Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tunnettuja biisiesimerkkejä eri valssilajeihin?
1 2 3 4 5 6 7 8
moozart
06.11.2008 14:44:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teemme opinnäytetyötä, johon kaipaamme apua ja kommentteja! Käymme läpi eri tanssimusan tyylejä, tässä siis valssi-osio. Hakusalla on kappale-esimerkkejä Metsäkedon SMORK-listan valsseista, lisäykset ja kommentit otetaan avosylin vastaan!
Haluaisimme tietää esittäjän/kappaleen/levytyksen (jos tiedossa) ja tempon millä olette kappaleita esittäneet (jos olette tai muistatte).
 
Suomalainen valssi
 
Merimiesvalssi
 
Hidas valssi
 

 
Terveisin nuoret humpistit
 
KoskPaavo
06.11.2008 16:44:22 (muokattu 06.11.2008 16:46:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suomalainen valssi
"Rantakoivun alla" 157 säv . Onni Laihanen
Merimiesvalssi
" Kerran saavun satamaan" 172 säv Stig Olin
Hidas valssi
" Moon river" 94 säv. Henry Mancini
 
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
AngryMouth
06.11.2008 17:45:32 (muokattu 06.11.2008 17:46:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluaisimme tietää esittäjän/kappaleen/levytyksen (jos tiedossa) ja tempon millä olette kappaleita esittäneet (jos olette tai muistatte).
 
Suomalainen valssi
Merimiesvalssi
Hidas valssi

 
Esittäjä siis eka? Meillä on yhdessä poppoossa joku katsonut valssin tempoksi tuon 168, joka on näköjään kaikissa. Olis hauska kuulla, mitä muilla bändeillä on lasissa näissä biiseissä. Ja mihin kategoriaan nämä nyt sitten kuuluisi mennä, suomalaiseen vai merimiesvalssiin?
 
Esittäjiä ainakin Tapio Rautavaara, Heikki Harma: Kulkurin iltatähti 168
Tapio Rautavaara: Kulkurin kaiho 168
Olavi Virta: Tähti ja meripoika 168
Taljanka: Sininen huivi 168
Erkki Junkkarinen: Pyynikki valssi 168
Matti & Teppo: Minä rakastan sua 168
Esko Rahkonen: Pikku syntinen 168
Olavi Virta: Poskivalssi 168
 
EP
06.11.2008 18:02:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esittäjä siis eka? Meillä on yhdessä poppoossa joku katsonut valssin tempoksi tuon 168, joka on näköjään kaikissa. Olis hauska kuulla, mitä muilla bändeillä on lasissa näissä biiseissä. Ja mihin kategoriaan nämä nyt sitten kuuluisi mennä, suomalaiseen vai merimiesvalssiin?
 
Esittäjiä ainakin Tapio Rautavaara, Heikki Harma: Kulkurin iltatähti 168
Tapio Rautavaara: Kulkurin kaiho 168
Olavi Virta: Tähti ja meripoika 168
Taljanka: Sininen huivi 168
Erkki Junkkarinen: Pyynikki valssi 168
Matti & Teppo: Minä rakastan sua 168
Esko Rahkonen: Pikku syntinen 168
Olavi Virta: Poskivalssi 168

 
Tossahan ne on ylhäällä "Koskpaavo" laittanut, vähän nopeita ovat nuo teidän.
 
AngryMouth
06.11.2008 18:08:00 (muokattu 06.11.2008 18:09:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossahan ne on ylhäällä "Koskpaavo" laittanut, vähän nopeita ovat nuo teidän.
 
Nämä kaikki ylläolevat ovat siis suomalaista(?) valssia, tempoon 150-160(?). Mitäs tuohon nopeampaan merimiesvalssi-kategoriaan sitten kuuluu?
 
Rokkimamma75
06.11.2008 19:18:01 (muokattu 06.11.2008 19:19:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nämä kaikki ylläolevat ovat siis suomalaista(?) valssia, tempoon 150-160(?). Mitäs tuohon nopeampaan merimiesvalssi-kategoriaan sitten kuuluu?
 
Ainakin Terveiset ulapalta - eikös se ole Mollijorin tekosia? Vai olikos se ruÅttalaista? Ja Aamu airistollahan on kanssa rivakanpoljentoista.
 
Viinaa voi olla ilman hauskaakin.
KoskPaavo
06.11.2008 21:39:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin Terveiset ulapalta - eikös se ole Mollijorin tekosia? Vai olikos se ruÅttalaista? Ja Aamu airistollahan on kanssa rivakanpoljentoista.
 
Just näin, joku nyrkkisääntö mulle on muotoutunut että duurivalssit n. 15 nopeampina, ja joku Kulkurin iltatähti, kun on paremmin kertoileva juttu, niin vaikka 148.
 
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
KoskPaavo
06.11.2008 21:42:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esittäjä siis eka? Meillä on yhdessä poppoossa joku katsonut valssin tempoksi tuon 168, joka on näköjään kaikissa. Olis hauska kuulla, mitä muilla bändeillä on lasissa näissä biiseissä. Ja mihin kategoriaan nämä nyt sitten kuuluisi mennä, suomalaiseen vai merimiesvalssiin?
 
Esittäjiä ainakin Tapio Rautavaara, Heikki Harma: Kulkurin iltatähti 148
Tapio Rautavaara: Kulkurin kaiho 150
Olavi Virta: Tähti ja meripoika 172
Taljanka: Sininen huivi 168
Erkki Junkkarinen: Pyynikki valssi 157
Matti & Teppo: Minä rakastan sua 160
Esko Rahkonen: Pikku syntinen 157
Olavi Virta: Poskivalssi 157
Noin vetäisin nuo.
 
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
Rivihemmo
11.11.2008 01:34:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändin rytmipäällikkönä olen käyttänyt valsseihin aika rauhallisia tempoja.
 
Syyt siihen ovat, että huonompikin tanssija pystyy noihin tempoihin tanssimaan rentoutuneesti, ilman että tulee kiire ja parkettien partaveitset pystyvät naatiskelemaa paremmin valssin lumosta. Lisäksi rauhalliseen tempoon on huonommankin laulajan helpompi laulaa kuin reippaaseen tempoon.
 
Yleisöpalaute on ollut poikkeuksetta positiivista.
 
Valssin tanssittavuuteen, ainakin minun kohdalta, vaikuttaa myös se, kuinka rumpali soittaa.
Joillain rumpaleilla, jopa top10:in kuuluvista tanssibändeistä, on ikävä tapa soittaa kakkonen nokilleen.
Tuosta nokilleen soittamisesta syntyy päässäni mielikuva rammasta hirvestä, joka pellonlaidassa poukkoilee ontuen puoliravia.
 
Kulkurin iltatähti 135
Kulkurin kaiho 148
Tähti ja meripoika 152
Pyynikki valssi 146
Minä rakastan sua 148
Pikku syntinen 150
 
Johannes kurkunkastaja
11.11.2008 06:02:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
Joillain rumpaleilla, jopa top10:in kuuluvista tanssibändeistä, on ikävä tapa soittaa kakkonen nokilleen.
Tuosta nokilleen soittamisesta syntyy päässäni mielikuva rammasta hirvestä, joka pellonlaidassa poukkoilee ontuen puoliravia.
 
Kulkurin iltatähti 135
Kulkurin kaiho 148
Tähti ja meripoika 152
Pyynikki valssi 146
Minä rakastan sua 148
Pikku syntinen 150

 
Totta kuin mikä! Vertauskin nauratti plussan verran.
 
ÄM
13.11.2008 01:28:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitens toi muistojen bulevardi, se on levytys Laila Kinnusen ja tempo pyörii jossain 198 nurkilla. Onko jengi vetäny sen niin rivakasti?
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
baron
13.11.2008 01:32:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitens toi muistojen bulevardi, se on levytys Laila Kinnusen ja tempo pyörii jossain 198 nurkilla. Onko jengi vetäny sen niin rivakasti?
 
Ei me ainaskaan. Ei olla käytetty metronomia mutta ihan tavanomainen valssi, ehkä vielä hitaanpuoleinen.
 
leprechaun
13.11.2008 02:29:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei me ainaskaan. Ei olla käytetty metronomia mutta ihan tavanomainen valssi, ehkä vielä hitaanpuoleinen.
 
Muistojen Boulevard on semmoinen ranskalaistyyppinen juttu mikä pitäisi soittaa kevyesti ja menevänä ja joka kuullostaa nopeammalta kuin onkaan. Silloin saa hyvän melodian esille vahvempana, minun mielestäni. 160 voisi kuullostaa hyvältä.
You know, I: I I :I
 
EP
13.11.2008 04:10:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistojen Boulevard on semmoinen ranskalaistyyppinen juttu mikä pitäisi soittaa kevyesti ja menevänä..
 
Niemenomaan kevyesti, rumpali lyö peltiin, ei haitsuun missään nimessä.
 
mack the knife
13.11.2008 08:06:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niemenomaan kevyesti, rumpali lyö peltiin, ei haitsuun missään nimessä.
 
Ei rumpali lyö mihinkään peltiin muuta kuin aksentissa. Pelkkä virveli sudeilla ja aksenteissa bassari+pelti.
 
COVS n:o 1.
Johannes kurkunkastaja
13.11.2008 08:19:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei rumpali lyö mihinkään peltiin muuta kuin aksentissa. Pelkkä virveli sudeilla ja aksenteissa bassari+pelti.
 
Kannatetaan!
 
mack the knife
13.11.2008 08:41:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En mä mikään rumpali ole, mutta ei tarvi kuin kuunnella valssilevytyksiä. Niissä on noin, bassaria EI lyödä joka tahdin ykköselle eikä myöskään peltiä. Ihan vinkkinä sullekin johannes kun teet koneella valssia, pistä pelkkä sutivirveli kakkoselle ja kolmoselle, siinä kaikki. Huomaat kuinka rauhoittuu ja keinuu.
 
COVS n:o 1.
KoskPaavo
13.11.2008 09:54:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En mä mikään rumpali ole, mutta ei tarvi kuin kuunnella valssilevytyksiä. Niissä on noin, bassaria EI lyödä joka tahdin ykköselle eikä myöskään peltiä. Ihan vinkkinä sullekin johannes kun teet koneella valssia, pistä pelkkä sutivirveli kakkoselle ja kolmoselle, siinä kaikki. Huomaat kuinka rauhoittuu ja keinuu.
 
Mä tein mun ketronvalssiin noin mäckin ohjeen mukaan, toimii
 
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
Juupe
13.11.2008 09:58:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niemenomaan kevyesti, rumpali lyö peltiin, ei haitsuun missään nimessä.
 
Ikinä en oo lyöny haitsuun missään valssissa. Enkä ole kyllä nähnyt tai kuullut kenenkään lyövän.
 
walttoni
13.11.2008 10:26:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitens toi muistojen bulevardi, se on levytys Laila Kinnusen ja tempo pyörii jossain 198 nurkilla. Onko jengi vetäny sen niin rivakasti?
 
Tempo on 182. ainakin jossain levytyksessä. Ko, biisi oli Metsäkedon esimerkkivalssina taannoin Smorkissa. Kyllä sen tanssii, minäkin.
 
COVS2.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «