Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Buffet klarinetti
1 2
Koaks
23.05.2007 16:38:57 (muokattu 23.05.2007 16:41:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin huutokaupasta Crampon & Buffet -yhtiön Ranskassa valmistaman puisen klarinetin, jossa on "hopean värinen" RC Prestige kyltti. Klarinetti on ilmeisesti alkuperäisessä laukussaan, sillä siinäkin on Crampon & Buffetin stanssaus. Kaikki osat ovat tallessa (ylempi sekä alempi runkokappale, virityspäärynä ja kello) paitsi suukappale. Suukappaleen puuttuessa en ole päässyt kokeilemaan kyseistä klarinettia.
 
Klarinetti on uskoakseni hyvässä kunnossa. Korkkiosat ovat ehjiä, "läppämekanismit" toimivat ja ulkoisesti klarinetti on moitteettomassa kunnossa; ei kolhuja eikä painaumia. Myös sisäpinta on mielestäni moitteeton.

Tiedän että näin Internetin välityksellä ei voi kovin tarkkaa hinta-arviota tehdä, mutta jonkinlainen hintahaitari olisi mukava saada. Itse en osaa klarinettia soittaa vaan ostin sen "kitaristin mielenkinnolla". Tästä johtuen en viitsisi "hautoa" mahdollisesti arvokasta klarinettia.
 
Tiltsi
24.05.2007 15:57:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko Buffet-leimojen alla mitään merkintää mallista? Esim. E11 tai E13?
 
"Metsä olisi hiljainen paikka, jos vain parhaat linnut laulaisivat." Henry van Dyke
El Condor
24.05.2007 22:22:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin huutokaupasta Crampon & Buffet -yhtiön Ranskassa valmistaman puisen klarinetin, jossa on "hopean värinen" RC Prestige kyltti.
 
Tiedän että näin Internetin välityksellä ei voi kovin tarkkaa hinta-arviota tehdä, mutta jonkinlainen hintahaitari olisi mukava saada. Itse en osaa klarinettia soittaa vaan ostin sen "kitaristin mielenkinnolla". Tästä johtuen en viitsisi "hautoa" mahdollisesti arvokasta klarinettia.

 
Buffet:n Prestige on ammattitason pilli, ja uutena nykyisellään kolmen tonnin hujakoilla, eli jos kyseessä on ehjä ja soittokuntoinen peli, niin hyvä mäihä on käynyt. Kunto kannattaa arvioituttaa jollain ammattiklarinetistilla tai -soitinkorjaajalla, sillä klaroissa voi olla monenlaisia vikoja, jotka eivät näy heti päälle (huonot/falskit tyynyt, vääntyneet akselit ym.).
 
Buffet:n sivuilta löytää tietoa soittimesta sarjanumeron perusteella:
 
http://www.buffet-crampon.com/en/instruments.php
 
Pittää koittaa yrittää.
Koaks
24.05.2007 22:51:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko Buffet-leimojen alla mitään merkintää mallista? Esim. E11 tai E13?
Ei ole.
 
Buffet:n sivuilta löytää tietoa soittimesta sarjanumeron perusteella:
 
http://www.buffet-crampon.com/en/instruments.php

 
Kun haen kyseisen klarinetin sarjanumerolla, niin tulee satoja "osumia", joissa serial number on 0... Ei taida toimia, vai?
 
Osaisitteko sanoa onko Tampereella ammattitaitoisia klarinetisteja/soitinkorjaajia. Itse en valitettavasti tunne yhtäkään.
 
Klezberg
24.05.2007 23:00:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko Buffet-leimojen alla mitään merkintää mallista? Esim. E11 tai E13?
 
Ei kai se mikään E-malli ole jos se kerran on RC Prestige.
 
lumbaj lumbaj lumbalaj, ajde ajde ajde!
kopave
24.05.2007 23:35:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisitteko sanoa onko Tampereella ammattitaitoisia klarinetisteja/soitinkorjaajia. Itse en valitettavasti tunne yhtäkään.
 
Jarmo Parkusjärvi/ Soitinkorjaamo Akineri, Åkerlundinkatu 6 A Tampere.
 
"Se parhaiten nauraa, jolla on paras lääkitys"
Koaks
24.05.2007 23:44:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarmo Parkusjärvi/ Soitinkorjaamo Akineri, Åkerlundinkatu 6 A Tampere.
 
Taidan ottaa häneen yhteyttä. Kiitoksia tästä.
 
Koaks
28.07.2007 22:22:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarmo Parkusjärvi/ Soitinkorjaamo Akineri, Åkerlundinkatu 6 A Tampere.
 
Nyt on klarinetti käynyt Akinerilla tutkittavana. Klarinetti on täysin soittokuntoinen ja "ammattiluokan" vehje. Kello ei ole kuulemma alkuperäinen, vaikka sekin on kyllä Crampon & Buffet:n valmistama.
 
Kuten aloitusviestissä totesin, en osaa soittaa klarinettia ja en kyllä raaski ruveta käyttämään ammattilaisvehjettä tällaiseen amatöörisoitteluun. Mikä olisi paras kanava myydä tällainen klarinetti? Itse epäilen ettei tällaisen soittimen ostajaehdokkaat seuraa huuto.nettiä tai muusikoiden.netin toria. Vai seuraako?
 
Halukkaat ostajaehdokkaat voivat lähestyä minua pikaviestillä tai sähköpostilla.
 
The Soundophiliac
04.08.2007 21:46:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valitettavasti saattaa olla myyntirintamalla hiljaista. Klarinetin osto tapahtuu ammatti- ja opiskelupiireissä niin, että mennään joko Soitin-Laineelle tai usein jopa Pariisin tehtaalle asti kokeilemaan ainakin viittä pilliä. Aina ei sopivaa soitinta löydy. Klarinetit ovat yksilöitä. Huono Prestige voi hyvinkin olla huonompi kuin hyvä RC tai muu halvempi malli.
 
Harrastelijaa kyllä voisi hyvinkin kiinnostaa.
 
enary
05.08.2007 15:05:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harrastelijaa kyllä voisi hyvinkin kiinnostaa.
 
Totta kai kiinnostaa, ja mielelläni testailisin mutta taitaa hinta nousta niin korkealle että turha edes haaveilla. Oma E11 on palvellut oletettua paremmin.
 
''missä täällä on sitä ilmasta viinaa muuten tää on pelkkää piinaa''
BbAnni
07.08.2007 20:52:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm... minä olen kyllä sitä mieltä, että soittaminen kannattaa aloittaa mahdollisimman hyvällä pillillä. Tarkoittaen siis hyvällä myös hyväkuntoista. Monesti oppilaittenkin kanssa tunti menee siihen pillin korjailuun ja/tai harmitteluun ettei huonolle saundille voi tehdä mtn soittimesta johtuen.
 
Tietty puupuhaltimille soittamatta olo ei tee kovin hyvää, että jos meinaa sillon tällön harvoin joskus puhallella, niin myynti saattaa silloin olla ihan hyvä ajatus.
 
enary
08.08.2007 00:21:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm... minä olen kyllä sitä mieltä, että soittaminen kannattaa aloittaa mahdollisimman hyvällä pillillä. Tarkoittaen siis hyvällä myös hyväkuntoista. Monesti oppilaittenkin kanssa tunti menee siihen pillin korjailuun ja/tai harmitteluun ettei huonolle saundille voi tehdä mtn soittimesta johtuen.
 
Ja oli harrastus mikä tahansa, hyvät välineet tekevät hommasta mielekkään ja kannustavat jatkamaan.
 
''missä täällä on sitä ilmasta viinaa muuten tää on pelkkää piinaa''
Koaks
24.12.2007 21:18:00 (muokattu 24.12.2007 21:18:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klarinetti on muuten edelleen myymättä. Laitoin Muusikoiden.netin torille pariksi viikoksi ilmoituksen elokuussa, mutta ei tullut yhtään yhteyden ottoa. Laitoin myynti-ilmoituksen myös Suomen musiikkioppilaitosten liiton sivuille: http://194.241.31.33/forum/viewforum.php?f=2 mutta sieltäkään ei ole tullut kuin kaksi "renkaanpotkimis" yhteydenottoa.
 
Eräs Mnettiläinen neuvoi viemään ilmoituksen, jonkun oppilaitoksen ilmoitustaululle, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi. Onko internetin ihmeellisessä maailmassa, muuta suomalaista nettisivua (nimen omaan puhaltimiin erikoistunutta) kuin tuo Suomen musiikkioppilaitosten liiton sivu? Huuto.net ei taida olla oikea markkinapaikka, saati sitten Keltainen pörssi?
 
Hinnan ei pitäisi olla päätä huimaava, sillä se on reilusti alhaisempi kuin Tampereen konservatoriossa annettu arvio.
 
Klezberg
24.12.2007 22:38:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klarinetti on muuten edelleen myymättä. Laitoin Muusikoiden.netin torille pariksi viikoksi ilmoituksen elokuussa, mutta ei tullut yhtään yhteyden ottoa. Laitoin myynti-ilmoituksen myös Suomen musiikkioppilaitosten liiton sivuille: http://194.241.31.33/forum/viewforum.php?f=2 mutta sieltäkään ei ole tullut kuin kaksi "renkaanpotkimis" yhteydenottoa.
 
Eräs Mnettiläinen neuvoi viemään ilmoituksen, jonkun oppilaitoksen ilmoitustaululle, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi. Onko internetin ihmeellisessä maailmassa, muuta suomalaista nettisivua (nimen omaan puhaltimiin erikoistunutta) kuin tuo Suomen musiikkioppilaitosten liiton sivu? Huuto.net ei taida olla oikea markkinapaikka, saati sitten Keltainen pörssi?
 
Hinnan ei pitäisi olla päätä huimaava, sillä se on reilusti alhaisempi kuin Tampereen konservatoriossa annettu arvio.

 
Enpäs voi varmasti tietää mistä kanittaa, mutta itseäni ainakin arveluttaisi alkaa hankkia tuon hintaluokan peliä noin epämääräisellä taustalla; tai sitten pitäisi saada todella halvalla. Voin olla väärässä tuosta taustasta, mutta kysehän on siitä minkä mielikuvan saa.
 
MSN Musicin myymistä wma-tiedostoista tehty audio-cd on kopiosuojattu eikä toimi Pioneerin cd-soittimessa.
Koaks
26.12.2007 13:28:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpäs voi varmasti tietää mistä kanittaa, mutta itseäni ainakin arveluttaisi alkaa hankkia tuon hintaluokan peliä noin epämääräisellä taustalla; tai sitten pitäisi saada todella halvalla. Voin olla väärässä tuosta taustasta, mutta kysehän on siitä minkä mielikuvan saa.
 
Ei kai tässä nyt niin epämääräisestä taustasta ole kyse? Laillisesta huutokaupasta ostettu ja klarinetti on täyskuntoiseksi arvioitu.
 
Mihin hintaan sinä, Klezberg, ostaisit tuon?
 
Klezberg
26.12.2007 14:24:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kai tässä nyt niin epämääräisestä taustasta ole kyse? Laillisesta huutokaupasta ostettu ja klarinetti on täyskuntoiseksi arvioitu.
 
Kuten sanoin näkemykseni perustui mielikuviin; tosin niin varmaan monen muunkin. En epäillyt tuota huutokaupan laillisuutta vaan kyse on enemmänkin siitä ettei ole mitään käsitystä siitä miten peliä on sitä ennen käsitelty. Mihin hintaan ostaisit Mersun ilman huoltokirjaa? Esimerkiksi mikä on tuon vaihtokellon tausta?
 
Kuntoarvio toki auttaa asiaa mutta ei vielä noilla tiedoilla mitä olet ilmoitellut. Jos olisin ostamassa haluaisin varmastikin olla yhteydessä itse arvioijaan.
 
Mihin hintaan sinä, Klezberg, ostaisit tuon?
 
Nyt en siis ole ostamassa, joskin jossain vaiheessa parempi klarinetti varmasti kiinnostaa. Ykkösellä alkavista hinnoista (eikä ihan yläpäästä) voisi silloin keskustella jos soitin on kunnossa ja vaikuttaisi sopivalta.
 
MSN Musicin myymistä wma-tiedostoista tehty audio-cd on kopiosuojattu eikä toimi Pioneerin cd-soittimessa.
Koaks
27.12.2007 02:36:45 (muokattu 27.12.2007 02:37:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten sanoin näkemykseni perustui mielikuviin; tosin niin varmaan monen muunkin. En epäillyt tuota huutokaupan laillisuutta vaan kyse on enemmänkin siitä ettei ole mitään käsitystä siitä miten peliä on sitä ennen käsitelty.
 
Ei kai sitä nyt niin huonosti olla pidetty jos Tampereen konservatoriossakin on hyväkuntoiseksi mainittu.
 
Mihin hintaan ostaisit Mersun ilman huoltokirjaa?
Riippuu hinnasta, mersusta ja myyjästä. En kuitenkaan heti hylkäisi vaikka huoltokirja puuttuisi. Ottaisin rohkeasti yhteyttä ja kyselisin.
 
Esimerkiksi mikä on tuon vaihtokellon tausta?
 
Onko tälläkään niin suurta merkitystä. Eikös se ole ostajalle yhdentekevä asia kunhan ilmoittaa ettei ole alkuperäinen kello. Todennäköisesti alkuperäinen kello on kadonnut/hajonnut/huono soundiseksi todettu ja korvattu uudella Buffetin kellolla.
 
En hylkäisi esimerkiksi vanhan Gibsonin ostoa, vaikka siihen olisikin virittimet vaihdettu syystä jota en tietäisi.
 
Kuntoarvio toki auttaa asiaa mutta ei vielä noilla tiedoilla mitä olet ilmoitellut. Jos olisin ostamassa haluaisin varmastikin olla yhteydessä itse arvioijaan.
 
Jos itse olisin ostamassa tätä klarinettia niin ilman muuta haluaisin jututtaa myös arvioijia. Mutta oma "nettietiketti" ei salli muiden ihmisten nimien käyttöä myynti-ilmoituksessa. Tottakai jos kauppoja solmitaan jo vakavalla mielellä, niin voidaan mennä arvioimaan klarinetti uudestaan kaikkien läsnä ollessa. Ja tottakai siinä vaiheessa annan nimetkin ja yhteystiedot. Jutun juju on siinä, ettei kukaan ole oikeastaan edes ollut "vakavalla" mielellä tekemässä kauppaa.
 
Nyt en siis ole ostamassa, joskin jossain vaiheessa parempi klarinetti varmasti kiinnostaa. Ykkösellä alkavista hinnoista (eikä ihan yläpäästä) voisi silloin keskustella jos soitin on kunnossa ja vaikuttaisi sopivalta.
 
Ykkösellä hinta alkaa jo nyt, vaikka konservatoriossa annettiin kakkosella alkava luku. Omasta mielestäni hinta on kohtuullinen. Ja eihän se ensiksi annettu hinta ostotilanteessa ole välttämättä lopullinen.
 
Klezberg
27.12.2007 09:36:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kai sitä nyt niin huonosti olla pidetty jos Tampereen konservatoriossakin on hyväkuntoiseksi mainittu.
 
En ole tässä mitenkään sinua kritisoimassa. Yritän vain valottaa millaisia ajatuksia muilla saattaa päässä tästä liikkua.
 
Siltä linjalta jatkaen: uskoisin että tällaisissa asioissa myyjällä on taipumusta optimismiin ja ostajalla, jolle riski lopulta jää, pessimismiin.
 
Onko tälläkään niin suurta merkitystä. Eikös se ole ostajalle yhdentekevä asia kunhan ilmoittaa ettei ole alkuperäinen kello. Todennäköisesti alkuperäinen kello on kadonnut/hajonnut/huono soundiseksi todettu ja korvattu uudella Buffetin kellolla.
 
Pessimistinen vaihtoehto: entä jos on korvattu Buffetin oppilasklarinetin kellolla?
 
En hylkäisi esimerkiksi vanhan Gibsonin ostoa, vaikka siihen olisikin virittimet vaihdettu syystä jota en tietäisi.
 
Vanhan sähkökitaran osto olisi minullekin hieman eri juttu. Koen että klarinetin kunto on kimurantimpi juttu.
 
Jutun juju on siinä, ettei kukaan ole oikeastaan edes ollut "vakavalla" mielellä tekemässä kauppaa.
 
Joku muukin kuin minä taisi täällä varoitella että ammattilaisklarinetin tarvitsijat eivät ehkä innostu tällaisesta, harrastelijat voisivat. Itse olen harrastelija, ja olen tässä yrittänyt selittää omia tuntojani. Kun klarinetin tausta on epäselvä, sitä pitää riskinä. Ja jos ilmankin pärjää, niin sitten ei innostu lähtemään tosissaan selvittämään.
 
Ykkösellä hinta alkaa jo nyt, vaikka konservatoriossa annettiin kakkosella alkava luku. Omasta mielestäni hinta on kohtuullinen. Ja eihän se ensiksi annettu hinta ostotilanteessa ole välttämättä lopullinen.
 
Nyt lähiaikoina en ole nähnyt hintaa missään. Voi olla että muistan väärin, mutta mielikuva ensimmäisestä ilmoituksesta oli korkeampi.
 
MSN Musicin myymistä wma-tiedostoista tehty audio-cd on kopiosuojattu eikä toimi Pioneerin cd-soittimessa.
Koaks
27.12.2007 13:56:09 (muokattu 27.12.2007 13:56:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole tässä mitenkään sinua kritisoimassa. Yritän vain valottaa millaisia ajatuksia muilla saattaa päässä tästä liikkua. Siltä linjalta jatkaen: uskoisin että tällaisissa asioissa myyjällä on taipumusta optimismiin ja ostajalla, jolle riski lopulta jää, pessimismiin.
 
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. En koe tätä mitenkään henkilökohtaiseksi.
 
Pessimistinen vaihtoehto: entä jos on korvattu Buffetin oppilasklarinetin kellolla?
 
Mitä eroa on oppilasklarinetin ja ammattilaisklarinetin kelloilla? Laatu tietysti, mutta miten pystyisin tunnistamaan kumpi tämä on?
 
Joku muukin kuin minä taisi täällä varoitella että ammattilaisklarinetin tarvitsijat eivät ehkä innostu tällaisesta, harrastelijat voisivat. Itse olen harrastelija, ja olen tässä yrittänyt selittää omia tuntojani.
 
Olen erittäin onnellinen, osti tämän sitten ammattilainen tai harrastelija.
 
Kun klarinetin tausta on epäselvä, sitä pitää riskinä. Ja jos ilmankin pärjää, niin sitten ei innostu lähtemään tosissaan selvittämään.
 
En ole vieläkään ihan ymmärtänyt tuota taustan epäselvyyttä. Eikös tausta ole aina myyjän kertoma, jolloin se voi periaatteessa olla myös satuiltu. Haen tällä siis sitä, että olisiko muka tämän klarinetin menekki parempi, jos sanoisin että ostin tämän viisi vuotta sitten joltakin klarinetistilta, joka osti sen joskus jostakin.
 
Tässä tapauksessa klarinetti ei ainakaan ole varastettu.
 
Nyt lähiaikoina en ole nähnyt hintaa missään. Voi olla että muistan väärin, mutta mielikuva ensimmäisestä ilmoituksesta oli korkeampi.
 
Ensimmäisessä ilmoituksessa hinta taisi olla 2100 euroa. Nyt olen kuitenkin ajatellut hinnaksi 1800 euroa.
 
Klezberg
27.12.2007 14:58:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä eroa on oppilasklarinetin ja ammattilaisklarinetin kelloilla? Laatu tietysti, mutta miten pystyisin tunnistamaan kumpi tämä on?
 
En osaa sanoa, mutta pakko niissä eroa on olla niissäkin.
 
En ole vieläkään ihan ymmärtänyt tuota taustan epäselvyyttä. Eikös tausta ole aina myyjän kertoma, jolloin se voi periaatteessa olla myös satuiltu. Haen tällä siis sitä, että olisiko muka tämän klarinetin menekki parempi, jos sanoisin että ostin tämän viisi vuotta sitten joltakin klarinetistilta, joka osti sen joskus jostakin.
 
Minun ajatuksissa tuo menee niin, että ostajalle muodostuu myyjästä mielikuva ihmisenä ja klarinetin omistajana ja osin sen perusteella muotoutuu myös käsitys miten klarinettia on käytetty ja pidetty ja missä kunnossa se on. Voi toki olla satuakin, toisaalta voi olla että ostaja huomaa tuommoisen yrityksen.
 
Tässä tapauksessa klarinetti ei ainakaan ole varastettu.
 
Sitä en tässä tarkoittanutkaan vaan kyse oli siitä että on hämärän peitossa miten klarinettia on pidetty.
 
MSN Musicin myymistä wma-tiedostoista tehty audio-cd on kopiosuojattu eikä toimi Pioneerin cd-soittimessa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «