Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kilpailut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Riffiskaba 111 (minibiisi) Äänestys
1
rattledad
29.10.2008 21:22:20 (muokattu 30.10.2008 20:23:48)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äänestysaikaa su 2.11. klo 21:00 saakka

Äänestys:
- kuka tahansa voi äänestää kerran per/kisa. (vaatii kirjautumisen)
- jaettavissa yhteensä 6 pistettä per äänestäjä. Kaikki on jaettava.
- pisteet voi jakaa niin kuin kukin itse haluaa, kuitenkin niin, että yhdelle kilpailijalle voi antaa maksimissaan 3 pistettä.
- äänestysaikaa on 5 päivää, eli perjantaihin 10.10.2008 klo 22.00 asti.
- itseään ei saa äänestää.
- osallistuminen skabaan velvoittaa myös äänestämään. Jos osallistuja ei äänestä, hänen mahdollisesti saamiaan pisteitä ei lasketa.
- voittaja vie läpi seuraavan skaban.
 
Osallistujat:
 
arkkikansleri - http://personal.inet.fi/musiikki/kansleri/riffi111_arkkikansleri.mp3
Peku911 - http://www.mikseri.net/player/playe … ewsession=1&type=1¶meter=353507
destruction - http://www.mikseri.net/music/play.php?id=354018&type=dl
ooidort - http://www.mikseri.net/player/playe … ewsession=1&type=1¶meter=353907 linkki korjattu 30.10. 20:23
ralliolli - http://www.fileden.com/files/2008/3 … 6446/MB111%20V%C3%A4ittelyfuuga.mp3
Diego - http://www.mikseri.net/music/play.php?id=353987&type=dl
Coach - http://d4.mikseri.net/m/d7d/7001489 … %20-%20Coach%20Riffiskaba%20111.mp3
Phenom991 - http://www.fileden.com/files/2008/4/1/1847297/mnetphenom.wav
rattledad - http://personal.inet.fi/musiikki/rd/riffiskaba111.mp3
 
ralliolli
29.10.2008 21:30:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Coach - 3
Phenom991 - 3
 
Diego
29.10.2008 21:52:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arkkikansleri - 2p.
Coach - 2p.
Phenom911 - 2p.
 
"Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi
Peku911
29.10.2008 22:01:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Diego 3p
Arkkikansleri 2p
Destruction 1p
 
Phenom991
29.10.2008 22:14:50 (muokattu 30.10.2008 17:09:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ralliolli - 2p Tälle olisin kyllä antanut kolme pistettä itse soitettuna, mutta kyllä idea välittyy, jos tästä ei tule keskustelu/väittely mieleen niin mistä sitten.
 
coach - 2p Tässä on kyllä härö meininki, ei kuitenkaan liikaa estämään lepposta meininkiä. Kaikista kohdista ei välttämättä se keskustelumeininki tartu, kokonaisuutena mainio.
 
destruction - 1p Hyvä biisi, vähän jäi uupumaan sitä keskustelua. Tuo 0:36 alkava riffi on tosi hyvä, samoin ne rummut siinä taustalla, erittäin jees.
 
rattledad - 1p Tässä on kyllä semmonen hyvä keskustelun tempo jne. Vähän latteaksi jää, mutta niinhän monet keskustelutkin :D
 
------------------------
 
arkkikansleri : Hyvä meininki biisissä, loppu on aika hyvä. Ei kuitenkaan pahemmin säväyttänyt.
 
Peku911 : Tämä oli hieno. Ei kuitenkaan keskustelu-mielikuvia herättänyt minussa. Ehkä jotain erokeskustelun jälkeisiä tunnelmia? :D
 
ooidort : Hyvää mättöä. Se lead-kitara veteli hienoja juttuja siellä.
 
Diego : Kelpo rokkia, hyviä riffejä jne!
 
Edit: typoja nimien kanssa
 
ooidort
30.10.2008 12:16:07 (muokattu 30.10.2008 21:40:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rattledad 3p
arkkikansleri 3p
 
"Sex is like math; Add the bed, subtract the clothes, separate the legs and hope the hell you don't multiply!"
Teh Masa
30.10.2008 16:23:57 (muokattu 30.10.2008 16:26:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt harmillisesti ehtinyt mukaan. Kommenttia annan kuitenkin.
 
arkkikansleri: Siisti melodiankuljetus "osasta" toiseen, hyviä likkejä, räväköitä fillejä ja hyvä, svengaava kokonaisuus. Meininki oli aika sopuisa.
 
Peku911: Herkkä akkarimeininki, hämyisyyttä lisää tuo lesliekaappiefekti.
 
destruction: Hauska teema, alku oli aika proge, mutta kun rummut saatiin mukaan jatkui meno todella rokkaavana. Jätkä on kova tiluttaja. Kitarat soivat nätisti päällekkäin, mutta rummut meni oudon kuulosiksi tuossa haikka auki -kohdassa. Kova veto.
 
ooidort: Taas olisi mun kannattanut tutkia koko ketju ennen hätäilyä. Mallikasta "rässi" -tyyppistä menoa.
 
ralliolli: Tässä oli teema hyvin hanskassa. Molemmat skitat (vai mitä ne oli..) olis toimineet loistavasti vaikka erikseenkin.
 
Diego: Pientä huulenheittoa nahkatakkimiesten välillä.
 
Coach: Ehdottomasti hauskin. Tässä on tyyliä.
 
Phenom991: Ei auennut biisi mun laitteistolla harmi vaan. Yritän vielä uudestaan toisena päivänä.
 
rattledad: Blyys, jokapaikan varma valinta. Soitto toimii hyvin.
 
destruction 2p
Diego 2p
Coach 2p
 
A..
destruction
30.10.2008 16:41:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arkkikansleri - Hyvältä kuullostaa. Alussa tuli vähän Rainbow/Blackmore mieleen. C-osio oli paras, ja olis voinu jatkoakin toivoa aikarajasta huolimatta. Istuu kuitenkin hyvin aiheeseen.
 
Peku911 - Herkkä balladitunnelma - makoisa sointukierto ja menevää näppäilyä. Oisit laittanu koiran vielä laulamaan. :) Tähänkin olisin toivonut jotain jatkoa, tai muita osioita. Harvoin herkistelymusiikki maistuu, mutta tässä oli juuri sitä mitä pitikin.
 
ooidort - Yks lempparivedoista. Erittäin hyvää materiaalia, ainakin mun korvaan. Ei mitään moittimista, kaikki toimi.
 
ralliolli - Klasaria on aina mukava kuunnella. Ei oikein midi-meininki säväytä, mutta idea tulee kyllä perille. Arvostettava sävellys. ++
 
Digeo - Asialliset rokkimurinasaundit hyvinkin napakalla tatsilla. Munaa ja asennetta löytyy. Soolokin lähti makoisasti ja sweepit istuivat oikein hyvin. Hieno veto.
 
Coach - Tässä oli jälleen sitä omaperäisyyttä, mikä ei ollut ollenkaan huono juttu, sillä itse ainakin tykkäsin. Sopivasti häiriintynyttä tavaraa.
 
Phenom991 - Miehekästä progea, oikeilla aineksilla ja asenteella. Sopivasti häiriintynyttä tavaraa tämäkin.
 
rattledad - Lepposaa bluussia, muistuttamassa vanhoista hyvistä ajoista, jolloin en itse ollut edes vielä syntynyt. Erittäin mukavaa kuunneltavaa.
 
--------------
 
ooidort - 3p
arkkikansleri - 1p
Peku911 - 1p
Coach - 1p
 
Kohta kyrvähtää hermo.
Phenom991
30.10.2008 17:08:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muokkailin tuohon noita kommentteja.
 
Teh Masa
30.10.2008 19:27:37 (muokattu 30.10.2008 19:29:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT: -Sotkeuduin omaan näppäryyteeni-syndrooma..-
 
A..
rattledad
02.11.2008 16:30:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arkkikansleri -
Mukavalta ja omaperäiseltä kuulostavaa, pikkuisen viimeistelemätöntä soittoa. Mitäpä sitä suotta hinkkaamaan.
Peku911 -
Välimerelliset fiilikset tuli mieleen sointukulusta. Kiva kuulla akkaria näissä, akustisen äänittäminen on vaan vähän hankala laji. Millainen signaaliketju tässä oli?
destruction - 2p
Etelän rokkia aluksi, hyvä tuo jälkimmäinenkin riffi ylimääräisen soolo-osuudenkin jaksoi kuunnella mielellään. Hyvää soittoa.
ooidort -
Angstinen tunnelma, kehittyy hyvin, valmiin kuuloista.
ralliolli -
Uskomaton tekniikka, downstrokella kaikki bassoa myöten, ihan kuin olisi koskettimilla soitettu. Oliko siellä kitaroitakin?
Diego - 3p
Kunnon rähinää, punkkihenkeä ja niiljangia, tykkäsin.
Coach -
Vanhan moottoripyörä on moottoripyörä -biisin mieleen tuova biitti. Hauskan retro soundimaailma.
Phenom991 - 1p
Energistä ja elävän kuuloista soittoa, mukavan freejatsimaista. Mp3 olisi ollut kivempi formaatti.
rattledad -
Itse kun soittaa ei tarvitse tuntea myötähäpeää, sitä tavallista kylläkin.
 
willie
02.11.2008 17:15:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riffiskaba 111 (minibiisi) äänestys
 
arkkikansleri
Ekat kaksi A-osaa maukkaan tiukalla, lähes Wilko Johnson tyylillä ja sitten rakentelavaa B-osaa. Lopussa stydinpää soittoa ja riuskaa kitaraa. Napakkaa soittoa kaikinpuolin !
 
Peku911
Hyvä saundi, vaikka onkin Mikserin esikuuntelu-ikkunassa. Nättiä soittoa ja tällanen yksinkertainen on aina kaunista ja kuulostaa hyvältä. Olikos alussa koiran haukahduksia..
 
destruction
Tehokasta riffiä ja vääntöä. Soolopuoli toimii rankkuudessaan erittäin hyvin ja varsinkin kohta 0:36.. saa oikein karvat pystyyn. Aika runsaasti tavaraa, mutta hyvin toimii !
 
ooidiot
Hektistä paahtoa tiukalla tatsilla. Vähän paha 52v basistin on tästä syväluotaava kommenttia antaa.. :)
 
ralliolli
Klasaria.. Tässä kun luettelis kaikki musiikkitermit, niin voisi yks tai kaks osua kohdalleen. Hyvää soittoa koskettimilla ja bassolla, millä sitten tehtykkään.
 
Diego
No jo vain ! Helvetin hieno rohea saundi kakkoskitarassa ja bassossa. Tiukkaa ja tarkkaa soittoa.. harmi, ettei tuota lopun soolokeppiä ehtinyt tulla enempää. Tästä olis lähtenyt mielenkiintonen biisi !
 
Coach
Um-pa um-pah.. ! Konsta Jylhän jalanjäljissä hiukan ehkä mennään. Modernimmin tosin kyllä.. Tää oli hyvä !
 
Phenom991
Ompas aikamoinen saunareissu ! Tällanen hyvin soitettu sekametelisoppa (mun mielestä) jotenkin vaan toimii ja kulostaa hyvältä.
 
rattledad
Kyllä hyvä natchl blues aina toimii ja ilahduttaa tällasen bluesjäärän korvaa ja sydäntä :)
 
PISTEET :
 
2p. Diego
2p. arkkikansleri
2p. rattledad
 
Hyviä vetoja ja minibiisejä muutkin. Kiitos jälleen. Seuraavakin skaba voisi mennä samoissa tunnelmissa.
 
--
 
rattledad -
Itse kun soittaa ei tarvitse tuntea myötähäpeää, sitä tavallista kylläkin.

 
Hah..! Hyvin sanottu, mutta ei kenenkään tähän skabaan osallistuneen tarvitse hävetä ainakaan omaa esitystään.. :)
 
Bassoa vuodesta 1972.
Peku911
02.11.2008 17:20:21 (muokattu 02.11.2008 17:22:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peku911 -
Välimerelliset fiilikset tuli mieleen sointukulusta. Kiva kuulla akkaria näissä, akustisen äänittäminen on vaan vähän hankala laji. Millainen signaaliketju tässä oli?

 
Tässä oli niinkin yksinkertainen signaaliketju kuin Macbook Pro garagebandiin vaan bookin sisäisellä mikillä... Olen aivan tyytyväinen, miten tuolla pystyy akkaria äänittämään.. Ja koirahan siellä taustalla vähän haukahteli.
 
E: siis läppäri pöydällä ja minä vieressä sohvalla.. Tämä oli saundin salaisuus:)
 
ralliolli
02.11.2008 17:38:46 (muokattu 02.11.2008 17:40:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän kaikki lue äänestysketjua niin tarkkaan, mutta olen silti hieman häkeltynyt tästä vitsailun määrästä. Tarkennettakoon nyt sitten, että en ole soittanut riffiä itse, vaan käytin midi-instrumentteja. Tämänkertainen oli poikkeus - jatkossa, kuten aiemminkin, pyrin soittamaan kitararaidat itse.
 
Tässä kun luettelis kaikki musiikkitermit, niin voisi yks tai kaks osua kohdalleen.
 
Saanko udella mitä tuo tarkoittaa?
 
Coach
02.11.2008 18:19:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2p. arkkikansleri
2p. Diego
 
1p. rattledad
1p. ralliolli
 
Coach & Toverit: http://mikseri.net/coach/
Urmas Potkuri
02.11.2008 19:19:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arkkikansleri - Että semmonen humppa tällä kertaa?
Peku911 - Nätti balladi tuosta tulee tai siis se on sellainen. Jotenkin vain jää odottomaan jatkoa, vaikka aikaraja tuleekin vastaan....
destruction - Onhan Hienot soundit kitaroissa ja soundiin sopivaa rankkaa soittoa.Etenkin 38' paikkeilla alkava osuus pörhistää mukavasti karvoja.
ooidort - Tässä kolahti erityisesti rytmitykset. Teemat samoin aika-ajoin. Kokonaisuus hanskassa.
ralliolli - Tämähän ihan Bach. Hienolta ja jotenkin hartaalta se kuulostaa, vaikka ei taida olla Cembalo tuo soitin. Ja miksi sen pitäisi olla Cembalo? En tiijä. Tuli vain mieleen.
Diego - No ny läks. Tämä on vaan hyvä ja se saa riittää.
Coach - No niin on muuten tämäkin hyvä. Reggaeta suoraan Kaustisilta? Pisteet loppuu.
Phenom991 - Tässä on pirusti tavaraa ja alun proge fiiliksen ja keskivaiheen progemetalli fiiliksen ja lopun ....perusteella ihmettelen että onko sitä Frippiä kuunneltu? Etenkin nuo tarkat tauotukset ja muutkin rytmiset kuviot. Ehkä kokonaisuus hiukan hajoaa tai siten ei.
rattledad - Aivan toisiin tunnelmiin sitten. Nämä ovat niitä minulle tutumpia ja aivan hakematta tuleen Cooder mieleen ja se on aina helkkarin hyvä juttu minusta. mainio tunnelma.
 
Oli taas niin erilaista musiikkia tarjolla ja se on hyvä. Mutta arvota näitä nyt sitten pisteille. Se on aivan eri juttu. Menee henklökohtaisten mieltymysten mukaan, mutta niinhän sen pitääkin. Kaikki olisivat jälleen pisteitä ansainneet.
 
2p - Diego
2p - Coach
1p - ooidort
1p - destruction
 
Ei ole murhetta, jota viini ja värähtelevä rautalanka ei lohduttaisi.
Phenom991
02.11.2008 19:33:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on pirusti tavaraa ja alun proge fiiliksen ja keskivaiheen progemetalli fiiliksen ja lopun ....perusteella ihmettelen että onko sitä Frippiä kuunneltu? Etenkin nuo tarkat tauotukset ja muutkin rytmiset kuviot. Ehkä kokonaisuus hiukan hajoaa tai siten ei.
 
Heh, kiitos. Kai. No nyt kun tarkistin niin kyllähän sitä yksi King Crimsonin levy löytyy, mutta Fripp on aika tuntematon kaveri mulle.
 
Semmonen tunnustus, että tuo ei yhdellä otolla kyllä oo ollenkaan vedetty, niinku varmaan huomaatte. Syynä lähinnä se että tarvitsin ainakin kolme eri kitarasoundia (kuuluuko se, en tiiä) ja ideoinnin aloittamisesta äänitysten loppuun meni joku reilu tunti, ehdin opetella kokonaan vasta jälkikäteen.
 
Kiitos muillekkin palautteesta, luulin että jään aivan nollille mutta tulihan niitä jokunen piste :D
 
rattledad
03.11.2008 00:25:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäli laskin pisteet oikein, järjestys on tämä:
 
Diego - 14
arkkikansleri - 12
Coach - 12
destruction - 7
rattledad - 7
Phenom991 - 6
ooidort - 4
ralliolli - 3
Peku911 - 1
 
Onnea voittajalle, ja kiitos muillekin osallistumisesta ja kommenteista.
 
willie
03.11.2008 16:55:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä kun luettelis kaikki musiikkitermit, niin voisi yks tai kaks osua kohdalleen.

Saanko udella mitä tuo tarkoittaa?
 
Tämän oli tarkoitus olla viittaus huonoon klassisen musiikin tuntemukseeni.. :)
 
Bassoa vuodesta 1972.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «