaa mutta mitäs menivät unohtamaan tärkeimmän.

 
Niin tosiaan, viime kesänä Ikaalisissa hääkeikalla piti morsiusparin hoitaa maksu, mutta hetken tullessa olivatkin jo vetäytyneet juhlapaikan aittaan. Coitus interruptus.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
23.04.2012 13:48:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Niin tosiaan, viime kesänä Ikaalisissa hääkeikalla piti morsiusparin hoitaa maksu, mutta hetken tullessa olivatkin jo vetäytyneet juhlapaikan aittaan. Coitus interruptus.
 
Minä kun oon tämmönen romantikko ( niin ku oot huomannu) : ))))
Niin oon aina ehdottanu, että joku muu hoitaa sen maksupuolen, esim. bestman tms. säilyy se herkkä tunnelma : )
 
half
23.04.2012 17:14:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Onko kukaan koskaan oikeesti liukastunut banaaninkuoreen? Tai saanu kermakakun päin pläsiä?
 
Kyllä noikin yleensä toimii, mutta piereskely myy aina.
 
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
pekkajau
23.04.2012 21:50:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo on ollut kyllä kautta historian...että pitopalvelulle kyllä on "muistettu"...mutta soittajille ei!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 59 10 11 12 13

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «